Venter på Lillegutt

Mellomblødning og spotting!!

At noe kan være så fryktelig irriterende?? Er 4 DPO idag så det er ikke noe forvarsel (håper jeg da) til TR. Var ingenting da jeg gikk på do kl 2, merket ingenting på kroppen. Nå plutsellig var det kommet en veldig koagulert flekk og jeg kjenner noe i magen. Litt likt eggløsning faktisk.

Jeg har store deler av livet vært plaget med mellomblødning. "Redningen" min ble en oppegående gynekolog som anbefalte meg å starte på p-ring. Da forsvant alt av blødninger. Bare det å kunne stole på sin egen kropp er ganske behagelig. Og jeg som syns alt var så fint og flott rundt EL, så kommer dette.

Tror jeg trenger en sjokolade :wtf::woot:
 
Fredag, helg!

Har vært en fin arbeidsuke. Dagene går fryktelig fort, elsker den nye jobben min. Litt nedtur å må stå opp grytidlig hver dag men er veldig verd det når jeg kommer meg igang.
Nå er fredagsmiddagen fortært, middagsluren unnagjort. Frister med et liiite glass vin ja.

Ellers er jeg midt oppi babyshower-planer. En veldig god venninne har termin før jul og vi planlegger babyshower til henne.
Jeg vet hun har hatt noen problemer med å bli gravid nå gang nr 2, derfor unner jeg henne veldig babylykken. Men må innrømme jeg er litt sjalu også.
Samme venninnen "maser" mye om når vi (jeg og kjæreten) skal få barn. Det at vi prøver har jeg holdt veldig til meg selv og har ingen behov for å dele det med folk. Men syns denne masingen er litt nedtur, selv om hun har null forutsetning for å vite at det plager meg.
Alikevell så ønsker jeg å lage det beste babyshoweret for henne som tenkes kan!! For alt i alt er hun er fantastisk menneske! Også er hun hysterisk komisk når hun er så full av hormoner.

God helg alle sammen:Heartred
 
Dagene går fryktelig fort, elsker den nye jobben min. Litt nedtur å må stå opp grytidlig hver dag men er veldig verd det når jeg kommer meg igang.
Pah, kjenner meg igjen! :p Var helt jævlig å gå fra å være fri student som skrev forskningsartikler kl. 02:00 om natta, til å bli en mårraarbeider som står opp 05:00 for å være på jobb til 06:30 :p Urk.

Hvordan går det? :)
 
Pah, kjenner meg igjen! :p Var helt jævlig å gå fra å være fri student som skrev forskningsartikler kl. 02:00 om natta, til å bli en mårraarbeider som står opp 05:00 for å være på jobb til 06:30 :p Urk.

Hvordan går det? :)

Det går absolutt veldig bra! Blitt mer aktivitet på jobb, er mer ute og styrer. En arbeidsdag føles så kort! Men herregud så artig! men lønna er vel bedre som fast mårraarbeider enn en student? Håper jeg :wideyed:

Utenom det har tante rød meldt sin ankomst! Velkommen PP6.
Forøvrig så HATER jeg tante rød. Jeg hater bind og jeg hater tamponger. Så nå skal jeg bestille menskopp til neste runde (forhåpentligvis LENGE til jeg trenger den).

Ellers så tenker jeg på snus. Hele tiden mens jeg er våken. Appen sier jeg "sluttet" for 93 dager siden. Det er jo en sannhet med modifikasjoner. Men motivasjonen er fullstendig borte. Jeg vil ha snus. Aner meg at vi kaaanskje kjører innom en kiosk i morgen. Skruf Fresh white.

Usikker på om det er fullstendig mangel på viljestyrke eller skikkelig jentesur for jeg har mensen.
 
Tante reise endelig sin vei!!

