Venter på Lillegutt

Spennende med fertilitetsmonitor. Hvor mye kostet det og hvordan fungerer det? Følger deg gjerne ❤️
Veldig veldig enkelt. Du skriver inn når du har mensen, så får du opp de dagene du må teste for eggløsning. Du plasserer testen i monitoren og den leser det av. Null tolking av tester. Så får du opp når du har max fertiliten i en PP. Kostet ca 1000 for monitoren og 200 for testpinnene:) Virkelig genialt.
Vil gjerne følge deg på veien til en baby:)

Er selv 31 år og prøver på nr 1 med masse humper på veien. Håper deres vei mot målet blir humpefri og fin❤️ Masse lykke til! :cat:
Kjedelig å høre om humpene i veien. Har dere funnet "problemet"? Håper det ordner seg for dere og! :Heartred

Vi er samme alder som dere og skal snart prøve på vår første. Har ingen venner med barn, så her blir vi først ute.

Ønsker dere masse lykke til! Følger med her :)
Masse lykke til til dere også!! :Heartred Her er vi tvert imot "sist" ute (ikke riktig så ille, men føles sånn).
 
De har ikke funnet noe på oss. Men vi sendte mens prøve til en fertilitetsklinikk i Athen i februar og de fant ut at jeg/vi hadde en infeksjon, så har tatt antibiotika for å bli kvitt det. Så nå håper vi at det vil lykkes snart ❤️
 
De har ikke funnet noe på oss. Men vi sendte mens prøve til en fertilitetsklinikk i Athen i februar og de fant ut at jeg/vi hadde en infeksjon, så har tatt antibiotika for å bli kvitt det. Så nå håper vi at det vil lykkes snart ❤️
Så bra !! krysser fingrene:)
Hvor lenge har dere vært prøvere? Litt skummelt at man kan ha "problemer" som man ikke merker noe til.
 
Takk! ❤️ Siden vinteren 2017. Ja, nå må vi snart se et bankende hjerte på ul❤️
 
Følger gjerne med her :) Vi er samme alder, og prøver også på første. Er også litt «stressa», men i min omgangskrets er det veldig få med barn (det er først nå når vi har nærma oss 30 at et par i venninnegjengen har begynt å snakke om å prøve). Vi holder til i Oslo, så her starter jo folk sent :hilarious: Men jeg er glad for det, vi har fått reist og opplevd masse den tiden vi har vært DINKs (double income no kids), og jeg tenker at det ville jeg ikke vært foruten. Mistet i MA i juni, er nå på 2 PP etter dette (ca 6 dpo) og venter i spenning...

Hvordan går det med deg? Gleder meg til å følge med her :)
 
Følger gjerne med her :) Vi er samme alder, og prøver også på første. Er også litt «stressa», men i min omgangskrets er det veldig få med barn (det er først nå når vi har nærma oss 30 at et par i venninnegjengen har begynt å snakke om å prøve). Vi holder til i Oslo, så her starter jo folk sent :hilarious: Men jeg er glad for det, vi har fått reist og opplevd masse den tiden vi har vært DINKs (double income no kids), og jeg tenker at det ville jeg ikke vært foruten. Mistet i MA i juni, er nå på 2 PP etter dette (ca 6 dpo) og venter i spenning...

Hvordan går det med deg? Gleder meg til å følge med her :)
Her går det veldig bra! Er 6 DPO nå og tiden går sååå sakte! Har ikke veldig trua på denne DPO for hadde EL sist helg når vi hadde langhelg i Oslo MED familie. Såeh, vi får nå se. Til nå har samboeren min hatt veldig "chill" fremtoning rundt dette med å bli gravid. Men når vi kom hjem fra Oslo så ble han litt sånn alvorlig og mente at vi kanskje burde prøve litt hardere og sikte oss inn på når eggløsning er. Så det er jo positivt da! :happy:

Lenge siden dere startet å prøve? Leit å høre om MA. Håper det går bra med deg etter det :):Heartred
Eier/leier dere i Oslo? Er absolutt deilig DINKs-tiden (aldri hørt begrepet før men skal absolutt bruke det fremover).
 
