Hvordan vogn?

Vi har foreløpig forelsket oss i uppababy vista.

Vi satte oss ned og skrev ned fem kriterier hver på hva som var viktig for oss, også gikk vi med det til en babybutikk og hørte hva de anbefalte utfra det.

Hun i butikken sa det er greit å være tidlig ute med å trille vognene før man forelsker seg i utseende ;)

Blir jo sannsynligvis en del trilling på dårlig føre for en del av oss så kan være lurt å ha i bakhodet :)
 
Ææ tar litt spontane avgjørelser her og liker ikke lese meg inn og ut før jeg bestemmer meg. Så har fått til å bestille emmaljunga FØR jeg ser negative omtaler i forumet her rundt vogna.. noen som har positive opplevelser med denne vogna kanskje? Kjekt å høre litt om det også når jeg først har bestilt:laughing002
 
Ææ tar litt spontane avgjørelser her og liker ikke lese meg inn og ut før jeg bestemmer meg. Så har fått til å bestille emmaljunga FØR jeg ser negative omtaler i forumet her rundt vogna.. noen som har positive opplevelser med denne vogna kanskje? Kjekt å høre litt om det også når jeg først har bestilt:laughing002
Emmaljunga vogner er utrulig robuste og en god vogn å god trille. Har bruke emmaljunga til 2 barn, og har vært kjempe fornøyd, kommer fram i alt slags føre og den er fin å se på. Eneste ulempen jeg har å komme med er at den er ganske tung å løfte inn og ut av bilen....
 
Ææ tar litt spontane avgjørelser her og liker ikke lese meg inn og ut før jeg bestemmer meg. Så har fått til å bestille emmaljunga FØR jeg ser negative omtaler i forumet her rundt vogna.. noen som har positive opplevelser med denne vogna kanskje? Kjekt å høre litt om det også når jeg først har bestilt:laughing002
+ Stor bagg og kjempegod å trille! Brukte baggen til 9mnd sist!
- Mange av modellene tar stor plass i bilen eller må demonteres ved transport, er også tung å løfte på!
 
Emmaljunga vogner er utrulig robuste og en god vogn å god trille. Har bruke emmaljunga til 2 barn, og har vært kjempe fornøyd, kommer fram i alt slags føre og den er fin å se på. Eneste ulempen jeg har å komme med er at den er ganske tung å løfte inn og ut av bilen....
+ Stor bagg og kjempegod å trille! Brukte baggen til 9mnd sist!
- Mange av modellene tar stor plass i bilen eller må demonteres ved transport, er også tung å løfte på!

Herlig med noe bra også da :) har forstått det med tung og vrien i bil ja. Det får bare være, får teste denne som første vogn og heller bli litt mer kresen neste gang!
 
Ææ tar litt spontane avgjørelser her og liker ikke lese meg inn og ut før jeg bestemmer meg. Så har fått til å bestille emmaljunga FØR jeg ser negative omtaler i forumet her rundt vogna.. noen som har positive opplevelser med denne vogna kanskje? Kjekt å høre litt om det også når jeg først har bestilt:laughing002

Hvilken emmaljunga har du bestilt? Vi har mondial deluxe 2014 mod som vi kjøpte brukt til storesøster, og vi gleder oss til å bruke den til nestemann. Storesøster var desemberunge og vi brukte bagen i 8 mnd, og kunne nesten brukt den lenger! Den er stabil, god å trille og et utseende som holder ganske likt seg mtp flere barn! Eneste er at den tar plass i bilen og er tung å ta inn og ut. Vi kjøpte dermed babyjogger vogn som bilvogn når barnet var 1 år. Super kombinasjon!
 
Hvilken emmaljunga har du bestilt? Vi har mondial deluxe 2014 mod som vi kjøpte brukt til storesøster, og vi gleder oss til å bruke den til nestemann. Storesøster var desemberunge og vi brukte bagen i 8 mnd, og kunne nesten brukt den lenger! Den er stabil, god å trille og et utseende som holder ganske likt seg mtp flere barn! Eneste er at den tar plass i bilen og er tung å ta inn og ut. Vi kjøpte dermed babyjogger vogn som bilvogn når barnet var 1 år. Super kombinasjon!

Aah det var jo kjempelurt med bil/reisevogn! Får se litt på det etterhvert :) mener modellen heter noe med NX90.
 
Aah det var jo kjempelurt med bil/reisevogn! Får se litt på det etterhvert :) mener modellen heter noe med NX90.

ah, den er jo mye lettere enn den vi har! Har flere venninner som er strålande fornøyd med denne! Så du har nok gjort et godt valg :happy:
 
Sett på emmaljunga Edge duo og nxt90
Kriteriene mine er at det er fire hjul, hvor to er svingbare, sportsvogn kan snus begge veier og at det IKKE er ergonomisk sete.
Jeg er ganske ny i vogngamet, første gang jeg er gravid. Hva er grunnen til at du ikke vil ha ergonomisk sete og hva er egentlig forskjellen?
 
