August

Oh lord, disse rugedagene går saaaakte! :wideyed:
Og jeg som har bestemt meg for å ikke teste før testdag om 10 dager. Spørs om jeg klarer det :p
Jeg synes det er så spennende å se hvilken dag testene eventuelt blir positive jeg, så har begynt på 6 dpo begge forsøk. De første dagene blir jo da for å se ovitrelle forsvinne.

Jeg har fremdeles veldig magesmerte innimellom, den kommer å går og opptrer som mageknip. Men har regnet med at det er forstoppelse for det har jeg, går det ann å bli overstimulert med lav amh (6,4) og 8 eggposer ut (hvorav 4 egg)? Jeg hadde veldig høye doser, men vet samtidig at forstoppelse også er smertefult. Hvilken symptomer hadde du?

Går allerede på klexane for å bedre sjansen for vellykket svangerskap, tror jeg. Spurte aldri hvorfor.
Fikk høre at sjansen var veldig liten uten f.eks pcos og/eller lavere amh. Jeg har også hatt høye doser. Et annet tegn på overstimulering kan visst være at man tisser lite, til tross for at man drikker mye. Men ja, tror det er lutinus som gir trøbbel for meg. Første forsøket så det ut som jeg var gravid når jeg hadde begynt på andre pakke. Følte meg ikke oppblåst, men hoven i magen, i tillegg til at magen var treg. Dette forsøket har jeg daglig vært i fysisk aktivitet, drukket vann ofte og spist mer fiber. Magen er ikke i nærheten så stor og vond nå. *bank i bordet.* Jeg føler med deg!

Fikk høre at sjansen var veldig liten uten f.eks pcos og/eller lavere amh. Jeg har også hatt høye doser. Et annet tegn på overstimulering kan visst være at man tisser lite, til tross for at man drikker mye. Men ja, tror det er lutinus som gir trøbbel for meg. Første forsøket så det ut som jeg var gravid når jeg hadde begynt på andre pakke. Følte meg ikke oppblåst, men hoven i magen, i tillegg til at magen var treg. Dette forsøket har jeg daglig vært i fysisk aktivitet, drukket vann ofte og spist mer fiber. Magen er ikke i nærheten så stor og vond nå. *bank i bordet.* Jeg føler med deg!

Ja det har vært mye i ro sitting etter uttaket da jeg har vært veldig øm. Jeg får vurdere det litt til. Det har kommet seg noe med smertere og er litt mer lyder fra magen. Har ingen andre tegn, begynt å bevege meg mer nå, samt tatt olje. Krysser fingrene for det holder seg slik idag, var ikke oppblåst når jeg våknet idag(det kommer nok). Stemmer forsåvidt nokså med tiden da jeg startet på andre pakke igår.

Hvor lav AMH før man evntuelt er i fare for overstimulering?

Ja det har vært mye i ro sitting etter uttaket da jeg har vært veldig øm. Jeg får vurdere det litt til. Det har kommet seg noe med smertere og er litt mer lyder fra magen. Har ingen andre tegn, begynt å bevege meg mer nå, samt tatt olje. Krysser fingrene for det holder seg slik idag, var ikke oppblåst når jeg våknet idag(det kommer nok). Stemmer forsåvidt nokså med tiden da jeg startet på andre pakke igår.

Hvor lav AMH før man evntuelt er i fare for overstimulering?

Det skjønner jeg! Blir trøtt også jeg. Tenkte ikke at det var overstimulering selv, den første gangen. Bare at det var en reaksjon på progesteron. Dette forsøket kjente jeg det derimot i eggstokkene, varierende hvilken side, og etter å ha lest om alle her som var overstimulert begynte jeg å lure om noe var galt. De var bare litt større. Det sjekket de ved innsett. Vi er jo alle forskjellige, er du veldig bekymret ville jeg sjekket det opp. :)

Aner ikke, tror det mer er slik at man er i risiko når man har veldig mange eggposer.