Hele tanta er igrunn ganske merkelig! Dag 1 kommer det SÅ MYE BLOD (sorry tmi). Dag 2 kommer det normal mengde. dag 3-5 er det såvidt litt spotting... Akkurat sånn at man ikke kan ha sex eller gå uten truseinnlegg.

Jaja bort med tante rød og se fremover.

Idag er jeg i CD 7 og EL forventet mot midten/slutten av neste uke. Mannen er ilagt runke-forbud og kalenderen er tømt i dagene fremover. Idag tok jeg han i å lese baby-artikler på tlf!! Herregud så rørt jeg ble.
Da vi ble enige i mai om at jeg skulle slutte på prevansjon så var han veldig opphengt i at vi ikke skulle være aktive prøvere. Skjedde det så skjedde det. Det har virkelig forandret seg nå. Nå spørr han når jeg har EL og virker veldig gira.
Han kommer til å bli en fantastisk pappa :hello2
 
Tante reise endelig sin vei!!

Hele tanta er igrunn ganske merkelig! Dag 1 kommer det SÅ MYE BLOD (sorry tmi). Dag 2 kommer det normal mengde. dag 3-5 er det såvidt litt spotting... Akkurat sånn at man ikke kan ha sex eller gå uten truseinnlegg.

Jaja bort med tante rød og se fremover.

Idag er jeg i CD 7 og EL forventet mot midten/slutten av neste uke. Mannen er ilagt runke-forbud og kalenderen er tømt i dagene fremover. Idag tok jeg han i å lese baby-artikler på tlf!! Herregud så rørt jeg ble.
Da vi ble enige i mai om at jeg skulle slutte på prevansjon så var han veldig opphengt i at vi ikke skulle være aktive prøvere. Skjedde det så skjedde det. Det har virkelig forandret seg nå. Nå spørr han når jeg har EL og virker veldig gira.
Han kommer til å bli en fantastisk pappa :hello2

Dette høres skikkelig ut som min mann. Var opptatt av at ikke skulle bli «klinisk» så fort, men nå som vi er i PP5 er han like gira som meg på testingen etter både eggløsning og baby. Vi er heldige som har menn som støtter oss, selv om det kanskje ikke har gått like raskt som vi håpet ☺️ håper det klaffer i neste forsøk for dere.

PS. Jeg har vært veldig åpen med mine nærmeste om at vi prøver, og finner veldig mye støtte i det. Skjønner at man er forskjellige på det punktet, men ville vurdert om det kanskje kunne være bedre å fortelle det til en god venninne eller to så man har noen å snakke med? Så slipper man i tillegg maset om at man skal begynne å prøve, men får i stedet forståelse.
 
Dette høres skikkelig ut som min mann. Var opptatt av at ikke skulle bli «klinisk» så fort, men nå som vi er i PP5 er han like gira som meg på testingen etter både eggløsning og baby. Vi er heldige som har menn som støtter oss, selv om det kanskje ikke har gått like raskt som vi håpet ☺️ håper det klaffer i neste forsøk for dere.

PS. Jeg har vært veldig åpen med mine nærmeste om at vi prøver, og finner veldig mye støtte i det. Skjønner at man er forskjellige på det punktet, men ville vurdert om det kanskje kunne være bedre å fortelle det til en god venninne eller to så man har noen å snakke med? Så slipper man i tillegg maset om at man skal begynne å prøve, men får i stedet forståelse.

Samme her, samboer ville i utgangspunktet ikke "time" sexen etter eggløsningen, men han ble raskt med på notene når vi skjønte hvor viktig timingen egentlig var :angelic: Og det er jeg glad for!

Er også åpen med våre nærmeste om at vi prøver (ble naturlig siden vi mistet), og finner mye støtte i venninner og familie. Men det må man som du sier kjenne på selv - jeg bare klarer ikke holde sånt hemmelig :hilarious:
 
Her var også mannen sånn i begynnelsen "neeeieee vil ikke vite!! det må være spontant og vi må ikke vite!!!" og nå er HAN den som spør "du... når er EL?" :p :D Søte mannfolka!
 
