Hvordan vogn?

Her var det mykje tips og triks!
Me ligg an til å arva ei Simo Duo-vogn. Nokon som har erfaring med denne modellen? Viktigaste for oss er at den er grei å trille for folk over snittet høge folk med lange bein, at den har god lengde i bagen då ungane i denne familien har ein tendens til å bli farleg lange farleg fort! Og at den er grei å trille på grusveg og i litt humpete terreng. Held det kun med denne vogna i starten trur dåke? Som alt anna, er jo dette også ein ny verden å sette seg inn i!
 
Her var det mykje tips og triks!
Me ligg an til å arva ei Simo Duo-vogn. Nokon som har erfaring med denne modellen? Viktigaste for oss er at den er grei å trille for folk over snittet høge folk med lange bein, at den har god lengde i bagen då ungane i denne familien har ein tendens til å bli farleg lange farleg fort! Og at den er grei å trille på grusveg og i litt humpete terreng. Held det kun med denne vogna i starten trur dåke? Som alt anna, er jo dette også ein ny verden å sette seg inn i!
Jeg hadde simo kombi til eldste og det var en utrolig deilig vogn :) duo er jo enda litt større i bagen enn kombien så den tror jeg fint du klarer deg med en stund :) Jeg supplerte med en ren sportsvogn som tok mindre plass i bilen etterhvert og da han hadde passert to år fikk jeg smaken på vognlivet og begynte å handle mye annet :)
Men veldig glad i simoen altså :)
 
Vi har allerede kjøpt vogn, fikk kjøpt ei Emmaljunga City Cross brukt. Var med sittedel, liggedel, stelleveske og litt annet tilbehør, alt i god stand og fikk det billig. Vi bor på bygda, litt "ut på landet", så den passer perfekt til oss og vårt bruk, like god å trille på asfalt, grus og snø:love017:Heartred
 
Jeg blir helt svett av tanken på å bevege meg inn i vogn-jungelen! Har 0 erfaring med dette og vet rett og slett ikke hva jeg bør se etter og hva vi ønsker oss av en vogn. Jeg jeg ser jo i denne tråden at det er vel like mange meninger som det er folk.

Vi bor sånn til at vi har mange grusveier og skogsbilveier (av varierende kvalitet) å trille på når den tid kommer, vet ikke om det er noe å tenke ekstra på kontra de som kan trille på strøken asfalt?

Og der stopper det for min del. Noen som har noen gode tips til hvor vi bør begynne så mottas de med stor takk:greet025
 
Jeg blir helt svett av tanken på å bevege meg inn i vogn-jungelen! Har 0 erfaring med dette og vet rett og slett ikke hva jeg bør se etter og hva vi ønsker oss av en vogn. Jeg jeg ser jo i denne tråden at det er vel like mange meninger som det er folk.

Vi bor sånn til at vi har mange grusveier og skogsbilveier (av varierende kvalitet) å trille på når den tid kommer, vet ikke om det er noe å tenke ekstra på kontra de som kan trille på strøken asfalt?

Og der stopper det for min del. Noen som har noen gode tips til hvor vi bør begynne så mottas de med stor takk:greet025
Jeg ville tenkt på at du skal trille på ulendt terreng. Er nok ganske stor forskjell på vognene med tanke på hjul og demping. Både komfort for deg og baby.
 
Jeg blir helt svett av tanken på å bevege meg inn i vogn-jungelen! Har 0 erfaring med dette og vet rett og slett ikke hva jeg bør se etter og hva vi ønsker oss av en vogn. Jeg jeg ser jo i denne tråden at det er vel like mange meninger som det er folk.

Vi bor sånn til at vi har mange grusveier og skogsbilveier (av varierende kvalitet) å trille på når den tid kommer, vet ikke om det er noe å tenke ekstra på kontra de som kan trille på strøken asfalt?

Og der stopper det for min del. Noen som har noen gode tips til hvor vi bør begynne så mottas de med stor takk:greet025
Da vil nok mange anbefale deg lufthjul - men jeg vil anbefale deg punkteringsfrie hjul. Det kan lett bli punktering med veldig ulendt terreng, og det er forskjell på punkteringsfrie hjul. Vi har bugaboo buffalo og babyjogger city elite. Er desidert mest fornøyd med city elite, trillekomforten i all slags terreng på den vogna er uslåelig. Men det er dumt at sportsdelen bare kan være fremovervendt.
 