Her går det veldig bra! Er 6 DPO nå og tiden går sååå sakte! Har ikke veldig trua på denne DPO for hadde EL sist helg når vi hadde langhelg i Oslo MED familie. Såeh, vi får nå se. Til nå har samboeren min hatt veldig "chill" fremtoning rundt dette med å bli gravid. Men når vi kom hjem fra Oslo så ble han litt sånn alvorlig og mente at vi kanskje burde prøve litt hardere og sikte oss inn på når eggløsning er. Så det er jo positivt da! :happy:

Lenge siden dere startet å prøve? Leit å høre om MA. Håper det går bra med deg etter det :):Heartred
Eier/leier dere i Oslo? Er absolutt deilig DINKs-tiden (aldri hørt begrepet før men skal absolutt bruke det fremover).

Spennende! Tiden går sakte ja, det er helt sikkert Har bestemt meg for å ikke teste før fredag neste uke...

Så bra at samboer er gira og litt «på»! Det er min og, og det gjør jo prosessen mye bedre :) vi startet å prøve i februar i år, traff på andre forsøk men fikk konstatert MA i uke 12. Fortsatt kjipt, men går bedre :) Vi eier, kjøpte leilighet for noen år siden. Enn dere, holder dere også til i Oslo?
 
Spennende! Tiden går sakte ja, det er helt sikkert Har bestemt meg for å ikke teste før fredag neste uke...

Så bra at samboer er gira og litt «på»! Det er min og, og det gjør jo prosessen mye bedre :) vi startet å prøve i februar i år, traff på andre forsøk men fikk konstatert MA i uke 12. Fortsatt kjipt, men går bedre :) Vi eier, kjøpte leilighet for noen år siden. Enn dere, holder dere også til i Oslo?
Jeg sluttet med p-ringen i mai i år så har sånnsett ikke holdt på lenge. Men ja, ble absolutt myye artigere med en gang han ble gira.

Nei vi kommer fra Bodø. Kjøpte hus i fjor sommer. Så da følte vi oss veldig klare for å få smått sammen med oss :cat:
 
Her går det unna Gunnar.

Siste dag i min nåværende jobb i morgen, så idag var det kakebaking så man kan forsvinne med et smell. Blir litt sårt å forlate en flott gjeng men ser virkelig frem kom nye utfordringer. Ut en tur med hunden og bare nyte den utrolig fine høsten. Misstenker enda en tropenatt. Har fått gjort mye med huset denne uken. Men venter enda på å bli lottomillionær så man slipper vente så lenge på å råd til nytt kjøkken...

Føler at dagene går så utrolig fort, og endelig klarte jeg å slutte å telle DPO. Kom litt rødt på papiret idag, er 10 DPO nå. Forventer TR på mandag (wohoo første dagen på nyjobben). Var null fokus rundt EL denne måneden så har ingen tro på at ting klaffet. Men hey, alt kaaan jo skje. Tar babyklister og vitaminene mine hver dag. Tidligere i uka hadde jeg litt kvalme og svimmelhet men det har mye gådd over. Misstenkte veldig babyklisteret men aner jo igrunn ikke...

Brettspillkveld i godt lag i morgen, også ryker man vel på en liten fest lørdag. Er det rart dagene går fort?? Vi har også lagt noen planer rundt neste EL (med mindre han må reise bort :shifty:)

Og for oss hundefolk så slenger jeg med min favoritt-meme.
tumblr_nroanfy2v71qjobhbo1_1280.png
 
CD27, 14-15 DPO, IKM for 2 dager siden.:bored:

Jeg skjønner absolutt ikke hvor TR blir av?! Tok graviditetstest igår og den var blendahvit... Kommer ut bittelitt koagulert blod. Torsdag i forrige uke kjente jeg noe var på gang i magen, samt ømme bryster så tenke TR var rett rundt hjørnet. Den gang ei... Tar ny graviditetstest imorgen men "føler" meg absolutt ikke gravid... Utrooolig furstrerende. Både vil jeg starte på ny PP for å få babyen vår OG jeg savner å kose med kjæresten min. Frister ganske lite nå. I tillegg føler jeg meg litt PMS.. Uggugg:sour:

Forøvrig så var dette første PP (nr 4 totalt for å være veldig presis) med babyklister og babymonitor.

Fertilitetsmonitoren var fryktelig enkel å bruke. Uansett hvor trett jeg var så klarte jeg å få den testpinna på plass og da var igrunn alt gjort. Monitoren gjorde jo resten. Når den både registrerte økning i østrogen og LH så fikk jeg en utrolig god indikasjon på når EL var. (Trist nok leide vi leilighet med resten av familien akkurat da så fristet ikke veldig å gyve løs på hverandre).
Men vil absolutt anbefale fertilitetsmonitor til folk som liker det enkelt og ikke er interessert i å tolke tester. (Lenge leve latskap)

Babyklisteret fikk jo ikke akkurat fungert magien sin men skal absolutt fortsette å prøve med det. Det til tross for at jeg følte meg litt småkvalm ca 30 min etter å drukket det på morgenen. Var litt usikker på om det var mitt første møte med morgenkvalme, men ifølge graviditetstesten så stemmer jo ikke det da.... Bestilte det fra en dansk side som jeg ble anbefalt og kom rett i postkassa her hjemme uten noe dikkedarr! Hurra!