Dette høres skikkelig ut som min mann. Var opptatt av at ikke skulle bli «klinisk» så fort, men nå som vi er i PP5 er han like gira som meg på testingen etter både eggløsning og baby. Vi er heldige som har menn som støtter oss, selv om det kanskje ikke har gått like raskt som vi håpet ☺️ håper det klaffer i neste forsøk for dere.

PS. Jeg har vært veldig åpen med mine nærmeste om at vi prøver, og finner veldig mye støtte i det. Skjønner at man er forskjellige på det punktet, men ville vurdert om det kanskje kunne være bedre å fortelle det til en god venninne eller to så man har noen å snakke med? Så slipper man i tillegg maset om at man skal begynne å prøve, men får i stedet forståelse.

haha de liker å få vilja si men den forandrer seg fort altså! Håper det klaffer for dere også! Ikke fått positiv El-test enda så vi henger i:)

Det er ofte veldig godt å snakke med gode venner om ting men akkurat dette med barn følte jeg ble veldig meg+kjæresten. Har faktisk en ikke-veldig-nær venninne som vet vi holder på. Vi går litt tur sammen nå og da og hun er så trygg og stabil. Får vel heller prøve å overleve masingen for ønsker ikke å innrullere flere enda:p

Samme her, samboer ville i utgangspunktet ikke "time" sexen etter eggløsningen, men han ble raskt med på notene når vi skjønte hvor viktig timingen egentlig var :angelic: Og det er jeg glad for!

Er også åpen med våre nærmeste om at vi prøver (ble naturlig siden vi mistet), og finner mye støtte i venninner og familie. Men det må man som du sier kjenne på selv - jeg bare klarer ikke holde sånt hemmelig :hilarious:

haha godt å høre man er flere! Vi er ganske helige som har så fine kjærester da!!
Håper det klaffer for dere snart <3

Her var også mannen sånn i begynnelsen "neeeieee vil ikke vite!! det må være spontant og vi må ikke vite!!!" og nå er HAN den som spør "du... når er EL?" :p :D Søte mannfolka!

Spot on!! :D:D Han er enda sånn "vi skal ha sex fordi vi har lyst ikke fordi EL"... Men lyst finner man jo fort frem :rolleyes:
 
Stikking/killing i livmoren, liten tvil om at EL er på gang.
Har vært litt trett på morgenen så fikk først testet etter EL idag. Håper vi har max i morgen også og rekker å legge inn litt ekstra aksjer. Ellers kan vi ikke ha gjort det bedre denne runden.

Når det er sagt. Kjenner jeg gleder meg litt til dette roer seg. Altså at vi har fått de barna vi ønsker oss (gitt at vi kan selvfølgelig) og vi kan tenke på andre ting. jeg er på pp6 nå og merker jeg bruker utrolig mye tid og energi på å tenke på dette. Tørr ikke tenke på folk som blir plaget med å bli gravid eller mister. Det unner jeg ingen altså.
 
Testet MAX på monitoren både onsdag og torsdag. El-smerter onsdagskveld. Litt el-slim sent torsdag. Skjønner ikke helt den meen...

Da er jeg 2 DPO idag? Blir ikke helt klok på det der heller...

Fikk iallefall lagt inn godt med aksjer i forkant, pause tirsdag og aksjer onsdag og torsdag. Muulig vi legger inn et sikker-stikk ikveld. Men selv om man gjør "alt rett" så er det jo ikke sikkert alikevell.

Vi har pratet mye om baby og begge to er veldig ombord med prøvingen og vi har dagdrømt høyt om hvordan det skal bli med en liten "oss". Vi har også spurt hunden om hun gledet seg til å bli storesøster. Lite svar men hun virket da positiv vil jeg si.

