Skravletråd

Jeg slites mellom å være negativ og positiv nå... Sikkert litt vanlig når man nærmer seg uke 12 og symptomene forsvinner litt mens man fortsatt ikke har fått mage eller noen andre tegn på at noe skjer der inne. Leser jo om folk som mister "alle" symptomer.. Hva menes med det?

Jeg har blitt mer opplagt og mye mindre trøtt, ikke morgenkvalm lenger, men puppene er fortsatt sinnsykt ømme og har masse utflod, så noen abøv symptomene er jo der! Men altså... Jeg har jo ingen indikasjon på at det er et snart 12 (10) uker gammelt foster inni der! Bare en liten uke til ny tul, men ååå... Noen dager er det bare vanskelig å holde seg optimistisk :(

Okei, jeg får repetere mitt mantra et par ganger i løpet av dagen: "på dette tidspunktet er det ingen grunn til at dette ikke skal gå bra"! :smiley-angelic001

Anbefaler å se litt av Ingvald Wilhemsen. Han er psykiater som jobber med folk som har helseangst. Snakker mye om det å bekymre seg for ting man ikke kan gjøre noe med. Søk han opp på youtube!

Anbefaler å se litt av Ingvald Wilhemsen. Han er psykiater som jobber med folk som har helseangst. Snakker mye om det å bekymre seg for ting man ikke kan gjøre noe med. Søk han opp på youtube!

Takk for tips, skal sjekke det ut!

Takk for tips, skal sjekke det ut!
I bunn og grunn så skiller han mellom to typer bekymringer. Bekymringer du kan gjøre noe med, og de du ikke kan gjøre noe med. Det er bortkastet energi å være bekymret for de tingene du uansett ikke kan ha kontroll over, som feks spontanabort. Det handler om å ts kontroll over tankemønsteret sitt. Ønsker jeg å bekymre meg for noe som er utenfor min makt å gjøre noe med, eller kan jeg velge å la det være?

I bunn og grunn så skiller han mellom to typer bekymringer. Bekymringer du kan gjøre noe med, og de du ikke kan gjøre noe med. Det er bortkastet energi å være bekymret for de tingene du uansett ikke kan ha kontroll over, som feks spontanabort. Det handler om å ts kontroll over tankemønsteret sitt. Ønsker jeg å bekymre meg for noe som er utenfor min makt å gjøre noe med, eller kan jeg velge å la det være?

Høres midt i blinken ut!

I dag har jeg vært på første kontroll hos fastlegen. Har endelig fått det svart på hvitt at jeg har mitt første "normale" svangerskap (les ikke risikosvangerskap). Det er så deilig å slippe å ha de ordene i papirene. Også er det så utrolig motiverende. Nok en plass hvor spiseforstyrrelsen ikke får definere meg.
Henvisning til OUL er sendt, og jeg er kjempespent på når jeg får time. Han satte termin til 01.06 (svlengde 282 i stedet for 283 sikkert?), så håper det blir helt i starten på nyåret.
Nei, i dag er jeg faktisk bare glad og tør endelig håpe at vi kanskje blir foreldre igjen i mai/juni

Neste kontroll i uke 24

Jaa, jeg er også heldig og har en optimistisk samboer, så det hjelper veldig! :) Det blir helt fantastisk å kjenne noe der inne ja! Jeg er førstegangs, så alt er nytt for meg, vet ikke hvordan man "skal" føle seg og vet ikke når jeg bør få mage, når jeg bør kjenne spark... Så, må bare ta dag og dag og håpe at tiden går litt fortere snart :)! Blir sikkert nye bekymringer når jeg kjenner spark også, om det er ofte nok :p Jaja, er vel en del av mamma-pakken å være bekymret :D

Er 13 år siden mitt forrige fullgåtte svangerskap. Er mye jeg husker godt og noe er absolutt gått i glemmeboka ;) Og føler dette svangerskapet er veldig forskjellig fra sist, sikkert både fordi det er tvillinger og fordi jeg er eldre. Jeg bekymra meg mindre sist og, denne gangen skal det ingenting til :nailbiting: Men sist gang kom magen senere og jeg husker jeg kjente spark litt sent. Kjenner nå at livmora er ganske høyt oppe og magen presser seg liksom ut, er sikkert fordi det er to.
Ja jeg tror vi kommer til å bekymre oss og stusse visst vi ikke kjenner spark senere, det blir liksom kontakten og bekreftelsen på at at ting står bra til :)

Han er veldig flink, har hørt han live i jobbsammenheng et par ganger!

