Tar dere opp lån til ferie ?

Men har man ikke råd, så har man ikke råd der og da:shy: jeg forstår ønsket om det, men jeg forstår ikke at man kan overse det faktum at når man låner så skal det betales tilbake, med renter :sorry: jeg forstår ikke at det er verd å sette seg i gjeld for en ferie.
Vi har lyst å dra til usa, oppleve disneyland osv når barna blir større, og vi setter allerede av penger til det. Når man gjør det i god tid, så merker man det ikke noe særlig at penger blir satt av :)
Men da har dereråd til å sette av penger
 
Nei, absolutt ikke:bored: Har vi ikke råd så har vi ikke råd, sånn er det med den saken. Å ta opp lån for "forlystelser" klarer jeg ikke å forstå meg på. Hadde aldri klart å kost meg på en ferie jeg vet jeg ikke har råd til, og som jeg kanskje må bruke lang tid på å betale ned.
Lån på hus og bil er greit, men er utrolig skeptisk til andre typer lån.
 
Tar ikke opp lån til noe som helst med mindre jeg må. Jeg har et studielån og et boliglån, og begge deler kom i kategorien "ting jeg må ha". Men lån til ferie er så fullstendig uaktuelt at jeg har knapt ord :p

Men så er jeg visstnok en kjip gjerrigknark som sparer før jeg kjøper ting, til min samboers store fortvilelse :hilarious:
 
Men da har dereråd til å sette av penger
Poenget er at hvis det er noe man har lyst til i fremtiden, så kan man gjerne begynne å spare flere år i forveien:) man kommer langt på noen år med litt sparing.

Som sagt, jeg forstår ønsket til dem som gjerne vil. Men jeg forstår ikke hvorfor de velger å sette seg i gjeld for en ferie.
 
Poenget er at hvis det er noe man har lyst til i fremtiden, så kan man gjerne begynne å spare flere år i forveien:) man kommer langt på noen år med litt sparing.

Som sagt, jeg forstår ønsket til dem som gjerne vil. Men jeg forstår ikke hvorfor de velger å sette seg i gjeld for en ferie.
Men poenget wr jo at du har råd til å spare , alle har faktisk ikke det
 
Nei! Men så er vi veldig heldige å bor ved sjøen, har hytte ved sjøen i familien.
Vi har noen ganger hjemme ferie, å jobber på huset og kompanserer med strand besøk og telturer.
Mye morsomt man kan gjøre :love7
 
Betaler alltid alt med kredittkort pga fordeler (men det gjør vi til vanlig også), og derav også ferien på kreditt. Har gjort dette i flere år, og har ikke betalt en krone i kreditt. Tidligere i år var vi på tur til New York, flydde business class, og betalte kun avgifter fordi vi hadde nok poeng.

Hadde vi ikke hatt råd til en reise hadde det blitt ferie på hytten, noe som er veldig kjekt det også. Men hadde ikke tatt opp lån for å reise.
 
Nei det har vi aldri gjort her...
 
Nei, det kunne ikke falt meg inn å gjøre heller. Har vi ikke råd til ferie så koser vi oss heller hjemme og tar ferien når vi har råd - enkelt og greit.
 
Nei, kunne jeg aldri tenkt meg å gjøre heller. Kjøper aldri noe jeg ikke har råd til. Eneste jeg tar opp lån til er bolig, bil og studie- ikke noe annet! Om jeg har lyst på noe jeg ikke har råd til, sparer jeg først opp pengene og så kjøper jeg det.
 
Men da har dereråd til å sette av penger
Har man råd til å betale månedsavdrag på et lån så har man råd til å sette av de pengene å spare til ferie også :p det blir tross alt billigere å sette den summen på sparekonto enn å betale de rentene i månedsvis for samme turen
 
Back
Topp