Denne jobbuken har forøvrig vært SYKT SPENNENDE! Prosjektet mitt starter å ta av, masse flere spennende arbeidsoppgaver og jeg lærer så masse. Ante virkelig ikke at arbeid kunne være så givende.

Da gjenstår det å ønske forumet GOD HELG!!
Her skal helges feires med ost og vin!
 
Herregud dagen idag har altså gådd i et. Nå først kunne jeg sitte meg ned i sofaen og puste ut.

Holder på å rigge til Suprise BabyShower hjemme hos meg.

Sjalu? jepp....

Men hun gravide venninna mi er et utrolig flott menneske og jeg unner henne alt godt. Gleder meg masse til å se reaksjonen hennes i morgen. Dette blir riktignok hennes nr 2. Bleiekaka er ferdig og eggekremen til pavlovaen står på avkjøling.
 
Herregud dagen idag har altså gådd i et. Nå først kunne jeg sitte meg ned i sofaen og puste ut.

Holder på å rigge til Suprise BabyShower hjemme hos meg.

Sjalu? jepp....

Men hun gravide venninna mi er et utrolig flott menneske og jeg unner henne alt godt. Gleder meg masse til å se reaksjonen hennes i morgen. Dette blir riktignok hennes nr 2. Bleiekaka er ferdig og eggekremen til pavlovaen står på avkjøling.
Så hyggelig med babydusj og imponerende at du arrangerer. Det hadde ikke jeg klart, tror jeg...

Lykke til, venninnen din blir sikkert kjempeglad! :)
 
Så hyggelig med babydusj og imponerende at du arrangerer. Det hadde ikke jeg klart, tror jeg...

Lykke til, venninnen din blir sikkert kjempeglad! :)
Takktakk! Det stakk litt i hjerterota men når gledestårene kom så var det glemt.
Dagen ble superkoselig med god mat, historier og selvfølgelig vill gjetting på kjønn/dato!

Da kan jeg fokusere på at jeg kan starte testing til helga!

*håpehåpe*
 
CD 19, 9 DPO, 7 dager til IKM.

Svidde av første graviditetstest idag, blenda selvsagt. Litt lenge til mensen og jeg har ikke tidligtester. Men tenker jeg svir av enda en i morgen så jeg kan drikke vin med god (......) samvittighet. Max to glass? Vurderer å dra på polet å kjøpe noe alkoholfritt. Får selvfølgelig besøk som jeg ikke har lyst å fortelle om prøvingen.

Symptomjakten så langt:
Killing i livmora. Startet rundt EL.
Fravær av spotting. Noterer når jeg spotter og det ville til vanlig ha skjedd nå.
Utflod, litt økt mengde, mer kremaktig. TMI? Sorry!

Hadde "oppstartsamtale" med nyjobben idag. 7 uker siden jeg ble ansatt, syns det går utrolig bra. Vi la en god plan videre fremover også starter jeg med kurs i neste uke. Arbeidsdager har aldri vært så givende.
 
Å herregud så hjertebank jeg fikk nå. Føler jeg ser streker.

Men hva er dette for et tidspunkt å våkne på?? Ingen er jo våkne nå! Unger har jeg ikke (enda??) og kan skylde på.