Jeg er ganske ny i vogngamet, første gang jeg er gravid. Hva er grunnen til at du ikke vil ha ergonomisk sete og hva er egentlig forskjellen?
De minste barna sitter best i ergonomisk sportsdel - altså fra ca 6-12 måneder. Barnet sklir mer rundt/blir fort sittende litt hengslete i flat sportsdel. Derimot er de flate sportsdelene ofte «dypere» og flere syns de er bedre til soving, da barnet ligger helt flatt og kommer dypere inn i vogna. De flate sportsdelene varer også lenger enn de ergonomiske.
Selv har vi én av hver, en bugaboo buffalo med ergonomisk sete, som vi elsket fra 5-12 måneder, og en babyjogger city elite som jo er flat sportsdel, som vi elsker til tur i terreng og ikke minst soving hjemme/i barnehagen.
 
Jeg er ganske ny i vogngamet, første gang jeg er gravid. Hva er grunnen til at du ikke vil ha ergonomisk sete og hva er egentlig forskjellen?

ergonomisk er som en stol som du legger ned og ungen blir da liggende i sittende posisjon. Mange sverger til de ergonomiske, men jeg syntes det er så unaturlig. Hvorfor skal de sitte-ligge i vogn når de aldri sover sånn til vanlig? Mine to barn har alltid ligget flatt, på siden i fosterstilling, mens i ett ergonomisk sete blir de tvunget til å kun ligge på ryggen uten mulighet til å endre stilling eller strekke på beina.

Den andre typen blir helt flat, og barnet har da mulighet til å endre stilling, strekke seg og har frihet til å ligge slik den vil.

Og i tillegg syntes jeg ergonomiske vogner er rævstygge, men det er min smak.
 
Sittedelen er en av de som varer kortest på markedet dessverre.
Jaa, mistenke at den er kort. Mini hadde vokse ut emmaljunga rundt 18 mnd så eg på vogna til ei venninne. Men vi har ei babyjogger eg tenker å bruke frå 1 år! Men vil ha nestemann vendt mot meg i begynnelsen!
 
Vurderer Britax smile. Blir nok å kjøpe pent brukt vogn. Jeg ønsker 4 hjul, der to er svingbare foran og at jeg kan han babyen mot meg første tida i sittedelen.
 
Ulempa med emmaljunga nxt er at den visst ikke kan legges sammen med baggen på, så da må den demonteres og delene legges inn hver for seg... Det gjør at jeg ikke vil ha den! Jeg var veldig fornøyd med min duo edge forrige gang, men da hadde jeg større bil enn nå og kunne bare hive alt i bagasjerommet, det går ikke med denne bilen ;)
Det stemmer, men det tar meg (seriøst) 2 sek og klikke/løfte av baggen. Dessuten er vogna så liten når den er sammenlagt at det er totalt verdt det! Vi løfter riktignok hele vogna rett i bagasjerommet uten å slå den sammen først. Det hadde aldri gått med de eldre emmaljunga-vognene :) Om det er eneste grunn til at du ikke vil ha den vogna ville jeg tenkt meg litt nøyere om og prøvd å slå sammen i butikk ;-)

Edit. Kan legge til at vi i jula fikk plass til vår nxt90, 3 kofferter, lekekjøkken, trehjulssykkel og et drøss andre julegaver i bagasjerommet vårt i honda crv. Vennina si si vogn (tror det er edge duo?) slukte havle plassen i galaxyen..
 
Det stemmer, men det tar meg (seriøst) 2 sek og klikke/løfte av baggen. Dessuten er vogna så liten når den er sammenlagt at det er totalt verdt det! Vi løfter riktignok hele vogna rett i bagasjerommet uten å slå den sammen først. Det hadde aldri gått med de eldre emmaljunga-vognene :) Om det er eneste grunn til at du ikke vil ha den vogna ville jeg tenkt meg litt nøyere om og prøvd å slå sammen i butikk ;-)

Edit. Kan legge til at vi i jula fikk plass til vår nxt90, 3 kofferter, lekekjøkken, trehjulssykkel og et drøss andre julegaver i bagasjerommet vårt i honda crv. Vennina si si vogn (tror det er edge duo?) slukte havle plassen i galaxyen..

jeg har en babyjogger city mini... det går å få inn den og en bagg og ei stelleveske, da er bagasjerommet fullt... jeg tviler på at ei emmaljungavogn kan bli så lita, ser ikke sånn ut på bilder av sammenlagt vogn så da har jeg slått den fra meg.
 
jeg har en babyjogger city mini... det går å få inn den og en bagg og ei stelleveske, da er bagasjerommet fullt... jeg tviler på at ei emmaljungavogn kan bli så lita, ser ikke sånn ut på bilder av sammenlagt vogn så da har jeg slått den fra meg.
Men hvilken emmaljunga snakker du om? For det finnes ganske mange - noen blir små, og må deles ved sammenlegging, andre er store og kan hives hele i bagasjen.
 
Vi har Bugaboo Fox som jeg elsker så den blir brukt videre til nestemann og. Tenkte å kjøpe en britax b-motion 4 plus så største her fortsatt har en sovevogn hjemme også :)
 
Back
Topp