Legger til at jeg måtte lese over bivirkninger på ny nå, du har sikkert lest det, men legger ved en liten screenshot. :bookworm:

Vedlegg

• FE84403C-58E9-4C0C-929D-88F4A59A983E.png
    FE84403C-58E9-4C0C-929D-88F4A59A983E.png
    80,3 KB · Visninger: 172
Last edited:
God bedring! Håper du slipper med skrekken.

Jeg hadde en del symptomer på graviditet tidlig, nå er det ingenting. Men slike bølger har det gått i før også, så satser på at det ikke betyr noe.
Takk for det :happy: ganske mye ubehag og vondt ... blææ

På denne tiden ved forrige forsøk som ble mislykket, begynte de tidlige, helsikkens småblødningene. Er så glad det foreløpig ser normalt ut, sjekker jo papiret konstant... slitsomt. Vet jo at småblødninger ikke trenger bety noe, men. Nå kan jeg sikkert begynne å teste, det klør i fingrene, men jeg skal klare å unngå det.

Stort heiarop til alle oss! Dette kjøret blir vi gradvis styrket av, og til slutt skal det gå.

Da starter jeg opp en augustgruppe for oss håpefulle. Jeg skal vedlikeholde tråden for oss så godt jeg kan.

L Y K K E T I L !

:talk017

Skriv opp:
Nick, alder, om det er 1., 2., 3., etc. barn dere forsøker å få, IVF/ICSI/FER for 1., 2., 3. gang, etc. klinikk/sykehus, medisiner, tid for uttak/innsett, egg ut/frys, testdato.

Venter på oppstart::smiley-bounce012
  • Ønskeross2, 33 år, barn #2, innsett #7, FER, Riksen, forventet innsett uke 34/35
Stimulerer: :happy090
  • Trultemor1, barn#3, ICSI#1, Haukeland, rekovelle, orgalutran, ovitrelle, lutinus, oppstart uke 35, Uttak/innsett uke 37
  • Zaara, 38 år Barn 0 IVF 1. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Bemfola, Fyremadel, Lutinus og Ovitrelle. Oppstart uke 35.
Avbrutt forsøk/frys: :Heartred
  • Lucie, 38 år, barn #1, ivf#9, Riksen, menopur, Gonal-f, orgalutran
  • Piana, 30år, 1. Barn, 1. IVF på St. Olav, Bemfola og Fyremadel fra uke 32
  • Fjellgeita92, 27 år, barn #1, FER#2, Haugesund sykehus, Letrozol. Oppstart 9.8, kontroll 16.8
  • Kania, 34 år. Barn nr 1. Første ivf. St. Olavs. Forbehandling med procren 5/7. Synerela 1/8 menopur 7/8. UL 16/8. Uttak/insett uke 34
  • Rouge. Barn#1. ICSI#3. Fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Bemfola, Fyremadel og Ovitrelle. Oppstart uke 33.
Ruger: :smiley-angelic001
  • Thunderbird, 36 år, IVF #1, barn #1, Spiren, 9/7- synarela, 3/8- bemfola og menopur. Innsett 16.8
  • Libery Belle, 38 år. Barn#2 ivf#1, Riksen innsett 21/8
  • Blåbæra 31 år, B1, 2IVF, Riksen, Gonal-f, fyremadel, crinone, ovitrelle. Innsett 26/8. Testdato 4/9
  • ☆Starlight☆, 32år, barn #2, ICSI#2, Riksen. Synarela, Menopur, Ovitrelle, Crinone. Innsett 27/8. Testdag 5/9
  • Fiol, 35 år, barn nr. 1, IVF nr. 3, Medicus. Bemfola, fyremadel. Innsett 27/8. Testdag 7/9.
  • Signy, 36 år, barn #2, innsett #6 (2 uttak), FER, St.Olav, Progynova + Cyclogest innsett uke 35. Innsett 27/8. Testdag 10/9
  • Lolloen, 38år barn#2, fryseforsøk, Lutinus. Innsett 27.8. Testdato 12.9
  • Dizzy, 31 år, barn #1, ICSI #1 (1.forsøk ble avbrytt), Haugesund sykehus, Synarela (siden 21/07) - Gonal F (fra 7/8) - Ovitrelle - Lutinus - Klexane, uttak uke 34. Innsett av blastocyst 28/8. Testdato 7/9
  • Nummer2, barn #2, ivf#1. Porsgrunn. Gått på nesespray siden 30. jul. Startet med bemfola 14. august. Innsett 28.8
  • Mammalaila, 33 år, barn #1, ICSI #2, St.Olavs, bemfola, cetrotide, lutinus, uttak 26.08/innsett 29.08
  • LykkeSpire1. Barn#1. IVF#1. Livio IVF-klinikken. Foreløpig Gonal-F og Fyremadel. Uttak/innsett uke 35. Blodprøve 6.9 og Testdato 8.9
  • Pepsimaxxx, 26 år, barn #1, IVF #1, Haugesund sykehus, Synarela (siden 31/5) - Gonal F (fra 14/8) - Ovitrelle - Lutinus, uttak uke 35. Innsett 30.8
Gravid::love7:Heartred
  • Marithe, 37år, barn#4, FER#1, klinikk Hausken Oslo, fyremadel og ovitrelle, innsett 19.8. Testdato 28.8
  • Lykke25, 26 år, 1, FER2, Medicus, Ovitrelle, planlagt innsett 20/8
Ikke gravid::crybaby2:Heartred
  • Bringebærpudding - 26 år - Barn 1 - Fryseforsøk, innsett #6 - estradotplaster. Begynte 24/7. Innsett blastocyst 14/8
  • Orchidaceae, 36 år, B0, 1IVF, Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Estradot/Lutinus, fryseforsøk innsett nr 4 den 9.8. Testdato 25.8
  • Tommelise, 30 år, barn #2, FER#1, fertilitetsklinikken i Porsgrunn, Letrozol og menopur. Innsett blastocyst 14/8
Mistet: :crybaby2:Heartred
Embryoet vårt ville ikke være hos meg lengre, satser på det var en grunn til det..

