Nordlandssykehuset HF Bodø

Noen som har født på den nye avdelingen? Hvordan var barsel? Ser det er skrevet noe om enkeltrom? Er det da mulighet for far å overnatte? :)
 
Noen som har født på den nye avdelingen? Hvordan var barsel? Ser det er skrevet noe om enkeltrom? Er det da mulighet for far å overnatte? :)
Venninnen min fødte netttopp. Hun fikk enkeltrom og far var sammen med hele tiden :) er enkeltrom med fellesbad mellom rommene. Når man går på do låses begge dørene. Hun syns det var veldig fint i alle fall :)
 
Venninnen min fødte netttopp. Hun fikk enkeltrom og far var sammen med hele tiden :) er enkeltrom med fellesbad mellom rommene. Når man går på do låses begge dørene. Hun syns det var veldig fint i alle fall :)
Så bra
var der i 2016 å da vart det stappfullt, å far måtte dra 3 timer etter fødsel, veldi lite lyst å få det slikt igjen
 
Så bra
var der i 2016 å da vart det stappfullt, å far måtte dra 3 timer etter fødsel, veldi lite lyst å få det slikt igjen
Litt det samme som hos meg i 2016, bare at han fikk være litt lengre siden jeg måtte opereres etter fødsel. Barsel var fult og ble derfor liggende på føderommet hele første dagen.
Men kjenner jeg er spent på hvordan den nye er, skal føde rundt april 2019 og håper mannen får være litt ekstra denne gangen :)
 
Litt det samme som hos meg i 2016, bare at han fikk være litt lengre siden jeg måtte opereres etter fødsel. Barsel var fult og ble derfor liggende på føderommet hele første dagen.
Men kjenner jeg er spent på hvordan den nye er, skal føde rundt april 2019 og håper mannen får være litt ekstra denne gangen :)
Ja, blir juni her hvis alt går.. Så blir spennende å se:)
 
Vi fikk enkeltrom med feltseng til far. Far betaler 400 pr natt for å overnatte. Rommene er veldig fine med stellebord og stort bad som deles med naborommet. Det kan vært lurt å passe på at døra faktisk går i lås, vaskerne glemte vanligvis å lukke etter seg. Rommet vårt hadde et vindu som ikke kunne lukkes om vi åpnet det, fordi det var satt inn feil vei. (!) Vi var veldig godt fornøyd, både med rommet, personalet og maten!

På fødestuene er det også stort bad med badekar, og plass til feltsenga om ting tar tid. (Det gjorde det her.) Heldigvis har de lystgass.
 
Noen som har født her siden de fikk nye lokaler?
Ikke født enda. Men har vært inne på ene fødestua og må si det er mye bedre! Så nå kan bare april komme så jeg får testet ut fødestuen og barsel. Har to venninner som har vært å født etter de nye lokalene kom og de er stor fornøyd. På barsel er det så du får eget rom faktisk :)
 
Ikke født enda. Men har vært inne på ene fødestua og må si det er mye bedre! Så nå kan bare april komme så jeg får testet ut fødestuen og barsel. Har to venninner som har vært å født etter de nye lokalene kom og de er stor fornøyd. På barsel er det så du får eget rom faktisk :)
Fantastisk med eget rom! Jeg har en del angst og det å dele rom på sykehus er ikke for meg(gjort det mange ganger) sover ikke....
 
Fantastisk med eget rom! Jeg har en del angst og det å dele rom på sykehus er ikke for meg(gjort det mange ganger) sover ikke....
Ja begge venninnene mine fikk eget rom på barsel, hvor det også var mulig å ha barnefar sammen med seg. Syns dette høres veldig bra ut! Da jeg fødte i april 2016 kranglet jeg meg hjem en dag tidligere for jeg klarte ikke slappe av med fremmede sammen med meg.
 
Dette var positiv lesing!! :)
Jeg fødte første der i 2010 å det var helt grusomt, hele oppholdet. Så neste gang hadde jeg planlagt hjemmefødsel. Denne gangen er Bodø plan A å hjemmefødsel plan B, i hvert fall hvis det må er mulighet med enerom. Det er jo fantastisk :)
 
Fødte i januar, og er storfornøyd med oppholdet! Følte oss veldig godt ivaretatt både på føden og på barsel, med god hjelp natt og dag om det trengtes. Eget rom på barsel var fantastisk siden barnefar fikk være sammen med oss på natten også, jeg følte meg iallfall tryggere av å ha han i nærheten :)
 
Jeg fødte i Bodø i 2016 og det var ikke en særlig god opplevelse for var midt i oppussingstiden.

