Oktoberskravla

God morgen :)
Ny uke i gang. Jobb og så opp på stadion i kveld er vel dagens plan .

Kald morgen i dag igjen, skraping av bil, rim på takene av byggene rundt meg enda, selv om solen skinner er det ingen varme,men et er fint. Fin og tørt og deilig høst. Dessverre lite i værmeldingen som antyder at det skal bli stabilt sånn, så vi får nyte de dagene og øyeblikkene som er.

Ungene er hos mine foreldre og sak lut og gå, handletur og da går de til kjøpesenterområdet, turene er kejnt som "pokemontur med morfar". Morfar vet absolutt ingenting annet om pokemon go enn å si "så bra, så fint" når de forteller om noe, og har lært hvor det er greit å gå tur med dem. Men fin tur har de, og minstemor har gjerne med seg en av mammas avlagte telefoner som bor i lekekassa.

Det er samme jente som har med ei lita rød plastfløyte fra 17. mai i dag, de store har jo med fløytene sine. (altså tverrfløytene sine.)

Som oss altså:p
Hyggelig tradisjon og besteforeldrene liker dem og ungene liker å lage dem (og flere av dem klarer å klippe og rulle nå) så vi gjentar det nok i år også.

Bestilt time til synsprøve i tilfelle jeg trenger mye briller. Tenkte på å gjøre det før jeg ble gravid men gikk på hormoner for å bli gravid, som kunne forstyrre synet så lot vær.

Jeg skulle nok hatt en kontroll, fått brev om at det er 3 år siden sist. Så ja.

Jeg fastslår at jeg, nærsynt som jeg er, gjerne leser uten brillene på nært hold/mobilen og lurer på om jeg begynner å få sånne gamle øyne som må ha progressive briller allerede (?)

Jeg skulle nok hatt en kontroll, fått brev om at det er 3 år siden sist. Så ja.

Jeg fastslår at jeg, nærsynt som jeg er, gjerne leser uten brillene på nært hold/mobilen og lurer på om jeg begynner å få sånne gamle øyne som må ha progressive briller allerede (?)
Kan hende? Jeg bruker ikke briller når jeg leser og sånt liksom. Jeg kan, men gidder stort sett ikke om jeg ikke trenger å se noe på avstand. Lurer på om hodepinen kanskje kan skylde synet. Finner ut av det på torsdag. Hvis ikke må jeg til legen, han ba meg se an ett par uker til.

Hvad er det dere lager? julepynt?

Tennbrikette. Eller altså, klippe opp viser, rulle samme og knytte med hyssing, dyppe i smeltet stearin. Brukes av besteforeldre til å fyre opp. Eller av andre, selvsagt. Selges ofte i små poser pent dekorert på julemarked etc også.

Kan hende? Jeg bruker ikke briller når jeg leser og sånt liksom. Jeg kan, men gidder stort sett ikke om jeg ikke trenger å se noe på avstand. Lurer på om hodepinen kanskje kan skylde synet. Finner ut av det på torsdag. Hvis ikke må jeg til legen, han ba meg se an ett par uker til.

Jeg har jo briller fra jeg står opp til jeg legger meg, noe annet er relativt utenkelig, i tillegg til nærsynhet har jeg samsynsfeil som må korrigeres. Men jeg ser at når jeg skal konsentrere meg på nært hold så ser jeg over/under brillene til tider. Muligens rett og slett fordi jeg ER jo nærsynt så da ser jeg jo finfint på nært hold uten? Vet ikke

Tennbrikette. Eller altså, klippe opp viser, rulle samme og knytte med hyssing, dyppe i smeltet stearin. Brukes av besteforeldre til å fyre opp. Eller av andre, selvsagt. Selges ofte i små poser pent dekorert på julemarked etc også.
Så kult! husker det nå, så det litt tidligere i tråden :) har bare lest så mye til forskjellig eksamen så alt flyter ut ørene

Jeg har jo briller fra jeg står opp til jeg legger meg, noe annet er relativt utenkelig, i tillegg til nærsynhet har jeg samsynsfeil som må korrigeres. Men jeg ser at når jeg skal konsentrere meg på nært hold så ser jeg over/under brillene til tider. Muligens rett og slett fordi jeg ER jo nærsynt så da ser jeg jo finfint på nært hold uten? Vet ikke
Aner ikke. Men skader ikke med en sjekk!

Back
Topp