Vedlegg

• Snapchat-1745791689.jpg
    Snapchat-1745791689.jpg
    13,9 KB · Visninger: 80
Det skjønner jeg! Blir trøtt også jeg. Tenkte ikke at det var overstimulering selv, den første gangen. Bare at det var en reaksjon på progesteron. Dette forsøket kjente jeg det derimot i eggstokkene, varierende hvilken side, og etter å ha lest om alle her som var overstimulert begynte jeg å lure om noe var galt. De var bare litt større. Det sjekket de ved innsett. Vi er jo alle forskjellige, er du veldig bekymret ville jeg sjekket det opp. :)

Aner ikke, tror det mer er slik at man er i risiko når man har veldig mange eggposer.

Legger til at jeg måtte lese over bivirkninger på ny nå, du har sikkert lest det, men legger ved en liten screenshot. :bookworm:

Ja har lest og lest og lest :confused004 Det er så like symptomer på overstimulering og Lutinus, men jeg er mye bedre idag så jeg får se. Blir det like ille som igår får jeg få en sjekk. Følte meg noe bedre igår etter det var kommet luft og mange toalettrunder (redd for å presse ut egget til slutt. Haha. Sorry deltaljer). Har ikke gått opp i vekt, faktisk ned 1 - 1,5 kg etter jeg hadde uttak og sluttet på hormoner osv. Tisser likt som før. Typisk at jeg jobber helgen men det er fortrinnsvis veldig rolig på jobb.:happy:

Jeg har fremdeles veldig magesmerte innimellom, den kommer å går og opptrer som mageknip. Men har regnet med at det er forstoppelse for det har jeg, går det ann å bli overstimulert med lav amh (6,4) og 8 eggposer ut (hvorav 4 egg)? Jeg hadde veldig høye doser, men vet samtidig at forstoppelse også er smertefult. Hvilken symptomer hadde du?