Noen som har erfaring med Bugaboo Donkey her? :) må nok ha søskenvogn da eldste fyller to rett etter termin og fortsatt sover mye i vogn
 
Har selv arvet en gammel brio vogn <3 har prøvd en del vogner(husker ikke navnene) men felles er at jeg missliker de fremre hjulene som beveger seg. Liker selv etter det som er testet med andres barn faste hjul på vognen :cat:
 
Jeg blir helt svett av tanken på å bevege meg inn i vogn-jungelen! Har 0 erfaring med dette og vet rett og slett ikke hva jeg bør se etter og hva vi ønsker oss av en vogn. Jeg jeg ser jo i denne tråden at det er vel like mange meninger som det er folk.

Vi bor sånn til at vi har mange grusveier og skogsbilveier (av varierende kvalitet) å trille på når den tid kommer, vet ikke om det er noe å tenke ekstra på kontra de som kan trille på strøken asfalt?

Og der stopper det for min del. Noen som har noen gode tips til hvor vi bør begynne så mottas de med stor takk:greet025

Vi kjørte mye på ulent terreng med datteren vår, og vi har en Emmaljunga big star supreme. Den får man ikke tak i her i Norge tror jeg, men vi bodde i DK og der er det nok den mest solgte vogn.
Vi har pungteringsfrie dekk. Den er utrolig god å kjøre på ulent terreng og liggedelen er så stor at barnet kan sove i den til 2-3 år. Den har ikke noen sittedel, men der har vi en annen emmaljunga, som jeg ikke husker navnet på.
 
Noen som har erfaring med Bugaboo Donkey her? :) må nok ha søskenvogn da eldste fyller to rett etter termin og fortsatt sover mye i vogn
Har ikke erfaring selv, men skal selv bytte min fox med donkey nå i sommer. Eldste er rundt 25mnd ved termin. Håper vi blir fornøyde, har vært veldig usikker!
 
Hvordan er vognene med svinghjul å kjøre i ulent terreng og mye snø?
Her blir nok ikke vogn brukt mest i byen, Mn på turer på traktorvei, skog og nord norsk asfalt vei :laughing001 (de som har vært nordpå eller bor der kjenner den dårlige veistandarden)

Men samboer har forelsket seg i emmaljunga ntx90... Mn kjenner jeg er skeptisk. Selv om den fås med terrenghjul.
 
Her står det mellom 2 vogner, har kun sett på 1 av dem så er spent på hvilken det blir.
Bugaboo fox 2 eller Britax smile 3.

Vi er avhengig av at vognen er lett å slå opp og ned, og bære opp og ned ei trapp med 12-15 trinn. Samtidig må hjulene være såpass at det tåler ulent terreng, særlig om vinteren når brøytinga er så som så.. Ble også positivt overrasket over hvor stor plass det var i bagen til bugaboo som kommer godt med når vi må ha vinterpose i vogna.
 
Vi har vært og sett på vogn i dag. Det blir NXT60F med terrenghjul.

Bugaboo er skikkelig fin, men førstemann nektet å sove i ergonomisk liggelengde og jeg tar ikke sjansen på det igjen.(Hadde den bare hatt flat liggende hadde valget vært så enkelt! Da hadde det blitt en fox).

stokkevogna som vi kjøpte brukt i 2018 skal nå selges. Lurer på om vi fortsatt får noe for den.
 
Hvordan er vognene med svinghjul å kjøre i ulent terreng og mye snø?
Her blir nok ikke vogn brukt mest i byen, Mn på turer på traktorvei, skog og nord norsk asfalt vei :laughing001 (de som har vært nordpå eller bor der kjenner den dårlige veistandarden)

Men samboer har forelsket seg i emmaljunga ntx90... Mn kjenner jeg er skeptisk. Selv om den fås med terrenghjul.
Da ville jeg valgt en vogn der du kan låse hjulene fordi det er lettere å styre vogna på ulent terreng og snø med hjul som går rett frem, men kjekt ellers med hjul som går rundt :)
 
Hvordan er vognene med svinghjul å kjøre i ulent terreng og mye snø?
Her blir nok ikke vogn brukt mest i byen, Mn på turer på traktorvei, skog og nord norsk asfalt vei :laughing001 (de som har vært nordpå eller bor der kjenner den dårlige veistandarden)

Men samboer har forelsket seg i emmaljunga ntx90... Mn kjenner jeg er skeptisk. Selv om den fås med terrenghjul.
De aller fleste kan jo låses :) svinghjul er et must her vertfall! :woot:
 
Da ville jeg valgt en vogn der du kan låse hjulene fordi det er lettere å styre vogna på ulent terreng og snø med hjul som går rett frem, men kjekt ellers med hjul som går rundt :)

Men ser for meg at med slike små hjul fremme blir d mer risting og vibrasjoner i ulendt terreng for den som ligger i vognen og at man kjører seg fortere fast i snø/grus vei eller sti..
 
Back
Topp