Snusmumrikkens firkløver ♡

Snusmumrikken♡

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg er en 25 år gammel jente fra Østlandet, som drømmer om første babyen:dummy: Nå vil jeg samle alle tanker og forsøk på et sted, så da blir det dagbok :happy:

Ønsket om en baby er blitt stort, og tar mye plass i livet til meg og samboer. Vi var så heldige å bli gravid på første forsøk i mars i år, og hadde termin 10.desember. Dessverre viste det seg å være en exu som endte i operasjon i slutten av mai, dagen vi skulle vært 12 uker på vei. Vi gledet oss utrolig mye, så det var smertefullt å få alt snudd så fort på hodet. Det har vært mye tårer og frustrasjon over å ha vært så nærme, og nå føle seg så langt i fra. Jeg velger å være positiv og ha tro på at vi får vår drøm oppfylt snart. Nå er et nytt lass med eggløsningstester kjøpt inn, og jeg har stor tro på at det kommer en baby vår vei.

I dag fikk jeg en positiv eggløsningstest, men vi prøver ikke denne måneden da vi skal gifte oss i august 2020. Da passer det dårlig med termin oppi bryllup. Likevel ålreit å ha oversikt på syklusen, så er vi veldig klare for desembermånden ❤️
 
Last edited:
Jeg har lenge hatt en syklus på 35 dager, med eggløsning på dag 23. Nå i november kom den tre dager tidligere, på dag 20. Jeg er spent på desember, og har testene klare når den tid kommer. Har også kjøpt inn Concieve plus, og håper denne kan hjelpe oss å få drømmen oppfylt. Blir en spennende desember måned :Heartred:happy:
 
TR på plass og nøyaktig til forventet dag! Deilig å føle en viss kontroll. Bare å vente på eggløsning nå :D
 
Nå nærmer det seg eggløsning snart. Det kjenner jeg :D Jeg er veldig positiv til denne runden, nesten litt for positiv kanskje. Prøver å senke forventningene, for skuffelsen blir så stor om det ikke blir noe. Likevel klarer jeg ikke la være å glede meg til EL-testene blir positive, og glede meg over at vi denne runden får flere sjanser enn normalt. Samboer reiser nemlig i forbindelse med arbeid, men nå får vi mange muligheter. Han kommer hjem rundt EL, og jeg reiser en tur til han nå i helgen. Vi bruker også Concieve + denne runden. Er det rart jeg er litt for positiv :smiley-ashamed004

Får holde på den positive holdningen, og tenke at blir det ikke nå er det forhåpentligvis snart vår tur :love7
 
Last edited:
Da var turen min opp til samboer over
Vi fikk lagt inn noen forsøk, og C+ var med på turen :D EL-testene er ikke positive enda, og temperaturen er stadig lav. Spent på å se når EL dukker opp. Kalenderen sier 20.12, men blir det likt som forrige måned kommer den 18.12. Samboer er uansett kommet hjem innen begge datoer. Krysser fingrene :smiley-angelic001 hadde vært en drøm å få positiv test :Heartred
 
Nå nærmer det seg :D
IMG_20191216_081755.jpg
 
IMG_20191219_080237.jpg
Da var vi der! :D har fått lagt inn så mange muligheter både forrige uke og denne uka, samt i dag. Krysser fingrene for at dette er månden for oss :Heartred
 
Spennende tid i DPO-land. Er positiv til denne runden, og håper at magefølelsen stemmer :Heartred
 
Temperaturen de siste tre dagene har vært svært høy. Måtte det holde :D
 
Rare temperaturer om dagen. Det har vært stabilt på 36.7, så helt opp på 37.7 og plutselig sank det fullstendig ned til 36.0. Nå bygger det seg opp igjen. Jeg forstår meg ikke så godt på temperaturmåling under graviditet, men veldig negativ til at det har gått da det sank så voldsomt.

Kanskje må vi belage oss på noen flere prøverunder? Helt sikkert svar får vi om ikke mange dagene uansett.
 
TR kom og TR gikk. Nå bretter vi opp ermene, og satser på ny prøveperiode! :smiley-bounce012
 
Det skulle gå en uke ekstra denne gangen før jeg fikk se snurten av EL. Har pleid å komme på dag 23, men denne gangen lot den vente på seg til dag 30. I går kom den endelig, og jeg var så heldig at samboer har vært hjemme siden tirsdag, så her ble det fine muligheter. Kanskje er vi heldige denne gangen? Om det ikke skulle bli noen spire ut av denne prøveperioden heller, så er jeg likevel ved godt mot. Jeg skal nemlig på en tubescanning, og få sjekket om den gjenværende egglederen er åpen før vi går på neste runde. Har lest om flere som har opplevd å bli gravide etter en slik undersøkelse. Krysser fingrene for oss framover, og håper jeg snart er gravid :Heartred
 
Nå sitter jeg her og er mektig forvirret. Jeg har ventet på eggløsning en god stund, og lurte et øyeblikk på om jeg hadde gått glipp av den. Dro til gynekolog 27.01 og tok blodprøve, og fikk bekreftet at EL ikke var skjedd.

Endelig dukket det opp positiv test den 01.02, men så fortsatte det å komme positive tester. Nå er det den 07.02, og testene er like positive. Likevel, etter å ha tatt en blodprøve i dag, får jeg vite at eggløsning stadig ikke har vært.

Jeg blir rett og slett aldri klok på hvordan syklusen fungerer :schocked028
 
Last edited:
Jeg vil ikke si at alle disse er positive. Egget har nok ikke klart å slippe enda kan det se ut til. Men den ser veldig sterk ut i dag da, så forhåpentligvis skjer det snart :)

Nei, det er jeg enig i. Det var et øyeblikk at jeg trodde de var på vei ned igjen, da teststreken på enkelte av dem ble svakere enn kontrollstrek. Blir så frustrert. Har også tenkt at det er mulig egget ikke har klart å slippe, men i all verden. Hvor god tid kan det ta seg? :hilarious:
 
Nei, det er jeg enig i. Det var et øyeblikk at jeg trodde de var på vei ned igjen, da teststreken på enkelte av dem ble svakere enn kontrollstrek. Blir så frustrert. Har også tenkt at det er mulig egget ikke har klart å slippe, men i all verden. Hvor god tid kan det ta seg? :hilarious:

Nei, det kan man lure på! Håper det er gullegget som er verdt å vente på :D
 
Back
Topp