Jeg skal på julebord med jobben kl 18, men vet at maten (koldtbord) ikke serveres før kl 19... Sååå, jeg spiste en hel frossenpizza nå :bag:

Er helt kvalm fordi jeg gruer meg til ul etterpå, må vente helt til 1630. Har hatt en så god følelse nå lenge, men i dag kom plutselig de dumme tankene om at det ikke har utviklet seg som det skal der inne. Har jeg egentlig hatt noe særlig symptomer? Har jeg egentlig kjent noe ligamentsmerter, vokser livmora i det hele tatt? Har jeg fått mage, nei, men har den blitt litt større de siste ukene? Uff... Heldigvis får jeg svar etterpå! Prøver å være forberedt på dårlige nyheter, så får heller positive nyheter komme som en superpositiv overraskelse. Er vel bare min hjernes måte å håndtere sånne usikre situasjoner :(

Er helt kvalm fordi jeg gruer meg til ul etterpå, må vente helt til 1630. Har hatt en så god følelse nå lenge, men i dag kom plutselig de dumme tankene om at det ikke har utviklet seg som det skal der inne. Har jeg egentlig hatt noe særlig symptomer? Har jeg egentlig kjent noe ligamentsmerter, vokser livmora i det hele tatt? Har jeg fått mage, nei, men har den blitt litt større de siste ukene? Uff... Heldigvis får jeg svar etterpå! Prøver å være forberedt på dårlige nyheter, så får heller positive nyheter komme som en superpositiv overraskelse. Er vel bare min hjernes måte å håndtere sånne usikre situasjoner :(
Lykke til senere i dag, det kommer nok til å gå fint og du kan senke skuldrene igjen :Heartred
Statistikken er jo på vår side, i de aller, aller fleste tilfellene så går det bra :)

Lykke til senere i dag, det kommer nok til å gå fint og du kan senke skuldrene igjen :Heartred
Statistikken er jo på vår side, i de aller, aller fleste tilfellene så går det bra :)

Takk ♥️ Prøver å tenke positivt! Har gode odds ja :)

Influensavaksine - check :dance008
Måtte «forte meg» før 3-åringen rakk å smitte meg med noe nytt :P

Er spent på hvordan lillemor blir å takle at vi ikke kommer til å gi babyen det navnet hun vil. Hun har nemlig bestemt seg for at babyen skal hete Bjørn... Og "Bjørn" er vel mest sannsynlig en jente :hilarious:

Er spent på hvordan lillemor blir å takle at vi ikke kommer til å gi babyen det navnet hun vil. Hun har nemlig bestemt seg for at babyen skal hete Bjørn... Og "Bjørn" er vel mest sannsynlig en jente :hilarious:
Bjørnine? Bjørna? Bjørnild? Gunnbjørn? Bjørn Angelica? (Det passet jo faktisk :laughing002)

Minner meg litt om en gammel lærinne broren min hadde. Hun het Torebjørg. Der må det ha vært noe om at babyen SKULLE hete Tore, men ut kom ei jente :hilarious:

Bjørnine? Bjørna? Bjørnild? Gunnbjørn? Bjørn Angelica? (Det passet jo faktisk :laughing002)
Oldemoren til barna heter faktisk Gunnbjørg da, og det navnet har jeg faktisk vurdert. Men per dags dato står både Olava og Johanna sterkere

Håper det gikk fint i dag :happy:

Bare meg som hele tiden tror jeg har fått varsel her inne, men så er det bare nissen i hjørnet som også er rød? :hilarious:

Back
Topp