OKTOBER

Dere som har hatt flere uttak: Har dere respondert likt på stimuleringen hver gang sånn at egguttak har vært ca samme dag i syklusen? Eller kan det variere?
Her responderer jeg ulikt på ulike medisiner hvertfall.
På bemfola hadde jeg vel 19 sprøytedager
På menopur 17 sprøytedager
På pergoveris 1.gang 13 sprøytedager
På pergoveris 2.gang 12 sprøytedager

Her blir det uttak i morgen :) Ligger i grenseland for overstimulering, så blir spennende å se hvor mange jeg får ut og om jeg får lov å sette inn igjen på mandag. Må vel egentlig bare forberede meg på totalfrys igjen.

Dere som har hatt flere uttak: Har dere respondert likt på stimuleringen hver gang sånn at egguttak har vært ca samme dag i syklusen? Eller kan det variere?

Jeg hadde uttak på syklusdag 12 i første forsøk (stimulert med rekovelle), og syklusdag 15 i andre forsøk (med Elonva, menopur og gonal f). Tipper variasjon hadde mest med medisinskifte å gjøre. Du skulle vel gå på samme medisiner nå som i forrige forsøk?

Her blir det uttak i morgen :) Ligger i grenseland for overstimulering, så blir spennende å se hvor mange jeg får ut og om jeg får lov å sette inn igjen på mandag. Må vel egentlig bare forberede meg på totalfrys igjen.

Lykke til! Håper du holder deg innafor så du slipper frys!

Jeg hadde uttak på syklusdag 12 i første forsøk (stimulert med rekovelle), og syklusdag 15 i andre forsøk (med Elonva, menopur og gonal f). Tipper variasjon hadde mest med medisinskifte å gjøre. Du skulle vel gå på samme medisiner nå som i forrige forsøk?

Her responderer jeg ulikt på ulike medisiner hvertfall.
På bemfola hadde jeg vel 19 sprøytedager
På menopur 17 sprøytedager
På pergoveris 1.gang 13 sprøytedager
På pergoveris 2.gang 12 sprøytedager

Takk for svar! Jeg skal ha samme medisiner og samme dosering som sist ja. I utgangspunktet ville jeg trodd at man responderer nokså likt fra måned til måned, men jeg synes jeg kjenner så mye action i eggstokkene allerede nå på dag 4 med sprøyter. Derfor jeg begynte å lure på om jeg responderer mer på det nå enn sist. Skal på UL på fredag, så da får vi vel fasiten. :)

(Redigert skrivefeil)

Last edited:
Nå er vi ferdige med uttak og fikk ut åtte fine egg. :joyful: Litt av et resultat sammenlignet med de 2-3 vi ble forespeiltet før vi begynte simuleringen. Det blir noen nervepirrende dager som ligger foran oss, men er veldig optimistiske fordi det nok en gang gikk bedre enn forventet. Alle evt. blastoer skal på frys, så nå er vi straks ved veis ende i dette forsøket.

jeg blir vist værende her i oktober jeg:D var så utrolig heldig. Snakket med Haugesund i går etter mislykket forsøk. Så jeg starter opp med menopur i dag:D

fjellgeita92 - 27år - b1 - ivf #2 - haugesund - menopur, fyremadel, ovitrelle og lutinus - planlagt uttak uke 43

Lykke til! Krysser fingrene for at det går bra!

Nå er vi ferdige med uttak og fikk ut åtte fine egg. :joyful: Litt av et resultat sammenlignet med de 2-3 vi ble forespeiltet før vi begynte simuleringen. Det blir noen nervepirrende dager som ligger foran oss, men er veldig optimistiske fordi det nok en gang gikk bedre enn forventet. Alle evt. blastoer skal på frys, så nå er vi straks ved veis ende i dette forsøket.
Så gøy at det ble så mange!! Håper du får full kartong i fryseren!

Det er jo kjempebra☺️Krysser alt jeg har for deg!

