Forsøk i mars/april 2020

Så bra, ja hjelper nok ikke å stresse og kvi seg for situasjonen når den først er her, selv om det er lettere sagt enn gjort...vi får bare prøve å slappe av, stole på kroppen og avdelingen og krysse fingrene for at det holder
Nei, vi vet jo ikke hvor lang denne prosessen vil bli så viktig å tenke positivt og klare å koble ut litt :) Vet ikke om du kjenner til eller om dere har det tilbudet på Haukeland, men vi var på et foredrag med en fertilitetscoach på Rikshospitalet (@fertilitetscoachen på instagram) - det kan virkelig anbefales! Veldig inspirerende og lærerikt og belyser andre aspekter ved denne prosessen enn kun det kliniske.
 
Nei, vi vet jo ikke hvor lang denne prosessen vil bli så viktig å tenke positivt og klare å koble ut litt :) Vet ikke om du kjenner til eller om dere har det tilbudet på Haukeland, men vi var på et foredrag med en fertilitetscoach på Rikshospitalet (@fertilitetscoachen på instagram) - det kan virkelig anbefales! Veldig inspirerende og lærerikt og belyser andre aspekter ved denne prosessen enn kun det kliniske.


Det hørtes veldig interessant ut, jeg vet ikke om Haukeland har noe tilsvarende tilbud (det burde de absolutt, men har ikke fått noe info ang det), men jeg skal kontakte dem og forhøre meg. Tusen takk for tips! :happy:
 
Jeg er i gang med spray og nedregulering. Har glemt den to kvelder på rad og tatt den 4t etter oppsatt tid da, ikke bra :(
 
Uff da, har du snakket med klinikken om det har noe å si? Eller må du forlenge stimuleringen noe? Håper det går bra!
 
Last edited:
Uff da, har du snakket med klinikken om det har noe å si? Eller må du forlenge simuleringen noe? Håper det går bra!


QUOTE="Mator, post: 26073032, member: 106730"]Jeg er i gang med spray og nedregulering. Har glemt den to kvelder på rad og tatt den 4t etter oppsatt tid da, ikke bra :(
[/QUOTE]
Nei, har ikke pratet med dem. Tar det egentlig litt med ro, tror det skal gå fint altså. Husket det og tok det 15 min før tiden i dag. Har vært i gamet før og glemt, det har gått bra, men klart.. Det var ikke to kvelder på rad da :p
 
Det går nok helst bra, men skjønner hvordan det er...ikke lett å huske på 3 ganger om dagen i en travel hverdag! Er redd for å glemme den selv, får bare ha alarm på telefonen og gå med den på meg konstant, er litt glemsk for tiden og særlig nå merker jeg
 
Last edited:
Så spennende, ønsker dere masse lykke til! Idag kom mensen som planlagt, så da begynner nedtellingen her til oppstart 28. Februar...meldte dere på Min helse eller ringte dere inn? Når hentet dere ut alt fra apoteket?
Jeg ringte inn mens, hentet ut alt fra apoteket i dag
 
Det går nok helst bra, men skjønner hvordan det er...ikke lett å huske på 3 ganger om dagen i en travel hverdag! Er redd for å glemme den selv, får bare ha alarm på telefonen og gå med den på meg konstant, er litt glemsk for tiden og særlig nå om dagen

Jeg er helt enig. Jeg føler jeg er helt ute av det om dagen, glemmer alt mulig! Men det også før stimuleringen begynte altså. Tror bare det skjer litt mye og det blir mye tanker, så da glemmer man fort. Alarm er kjekt da, så lenge man tar den med en gang. Har alarm jeg, men man tar seg ofte i at man «skal bare» og da glemmes det!
 
Det går nok helst bra, men skjønner hvordan det er...ikke lett å huske på 3 ganger om dagen i en travel hverdag! Er redd for å glemme den selv, får bare ha alarm på telefonen og gå med den på meg konstant, er litt glemsk for tiden og særlig nå merker jeg

QUOTE="Mator, post: 26074633, member: 106730"]
Nei, har ikke pratet med dem. Tar det egentlig litt med ro, tror det skal gå fint altså. Husket det og tok det 15 min før tiden i dag. Har vært i gamet før og glemt, det har gått bra, men klart.. Det var ikke to kvelder på rad da :p[/QUOTE][/QUOTE]

Jeg er helt enig. Jeg føler jeg er helt ute av det om dagen, glemmer alt mulig! Men det også før stimuleringen begynte altså. Tror bare det skjer litt mye og det blir mye tanker, så da glemmer man fort. Alarm er kjekt da, så lenge man tar den med en gang. Har alarm jeg, men man tar seg ofte i at man «skal bare» og da glemmes det!
 
Ja, det verste er i jobbsammenheng, føler jeg ikke har hodet med meg i det hele tatt og ikke klarer å fokusere på det jeg skal....skal på kurs hele neste uke, så må jo bare prøve å fordype meg litt, kan sikkert være godt å tenke på andre ting også for en periode:happy:
 
Last edited:
Jeg fikk beskjed idag om at jeg starter på onsdag!! :happy: Første forsøk. Gleder meg!
 
Hei! For en super støttegruppe dere har laget. Slenger meg på. Lett å føle seg alene i det her! Kort om meg. 36 år. 3 MA i uke 8 bak meg, med heldigvis en frisk datter i mellom første og andre MA. Siste MA nå i januar. Venter på første mens nå. Utredning startet for en måned siden. Tror ikke de finner noe. Har fått diagnosen habituell abort, selv om vi strengt tatt har 2 ikke 3 på rad. Drømmer sånn om bare en til (og to hadde vært et vidunder)!!! Gir alt for noen gode historier også om folk dere kjenner eller erfaringer med at det har gått bra med IVF og at det ikke ble 3 på rad..:( Skal være positiv!! Første møtet på Ullevål var litt nedslående. «Ingen garanti for ny abort»... IVF kan «kanskje hjelpe». Fomler i mørket, men virker som legene bygger på erfaring og at de har sett at det hjelper for mange...? Anyways. Langt innlegg. Vil bare si at vi er tøffe damer som gjør dette og våre kropper er templer som skal hylles og pleies. Viktig å være snill med seg selv oppi alt dette❤️
 
Ja jøss, vi er innmari tøffe som går gjennom denne påkjenningen, visste nok ikke helt hva jeg gikk til på forhånd, men er så glad nå for at det endelig nærmer seg etter 10,5 mnd med venting.
Så utrolig bra at dere fikk en datter oppi det hele, det viser jo at der er massevis av håp...! Man kan jo ikke gjøre så mye annet i denne ventetiden enn å ta vare på oss selv og holde tankene positive og motet oppe, håper virkelig dette blir vårt år:Heartbigred
 
Last edited:
Back
Topp