Går allerede på klexane for å bedre sjansen for vellykket svangerskap, tror jeg. Spurte aldri hvorfor.
Huff ikke særlig med forstoppelse heller. Er det her også . Det med Amh er jeg ikke sikker på. Min AMH er normal ihvertfall. Smerter og oppblåst. Oppblåst ka jo også være lutinus også. Gyn ville ha ny kontroll på mandag

Huff ikke særlig med forstoppelse heller. Er det her også . Det med Amh er jeg ikke sikker på. Min AMH er normal ihvertfall. Smerter og oppblåst. Oppblåst ka jo også være lutinus også. Gyn ville ha ny kontroll på mandag

Ja det er veldig skremmende at de symptomene er like. Men jeg har kun smerter eller er alt fint. Er forøvrig bedre idag både med oppblåsthet og smerter. Så jeg får se det litt an.

God Bedring til deg :Heartred

Jeg synes det er så spennende å se hvilken dag testene eventuelt blir positive jeg, så har begynt på 6 dpo begge forsøk. De første dagene blir jo da for å se ovitrelle forsvinne.
Har begynt å ta test for å se jeg også. Hvilke dag teller du fra da? Jg satt ovitrelle på forige lørdag. Blir uttaks dagen 1 dpo da? Hmm lurer litt på det

Embryoet vårt ville ikke være hos meg lengre, satser på det var en grunn til det..

Ånei, dette ville jeg ikke lese. Det er godt du har noen på frys, så slipper du å rykke helt tilbake til start. Sikkert en fattig trøst, men nå når jeg har det, føles det mye lettere (hvis det ikke går) enn når jeg ikke hadde det. Stor, stor klem til deg! Kanskje tidlig å spør, men vet du om du starter opp igjen allerede neste syklus? Isåfall ikke feil å prøve på ny, på en liten midtsommer-baby. :Heartpink

Har begynt å ta test for å se jeg også. Hvilke dag teller du fra da? Jg satt ovitrelle på forige lørdag. Blir uttaks dagen 1 dpo da? Hmm lurer litt på det
1dpo blir dagen etter uttak.

Altså, dette er farlig å si, men jeg føler jeg er gravid. Har fått endret utflod, på samme dag som jeg registrerte endring på appen første forsøket (når jeg ble gravid). I går var vi på kino, jeg gråt så sykt av av den patriotiske solo-reklamen, deretter striigråt jeg i slutten av filmen (once upon a time in Hollywood) fordi jeg tenkte på den grusomme skjebnen til Sharon Tate. I dag begynte jeg å gråte etter et kafé-besøk fordi en mann kjeftet på konen/kjæresten sin, mens hun bare tok imot. Herregud så teit jeg høres ut. Nå nettopp begynte jeg å grine av telia-reklamen.

Altså, dette er farlig å si, men jeg føler jeg er gravid. Har fått endret utflod, på samme dag som jeg registrerte endring på appen første forsøket (når jeg ble gravid). I går var vi på kino, jeg gråt så sykt av av den patriotiske solo-reklamen, deretter striigråt jeg i slutten av filmen (once upon a time in Hollywood) fordi jeg tenkte på den grusomme skjebnen til Sharon Tate. I dag begynte jeg å gråte etter et kafé-besøk fordi en mann kjeftet på konen/kjæresten sin, mens hun bare tok imot. Herregud så teit jeg høres ut. Nå nettopp begynte jeg å grine av telia-reklamen.
Haha. Ikke godt å si. Den ene gangen jeg var gravid var første symptomene spreng i det ene brystet. Det var så ille at jeg helst ikke ville ha klem av folk;) enda skjønte jeg ingenting før jeg tok test 3 dager etter forventet mens. Men akkurat da hadde jeg gidd opp alle håp om at jeg kunne bli gravid. men vi er forskjellige! Hordan var du sist?

Ikke oppdatert på noen dager, har vært veldig distansert til hele opplegget etter at egget ble satt inn. Føler på en måte ingenting, hverken gravid eller at mens kommer, men det er fremdeles tidlig (8dpo) og jeg har begynt å granske kroppen etter symptomer. Er irrasjonell og en hormonell bombe av latter, sinne og tårer, tenker at det sikkert er medisinene som gjør det!?

Back
Topp