Fortsatt god uke folkens da :pompus:
 
Hva har vi lært?

Ikke grav i søpla etter tørre prøver. De er missvisende. Tante rød kom som et uvær 3 dager for sent. Spent på hvor lang denne syklusen blir? Jaja fordelen med at TR kom litt sent er at det ser ut som EL er ETTER neste helg. Så da kan kjæresten trygt reise bort også får vi henge i når han kommer hjem igjen :Heartred

Den nye jobben er forøvrig konge. Uvant å jobbe på kontor men kan bli vant med det. Har forøvrig lært meg den største fordelen OG ulempen med å jobbe på kontor...

Null skolebrød og redbull til lunch..... (sparte penger og kalorier men det er SÅ GODT!)
 
Da har den fæle tanta reist sin vei og hun er ikke savnet. CD 5.

Samboeren var litt sånn alvorlig i dag tidlig og ønsket at vi skulle prøve litt mer seriøst fremover å få barn. Han vet jeg har EL den dagen han kommer hjem fra Stavanger. Bare håpe at EL ikke kommer tidlig og vi rekker det.
Glad jeg har verdens beste kjæreste og kan ikke vente med å få hans barn. Håper barnet vårt får hans vakre øyne:Heartred

Denne helga gikk utroolig fort. Fredag hadde jeg besøk av brettspillgjengen min og lørdag var det bursdagsfeiring med øl (og litt snus:shy:). Nyter en rolig søndag nå. Blir snart en tur ut i finværet med hunden og lytte på lydbok. Startet å høre på Samuel Bjørk og han er virkelig en fantastisk forfatter. Ordlegger seg så utrolig underholdende.

Ellers har jeg lest mye om den hundebakterien som har drept 25!! hunder nå. Påvist i Nordland også nå. Jenta mi er jo en ganske sterk og frisk hund, men kjenner jeg blir litt stressa av enne bakterien som løper løpsk. Spesielt siden ingen vet noe om den eller kan si at det er nøyaktig denne bakterien som er problemet.
 
Måtte le av den hunde-tegneserien din! :D Sånn er min hund! Ikke en av de flinke som slipper når man sier slipp...
Utrolig skummelt med hundesykdommen! Det har gått så mange rykter, både i media og privatpersoner som sender meldinger, så jeg har valgt å bare følge med på Mattilsynet sine sider.
Denne er viktig;
"Så vidt vi har oversikt over så langt, er det ikke noen unormal forekomst av symptomene andre steder enn i Oslo-området."​
Håper de finner ut av dette i løpet av uka!

Lykke til denne pp'en! :signs003
 
Måtte le av den hunde-tegneserien din! :D Sånn er min hund! Ikke en av de flinke som slipper når man sier slipp...
Utrolig skummelt med hundesykdommen! Det har gått så mange rykter, både i media og privatpersoner som sender meldinger, så jeg har valgt å bare følge med på Mattilsynet sine sider.
Denne er viktig;
"Så vidt vi har oversikt over så langt, er det ikke noen unormal forekomst av symptomene andre steder enn i Oslo-området."​
Håper de finner ut av dette i løpet av uka!

Lykke til denne pp'en! :signs003
Hvilken hund har du?? :) Frøkna mi er også knonisk med å lokke oss med lekene sine. Må ta frem "streng stemmen" skal hun slippe.

Uff ja aaalt for mange rykter. Ser også at det er 21 hunder som er døde, men bare 8 (tror jeg) er bekreftet døde av denne bakterien. Samme sier de at der hvor folk har flere hunder har bare en blitt syk. Så det er ikke hysterisk smittsomt! Havnet riktignok en hund til veterinær i Bodø (ganske nært oss) men tviler for at det er sykdommen...


Og takktakk! Her lader vi opp til en spennende mandag/søndag! Og lykke til til dere også:hug003
 
Snart fredag!!

Herregud, ukene flyr avgårde! Elsker den nye jobben min selv om den er fryktelig krevende og jeg ikke alltid henger med. Starter kursing neste mnd og da er jeg virkelig på rett vei!

