Forsøk i mars/april 2020

Så spennende, klart du kan være med her! Er endel av oss som venter på oppstart fortsatt, men kjekt å følge noen som er kommet lengre enn oss i forløpet, ønsker deg masse lykke til fremover!! Du får holde oss oppdatert, legger deg til:Heartbigred

Bkno8019362, 32, barn#2, første IVF, St. Olavs hospital, Menopur 300, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus, oppstart oppstart 29.jan 2020, uttak 10. feb 2020, innsett 13. feb 2020

Jeg er nå ruger....er så sykt spent!!!

Jeg er også med i den andre gruppen, men er gjerne med her også :)
 
Joiner her jeg og, siden det nå er to Februargrupper :)

Piana, 31år, 1.barn, 3#IVF/ICSI (2 avbrutte), St. Olav, Menopur 225IE og Fyremadel 0,25ml. Startet med sprøyter 10.02, første UL mandag 17.02
 
Du er hjertelig velkommen her! Jeg laget egentlig gruppen for de som har uttak i mars, men nå får jeg ikke til å forandre navnet på gruppen....men bare kjekt med flere og å følge dere som har kommet et stykke lengre på vei. Da har jeg lagt deg til:happy:

QUOTE="Piana, post: 26089777, member: 121070"]Joiner her jeg og, siden det nå er to Februargrupper :)

Piana, 31år, 1.barn, 3#IVF/ICSI (2 avbrutte), St. Olav, Menopur 225IE og Fyremadel 0,25ml. Startet med sprøyter 10.02, første UL mandag 17.02[/QUOTE]
 
Da har jeg fått forandret gruppenavnet, det er gjerne noen av dere som skal ha forsøk i april, da er dere hjertelig velkommen i denne gruppen! :happy:
 
Last edited:
Slenger meg inn her jeg, fikk hyggelig telefon fra Stockholm idag, og endelig skal vi igang :D

*Landus, 29, barn#1, Karolinska, Menopur, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus

Medisinstart 22/2 og uttak uke 10
 
Last edited:
Hei! Velkommen hit! Så hyggelig melding å få, da nærmer det seg voldsomt for dere!:Heartred Hva som gjør at dere valgte Sverige, og hvordan synes du det virker der? Ønsker dere masse lykke til med oppstart, har lagt deg til :happy:

QUOTE="Landus, post: 26094355, member: 71843"]Slenger meg inn her jeg, fikk hyggelig telefon fra Stockholm idag, og endelig skal vi igang :D

*Landus, 29, barn#1, Karolinska, Menopur, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus

Medisinstart 22/2 og uttak uke 10[/QUOTE]
 
Da har jeg fått forandret gruppenavnet, det er gjerne noen av dere som skal ha forsøk i april, da er dere hjertelig velkommen i denne gruppen! :happy:

oy, nå ble jeg forvirra, trodde jeg hadde skrevet på feil tråd. Jeg blir ferdig med både uttak og innsett i februar, så da trenger jeg ikke være med i denne tråden.
 
Ja, byttet navn på gruppen, da jeg ser det er en gruppe for februar og egentlig for mars også, så denne får bli for oss i månedsskiftet mars/april tenker jeg:happy:. Ønsker deg masse lykke til med forsøk!:Heartred

oy, nå ble jeg forvirra, trodde jeg hadde skrevet på feil tråd. Jeg blir ferdig med både uttak og innsett i februar, så da trenger jeg ikke være med i denne tråden.
 
Hei! Velkommen hit! Så hyggelig melding å få, da nærmer det seg voldsomt for dere!:Heartred Hva som gjør at dere valgte Sverige, og hvordan synes du det virker der? Ønsker dere masse lykke til med oppstart, har lagt deg til :happy:

QUOTE="Landus, post: 26094355, member: 71843"]Slenger meg inn her jeg, fikk hyggelig telefon fra Stockholm idag, og endelig skal vi igang :D

*Landus, 29, barn#1, Karolinska, Menopur, Fyremadel, Otrivelle, Lutinus

Medisinstart 22/2 og uttak uke 10
[/QUOTE]

Hei:happy:
Sverige er ikke et valg fra vår side, men pga vi må ha PGD pga arvelig genfeil, så blir vi sendt til Stockholm. De gjør ikke IVF med gentesting i Norge, så de som har fått godkjent i PGD-nemnda blir sendt til Karolinska. Foreløpig veldig godt inntrykk av dem, og hyggelige folk vi møtte da vi var på forsamtale i sommer:happy:

Tusen takk for det:Heartred
 
Ja, byttet navn på gruppen, da jeg ser det er en gruppe for februar og egentlig for mars også, så denne får bli for oss i månedsskiftet mars/april tenker jeg:happy:. Ønsker deg masse lykke til med forsøk!:Heartred

Den som heter mars er vel egentlig ikke noe ordentlig marsgruppe? Den ble jo opprettet for lenge siden som et spørsmål så vidt som jeg ser :)
 
Åja, så bra at dere får komme til der kompetansen er på området, og at ting virker bra, betryggende å vite!

