Oss testetøser imellom

Tok blodprøve på jobb i dag, HCG på 2. Så ja, lloyds var falsk positiv innenfor fristen hos meg også... Vet hva jeg IKKE kjøper igjen :shifty:
UFF jaaa... Nei det er så skuffende å få falsk positiv, og så tydelige streker som de viser også..... Lever klage der du kjøpte de!

Hei. Har ikke vært aktiv her på lenge. Kort fortalt: PP13 etter å ha mistet halvveis i svangerskapet for to år siden. Hadde begynt å miste troa, helt til i dag tidlig. Skal ha mensen i morgen. Testet på morgenurin, men bildet er tatt ca 30 min. etter test, og iflg. bruksanvisningen på testen så er vel strengt tatt svaret ugyldig når det leses av så sent? Tok en test til en time eller to etterpå, da ble den helt blank. Hva tror dere? Jeg tør ikke håpe (enda).

Vis vedlegget 330015

den streken var jo veldig sterk til å være skygge da..? Krysser fingrene for at det er en spire og ikke skygge:Heartred

Hadde en Lloyds test til, så tok den i går ettermiddag bare for å ha brukt opp (nederste på bildet med to - den andre fra fredag ettermiddag). Tok en strimmel fra Normal i dag, selv om jeg leser at disse også er dumme mtp at de slår ut så sent - men jeg skimter noe? Er det skyggestrek der også?
Bestilt babyplan i går, men ikke tålmodighet.. :p
Fant en babyplan tidligtest i skapet, så da tok jeg den og. Denne ser dog helt blank ut synes jeg, så da var det nok bare skygger på de andre :/

Vedlegg

• IMG_20200629_112319.jpg
    IMG_20200629_112319.jpg
    12 KB · Visninger: 142
Kom streken før tiden var ute?
Ser den godt og synes den ser rosa ut mine så også sånn ut første svangerskap

Jeg vet ikke når streken dukket opp, for jeg glemte litt av den i morgenstresset. Ja, jeg synes også at den ser rød ut :)

Men uavhengig av tid, så har det aldri dukket opp en strek etter "tiden er ute" for min del.

Jeg får smøre meg med tålmodighet til i morgen...

den streken var jo veldig sterk til å være skygge da..? Krysser fingrene for at det er en spire og ikke skygge:Heartred

Ja, jeg synes også at den var rød/rosa og ikke grå... men så er det dette med tiden da. Måtte morgendagen komme fort!

Korleis testa er best? Altså minimal sjanse for skyggestrek/falsk positiv/sein strek? Har fått falsk positiv med både rsfu og babyplan. kanskje det var kjemisk, usikker, men det har skjedd ganske ofte korleis testa anbefala de? har alltid bestilt fra billige-tester, men der er det vel toll no? kor bestille de testa? takk!

Korleis testa er best? Altså minimal sjanse for skyggestrek/falsk positiv/sein strek? Har fått falsk positiv med både rsfu og babyplan. kanskje det var kjemisk, usikker, men det har skjedd ganske ofte korleis testa anbefala de? har alltid bestilt fra billige-tester, men der er det vel toll no? kor bestille de testa? takk!
Jeg vil anbefale deg makesure 25mlu! Jeg fikk litt sterkere strek på makesure 25 enn jeg fikk på babyplan 10mlu på samme urin o_O vet flere er veldig fornøyd med makesure :)

Hei. Har ikke vært aktiv her på lenge. Kort fortalt: PP13 etter å ha mistet halvveis i svangerskapet for to år siden. Hadde begynt å miste troa, helt til i dag tidlig. Skal ha mensen i morgen. Testet på morgenurin, men bildet er tatt ca 30 min. etter test, og iflg. bruksanvisningen på testen så er vel strengt tatt svaret ugyldig når det leses av så sent? Tok en test til en time eller to etterpå, da ble den helt blank. Hva tror dere? Jeg tør ikke håpe (enda).

Vis vedlegget 330015
Æsj. Helt blank test i dag :( Men fortsatt ingen tegn til mens, så jeg er håpefull.

Noen som har noen formening her? Første gang jeg prøver disse testene. Øverste er tatt på vann, nederste på dagens morgenurin, 12dpo...
Selv synes jeg at jeg ser noe på begge, og det er jo ikke noe bra tegn:hilarious:

Vedlegg

• 6F0F09FA-A2A5-41CC-8ECF-2B5FAC6F1BCC.jpeg
    6F0F09FA-A2A5-41CC-8ECF-2B5FAC6F1BCC.jpeg
    22,3 KB · Visninger: 161
  • F7FC2A95-F19D-45C7-BC9F-F43076E36248.jpeg
    F7FC2A95-F19D-45C7-BC9F-F43076E36248.jpeg
    22,7 KB · Visninger: 156
  • 7E18EE32-7A2C-4BD5-B1E9-FF6B539F18BD.jpeg
    7E18EE32-7A2C-4BD5-B1E9-FF6B539F18BD.jpeg
    23,1 KB · Visninger: 145
Last edited:
Hei! Litt overnervøs her sikkert! :bag: Men jeg driver og ser etter stigning på tester og synes ikke de har blitt mye sterkere de siste par dagene. Har sett bilder av andres testrekker og vet at det ikke er noen eksakt vitenskap akkurat, og at man ikke alltid ser noen forskjell fra dag til dag... men i dag trodde jeg at urinen var mer konsentrert enn i går, og håpet på sterkere stek.. trenger litt betryggelse tror jeg! Noen som kan ta en titt? Ser utviklingen normal ut her? Det ser kanskje it som streken er mer mettet over det hele i dag, der det tidligere har samlet seg mer fargestoff på den ene sida?:bored:

Og så leste jeg her inne et sted at tidligtestene ikke nødvendigvis får så sterk strek? Noen som har erfaring med det?

Vedlegg

• 3185256D-D681-46D0-8376-29BBE905B504.jpeg
    3185256D-D681-46D0-8376-29BBE905B504.jpeg
    27,9 KB · Visninger: 176
Hei! Litt overnervøs her sikkert! :bag: Men jeg driver og ser etter stigning på tester og synes ikke de har blitt mye sterkere de siste par dagene. Har sett bilder av andres testrekker og vet at det ikke er noen eksakt vitenskap akkurat, og at man ikke alltid ser noen forskjell fra dag til dag... men i dag trodde jeg at urinen var mer konsentrert enn i går, og håpet på sterkere stek.. trenger litt betryggelse tror jeg! Noen som kan ta en titt? Ser utviklingen normal ut her? Det ser kanskje it som streken er mer mettet over det hele i dag, der det tidligere har samlet seg mer fargestoff på den ene sida?:bored:

Og så leste jeg her inne et sted at tidligtestene ikke nødvendigvis får så sterk strek? Noen som har erfaring med det?
Stiger annenhver dag:) så om du tar vekk de testene mellom så ser du jo stigning :)

Den eneste måten du kan sjekke stigning er med blodprøver hos legen. Det å teste med hjemmetester blir man bare usikker av (gjør det selv, så skal ikke si så mye:joyful::joyful:)
Men det er så mye som spiller inn mtp hvor mye du har drukket, hvor konsentrert urinen er, hvor mye fargestoff som er i testene osv. Jeg kan legge med bilde av mine tester, og håper du blir beroliget! Mine tester var svakere på morgenen.

Vedlegg

• IMG_20200630_213751.jpg
    IMG_20200630_213751.jpg
    33,9 KB · Visninger: 149
Den eneste måten du kan sjekke stigning er med blodprøver hos legen. Det å teste med hjemmetester blir man bare usikker av (gjør det selv, så skal ikke si så mye:joyful::joyful:)
Men det er så mye som spiller inn mtp hvor mye du har drukket, hvor konsentrert urinen er, hvor mye fargestoff som er i testene osv. Jeg kan legge med bilde av mine tester, og håper du blir beroliget! Mine tester var svakere på morgenen.

Ah, jeg vet jeg sikkert bare plager meg selv, men jeg har blitt helt testejunkie nå! :bag: Men jeg prøver å slå meg til ro med at testene ikke er laget for å brukes sånn, og som du sier er det masse som kan spille inn! Takk for betryggende ord :)

Jeg må si at jeg aner ikke hvor mange dpo jeg er eller om jeg i det hele tatt er dpo... Tok ut spiralen for en måned siden og har testet etter EL, men var tom for tester mellom 14-24. juni og hadde en liten mistanke om EL 20. juni, men tegnene var noe svakere enn de har brukt å være. Tok g-test idag, mest for gøy, men fikk altså strek. Vanskelig å si om det kan være skyggestreker... Ser dere noe i det hele tatt? :p

Vedlegg

• 20200630_194652.jpg
    20200630_194652.jpg
    8,1 KB · Visninger: 157
  • 20200701_002945.jpg
    20200701_002945.jpg
    9,4 KB · Visninger: 159
  • 20200701_001304.jpg
    20200701_001304.jpg
    11,5 KB · Visninger: 161
Last edited:
Jeg må si at jeg aner ikke hvor mange dpo jeg er eller om jeg i det hele tatt er dpo... Tok ut spiralen for en måned siden og har testet etter EL, men var tom for tester mellom 14-24. juni og hadde en liten mistanke om EL 20. juni, men tegnene var noe svakere enn de har brukt å være. Tok g-test idag, mest for gøy, men fikk altså strek. Vanskelig å si om det kan være skyggestreker... Ser dere noe i det hele tatt? :p
Ser strek :happy:

Ser strek :) Ligner den jeg fikk 8/9 dpo med toåringen som sitter ved siden av meg :)

Back
Topp