Oktoberskravla

Blir mange hjemmelaget julegaver iår :hilarious:
Koselig det da :)
Jeg har knapt begynt å tenke på julegaven enda, jeg.
Og jeg som pleier å være halvferdig på denne tiden av året

Jeg har derimot ikke pakket ikk gaven til bursdagen vi skal i i morgen engang. Og slett ikke pakket julegaver enda. Det er for tidlig for meg sånn bortsett fra at jeg ikke har kjøpt dem enda heller da

Jeg er bare ikke kommet så langt enda.
Vi er forskjellige :)

Vi er forskjellige :)
Ja.

Ejg hsr ikke lyst å gjøre det enda, men jeg har planer om å gjøre det tidligere enn de siste årene, for det har blitt stress. Greia er at jeg liker å gjøre det sammen med ungene mine. De liker å hjelpe til, særlig jentene, eldstemann er litt mindre intetrresert nå, bare gavene til noen utvalgte han vil være med på. De får veksle på å velge papir og bånd, den som ikke kan skrive er tape-sjef og de som kan skrive velger lapp og skriver på.

For oss er dette en familietradisjon jeg har brakt videre fra min egen barndom, med vår vri. Som jeg og ungene liker. Men desember var ikke like hektisk i min barndom. Mamma jobbet ikke, og jeg og min bror gikk ikke på mange fritidsaktiviteter så ettermiddagene var stort sett fri de fleste dagene i uka.

Jeg er jo stort sett litt på etterskudd med alt og det har derfor blitt litt stress å få tid til dette. Så i år skal det helst skje litt før. Vi får se....

Last edited:
Flott å våkne før 6 på en søndag.. :rolleyes:
Oohhh... Ikke digg. Måtte du opp eller var det bare helt unødvendig?

Jeg har vært våken sånn en god halvtime nå, men det skyldes at lillemor våkna. Men jeg har slett ikke tenkt å stå opp enda. Søndag er det mannen som står opp med henne så nå er de på badet. Han bare hjelper henne der og følger henne opp, hjelper henne å slå på lys og tv og deler opp litt frukt, så kommer han og legger seg igjen.

Hun blir litt tvslave da.... Rett nok går hun til og fra og leker også men hun får litt fri tilgang på tv eller nettbrett, hun har begynt å foretrekke tv skjermen. Rett nok der hun ikke lineær tv der heller, men større skjerm. Også klarer hun ikke bytte mellom da, det gjør hun selv på nettbrettet sitt.

Jaja. Lat søndags morgen er planen her i alle fall.

Jeg begynte på en ny serie på Netflix før helga så fredag kveld sovna jeg seeeeeeeent og lørdag var jeg følgelig trøøøøøtt og gjorde lite.
Men så Netflix på mobilen...
Mao, ingen fremskritt på "prosjekt rom" så langt denne helga. Må gjøre en innsats i dag! Ikke bare se Netflix, jeg skylder jentungen å gjøre en skikkelig innsats

Ja.

Ejg hsr ikke lyst å gjøre det enda, men jeg har planer om å gjøre det tidligere enn de siste årene, for det har blitt stress. Greia er at jeg liker å gjøre det sammen med ungene mine. De liker å hjelpe til, særlig jentene, eldstemann er litt mindre intetrresert nå, bare gavene til noen utvalgte han vil være med på. De får veksle på å velge papir og bånd, den som ikke kan skrive er tape-sjef og de som kan skrive velger lapp og skriver på.

For oss er dette en familietradisjon jeg har brakt videre fra min egen barndom, med vår vri. Som jeg og ungene liker. Men desember var ikke like hektisk i min barndom. Mamma jobbet ikke, og jeg og min bror gikk ikke på mange fritidsaktiviteter så ettermiddagene var stort sett fri de fleste dagene i uka.

Jeg er jo stort sett litt på etterskudd med alt og det har derfor blitt litt stress å få tid til dette. Så i år skal det helst skje litt før. Vi får se....
Min liker ikke å pakke inn ig det er like greit for jeg liker å pakke fint inn og er litt nøye på det rett og slett.
Jeg har jo flere av gavene i hus og da er det like greit å pakke inn.

God morgen
Fikk ikke sove flr langt på natt men våkner tidlig likevel.
Plan for dagen er å vaske klær, brette klær, legge på plass og pakke inn flere gaver.

Mannen og guttungen lager frokost sammen og litt opplæring. Guttungen fortalte i går om noe de hadde laget på skolekjøkkenet som han likte, egg in a basket. Stakk hull i ei brødskive og la på stekepanna og knekker et egg i midten så nå lærer han litt teknikk og om varmen og å sette seg fast og litt sånn. Hyggelig å høre på.

Det er altså det vi får til frokost i dag. Med bacon til.

Mannen og guttungen lager frokost sammen og litt opplæring. Guttungen fortalte i går om noe de hadde laget på skolekjøkkenet som han likte, egg in a basket. Stakk hull i ei brødskive og la på stekepanna og knekker et egg i midten så nå lærer han litt teknikk og om varmen og å sette seg fast og litt sånn. Hyggelig å høre på.

Å wow. Det hørtes helt fantastisk godt ut!

Så fint, min laget mye av det de laget på skolen hjemme her:)

Back
Topp