~Mai 2020~

Ser ut til at dette første forsøket på søsken kan bli ganske så vellykket:) slipper selvsagt ikke jubelen løs bare på 11dpo men akkurat nå er jeg riktig så gravid! :D

Nesten for godt til å være sant om vår første prøverunde ble på 2,5 år og andre på under 2,5 måned!
Sniker fra juni. Håper å følge i dine fotspor! Tok 2,5 år på første til meg og, og om det klaffer på fryseforsøk så blir det 2,5 mnd på andre:D
Gratulerer så masse! Send meg litt babystøv da:hilarious:

Hehe! Nei, overhodet ikke! Syns det er godt å snakke med andre i samme situasjon! ;) Krysser alt for at det går bra for oss begge! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Ja, det er det!

Ringte mamma nå, grein noen tårer.. Ho skjønner jeg er stresset :Heartred

Ho har også hatt prøverør og fikk tvillinggutter på første forsøk, men som ho sa så stresset hun ikke, fordi hun hadde fire jenter fra før :)

Så ho forsto meg veldig godt, men som hun sa, så matcher vi, fordi det er jo smeltet sammen og befruktet hvertfall, så det er jo en start!

Så det har ikke noe å si om vi ikke matcher heldigvis, og jeg takler et forsøk til, fordi dette var ikke så ille med sprøyter og uttak..
Syns denne ventetiden er verre:banghead:

Ja, det er det!

Ho har også hatt prøverør og fikk tvillinggutter på første forsøk, men som ho sa så stresset hun ikke, fordi hun hadde fire jenter fra før :)

Så ho forsto meg veldig godt, men som hun sa, så matcher vi, fordi det er jo smeltet sammen og befruktet hvertfall, så det er jo en start!

Så det har ikke noe å si om vi ikke matcher heldigvis, og jeg takler et forsøk til, fordi dette var ikke så ille med sprøyter og uttak..
Ikke sant, det er jo et godt utgangspunkt at noen av eggene er befruktet :smiley-angelic003 Jeg synes også ventetiden er mye verre enn sprøyter og uttak. Jeg tror ikke jeg kommer til å ringe i morgen. Dersom ikke sykehuset ringer meg i morgen, har de nok klart å befrukte ett egg i det minste :smiley-angelic001 Vi har ikke et spesielt godt utgangspunkt med tanke på våre tidligere avbrutte forsøk, og sykehuset er ganske klar på at vi er et særtilfelle.. Så prøver å forberede meg på en negativ telefon, men blir jo skuffa uansett da. Går det ikke denne gangen blir vi sendt til Riksen på neste forsøk :smiley-ashamed008

Sniker fra juni. Håper å følge i dine fotspor! Tok 2,5 år på første til meg og, og om det klaffer på fryseforsøk så blir det 2,5 mnd på andre:D
Gratulerer så masse! Send meg litt babystøv da:hilarious:

Det hadde vært helt nydelig om du fulgte etter :happy: Masse lykke til!!!

Hei, velkommen hit! Så spennende med fryseforsøk:)
Så rart at du stiller det spm, jeg sitter med akkurat samme spm! Men jeg er litt lengre enn deg, og skal sette Ovitrelle i kveld. Har lest litt rundt, og det ser ut som det er normalt:) Ut i fra det jeg kan skjønne så er det kroppen som gjør seg klar:joyful: Lykke til! Hvis du vil inn på lista på første innlegget her, så kan du skrive ett eget innlegg med infoen din, så fikser jeg det:)

Takk for svar Starlight. Hvordan går det med deg nå? Du har vel hatt innsett nå?