Her endte det med totalfrys pga overstimulering. 21 egg ut og 15 som henger med dag 3. Så jeg får bare vente i spenning og se hvor mange som blir fryst:) jeg vugger rundt her hjemme med en giga mage som ligner en 6 mnd gravid en..hurra for det..:shifty:

Her endte det med totalfrys pga overstimulering. 21 egg ut og 15 som henger med dag 3. Så jeg får bare vente i spenning og se hvor mange som blir fryst:) jeg vugger rundt her hjemme med en giga mage som ligner en 6 mnd gravid en..hurra for det..:shifty:
Oi. Så bra med så mange befruktninger! Kjedelig med totalfrys, men regner med du får mange fine i fryseren! Håper magen roer seg snart og at du er i fin form!

Takk for svar! Jeg skal ha samme medisiner og samme dosering som sist ja. I utgangspunktet ville jeg trodd at man responderer nokså likt fra måned til måned, men jeg synes jeg kjenner så mye action i eggstokkene allerede nå på dag 4 med sprøyter. Derfor jeg begynte å lure på om jeg responderer mer på det nå enn sist. Skal på UL på fredag, så da får vi vel fasiten. :)

(Redigert skrivefeil)

Nå på andre forsøket hadde jeg UL en sprøytedag tidligere enn i første forsøk. Jeg syntes at presset på eggstokkene var minst like stort dagen før UL denne gangen, men allikevel hadde eggposene vokst saktere enn første gang. Kanskje det er lettere å kjenne action i eggstokkene når man har vært igjennom det før?

Fasiten får du nok på fredag ja! Når blir det uttak dersom kroppen responderer på samme måte som sist?

Da begynte vi samme dag :happy: på forskjellige medisiner vel og merke... Jeg kjenner ikke noe som helst til at jeg har satt en eneste sprøyte! Og forrige gang var jeg allerede ganske oppblåst på dag 4 o_O så mistenker at jeg er satt på ny medisin og meget lav dose etter overstimulering sist gang...

Vet du hva? Hvis du er veldig bekymret synes jeg du skal gå tilbake til fastlegen. du får si hva sykepleieren har sagt. Da får han/hun evt diskutere det med legen på klinikken. Evt ta ny hcg eller sende deg på ultralyd.

Bare for å sjekke så gikk jeg inn i pasientsky for å se når fastlegen min hadde neste ledige time. 18. november var det, da er jeg jo nesten 12 uker på vei om det går bra så lenge :P

Bare for å sjekke så gikk jeg inn i pasientsky for å se når fastlegen min hadde neste ledige time. 18. november var det, da er jeg jo nesten 12 uker på vei om det går bra så lenge :p
Haha. Typisk! Men du får da komme på akutt-time uansett. Når man har ventet så lenge på en spire i magen, så er det ikke rart man er bekymret❤️ Du kan evt få fastlegen til å ring deg? Når har du ultralyd?

Haha. Typisk! Men du får da komme på akutt-time uansett. Når man har ventet så lenge på en spire i magen, så er det ikke rart man er bekymret❤️ Du kan evt få fastlegen til å ring deg? Når har du ultralyd?

St. Olavs sender visst brev i posten (!) om når det blir ultralyd, så jeg vet ikke enda. Men sykepleieren på telefonen snakket om at det kanskje kunne bli i slutten av neste uke. Hadde en bitteliten blødning nå tidligere i dag, så kanskje jeg prøver med på å sende en melding til fastlegen i pasientsky. Aldri prøvd det før, så usikker på responstiden på det.

St. Olavs sender visst brev i posten (!) om når det blir ultralyd, så jeg vet ikke enda. Men sykepleieren på telefonen snakket om at det kanskje kunne bli i slutten av neste uke. Hadde en bitteliten blødning nå tidligere i dag, så kanskje jeg prøver med på å sende en melding til fastlegen i pasientsky. Aldri prøvd det før, så usikker på responstiden på det.
Ok. Blødninger er jo vanlig, uten at det trenger å bety noe. Prøv pasient skyen du! Har du fått noen graviditetssymptomer?

Back
Topp