Fikk "høy" på minotiren idag, er litt engstelig EL kommer på lørdag. Da er det jaggu ikke sikkert jeg om samboeren rekker å legge inn aksjer. Han er ikke hjemme før godt utpå søndagen. Men men, det fins jo alltid en PP6:)
 
Jada neida, så jeg skulle jo bort på fredag direkte etter jobb. Fredags morgen fikk jeg MAX på monitoren og alleredet da skjønte jeg at denne PP kom til å gå i vasken. I alt morgen-stress så klarte jeg å glemme hele minotiren (og forøvrig toalettmappa...) hjemme så fikk ikke testet før idag tidlig. Nå var det blitt høy så EL har tydeligvis vært. For første gang har jeg hatt helt tydelig EL-slim, startet igår midt å dagen og hadde enda det nå når jeg sto opp.
Samme på fredags morgen så hadde jeg en helt klar følelse i livmora at noe holdt på å skje.

Jeg har aldri følt EL så tydelig som denne PP. Så selv om kjæresten ikke kommer hjem før rundt 7 tiden ikveld og vi bommet hårfint på EL, så var det også deilig å føle at kroppen min virkelig oppførte seg "etter boka". Vet ikke helt om det gir mening men kroppen føles veldig bra!
Man har jo hørt uendelig mange ganger at det kan ta litt tid før kroppen kommer seg etter man har gådd på hormonell prevansjon i åresvis. Usikker på hvor mange år jeg har gådd. Jeg gikk iallefall på p-ring, kroppen min responderte utrolig dårlig på p-piller. Hadde mellomblødninger annen hver dag f.eks. P-ring var forsåvidt greit, men jeg vantrivdes med hormonene.
Nå føles alt så mye bedre. Kroppen føles veldig ren.
Til nå har mine PP ligget rundt 25 dager utenom siste som var 28. Veldig spent på om at dette er en del av normaliseringen som kroppen har vært igjennom.

Uansett... Jeg gleder meg sykt til å se kjæresten min igjen ikveld. Ikke sett han siden torsdags kveld! Trasig at denne PP neppe går men jeg kjenner meg vanvittig klar til PP 6. Den skal noteres i kalenderen og alt av besøk får sendt bort!! :Heartred
 
Lite er så tilfredsstillende som når ting fungerer (annet enn at dere hadde rukket el og fått positiv test om et par ukers tid da :p ).

Husker selv følelsen av å slutte på hormonprevensjon veldig godt! En dag var det bare som at en tåkesky "lettet". Det høres kanskje sært ut, men det var akkurat som om en grå sky forsvant fra hodet mitt. Det er kanskje 9-10 år siden, men etter det bestemte jeg meg for å aldri gå på hormonprevensjon igjen. Og godt er vel egentlig det, for her sitter jeg åresvis etterpå med bare én positiv test bak meg. ;)

Heier på neste pp for dere!
 
Lite er så tilfredsstillende som når ting fungerer (annet enn at dere hadde rukket el og fått positiv test om et par ukers tid da :p ).

Husker selv følelsen av å slutte på hormonprevensjon veldig godt! En dag var det bare som at en tåkesky "lettet". Det høres kanskje sært ut, men det var akkurat som om en grå sky forsvant fra hodet mitt. Det er kanskje 9-10 år siden, men etter det bestemte jeg meg for å aldri gå på hormonprevensjon igjen. Og godt er vel egentlig det, for her sitter jeg åresvis etterpå med bare én positiv test bak meg. ;)

Heier på neste pp for dere!
Ååh deilig å høre flere føler det på samme måte! Ja jeg føler virkelig ikke for å starte med p-ringen igjen noensinne!!
Takk for fine ord!! :Heartred
 
Hvilken hund har du?? :) Frøkna mi er også knonisk med å lokke oss med lekene sine. Må ta frem "streng stemmen" skal hun slippe.

Uff ja aaalt for mange rykter. Ser også at det er 21 hunder som er døde, men bare 8 (tror jeg) er bekreftet døde av denne bakterien. Samme sier de at der hvor folk har flere hunder har bare en blitt syk. Så det er ikke hysterisk smittsomt! Havnet riktignok en hund til veterinær i Bodø (ganske nært oss) men tviler for at det er sykdommen...


Og takktakk! Her lader vi opp til en spennende mandag/søndag! Og lykke til til dere også:hug003
Har en fransk bulldog. :grommit Sta, leken og veldig spretten. Og elsker å sove!
Bodø ja. Jeg er faktisk født der. :)

Dere får legge inn noen aksjer! Kan jo hende noen svømmere møter egget på veien?
 
