Når TUL ikke går helt sånn som planlagt...

Tusen takk!
Det gikk veldig fint i dag. Må si at min opplevelse på KK i dag var veldig god. Ble møtt av en lege som forklarte alt (jeg hadde lest meg opp på) grundige og tydelig, om KUB testen vi tok i dag og hva de neste stenge er om denne testen slår ut på høyrisiko. Legen tok seg god tid å se og forklare hva vi så på UL.
LilleKiwi hadde 10 fingrer, 2 nyrer, urinblære, magesekk, neseben, hjerne og hjerte var helt normale og fin. Hodefasongen var også normal. Nakkefolden ble målt til Max 1,8 mm. Lavere enn de også. Målte flere ganger og det gikk ikke å se hvordan og hvor de var blitt målt 4mm. Eneste teorien denne legen hadde, var at babyen hviler på navlestrengen. Den lå i dag over magen? Under ene armen og bak hode. Så legen sa at det kunne være at babyen kan ha lagt litt annerledes så navlestrengen kom i klem bak i nakken, sånn at huden har blitt «klemt» ut til sidene, av navlestrengen(som når vi trykker fingeren ned på armen, blir det tjukkere på siden). Det var denne legen sin teori på hvorfor det ble målt 4 mm. Men slik de så ut i dag, såg det ut som en frisk baby som vokser slik den skal, følgt grafen fint fra siste TUL til nå. Termin 23.10.
dette var absolutt en opptur!
Selv om vi må vente på endelige svar om en uke, på blodprøvene og så får vi den sammensatte risikovurderingen. Så er dette klart gode nyheter og grunn for å senke skuldrene litt! legen var veldig optimistisk, men presiserte at endelig svar kommer og da får vi endelig svar.
Det var hvertfall gode nyheter å gå inn i påsken med! Så krysser vi fingrene for at kub testen også er fin!
 
Det var hvertfall gode nyheter å gå inn i påsken med! Så krysser vi fingrene for at kub testen også er fin!
Absolutt ! Merker at samboer og meg senket skuldrene litt nå. Eg kom hjem og sovnet som en stein.. sovet dårlig i natt for å si det slik:)
 
Tusen takk!
Det gikk veldig fint i dag. Må si at min opplevelse på KK i dag var veldig god:happy:Ble møtt av en lege som forklarte alt (jeg hadde lest meg opp på) grundige og tydelig, om KUB testen vi tok i dag og hva de neste stenge er om denne testen slår ut på høyrisiko. Legen tok seg god tid å se og forklare hva vi så på UL
LilleKiwi hadde 10 fingrer, 2 nyrer, urinblære, magesekk, neseben, hjerne og hjerte var helt normale og fin. Hodefasongen var også normal:Heartred Nakkefolden ble målt til Max 1,8 mm:wav Alle målingene som ble tatt var mellom 1,4-1,8. Målte flere ganger og det gikk ikke å se hvordan og hvor det var blitt målt 4mm. Eneste teorien denne legen hadde, var at legen såg at babyen hviler på navlestrengen. Den lå i dag over magen, under den ene armen og bak hode. Så legen sa at det kunne være at babyen kan ha lagt litt annerledes så navlestrengen kom i klem bak i nakken, sånn at huden har blitt «klemt» ut til sidene, av navlestrengen(som når vi trykker fingeren ned på armen, blir det tjukkere på siden). Det var denne legen sin teori på hvorfor det ble målt 4 mm. Men slik de så ut i dag, såg det ut som en frisk baby som vokser slik den skal, følgt grafen fint fra siste TUL til nå. Termin 23.10.
dette var absolutt en opptur!:Heartblue:Heartpink
Selv om vi må vente på endelige svar om en uke, på blodprøvene og så får vi den sammensatte risikovurderingen og resultat av KUB-testen. Så er dette klart gode nyheter og grunn for å senke skuldrene litt:love2:love2 legen var veldig optimistisk, men presiserte at når svaret på blodprøven kommer og da får vi endelig svar.:Heartbigred:Heartbigred


Så bra!! Virker som om alt er fint! Min lege sa at det er ytterst sjelden at alt ser topp ut på UL men at blodprøven viser noe annet. Hos meg så var nakkefolden målt på privat UL hos anerkjent fostermedisiner, men på KK fikk de mindre nakkefold. Tror kanskje de målte 2,3 på det meste, og fikk «gode tall» av det :)
 