I4DkTB_1XtyyMXcdefyGR1aQ4HG3xc77vIk-8LL-wELa8RCwz5cPK64Br2AdQcI4Y-xoo9gUtVVhMZM6lB7hqBFdC0rUmI4jot0FY9YoLmRio-LFpXDdOkXgUROLswbtns17koELApn2TZL3pd_JWJrac7_CMgzcWamukAEhcG_9uiVgW0MpsUDZIdUttk5Brxnfw8S5z118yyrQMAtW5RSVBBjnQAIxDCWbUEONjO2n2Ikm6exUjBRjQrn6XrdzBVZOtX8DfKtHRrznZua58QBbUN_zGRo4QiCEYke71errULAjcZHkFATLGxM2w6v60UbaJgsZE3kc9WnmiWIT5jtT4n-MfmZh9Tc1-tQv9-AEcEYW3NorOA5RmCpFYBfgSnUbK_eGTIBWeTEfz8vM2Y1tzf-EAJlxJM0ZdhMtl4Z64bRtij8FqFa5lezIvzsENFqIxvZQgI7tixqflBAap2KVxE4wMPkoXfIskEW79G1YgnJZ7zXYgigSzZgONi5F_CzVC3T1YHSJRJYQeF1gptDFNakghlOFDjRE48owVIVZz2VWD9LSXo8XU4mK-8eXoCmMKE7UvTufzM395VXTm5Q3xFlMoEOjz0bsS6KTfXY7p-_sg8VSFV6CaNZldX5iLksQmF1JiJhLBGTnIdiRo5SkLzBgaCGA9AKx4asim9JPhvieBlxOaQFg=w725-h966-no
 
Å herregud så hjertebank jeg fikk nå. Føler jeg ser streker.

Men hva er dette for et tidspunkt å våkne på?? Ingen er jo våkne nå! Unger har jeg ikke (enda??) og kan skylde på.

I4DkTB_1XtyyMXcdefyGR1aQ4HG3xc77vIk-8LL-wELa8RCwz5cPK64Br2AdQcI4Y-xoo9gUtVVhMZM6lB7hqBFdC0rUmI4jot0FY9YoLmRio-LFpXDdOkXgUROLswbtns17koELApn2TZL3pd_JWJrac7_CMgzcWamukAEhcG_9uiVgW0MpsUDZIdUttk5Brxnfw8S5z118yyrQMAtW5RSVBBjnQAIxDCWbUEONjO2n2Ikm6exUjBRjQrn6XrdzBVZOtX8DfKtHRrznZua58QBbUN_zGRo4QiCEYke71errULAjcZHkFATLGxM2w6v60UbaJgsZE3kc9WnmiWIT5jtT4n-MfmZh9Tc1-tQv9-AEcEYW3NorOA5RmCpFYBfgSnUbK_eGTIBWeTEfz8vM2Y1tzf-EAJlxJM0ZdhMtl4Z64bRtij8FqFa5lezIvzsENFqIxvZQgI7tixqflBAap2KVxE4wMPkoXfIskEW79G1YgnJZ7zXYgigSzZgONi5F_CzVC3T1YHSJRJYQeF1gptDFNakghlOFDjRE48owVIVZz2VWD9LSXo8XU4mK-8eXoCmMKE7UvTufzM395VXTm5Q3xFlMoEOjz0bsS6KTfXY7p-_sg8VSFV6CaNZldX5iLksQmF1JiJhLBGTnIdiRo5SkLzBgaCGA9AKx4asim9JPhvieBlxOaQFg=w725-h966-no
Ser ikke bildet! :eek:

den lille tida jeg var gravid var jeg våken fra 04.30 fra midt i uke 4. Var på jobb rundt 06 ( kjedelig å sitte hjemme. :hilarious:). Fikk gjort litt da.
 
Ser ikke bildet! :eek:

den lille tida jeg var gravid var jeg våken fra 04.30 fra midt i uke 4. Var på jobb rundt 06 ( kjedelig å sitte hjemme. :hilarious:). Fikk gjort litt da.
Nå ser du kanskje bildet?

Ja har alleredet vært ute lenge med hunden nå! Må vel vekke samboeren (igjen) snart!
 

Vedlegg

  • 20191019_055025.jpg
    20191019_055025.jpg
    22,4 KB · Visninger: 179
Nå ser du kanskje bildet?

Ja har alleredet vært ute lenge med hunden nå! Må vel vekke samboeren (igjen) snart!
Så moro, Sjokolade! Streken syntes godt der :)
Lister meg til å si gratulerer ❤️
Når blir terminen?
 
Back
Topp