Vår PGD-reise

Det var med klump i halsen jeg måtte gi beskjed på apoteket idag om at jeg ikke skulle ha Fyremadel og Menopur likevel. Damen tok av klistrelappene, slettet ordren og gav meg reseptene tilbake. Jeg kommer tilbake, og ganske snart skal jeg hente de ut på ordentlig:Heartpink Avbestilte UL-timen jeg hadde bestilt på Hausken også, men snart skal jeg bestille ny, og den skal gjennomføres.

Regner med jeg hører noe fra endokrinologen ang. prolaktin og medisiner en av dagene, også får vi bare håpe det går raskt nedover!
 
Det har gått rimelig greit hele uken nå, vinterferie har vært magisk og sårt trengt:)
I kveld fikk jeg en liten knekk og ble akutt litt trist. Tror det har med at jeg egentlig skulle på UL i morgen, og istedenfor må huske å ta Dostinex. Har ikke fått kontakt med endokrinologen på Haukeland enda, så må gjøre et forsøk i morgen:)
 
Herlighet så mange svinger det skal være på en vei! Jeg ringte Haukeland idag for å få tak i endokrinologen. Fikk ikke tak i henne, men fikk sendt henne en beskjed om at hun må ringe meg. Fikk derimot beskjed fra hun i skranken om at legene på sykehuset ikke kunne skrive ut medisiner som fastlegen kan skrive ut. Jeg trenger ny resept på Dostinex, og nå kan det se ut som jeg må via fastlegen for å gå ny resept. Fastlegen har jeg aldri vært hos, han kjenner meg ikke, kjenner ikke min sykehistorie og jeg hadde veldig lite lyst til å måtte forholde meg til et nytt menneske akkurat nå..
 
Endokrinologen ringte tilbake idag, vi dobler dosen med Dostinex og hun fikset reseptene. Blodprøver om noen uker for å sjekke status. Regnet med det var normalisert ila noen uker:happy:
 
Satser på at dobbel dose gjør susen :D

Det satser jeg også på. Meldte Karolinska idag om de var klar når nivåene mine var gått ned, skrev at jeg regnet med de var akseptable om 2-3 uker. Tenker jeg går for blodprøvene rundt 19.-20. da har jeg fått i meg dobbel dose i 5 uker. Jeg selvmedisinerte meg jo med litt ekstra i ren forbannelse da jeg fikk beskjeden:hilarious:
 
Det skjedde mye fra 3. mars til 12. mars kan man si.
Blodprøven jeg hadde tenkt å ta den 17. utgikk med høye kneløft. Stengte landegrenser, karantene og ja. Alt dette vet dere jo:(
 
Det er gått en måned siden sist, men som alle andre så står vi også her på stedet hvil..
Fikk somlet meg avgårde på torsdag for å få tatt prøven for å sjekke prolaktinnivået mitt. Forhåpentligvis er alt i orden der, så blir ikke det et hinder når vi får startet opp igjen:happy:

For å ha et prosjekt å bedrive tiden med, er det blitt prosjekt ned i vekt, bli sunnere og sterkere. Etter påske nådde jeg toppen/bunnen alt etter hvordan man ser det, og tok meg skikkelig i nakken!
 
Nivået av prolaktin er nå fint innafor normalen, og det skal ikke være til hindring lenger. Sendte derfor mail til legen på Karolinska med de nye resultatene. I samme slengen sendte jeg mail til både pasientreiser her hjemme for å høre om status, og til Stockholm Care som er de som administrerer utenlandspasienter.

De vet sikkert ikke særlig mye, men det skader ikke å spørre :)
 
Idag fikk jeg svar om at prøvesvaret var mottatt. Nå har jeg gjort alt mitt, så nå er det bare til å vente og fortsette med vektnedgang :)
D7DF7B42-A2D7-4030-BA67-32A36E572C57.jpeg
 
Juhu!!

Fikk telefon fra Karolinska idag! Planlagt oppstart 1 august med uttak 12 august! Det MÅ bare gå uten flere forsinkelser.

Vekten fortsetter også nedover, så er på god vei til å få kroppen best mulig rustet:D


Vekt 72,6. Ned 6 kg siden påske.
BMI 26,7 :D
 
Så spennende! Går fort til august!
(Vet ikke helt om jeg er klar for august enda men...)
Det blir spennende og følge med reisa di :)
 
Så deilig å endelig ha en dato å forholde seg til! 1. august er jo snaaart!
 
Vi er allerede kommet til juli, det er ganske vilt!
Det er under en måned til medisinstart, og jeg skal ringe Karolinska i slutten av denne måneden for å avtale oppstarten:D

Sommeren så langt har vært svært bra!
Det har vært gode venner, sene sommerkvelder og mye vin og latter med gode venner:happy:

Jeg gleder meg enormt til å starte opp, men er deilig å kjenne på at jeg klarer å nyte livet mens jeg venter.

Har også gått ned over åtte kg siden påske, og BMI er gått ned fra 28,1 til 25,8. Det må være et veldig bra utgangspunkt for oppstart!
 
Back
Topp