Tar dere opp lån til ferie ?

En tråd i 'Generelt' startet av Kengu, 27 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken Marsmellows-15 VIP Aprilbarna`15

Men har man ikke råd til å sette av penger til ferie, har man vel heller ikke råd til å betale på det man låner til å betale for ferien etterpå heller.
    Det blir jo dyrere ved tanke på renter :rolleyes:

• Enig Enig x 5
  2. Smokk@ Gift med forumet Junilykke2018

Absolutt ikke:eek:

3. VictoriaH Ventende August 2018 Assistert-jentene

Kredittkort ja, men det er for sikkerhetens skyld. Låner ikke penger jeg ikke har.

4. julibia April 2013s Kreative sjel Sensommerbarna 2019

Oj... Nei, det gjør vi ikke. Må si jeg synes det er skremmende om det er slik at det er så vanlig da.

5. MarMa89 Flørter med forumet

Nei, for meg blir det penger jeg egentlig ikke har

6. Kengu Forumet er livet VIP

Tror det er vanskelig å
    Sette seg inn i at folk som ikke har råd tii ferie gjør sånt
    Ja klart set blir men når man blir desperate etter å gi barna en ferie så..

7. Spøkelse Gift med forumet Vi som prøver :)

Nei det hadde jeg aldri gjort! Hadde vi måtte tatt opp lån for å reise så hadde vi ikke hatt råd til å reise.

8. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Junilykke2018 Januarlykke 2020

Nei, gjør ikke det. Har nok lån å betale på. :p

• Morsom Morsom x 1
  9. My heart Flørter med forumet

Nei, har aldri gjort det.
    Men om vi skal pusse opp eller trenger mer lån hadde det jo gått Ann å ta opp litt ekstra og reist om en hadde behov for det.
    Men ikke på kreditt eller forbrukslån.

Vi kjøpte en bil 2 engang for 40.000
    Vi tok opp 50.000 i lån, for å få kjøpt oss nye klær og ting vi trengte

10. Krines Elsker forumet Septemberlykke 2016 Høsthjerter 2017 August 2018

11. Kabakaba Elsker forumet

De har vel hatt en idé om at de skal tilbakebetale det når de får mer penger. Kanskje de venter på ny jobb, kanskje de akkurat har hatt en stor utgift de ikke kommer til å ha neste år, kanskje de er lovet forskudd på arv, eller kanskje de bare ikke tenker så langt. Ser man på luksusfellen ser man mange eksempler på dårlige økonomiske avgjørelser som hver for seg virker så små, men som bare baller på seg. Mange som gjør dette, selv om man ikke «bør». Jeg var sammen med en fyr en gang som lånte penger for å kjøpe julegaver. Da tenkte jeg også at har han ikke råd burde han heller gi små og billige gaver, eller kun et julekort eller bake noe osv. Nå lånte han av foreldrene sine, men jeg hadde ikke blitt sjokkert om han tok opp kredittlån, det kunne han glatt ha funnet på.

12. Mekanikerfrue Glad i forumet Januarlykke 2020

Nei, bruker ferie/skattepenger

13. Allekallenavneropptatt Glad i forumet Julegavene 2019

Ja, ser grunnen til det...mye press etter ferien med hvor har barna vært. Men hadde aldri tatt opp lån selv.

14. Kms92 Gift med forumet Desemberlykke 2018

15. Lovesome Forumet er livet Septemberbarna 2019 VIP

Nei, det ville vi ikke gjort. Kjøper ikke ferie vi ikke har råd til.

16. Veslejenta88 Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Januarlykke 2016

Nei. Mannen skatter ekstra då vi bruker ferie og skattepenger. Når det er tomt så må vi hjem. Vi kjører med campingvogn så er veldig greit å kutte ferien hvis nødvendig. Heldigvis ikke skjedd enda.

17. Tindo Forelsket i forumet Novemberbarna 19

Nei. Vi har reist på ferie betalt med kredittkort før (amex), men jeg er egentlig ikke så glad i det for du vet aldri hva slags utgifter du kan få neste måned. Slitsomt å alltid være på etterskudd økonomisk. Nå har vi heldigvis ingen kredittkort og skal reise på ferie betalt med ordinær inntekt.
    Jeg kjenner folk som både drar på ferie på kreditt og tar opp lån for å reise. De har nok den tankegangen at de "fortjener" det fordi alle andre gjør det. Men det fører jo dessverre til store økonomiske problemer på sikt.

18. Lynna19 Flørter med forumet

Tar ikke opp lån for å dra på ferie.

19. Malvinka Forumet er livet Aprillykke 2016 Julibarna 2019

Om man ikke har råd til å sette av litt hver måned i sparing så har man heller ikke råd til å betale ned på et lån på etterskudd da det fortsatt er ekstra utgifter. Matten er enkel, det koster mindre penger å sette av enn å ta opp lån og betale tilbake med renter. I tillegg setter man hjem og andre ting på spill om man tar opp gjeld man ikke makter å betale. Det finnes virkelig ingen god unnskyldning for å ta opp lån til ferie

20. Suppegjøken Forelsket i forumet Julibarna 2019

Overhodet ikke. Trist om folk føler de må
    Låne penger for å få en fin ferie :( Vi reiser mye og langt, men planlegger godt og leeenge på forhånd for å få den ferien vi vil ha :)

Del denne siden