Jeg var på ul i dag, dag 10 på Progynova og det viser seg at det er en follikel på 9 mm på den ene eggstokken. Det er jo ikke bra ift innsett. Slimhinne på 5,2 mm. Derfor har de nå økt dosen med progynova opp til 8 mg frem til ny kontroll på fredag. for å bygge opp slimhinnen. Minimum tykkelse er 7 mm har jeg hørt.
Noen som har opplevd at det kommer en follikkel på tross av at man går på Progynova?
Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nå lurer på å avbryte forsøket om det likevel blir avbrutt pga follikkel.
Noen med bivirkninger av Progynova? Jeg opplever desverre en del bivirkninger av disse, deppa, urolig og veldig irritabel. Setter lett sprøyter foran Progynova.

Litt motløs og lei i dag merker jeg.

Ja, det er det!

Enig i at ventetiden er det verste! Egentlig verre enn skuffelsen ved et negativt resultat også, for det kommer man jo over og man kan begynne å se framover og planlegge neste forsøk. Men nå under ventetiden føles det jo som alt avhenger av dette forsøket, og jeg føler meg bare så usikker og utålmodig og nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. :dead:

Så fint at du har en mamma du kan snakke med om dette, og som vet litt hva det går i! Jeg har egentlig også et nært forhold til moren min, men akkurat dette liker jeg ikke å snakke så mye om med henne. Eller noen egentlig, annet enn mannen min og dere her inne da! ❤️

Hvir mange dager inn i rugetida er du i dag?

Enig i at ventetiden er det verste! Egentlig verre enn skuffelsen ved et negativt resultat også, for det kommer man jo over og man kan begynne å se framover og planlegge neste forsøk. Men nå under ventetiden føles det jo som alt avhenger av dette forsøket, og jeg føler meg bare så usikker og utålmodig og nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. :dead:

Så fint at du har en mamma du kan snakke med om dette, og som vet litt hva det går i! Jeg har egentlig også et nært forhold til moren min, men akkurat dette liker jeg ikke å snakke så mye om med henne. Eller noen egentlig, annet enn mannen min og dere her inne da! ❤️

Hvir mange dager inn i rugetida er du i dag?

Ja, veldig glad jeg har mamma!
Jeg ruger ikke en gang :( skal ha innsett til torsdag hvis alt går fint, men er så redd de to eggene skal falle fra før det så jeg ikke opplever det engang.

Av 8 egg var 4 modne, de fikk befruktet 2, den ene ville ikke bli befruktet og den siste er usikker!

Så av 4 mulige er 2 befruktet. (kanskje 3)

Men har ikke fått noen telefon idag, så krysser fingrene for at de klarer seg!

Ja, veldig glad jeg har mamma!
Jeg ruger ikke en gang :( skal ha innsett til torsdag hvis alt går fint, men er så redd de to eggene skal falle fra før det så jeg ikke opplever det engang.

Av 8 egg var 4 modne, de fikk befruktet 2, den ene ville ikke bli befruktet og den siste er usikker!

Så av 4 mulige er 2 befruktet. (kanskje 3)

Men har ikke fått noen telefon idag, så krysser fingrene for at de klarer seg!

Ja, stemmer! Jeg svarte deg jo på en tidligere tråd her! Beklager, det går litt i surr for meg. :facepalm:

Ja, no news is good news som de sier! Krysser fingrene for deg!

Ja, stemmer! Jeg svarte deg jo på en tidligere tråd her! Beklager, det går litt i surr for meg. :facepalm:

Ja, no news is good news som de sier! Krysser fingrene for deg!

Tusen takk! Betyr mye, har ikke hørt noe idag! Foreløpig hvertfall, så det er nok et godt tegn, da har de klart seg til dag 2 etter befruktning! Med mindre de ringer rett før stengetid!

Takk for svar Starlight. Hvordan går det med deg nå? Du har vel hatt innsett nå?

Jeg var på ul i dag, dag 10 på Progynova og det viser seg at det er en follikel på 9 mm på den ene eggstokken. Det er jo ikke bra ift innsett. Slimhinne på 5,2 mm. Derfor har de nå økt dosen med progynova opp til 8 mg frem til ny kontroll på fredag. for å bygge opp slimhinnen. Minimum tykkelse er 7 mm har jeg hørt.
Noen som har opplevd at det kommer en follikkel på tross av at man går på Progynova?
Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nå lurer på å avbryte forsøket om det likevel blir avbrutt pga follikkel.
Noen med bivirkninger av Progynova? Jeg opplever desverre en del bivirkninger av disse, deppa, urolig og veldig irritabel. Setter lett sprøyter foran Progynova.

