Skravletråd

Omtrent når kan man forvente å kjenne liv utenpå magen?
Min samboer venter veeeldig på det.. og jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet som selv går rundt å kjenner på livet hele dagen lang :) Er nå uke 19
 
Last edited:
Omtrent når kan man forvente å kjenne liv utenpå magen?
Min samboer venter veeeldig på det.. og jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet som går rundt å kjenner på livet hele dagen lang :)
Tror det varierer veldig :) Jeg kjente veldig tidlig med første (uke 17) og det var veldig tydelige bevegelser på oul (sparka bort ul-apperatet) Tror man normalt skal kjenne innen uke 25 om jeg ikke tar feil, og det er ikke unormalt å vente lenge selv om «alle andre» kjenner før :)
 
Omtrent når kan man forvente å kjenne liv utenpå magen?
Min samboer venter veeeldig på det.. og jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet som går rundt å kjenner på livet hele dagen lang :)
Varierer nok veldig. Jeg har kjent liv i over 1 mnd men mannen har enda ikke kjent liv. Når han legger hånda på magen blir det rolig ;) sønnen vår så at lille sparket for noen uker siden ;)
 
Det skjer her og, hver gang mannen legger hånden på magen så blir det stille. Vi får bare vente :)
 
Klør sånn på leggene!!
Er det en gravid-greie eller bare meg..?
Klør rundt hele leggene, og føler huden er øm/sår, som om jeg har tørrbarbert og raspet opp huden..
Tenkte det kanskje er åreknutene, det kan klø, men føler ikke det er slik kløe.

Jeg også!! Klør helt febrilsk på både legger og lår.. Det må være en gravid-greie :schocked028 Hjelper ingenting med fuktighetskrem heller..
 
Varierer nok veldig. Jeg har kjent liv i over 1 mnd men mannen har enda ikke kjent liv. Når han legger hånda på magen blir det rolig ;) sønnen vår så at lille sparket for noen uker siden ;)
Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 17, men merker ingen verdens ting enda.. Eller, kan hende jeg gjør det, men jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter :joyful:
 
Hvor langt er du på vei? Jeg er i uke 17, men merker ingen verdens ting enda.. Eller, kan hende jeg gjør det, men jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter :joyful:

jeg har kjent små dult siden uke 15 og spark og tydelig forflytting daglig siden uke 16 - er i uke 20 nå :) tredjemann. Hos meg har det aldri vært «fiskehale», bobler ++ da.. det har vært tydelig baby når jeg har kjent noe ;)

jeg kjente det fra uke 15 med 1.mann og 3.mann.. med nr 2 kjente jeg ikke noe før uke 17-18 (morkake foran).. kan fort komme til uke 20 som førstegangs uten å kjenne noe, så du får bare smøre deg med tålmodighet og glede deg :Heartred
 
Jeg også!! Klør helt febrilsk på både legger og lår.. Det må være en gravid-greie :schocked028 Hjelper ingenting med fuktighetskrem heller..
Jeg har ekstrem kløe på undersiden av puppene, særlig på ettermiddagen. Blir nesten sprø. Ingen ting som tyder på at det er noe annet som for eksempel sopp og lignende. Så det har jeg funnet ut må være relatert til svangerskapet.
 
Jævla rastløse ben om natten!!!! Får ikke sove, må bevege beina heeeele tiden!
#kjøpemagnesiumimorgen!!
 
Jævla rastløse ben om natten!!!! Får ikke sove, må bevege beina heeeele tiden!
#kjøpemagnesiumimorgen!!
Åå, det er så utrolig slitsomt. Er glad for at jeg ikke har begynt å få det enda. Og så må du huske å kjøpe magnesium ;)
 
Tror det varierer veldig :) Jeg kjente veldig tidlig med første (uke 17) og det var veldig tydelige bevegelser på oul (sparka bort ul-apperatet) Tror man normalt skal kjenne innen uke 25 om jeg ikke tar feil, og det er ikke unormalt å vente lenge selv om «alle andre» kjenner før :)
Her kjente mannen i uke 22 på utsiden, selv kjente jeg første siden uke 19. ☺️
 
Jeg har mye kynnere -noe som i grunn er bra og jeg er glad for det.
Men de begynner å bli kraftige, type får ikke sove før det gir seg. Og det kommer alltid kynnere mens jeg går, kjedelig å gå lengre turer. Blir lei.
Lei allede, men men..
I dag gikk jeg hjem fra jobb, og tok noen små pauser for å roe ned. Gikk gjennom gågaten, og bare måtte ha pause på Babycare-butikken..det kostet 800kr det :D
 
Jeg har mye kynnere -noe som i grunn er bra og jeg er glad for det.
Men de begynner å bli kraftige, type får ikke sove før det gir seg. Og det kommer alltid kynnere mens jeg går, kjedelig å gå lengre turer. Blir lei.
Lei allede, men men..
I dag gikk jeg hjem fra jobb, og tok noen små pauser for å roe ned. Gikk gjennom gågaten, og bare måtte ha pause på Babycare-butikken..det kostet 800kr det :D

Har også en del kynnere, de begynner å bli mer ubehagelige enn de var i starten. Kjenner meg forøvrig også igjen i disse dyre pausene, har hatt et par av de selv :D
 
Begynner å føle meg skikkelig gravid. Sånn skikkelig. Det er tungt å bøye seg, og tungt å være for mett og magen vokser og vokser! :D Og føler magen humper så alle kan se det når barnet sparker.
Så går det liksom ikke opp for meg at jeg er jo godt inn i tredje trimester, bare 10 uker igjen!
Herlig! Som jeg gleder meg til å møte den lille <3
 
Begynner å føle meg skikkelig gravid. Sånn skikkelig. Det er tungt å bøye seg, og tungt å være for mett og magen vokser og vokser! :D Og føler magen humper så alle kan se det når barnet sparker.
Så går det liksom ikke opp for meg at jeg er jo godt inn i tredje trimester, bare 10 uker igjen!
Herlig! Som jeg gleder meg til å møte den lille <3

Kjenner på de følelsene selv. Begynner å bli tungt nå, og kjenner at jeg faktisk må sitte på bussen. Mange "dytt" her fra mini, og det er ikke alltid det mest behagelige i verden, men hun sparker i hvertfall ikke så mye mot blæra lenger :wacky: Det er mye som må gjøres i huset før vi er klare, men samtidig kjenner jeg at nå går tiden litt for sakte, er sånn altfor spent til å møte hun :Heartpink
 
Samme her! Er så spent, synes det er leeeenge igjen, men jeg vet at alt i alt går tiden raskt.
Nå er vi i andre enden av graviditeten: til å begynne med telte vi en uke av gangen, og 12 uker var en slags milepæl for mange. Nå er det samme, men motsatt vei! Teller ned, uke for uke.
Alt er i hus til barnet kommer, men har igjen å få vasket/pakke ut og legge alt på plass i kommoder og på stelleplass og soveplass.
Gleder meg til det :)
 
Begynt med redebygging for fullt nå.. jeg håper jeg føder 3 uker før termin , føler meg skikkelig høygravid nå! Men er ikke mer enn 29 uker på vei.
 
Vekten her har plutselig skutt til værs, opp 5 kg fra jm time i slutten av januar til siste time forleden dag :(
17 kg opp så langt og enda 3 mnd igjen av graviditeten
Egentlig så er jeg innstilt på denne vektoppgangen da jeg la på meg 25-27 kg med de to andre, men det var bare et sjokk da jeg plutselig var gått opp så mye på kort tid :(
Det begynner å bli bra tungt ja...
 
Back
Topp