Skravletråd

Har du testet noe mer siden fredagen? Jeg hadde noen tester som var svakere enn dagen før, men tipper det har med hvor mye man har drukket og hvor lenge siden det var man gikk på do sist.

Testet med digital å fikk 2-3, skal teste igjen på fredag. Men 2-3 stemmer med egne beregninger:)
 
Testet med digital å fikk 2-3, skal teste igjen på fredag. Men 2-3 stemmer med egne beregninger:)
Jeg tenkte jeg skulle berolige tvillingangsten min litt med en digitaltest i dag. Jeg er 4+5 i dag og tvillingsvangerskap når gjerne samme hormonnivå på 4+5 som én unge ved 5+0. Fikk "3+". Så mye for å roe nerva:hilarious: Det er ikke sannsynlig at det tvillinger altså. Urasjonell angst.
 
Testet med digital å fikk 2-3, skal teste igjen på fredag. Men 2-3 stemmer med egne beregninger:)
Jeg tenkte jeg skulle berolige tvillingangsten min litt med en digitaltest i dag. Jeg er 4+5 i dag og tvillingsvangerskap når gjerne samme hormonnivå på 4+5 som én unge ved 5+0. Fikk "3+". Så mye for å roe nerva:hilarious: Det er ikke sannsynlig at det tvillinger altså. Urasjonell angst.

Jeg testa 4+4 med digital og fikk 3+. Vet jo hcg stigningen varierer mye på oss, men jeg trodde jeg skulle få samme som stinky 2-3 siden vi er likt og det var det samme jeg skulle begregna på min. Kan hcg stige mer med tvillinger? Som sagt, vet det varierer. Men hva er "normalt"? :p
 
Jeg testa 4+4 med digital og fikk 3+. Vet jo hcg stigningen varierer mye på oss, men jeg trodde jeg skulle få samme som stinky 2-3 siden vi er likt og det var det samme jeg skulle begregna på min. Kan hcg stige mer med tvillinger? Som sagt, vet det varierer. Men hva er "normalt"? :p
Det er normalt at hcg stiger raskere ved tvillinger, men det er mer vanlig å bare være litt tidlig ute med stigning. Målingen er også unøyaktig i urin. Å tro at 3+ ved 4+4 betyr tvillinger blir litt som om verdien ved én ligger mellom 2 og 8 og ved to mellom 3 og 9, og så tar man det å få 6 som et tegn på tvillinger, for snittet er jo 5:)
 
Åhh tiden går sakte haha:hilarious: Jeg har mistenkt at jeg har vært gravid i 9 dager, og visst det helt sikkert i 6 dager etter test 11dpo forrige uke.. vil så gjerne skrike det ut til alle! når ringte dere lege/jordmor første gang?
 
Last edited:
Fikk innkallelse til OUL nettopp! Vil etter egne beregninger være bare 16 +4 på grunn av lang syklus.
Evig lenge til så vurderer om jeg skal bestille meg en tul i uke 9. Burde vel egentlig greie å vente, hmm
 
Nå har jeg mistenkt pga symptomer at jeg har vært gravid i 9 dager og visst det helt sikkert i 6 dager etter test 11dpo forrige uke.. tiden går sakte haha:hilarious: vil så gjerne skrike det ut til alle! når ringte dere lege/jordmor første gang?
Skal vi se. I løpet av 6 svangerskap har jeg ringt jordmor én gang og lege aldri :hilarious:
 
Fikk innkallelse til OUL nettopp! Vil etter egne beregninger være bare 16 +4 på grunn av lang syklus.
Evig lenge til så vurderer om jeg skal bestille meg en tul i uke 9. Burde vel egentlig greie å vente, hmm
Kanskje jeg skal booke fødeplass jeg også? Eller vente til etter TUL? Tror jeg venter. Har inntrykk av at jeg alltid får ultralyd sånn ca uke 20 uavhengig av om jeg bestiller fødeplass når jeg er 4 uker på vei eller når jeg er 12 uker på vei.
 
Hvordan har du blitt fulgt opp da, hvordan har du fått time?
Nettbestilling. Den ene gangen jeg ringte var det pga småblødninger i uke 11.
 
Jeg syns tiden går så ulidelig sakte!!
 
Jeg har fått en ordentlig høstforkjølelse, det verker i bihuler og ledd, feber og tett i pappen på dag 3. Måtte google om jeg trygt kan ta paracet og nesespray. Førstegangsgravid og usikker på det meste ja.. :hilarious:

Synes også tiden går sakte! Vil spole til uke 12:p
 
Jeg har fått en ordentlig høstforkjølelse, det verker i bihuler og ledd, feber og tett i pappen på dag 3. Måtte google om jeg trygt kan ta paracet og nesespray. Førstegangsgravid og usikker på det meste ja.. :hilarious:

Synes også tiden går sakte! Vil spole til uke 12:p

Du kan bruke saltvannsspray, hvertfall det jeg fikk beskjed om av legen:) her er også høstforkjørelsen kommet i hus, minsta har vært febersyk i 3 dager, men hu er heldigvis på bedringens vei nå! :D
 
Du kan bruke saltvannsspray, hvertfall det jeg fikk beskjed om av legen:) her er også høstforkjørelsen kommet i hus, minsta har vært febersyk i 3 dager, men hu er heldigvis på bedringens vei nå! :D

Ja, skal kjøpe saltvannsspray i dag :happy: Håper ikke du blir smittet, kjedelig med forkjølelse - synes man hangler lenge etter.
 
Skal til legen på torsdag i forbindelse med å sjekke om D vitaminet er bra nå kontra i juni og tenkte å nevne igjen det med graviditet med nr 2. Kanskje hun sjekker noe eller får tatt blodprøve ihvertfall av hcg nivået.
Hadde mistanke for noen måneder siden men på blodprøve var jeg ikke det så hun vet at vi forsøker. Skal få bestilt time samtidig da for uke 12. Ellers tenker jeg å ta lege og jordmor kanskje annenhver gang sånn som sist. ☺️
Så får jeg kanskje ekstra ul kontroller sånn som med første med tanke på mulig liten vekst. Var bare liten i utgangspunktet pga jeg er lav og sånt men de må alltid være sikker .
 
Ja, skal kjøpe saltvannsspray i dag :happy: Håper ikke du blir smittet, kjedelig med forkjølelse - synes man hangler lenge etter.

Er allerede smitta, men forhåpentligvis slår det ikke helt ut :)
 
Var hos legen på torsdag grunnet oppfølging av sykemeld (annen grunn enn graviditet) og nevnte da for han at jeg var gravid og uke 5 da. Siden jeg har to SA bak meg vil han vente med å henvise til tul og jeg har ikke time før 10. oktober. Kjenner at jeg må fylle dagene med noe nå slik at tiden flyyr :wideyed: Forstår at han ikke vil sende meg på tul så tidlig da, men det er så kjedelig og stressende å vente..
 
Liten forkjølelse her og gitt.. Time hos lege på mandag, da er jeg 4+6 :) Tiden går uendelig sakte synes jeg og jeg kan jo ikke snakke med noen om dette annet enn sambo som vet det :hilarious:
 
Liten forkjølelse her og gitt.. Time hos lege på mandag, da er jeg 4+6 :) Tiden går uendelig sakte synes jeg og jeg kan jo ikke snakke med noen om dette annet enn sambo som vet det :hilarious:

Jaa, tiden går uendelig sakte, har så lyst til å spole litt :hilarious:
 
Back
Topp