Litt motløs og lei i dag merker jeg.
Fikk innsett av ett 3dagers embryo i dag ja, så nå ruger jeg. Vi fikk dessverre ingen på frys denne gangen, så kjenner litt på det såklart:rolleyes:

Håper den follikelen ikke er har vokst til neste kontroll da. Sa de noe om hva som er utslagsgivende på om det blir avbrutt?

Tusen takk! Betyr mye, har ikke hørt noe idag! Foreløpig hvertfall, så det er nok et godt tegn, da har de klart seg til dag 2 etter befruktning! Med mindre de ringer rett før stengetid!
Har ikke hørt noe i dag jeg heller.. Dette er seriøst den værste dagen jeg har hatt på lange tider.. Det at man i disse koronatider har hjemmekontor i tillegg, slik at jeg ikke klarer å fokusere på noe annet.. Godt tegn at du ikke har hørt noe i dag! :Heartred Og at jeg ikke har hørt noe i dag må jo bety at det i det minste er ett egg er befruktet? :nailbiting:

Har ikke hørt noe i dag jeg heller.. Dette er seriøst den værste dagen jeg har hatt på lange tider.. Det at man i disse koronatider har hjemmekontor i tillegg, slik at jeg ikke klarer å fokusere på noe annet.. Godt tegn at du ikke har hørt noe i dag! :Heartred Og at jeg ikke har hørt noe i dag må jo bety at det i det minste er ett egg er befruktet? :nailbiting:

Ja det er felt, heldigvis så har jeg slappet litt mer av idag en i går! Har passet hunden til venninna mi, så har gått litt turer og kost emd den!

Har du ikke hørt om noen er befruktet eller noe?

Har noen av dere hatt små blødninger under stimuleringen?
Fikk første antydning til litt blod dagen etter jeg sluttet med progynova, satte gonal-f senere den dagen. Er på 6 dagen med gonal-f og det har fortsatt å komme små blødninger alle dagene, er absolutt ikke i nærheten av å være typisk mensblødning, bare litt av og til.
Har ikke hatt det slik de andre gangene ved stimulering...

Hei gode damer, her kom ENDELEG mensen i dag etter ein rekordlang syklus på 43 (!!) dagar! Har vanlegvis syklus på 26 dagar. Litt absurd som prøvar, men har aldri i mitt liv vore så glad for å få mensen. :smiley-bounce012 Det har verkeleg vore uuthaldeleg å stå på stedet hvil på denne måten... Slapp iallfall å ta Primolut, det er eg veldig glad for.

Dette betyr at eg endeleg kan flyttast til stimulerer! :excited001 Kryssar fingrar og tær for at me alle finn vårt perfekte embryo denne månaden...!!! ❤️

Last edited:
Fikk innsett av ett 3dagers embryo i dag ja, så nå ruger jeg. Vi fikk dessverre ingen på frys denne gangen, så kjenner litt på det såklart:rolleyes:

Håper den follikelen ikke er har vokst til neste kontroll da. Sa de noe om hva som er utslagsgivende på om det blir avbrutt?

Velkommen etter som ruger! :happy:
Håper veldig at dette er gullegget! :Heartred

Ja det er felt, heldigvis så har jeg slappet litt mer av idag en i går! Har passet hunden til venninna mi, så har gått litt turer og kost emd den!

Har du ikke hørt om noen er befruktet eller noe?
Har ikke hørt noen ting :arghh: Håper ikke dagen i morgen blir like lang og kjip som dagen i dag. Klarte ikke roe meg ned før ettermiddagen kom og jeg skjønte at de ikke kom til å ringe i dag..

Back
Topp