Kjenner dere liv?

Den siste uka har jeg kjent liv. Det føles for meg veldig skummelt å tro at det er det (jeg er av en eller annen grunn mye mer redd for at denne babyen ikke lever enn jeg var med første), men det er også sånn at det ikke kan være noe annet. Kjenner det alltid rett over symfysebeinet, og siden onsdag har jeg kjent det hver dag. Er 16+6 i dag.
 
Kjente liv i dag tror jeg, en slags leamus følelse i den venstre siden. Tror det er liv, men vet ikke. Er jo bare 15 + 1. Tror dere jeg kan kjenne liv så tidlig?
 
Kjente liv i dag tror jeg, en slags leamus følelse i den venstre siden. Tror det er liv, men vet ikke. Er jo bare 15 + 1. Tror dere jeg kan kjenne liv så tidlig?
Jeg tror absolutt man kan kjenne liv så tidlig. Jeg kjente hvertfall svake bevegelser av og til i uke 15. Og nå når jeg straks er i uke 18 kjenner jeg igjen de bevegelsene. Så er ganske så sikker på at bevegelsene jeg kjente i uke 15 også var baby:)
 
Etter menstermin er jeg 18+2 i dag, kjenner fortsatt ingenting. Glad jeg har vært på tidlig ultralyd, ellers ville jeg snart begynt å bli bekymra. Det er vel ganske vanlig å ikke kjenne liv så tidlig når en er førstegangs, men jeg synes det begynner å bli på tide snart likevel.

Jeg kunne ikke kjenne bevegelser før etter OUL. En skrev at det ble lettere å koble bevegelse med følelsen det skapte etter OUL-Det stemte for meg. Å ha sett fosteret bevege seg og dytte og klatre hjalp. Og etter å ha kjent første bevegelsen så er det lettere å kjenne bevegelse nå. Før OUL kjente jeg ingenting og er ikke alltid jeg kjenner så ofte ennå. Jordmoren sa at det var lettere å følge etter uke 22 så venter med dag til å begynne å legge aktivt merke til bevegelser.
 
Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent bevegelser, kjenner igjen følelsen fra forrige svangerskap. Er det noen andre som synes de første bevegelsene minner om kiling?
 
Jeg er ganske sikker på at jeg har kjent bevegelser, kjenner igjen følelsen fra forrige svangerskap. Er det noen andre som synes de første bevegelsene minner om kiling?
Jepp. Kjenner det bare mer konkret om jeg sitter med beina helt inntil kroppen, slik at alt blir klemt flatt. Jeg sitter sånn veldig ofte da (synes det er den mest behagelige måten å sitte på), og da kan jeg kjenne litt mer "hardhendt kiling". Men disse luftboblene som folk forteller om at de kjenner, de er jeg ganske sikker på at er nettopp luftbobler...
 
Jepp. Kjenner det bare mer konkret om jeg sitter med beina helt inntil kroppen, slik at alt blir klemt flatt. Jeg sitter sånn veldig ofte da (synes det er den mest behagelige måten å sitte på), og da kan jeg kjenne litt mer "hardhendt kiling". Men disse luftboblene som folk forteller om at de kjenner, de er jeg ganske sikker på at er nettopp luftbobler...

Ja, når du sier det! Så kjente jeg det faktisk tydeligere en morgen da jeg lå i typ fosterstilling med beina inntil magen. Tenkte ikke så mye over det da, men gir jo mening det du sier nå :)
 
I går kveld kjente jeg det utvendig, kjempe svakt men kjente det❤️

Kjente den samtidig på innsiden

17+5 i dag
 
Jeg er førstegangs, så jeg er usikker på hva jeg skal kjenne etter. Ser flere nevner disse boblene, og jeg føler ikke noen bobler... Men siden søndagen har jeg kjent sånne små dult på en måte. Ca ved navelen, litt under. Aldri kjent dette før, så lurer på om det kan være det..? Er liksom et dult, så blir det stille..
Er 18+2 i dag.
 
Altså, så lite som jeg kjenner, så skjønner jeg at det går an å oppdage at man er gravid veldig seint.

Hadde det ikke vært for kvalmen og bekkenet hadde jeg ikke kjent at noe var annerledes i magen.

Det kommer jo etter hvert! Men er så utålmodig!! Er 17+1 i dag!
 
Jeg er førstegangs, så jeg er usikker på hva jeg skal kjenne etter. Ser flere nevner disse boblene, og jeg føler ikke noen bobler... Men siden søndagen har jeg kjent sånne små dult på en måte. Ca ved navelen, litt under. Aldri kjent dette før, så lurer på om det kan være det..? Er liksom et dult, så blir det stille..
Er 18+2 i dag.
Har du prøvd å klemme litt på magen der hvor du kjenner dultet? Om dultet kommer fra baby, vil du ofte "få svar" om du klemmer. Men baby har også veldig god plass ennå, så det kan godt være det ene dultet du kjenner er et fraspark og at baby ikke kjenner det når du klemmer tilbake.
 
Har du prøvd å klemme litt på magen der hvor du kjenner dultet? Om dultet kommer fra baby, vil du ofte "få svar" om du klemmer. Men baby har også veldig god plass ennå, så det kan godt være det ene dultet du kjenner er et fraspark og at baby ikke kjenner det når du klemmer tilbake.


Nei, det har jeg faktisk ikke prøvd! Jeg pleier bare å stryke på magen, og håper han kan kjenne mammaen sin. Men skal prøve å klemme litt neste gang!
Har OUL på mandag, har hørt at det kan være lettere å koble bevegelsene til babyen når du ser den. Så veldig spent! :love7
 
De tåler at du klemmer veldig hardt, bare vent til jordmor skal undersøke leie. Du får vondt før babyen får vondt, så det er bare å klemme.
 
Har kjent på og av noen uker (ikke hver dag, men begynner å bli mer regelmessig nå siste uken). I går fikk mannen min kjenne det utenpå for første gang! Stor stas :) 16+3 i dag.
 
Kjente såvidt noe et par ganger i uke 14, ble fort både mer og sterkere, det var synlig bevegelse uttanpå magen fra midten av uke 15 <3 Samboeren fekk til å kjenne i uke 17 <3 Heilt fantastisk!
 
Satte meg opp fra liggestilling i sofa i går, og da kjente det ut som hele baby presset seg ut gjennom magen. Skikkelig vemmelig følelse :hilarious::hilarious: skvatt godt til da!
 
Etter menstermin er jeg 18+2 i dag, kjenner fortsatt ingenting. Glad jeg har vært på tidlig ultralyd, ellers ville jeg snart begynt å bli bekymra. Det er vel ganske vanlig å ikke kjenne liv så tidlig når en er førstegangs, men jeg synes det begynner å bli på tide snart likevel.
Jeg kjente ikke liv før uke 20 med første mann så det er helt vanli nå er jeg 17+1 å ikke kjent noe enda
 
18 uker og nå kjennes det ut som det er party i livmor når jeg slapper av og kjenner etter. :smiley-angry026
 
Jeg kjente ikke liv før uke 20 med første mann så det er helt vanli nå er jeg 17+1 å ikke kjent noe enda

Ja, sant at det er vanlig - jeg blir bare så utålmodig! Kjedelig å gå rundt med voksende mage uten å kjenne noe liv. Men jeg har vært på OUL, og morkaka lå foran, så hun sa at det kan gå flere uker til før jeg kjenner noe. Har slutta litt å kjenne etter nå :)
 
Back
Topp