Tar dere opp lån til ferie ?

Men da har dereråd til å sette av penger
Men har man ikke råd til å sette av penger til ferie, har man vel heller ikke råd til å betale på det man låner til å betale for ferien etterpå heller.
Det blir jo dyrere ved tanke på renter :rolleyes:
 
Kredittkort ja, men det er for sikkerhetens skyld. Låner ikke penger jeg ikke har.
 
Oj... Nei, det gjør vi ikke. Må si jeg synes det er skremmende om det er slik at det er så vanlig da.
 
Nei, men da bør man da virkelig ikke låne heller.
Tror det er vanskelig å
Sette seg inn i at folk som ikke har råd tii ferie gjør sånt
Men har man ikke råd til å sette av penger til ferie, har man vel heller ikke råd til å betale på det man låner til å betale for ferien etterpå heller.
Det blir jo dyrere ved tanke på renter :rolleyes:
Ja klart set blir men når man blir desperate etter å gi barna en ferie så..
 
Nei det hadde jeg aldri gjort! Hadde vi måtte tatt opp lån for å reise så hadde vi ikke hatt råd til å reise.
 
Nei, gjør ikke det. Har nok lån å betale på. :p
 
Nei, har aldri gjort det.
Men om vi skal pusse opp eller trenger mer lån hadde det jo gått Ann å ta opp litt ekstra og reist om en hadde behov for det.
Men ikke på kreditt eller forbrukslån.

Vi kjøpte en bil 2 engang for 40.000
Vi tok opp 50.000 i lån, for å få kjøpt oss nye klær og ting vi trengte
 
Men har man ikke råd til å sette av penger til ferie, har man vel heller ikke råd til å betale på det man låner til å betale for ferien etterpå heller.
Det blir jo dyrere ved tanke på renter :rolleyes:
De har vel hatt en idé om at de skal tilbakebetale det når de får mer penger. Kanskje de venter på ny jobb, kanskje de akkurat har hatt en stor utgift de ikke kommer til å ha neste år, kanskje de er lovet forskudd på arv, eller kanskje de bare ikke tenker så langt. Ser man på luksusfellen ser man mange eksempler på dårlige økonomiske avgjørelser som hver for seg virker så små, men som bare baller på seg. Mange som gjør dette, selv om man ikke «bør». Jeg var sammen med en fyr en gang som lånte penger for å kjøpe julegaver. Da tenkte jeg også at har han ikke råd burde han heller gi små og billige gaver, eller kun et julekort eller bake noe osv. Nå lånte han av foreldrene sine, men jeg hadde ikke blitt sjokkert om han tok opp kredittlån, det kunne han glatt ha funnet på.
 
Nei, det ville vi ikke gjort. Kjøper ikke ferie vi ikke har råd til.
 
Nei. Mannen skatter ekstra då vi bruker ferie og skattepenger. Når det er tomt så må vi hjem. Vi kjører med campingvogn så er veldig greit å kutte ferien hvis nødvendig. Heldigvis ikke skjedd enda.
 
Nei. Vi har reist på ferie betalt med kredittkort før (amex), men jeg er egentlig ikke så glad i det for du vet aldri hva slags utgifter du kan få neste måned. Slitsomt å alltid være på etterskudd økonomisk. Nå har vi heldigvis ingen kredittkort og skal reise på ferie betalt med ordinær inntekt.
Jeg kjenner folk som både drar på ferie på kreditt og tar opp lån for å reise. De har nok den tankegangen at de "fortjener" det fordi alle andre gjør det. Men det fører jo dessverre til store økonomiske problemer på sikt.
 
Men poenget wr jo at du har råd til å spare , alle har faktisk ikke det
Om man ikke har råd til å sette av litt hver måned i sparing så har man heller ikke råd til å betale ned på et lån på etterskudd da det fortsatt er ekstra utgifter. Matten er enkel, det koster mindre penger å sette av enn å ta opp lån og betale tilbake med renter. I tillegg setter man hjem og andre ting på spill om man tar opp gjeld man ikke makter å betale. Det finnes virkelig ingen god unnskyldning for å ta opp lån til ferie
 
Overhodet ikke. Trist om folk føler de må
Låne penger for å få en fin ferie :( Vi reiser mye og langt, men planlegger godt og leeenge på forhånd for å få den ferien vi vil ha :)
 
Back
Topp