Så bra!! Virker som om alt er fint! Min lege sa at det er ytterst sjelden at alt ser topp ut på UL men at blodprøven viser noe annet. Hos meg så var nakkefolden målt på privat UL hos anerkjent fostermedisiner, men på KK fikk de mindre nakkefold. Tror kanskje de målte 2,3 på det meste, og fikk «gode tall» av det :)

så godt å høre du også fikk gode tall! Vi tror at dette kjem til å gå fint. Lenge siden du var inne? Ja, har ingen tvil om at legen eg var til på TUL, målte riktig når det ble målt 4mm. Dyktig lege og gått der mange år. Føler meg veldig trygg der. Men det som ble sagt av legen på KK var bare en teori til hvorfor det kanskje ble målt 4mm sist, men i dag bare fant 1,8:happy:
 
:smiley-bounce016
 
Tusen takk!
Det gikk veldig fint i dag. Må si at min opplevelse på KK i dag var veldig god:happy:Ble møtt av en lege som forklarte alt (jeg hadde lest meg opp på) grundige og tydelig, om KUB testen vi tok i dag og hva de neste stenge er om denne testen slår ut på høyrisiko. Legen tok seg god tid å se og forklare hva vi så på UL
LilleKiwi hadde 10 fingrer, 2 nyrer, urinblære, magesekk, neseben, hjerne og hjerte var helt normale og fin. Hodefasongen var også normal:Heartred Nakkefolden ble målt til Max 1,8 mm:wav Alle målingene som ble tatt var mellom 1,4-1,8. Målte flere ganger og det gikk ikke å se hvordan og hvor det var blitt målt 4mm. Eneste teorien denne legen hadde, var at legen såg at babyen hviler på navlestrengen. Den lå i dag over magen, under den ene armen og bak hode. Så legen sa at det kunne være at babyen kan ha lagt litt annerledes så navlestrengen kom i klem bak i nakken, sånn at huden har blitt «klemt» ut til sidene, av navlestrengen(som når vi trykker fingeren ned på armen, blir det tjukkere på siden). Det var denne legen sin teori på hvorfor det ble målt 4 mm. Men slik de så ut i dag, såg det ut som en frisk baby som vokser slik den skal, følgt grafen fint fra siste TUL til nå. Termin 23.10.
dette var absolutt en opptur!:Heartblue:Heartpink
Selv om vi må vente på endelige svar om en uke, på blodprøvene og så får vi den sammensatte risikovurderingen og resultat av KUB-testen. Så er dette klart gode nyheter og grunn for å senke skuldrene litt:love2:love2 legen var veldig optimistisk, men presiserte at når svaret på blodprøven kommer og da får vi endelig svar.:Heartbigred:Heartbigred

Er ikke så ofte på forumet, så måtte leite etter posten din. Sååå kjekt at alt ser bra ut, har tenkt på deg! :Heartpink:Heartpink
 
Er ikke så ofte på forumet, så måtte leite etter posten din. Sååå kjekt at alt ser bra ut, har tenkt på deg! :Heartpink:Heartpink

tusen takk! Det var gode ting. Vi Venter enda på det endelige svaret. Tok lengre tid nå, sikkert pga påsken. Så satser på vi hører noe i starten av neste uke. Så vi kanskje kan ta å bare slappe helt av.
 
Då hadde svarene fra KK endelig kommet:)
1/7000 sjans for trisomi 21, og enda lavere risk for de andre trisomi.
Så vi havner på lav risiko for kromosom feil og vil ikke måtte ha flere undersøkelser i denne omgang :love7
 
Då hadde svarene fra KK endelig kommet:)
1/7000 sjans for trisomi 21, og enda lavere risk for de andre trisomi.
Så vi havner på lav risiko for kromosom feil og vil ikke måtte ha flere undersøkelser i denne omgang :love7
Så deilig med en slik nyhet!
 
Då hadde svarene fra KK endelig kommet:)
1/7000 sjans for trisomi 21, og enda lavere risk for de andre trisomi.
Så vi havner på lav risiko for kromosom feil og vil ikke måtte ha flere undersøkelser i denne omgang :love7
Så fantastiske nyheter! :Heartred
 
Då hadde svarene fra KK endelig kommet:)
1/7000 sjans for trisomi 21, og enda lavere risk for de andre trisomi.
Så vi havner på lav risiko for kromosom feil og vil ikke måtte ha flere undersøkelser i denne omgang :love7

Fantastiske nyheter! Nyt svangerskapet videre :love7
 
Back
Topp