Hei:happy:
Sverige er ikke et valg fra vår side, men pga vi må ha PGD pga arvelig genfeil, så blir vi sendt til Stockholm. De gjør ikke IVF med gentesting i Norge, så de som har fått godkjent i PGD-nemnda blir sendt til Karolinska. Foreløpig veldig godt inntrykk av dem, og hyggelige folk vi møtte da vi var på forsamtale i sommer:happy:

Tusen takk for det:Heartred[/QUOTE]
 
Den som heter mars er vel egentlig ikke noe ordentlig marsgruppe? Den ble jo opprettet for lenge siden som et spørsmål så vidt som jeg ser :)
Ja, ser den er gammel og litt rotete å følge, for noen av de som var med fra begynnelsen har jo endret planer eller dato underveis. Vi får heller holde liv i denne gruppen fremover:happy7
 
Da har vi fått svar på utredningen for habituell abort i påvente av IVF. Ikke noe galt med oss. Men de fant kromosomfeil i morkaken (vi ba om genetisk analyse av abortmaterialet også selv om det ikke er rutine, men nå angrer jeg-les videre). Det er rutine å da å henvise paret til en samtale med genetiker, overlegen på Riksen mistolket dette og trodde det var dårlige nyheter. Så ble jo redd for at de så noe alvorlig galt. Men jeg fikk snakket med en erfaren genetiker i går som bare sa det er en generell samtale de alltid tilbyr som en del av en genetisk analyse av morkake og det da er oppgaven til den legen som tar oss imot å si noe om sannsynlighet for god/ dårlig prognose videre. Men han sa det egentlig er umulig å si noe om prognose. Det er så mange faktorer som kan spille inn i befruktningen. Det er rett og slett slik at det enten går bra neste gang eller ikke. Men at i hvert fall så har de utelukket noe alvorlig galt. Han sa IVF har ingen hensikt. Men jeg har bestemt meg for at vi prøver det allikevel og det blir i april. Før det er det pergotime i god dose, det var faktisk slik vi fikk datteren vår;-)
 
Og grunnen til at jeg angrer er at vi ikke får IVF før vi har hatt den samtalen med genetiker. Selv om den ikke har noen konsekvens for IVF eller ikke. Ventetid 2 måneder. Så da rykker vi tilbake i ventekøen. Systemet er så teit og det er håpløst at leger som ikke har peiling på noe ikke bare kan være ærlige og si de ikke vet. Ble ringt i helgen av gynekologen med «dårlige nyheter» som hun la igjen på svareren. Først tre dager senere fikk jeg tak i henne, helt nedpsyket og da sa hun at hun hadde henvist til genetisk avdeling men ikke visste
Hvorfor og jeg fikk snakke med dem om 2 måneder. Tenkt å gi en tilbakemelding på dårlig oppførsel.
 
Herlighet, det virker jo veldig tungvint og unødvendig, hvorfor mister dere plassen i køen pga en slik time?? Veldig synd, har selv måtte utsette behandlingen med 1,5 mnd fordi vi fikk informasjon for sent fra sykehuset. Er helt forferdelig å måtte vente enda lengre, ja jeg ville sendt klage, også på denne beskjeden på svareren, det kan jo freake ut alle og enhver å ikke få tilbakemelding på noe sånt på 3 dager!
Ønsker dere masse lykke til ihvertfall, og at det ordner seg og snart blir deres tur!
Og grunnen til at jeg angrer er at vi ikke får IVF før vi har hatt den samtalen med genetiker. Selv om den ikke har noen konsekvens for IVF eller ikke. Ventetid 2 måneder. Så da rykker vi tilbake i ventekøen. Systemet er så teit og det er håpløst at leger som ikke har peiling på noe ikke bare kan være ærlige og si de ikke vet. Ble ringt i helgen av gynekologen med «dårlige nyheter» som hun la igjen på svareren. Først tre dager senere fikk jeg tak i henne, helt nedpsyket og da sa hun at hun hadde henvist til genetisk avdeling men ikke visste
Hvorfor og jeg fikk snakke med dem om 2 måneder. Tenkt å gi en tilbakemelding på dårlig oppførsel.
 
Last edited:
Håper jeg kan melde meg inn her etter hvert. Går igjennom en SA nå, men legen i Porsgrunn mente jeg kunne sette i gang med ny stimulering når blødningen tok seg opp. Så hvilke medisiner det blir denne gangen er jeg litt usikker på. Men skal i gang med 5 fryseforsøket. Så negative og to graviditeter som har endt i MA og SA. Har visst god sjanse for å bli gravid og enda større sjanse for å miste også... typisk :banghead:
 
Melder meg inn her, jeg da.
Skal ha innsett av fryst 5-dagers.

_streken_, 36, barn#2, 1#IVF, 3.innsett (frys), St. Olavs, Cyclogest, innsett ca. 3-5.mars
 
Last edited:
Åh, da må vi bare krysse fingrene og håpe på at dere snart kan gå igang med nytt forsøk og at det denne gangen lykkes helt til mål:Heartred


Håper jeg kan melde meg inn her etter hvert. Går igjennom en SA nå, men legen i Porsgrunn mente jeg kunne sette i gang med ny stimulering når blødningen tok seg opp. Så hvilke medisiner det blir denne gangen er jeg litt usikker på. Men skal i gang med 5 fryseforsøket. Så negative og to graviditeter som har endt i MA og SA. Har visst god sjanse for å bli gravid og enda større sjanse for å miste også... typisk :banghead:
 
Back
Topp