IKM uke 9

Ikke positive tester enda, men masse el slim i sta og skal egentlig ha eggløsning i dag eller i morgen så får se :) temper så finner fort utav om jeg har hatt eller ikke. Eneste var at når vi la inn aksjer nå i dag så begynte jeg å blø etterpå så noe er på gang der nede :cool:

Hmm. Hadde EL slim og EL smerter i går, fire dager før forventet ELo_O Hadde selvsagt ingen EL-tester siden Helthjem er så sinnssykt treig å levere men vi la inn aksjer likevel!

Fikk denne på morgenen i dag, så håper på knallpositiv i kveld:love2

Vedlegg

• 3A5690D0-F0F8-40B8-A73D-E10699B46B76.jpeg
    3A5690D0-F0F8-40B8-A73D-E10699B46B76.jpeg
    11,4 KB · Visninger: 102
Forresten, så hørte jeg på en av Babyverdens podcaster i går. Den handlet om fertilitet og hvorfor noen sliter med å bli gravide. Jon Hausken gjestet programmet. Han mente at hvis et par der begge er friske og relativt unge, og som har sex under eggløsning, burde bli gravide i første eller andre prøveperiode. Etter dette bør man sjekke opp at noe ikke er galt.

Jeg synes dette hørtes litt dramatisk ut. Hva tenker dere? Ut i fra dette forumet virker det som de aller fleste trenger mer enn to prøveperioder før det klaffer, uten at det nødvendigvis er noe galt av den grunn.

Kjente dette stresset meg litt.

Forresten, så hørte jeg på en av Babyverdens podcaster i går. Den handlet om fertilitet og hvorfor noen sliter med å bli gravide. Jon Hausken gjestet programmet. Han mente at hvis et par der begge er friske og relativt unge, og som har sex under eggløsning, burde bli gravide i første eller andre prøveperiode. Etter dette bør man sjekke opp at noe ikke er galt.

Jeg synes dette hørtes litt dramatisk ut. Hva tenker dere? Ut i fra dette forumet virker det som de aller fleste trenger mer enn to prøveperioder før det klaffer, uten at det nødvendigvis er noe galt av den grunn.

Kjente dette stresset meg litt.

Jeg er både enig og uenig. Vi vet jo at stress har mye og si for kropp og syklus, og om man stresser veldig med å få det til, så er det ikke alltid det går. Veldig mange sier jo at så fort de klarer å slappe av og ikke tenke så mye på eggløsning, når legge inn aksjer osv, så klaffer det. Og det betyr jo ikke at det er noe galt med den ene eller den andre, selv om det ikke går på to pp'er.

Samtidig så har jeg selv blitt gravid på første forsøk to av tre ganger. Nå har jeg ikke gått på prevensjon på over to år, og har ikke hatt noen som helst pregnancy scares selv om vi ikke har vært veldig forsiktig, men har bare tenkt at vi har hatt flaks hele veien. Men nå som vi prøver så får vi det ikke til. Jeg blir selvsagt stressa som F for om det er noe som har skjedd "der oppi" som gjør at vi ikke får det til, siden det har gått så kjapt tidligere, samtidig så vet jeg jo at vi kan få barn og det er ingenting som har endret seg, så jeg prøver å ikke stresse så fælt. Og vi er "bare" i pp6, og det er jo ikke så lenge som for veldig mange andre

Okei. Jeg er så usikker om den viser korekt, men har hatt El smerter, så krysser fingrene!! Er det noen som har vondt når penis penetrerer når dere har EL? o_O
Ja har opplevd flere ganger på eggløsnings dagen at jeg føler meg "hoven" i livmoren på en måte og det føles ut som han stanger oppi meg. Tror det er ganske normalt!:rolleyes:

Okei. Jeg er så usikker om den viser korekt, men har hatt El smerter, så krysser fingrene!! Er det noen som har vondt når penis penetrerer når dere har EL? o_O
Hvis du mente noe sånn? Aldri hatt vondt direkte når penis penetrerer i forbindelse med det:smiley-ashamed004

Venter egentlig på positiv el test men skjer jo ikke :banghead: tror ikke de testene fra normal var så ille gode! Har hatt el slim siden CD 7 og nå har det gitt seg i dag tror jeg! Jeg hadde et fall på tempen i dag så får se om den stiger igjen nå :) hmmmm! Venter el i morgen :shifty: hmmm! Pleier alltid å få positiv el test CD 13!

Venter egentlig på positiv el test men skjer jo ikke :banghead: tror ikke de testene fra normal var så ille gode! Har hatt el slim siden CD 7 og nå har det gitt seg i dag tror jeg! Jeg hadde et fall på tempen i dag så får se om den stiger igjen nå :) hmmmm! Venter el i morgen :shifty: hmmm! Pleier alltid å få positiv el test CD 13!
Føler med deg! 2 siste syklusene mine har vært annerledes/senere enn alle de 7 føro_O
Håper du snart får EL!!:cheers

Vet ikke helt når jeg skal sette eggløsningsdag her, har jo ikke EL-tester med meg på rehab og har ikke tempet.. men da kan jeg kanskje ta utgangspunkt i at når jeg «tørker opp» nedentil og ikke har blankt slim lengre, så var EL dagen før:p
Var fortsatt litt blankt slim i dag, så kanskje EL er i dag.. la inn aksjer søndag morgen da jeg var hjemme, så er nok ikke de største sjansene denne PP. Men sædcellene kan jo finne på å leve lenge nok til egget kommer, dersom de fant veien inn i livmoren:) Får se hva jeg setter som 1DPO, men tidligst i morgen tenker jeg. Vanskelig å si med så «operasjonsforstyrret» syklus!

Back
Topp