Har en fransk bulldog. :grommit Sta, leken og veldig spretten. Og elsker å sove!
Bodø ja. Jeg er faktisk født der. :)

Dere får legge inn noen aksjer! Kan jo hende noen svømmere møter egget på veien?
Åååh de er så nydelige!! Masse deilig personlighet i de hundene altså!

Og jada det ble aksjer! Var så kos å se han igjen!



Og her er grunnen for at jeg tester etter EL. Monitoren min sier lav idag. Clue appen min sier "HALLAIS PEIS PÅ, NÅ BLIR DET BABY". Clue er fin på en måte, holde styr på mensen! Prøver å oppdatere den fortløpende når jeg har EL for å se etter mønster. For går man bare etter appen så kan det ta lang tid før man blir gravid :bag:
(har vært dårlig å sjekke etter EL denne runden, trodde virkelig den skulle komme senere, også tenkte jeg å spare tester....)
Yji6ruGiZI1V8Ly1OpA5Q5odayhzvR0GrtGeT--zzKigzgSm6mFaWo4AasF5uS0JDF3CETbAhfCoAxD_N3QMVUjKRrvCoBF6IHyLLsvSYZjz1Nr6gLyVNB_OcbCQiekNXmO1jHlkC3PxoNkIknNYocS4TXrnoTCqpOd9pA7Iu-hy9S2a4LxVv1O6f0qpMJCBnzdP-Ql7177KvfPGwCTfyBC-y5s4P04_cVu1N-IeORbhCOax4Sx381XrPBFFrbSaAQheOgX2XPN4GcYHTPiNHBwBjFzM4y93IcYikRy7-mA_SACmNGsxNFe7TEyKVLhJjFYb7Eh7msv0t6vU4mDz43Rfxw2Mvt3KUUeBInMEJMAivfHbz_uOw2OTfRqx-gAaCz07oAC9NNK2DsrkP9BzX37KEKCqMobx7827HwQQoY54y4ntr3teYa9zrkKgc9M_e3JNnmw4IuZ2hk126pu_TKMa7rD_McIrAAYYwA8-P6dNcCCKz-azIbrpMZrI2Xw2qPfLDtUHRmUcMvu-8M-r3-9_W8lEGDm7nizRaOY7NK8quYwNCkWbQ4xNozNrhCFACE0KBKPrAt2Sau5eUSDcJZnFAQHCMJZT6j2ivp9GvQ9S9mBeexJslu5eqCI57nS5uVyS-q81oqZwk4bnDEGYBtjH_LHPOKc991mqJ2Nx1-r-pkOTRmYeteGi=w725-h966-no

Z5fYNhlNbgOPgOgXljqLXe_HEEi0BtGnhXMjJXk2HwT5PiXphAVk4ecyqBoSv5QKw-IDypkw6nfTOgOapOndysyK8Sxet5c7riFoQlm2WbqTXnVQ-OnBErMTqh0IpaPXrE0k1jTGMRlCt94Jxl-me0tbsteTAxOTZsZ63qcDw7DJ0QWd64NdUJFlHcmIRnaRaeD5YneqCyn6JySzTay47h5d8lHXRggnSYTNXtj_9SOta3RZxLk7Fr2K3pbBtnmTsrRQmHby-k31yZ0uvN_rJgmIi0WPwApl0pkiY0MoPYhRzZeQz7FB2c-tJnfO0ALo0SUTmgs9kcDNLSnqW5MT3IrzVHLiwADXtnrjIIQXEf2YwUMygsmrxKfgr1v4HuxzYBI8MCq1Mm4HyB4dBzKvggdqeVcrLEnNbtTiOB5_Zn4W3Z2t5VGtO6XA_7tsnYPjC5-nky4Yxf6qIU-oFNuad-0qqcmQseLAM4pTET47GdNhBWdrU4WZg-KwNxGO3-QtODaCau7MZWlNE2bXnivqGOQisFsMNwS6ftnFwZZZqegIvARBImefptx0BIr37Nsaf3sE2HwJKMvxVweyhEemk6IqyxR2YEktFoK19Li0tPgBBjRn4MXoE4mkzFWWM5k6aAkoTvMNjSv9ULRj6uVLzykPeuhqbJpmZO2h4sfdwQFRTy3jebdUpkEL=w470-h966-no
 
Back
Topp