lystgassen fungerte bare på en fødestue og den fødestuen måtte jeg vente på til jeg var 6 cm åpning. Det var noe feil med lystgassen så det bråket så mye at man ikke kunne prate på rommet når den var i gang. fikk ikke epidural som jeg ønsket men spinalbedøvelse som desverre bare varte i ca 1 time. Jordmoren prøvde å tvinge på meg saltvannspapler men det var så vondt at jeg ikke klarte det. Hun fortsatte selv om jeg sa stopp og til slutt måtte jeg dytte henne vekk.

barsel var veldig slitsom og vi dro hjem så fort som mulig. Måtte dele rom med ei som slet med ammingen der folk løp inn og ut hele døgnet og babyen hennes gråt konstant. Jeg fikk ikke hvile og pappan fikk ikke være der annet enn 2-3 timer i gangen.

Denne gangen håper jeg virkelig jeg får en bedre opplevelse i de nye lokalene. Har født på sykehuset i Tromsø og der var opplevelsen en helt annen og mye mer positivt!
 
Flere som har født på nyavdelingen å har erfaringer å dele? :)
Ble keisersnitt på meg, men er fantastisk på føden og barsel nå.. fine fødestuer og enerom på barsel og fantastiske mennesker som jobber der :) Fikk ei jente før 3 uker siden ❤️
 
Ble keisersnitt på meg, men er fantastisk på føden og barsel nå.. fine fødestuer og enerom på barsel og fantastiske mennesker som jobber der :) Fikk ei jente før 3 uker siden ❤️
Så herlig å høre :)
Å enerom høres jo helt fantastisk ut!! ❤️Det var høyst på tide :) Nå gjenstår det å se om jeg rekker frem :p
Gratulerer så mye med jenta ❤️
 
Litt det samme som hos meg i 2016, bare at han fikk være litt lengre siden jeg måtte opereres etter fødsel. Barsel var fult og ble derfor liggende på føderommet hele første dagen.
Men kjenner jeg er spent på hvordan den nye er, skal føde rundt april 2019 og håper mannen får være litt ekstra denne gangen :)
Hei
Har du født i Bodø nå?
Hvordan var d? Jeg fikk en gutt der i 2014 og hadde en forferdelig opplevelse med hele føde- og barselavdelingen. Gruer meg noe voldsomt nå, har termin i august, jordmor sendte henvisning til at jeg skal inn på samtale for 2 mnd siden og heg har enda ikke blitt kalt inn :( Kjenner at jeg blir mer og mer skeptisk ja...
 
Hei
Har du født i Bodø nå?
Hvordan var d? Jeg fikk en gutt der i 2014 og hadde en forferdelig opplevelse med hele føde- og barselavdelingen. Gruer meg noe voldsomt nå, har termin i august, jordmor sendte henvisning til at jeg skal inn på samtale for 2 mnd siden og heg har enda ikke blitt kalt inn :( Kjenner at jeg blir mer og mer skeptisk ja...
Ja, eller ble planlagt keisersnitt på meg da snuppa ikke ville snu seg :) Men stor fornøyd med alt, var helt fantastisk å være på barsel ❤️ Hadde ikke god opplevelse i 2016, men har ingenting å sette fingeren på denne gangen. Kjempe trivelige folk som hjalp til og tok seg god tid :)
Da ville jeg kontaktet sykehuset! Jeg var også til samtale, de bruker å gjøre det litt over en måned før termin sa jordmor til meg når jeg var der til samtale. De bruker å ringe å gi time til samtale.
 
Ja, eller ble planlagt keisersnitt på meg da snuppa ikke ville snu seg :) Men stor fornøyd med alt, var helt fantastisk å være på barsel ❤️ Hadde ikke god opplevelse i 2016, men har ingenting å sette fingeren på denne gangen. Kjempe trivelige folk som hjalp til og tok seg god tid :)
Da ville jeg kontaktet sykehuset! Jeg var også til samtale, de bruker å gjøre det litt over en måned før termin sa jordmor til meg når jeg var der til samtale. De bruker å ringe å gi time til samtale.
Godt å høre.
Jeg ringte dem i forrige uke, fikk da beskjed om at jeg skulle få time i juni... Har ikke hørt noe enda :(
 
Hei
Er det noen som har født tvillinger her i Bodø? Kan du fortelle litt om din opplevelse? Jeg er fra en liten plass og får derfor ikke føde her.. Så det står mellom Bodø og St. Olav i Trondheim.
 
Back
Topp