Skravletråd

Foreløpig enda i god form men brystene dreper meg:hilarious: gikk fra ingenting til super ømme:shifty:
Sambo uttrykte litt skuffelse over at mine ikke har vokst enda, hjalp ikke å si at når de gjør det får han hvertfall ikke leke med de! (Ømt jo!) :p
 
Hva tenker du om det fremover? Har hørt så mye forskjellig om det er bra eller ikke. Jeg jobber 70% aktiv natt, har ikke lyst å gå over på dag/kveld

Hva slags sted jobber du på? Jeg skal snakke med jordmor om svangerskapspenger på første kontroll. Fikk det innvilget sist (samme jordmor og samme arbeidsgiver), men tilrettelegging skal diskuteres før man får og gjennomføres om mulig.
 
Hva slags sted jobber du på? Jeg skal snakke med jordmor om svangerskapspenger på første kontroll. Fikk det innvilget sist (samme jordmor og samme arbeidsgiver), men tilrettelegging skal diskuteres før man får og gjennomføres om mulig.

Bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg tviler på at jeg hadde trivdes på dag/kveld. Det er også et helt annet tempo på dag, og ikke like lett med pauser alltid.
Jobbet en annen plass tidligere graviditeter.

Hva med deg?
 
Bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg tviler på at jeg hadde trivdes på dag/kveld. Det er også et helt annet tempo på dag, og ikke like lett med pauser alltid.
Jobbet en annen plass tidligere graviditeter.

Hva med deg?

Tilrettelegging tar ikke høyde for om man trives eller ikke, men kjenner flere nattevakter som har stått ganske lenge I jobben som gravid på natt. Jeg jobber med rus og psyk, fare for fysisk og verbal utagering døgnet rundt.
 
Tilrettelegging tar ikke høyde for om man trives eller ikke, men kjenner flere nattevakter som har stått ganske lenge I jobben som gravid på natt. Jeg jobber med rus og psyk, fare for fysisk og verbal utagering døgnet rundt.

Var det jeg var redd for. Får håpe energien min er tilbake til over ferien. Kan være utagering her også, men ikke ofte heldigvis.
 
Var det jeg var redd for. Får håpe energien min er tilbake til over ferien. Kan være utagering her også, men ikke ofte heldigvis.

Snakk med jordmor eller lege om det hvis du er bekymret for nattevakter og utagering eller lignende. Er ikke så lett å tilrettelegge på min jobb, siden for eksempel rusing og annet kan foregå når som helst på døgnet. Det er ikke veldig ofte utagering hos oss heller, men det kan skje, og man kan stå i andre ubehagelige situasjoner som gravid. Allerede begynt å kjenne bekkenløsning, kom tidlig sist også, så annen tilrettelegging kan også bli vanskelig.
 
Snakk med jordmor eller lege om det hvis du er bekymret for nattevakter og utagering eller lignende. Er ikke så lett å tilrettelegge på min jobb, siden for eksempel rusing og annet kan foregå når som helst på døgnet. Det er ikke veldig ofte utagering hos oss heller, men det kan skje, og man kan stå i andre ubehagelige situasjoner som gravid. Allerede begynt å kjenne bekkenløsning, kom tidlig sist også, så annen tilrettelegging kan også bli vanskelig.
Krysser fingrene for at bekkenløsningen din ikke blir ille.
Jeg har vært mye plaget med kynnere tidligere graviditeter. Men ikke før etter ca uke 20. Ble sykemeldt da pga jeg hadde vikariat og ikke fast. Hadde fått svangerskapspenger om jeg hadde fast stilling.
 
Krysser fingrene for at bekkenløsningen din ikke blir ille.
Jeg har vært mye plaget med kynnere tidligere graviditeter. Men ikke før etter ca uke 20. Ble sykemeldt da pga jeg hadde vikariat og ikke fast. Hadde fått svangerskapspenger om jeg hadde fast stilling.

Tenkte bare å nevne som over at svangerskapspenger kan være aktuelt selv om det ikke er ofte det er utagering. Jeg jobbet i svømmehall sist og fikk tidlig svangerskapspenger pga det kunne oppstå hendelser hvor vi må redde mennesker med panikk osv. Skjer jo ytterst sjelden men det var nok siden det ikke kunne tilrettelegges.
 
Sambo uttrykte litt skuffelse over at mine ikke har vokst enda, hjalp ikke å si at når de gjør det får han hvertfall ikke leke med de! (Ømt jo!) :p
Haha mine vokser ikke da:hilarious: har jo ikke bryster fra før men de blir ømme fordet om:shifty: Og egentlig veldig rart de blir det da jeg nesten ikke har melkekjertler :hilarious: er født med for få. Så jeg har ikke melk til barna mine, noe jeg syntes var utrolig sårt første gangen men etter andre man lærte jeg meg at alle kvinner er forskjellige
 
Brukte H-cup på slutten av forrige svangerskap/i ammeperioden, greier meg med en F nå men hengete og ømme :hilarious: kommer i klem i ett sett, og får gjennomgå med trøkk fra 2åringen og auch. :hilarious:
 
Flere som sliter om morgenen med å komme i gang? Jeg er så uvel om morgenen, går iallfall en time før jeg føler meg nokke lunnen i vater:hilarious:
 
Flere som sliter om morgenen med å komme i gang? Jeg er så uvel om morgenen, går iallfall en time før jeg føler meg nokke lunnen i vater:hilarious:

Føler jeg blir dårligere for hver dag men absolutt verst 07 til 12 :yuck: er såpass at jeg vurderer kvalmestillende allerede, funker ikke å være alene med 2åringen i sånn her form.
 
Jeg synes nesten det er verst etter jobb her. Luften går helt ut og må fort sove en liten halvtime :’). Legger meg tidligere også! Og koser meg ekstra på sofaen på kveld etter barna er i seng, hehe.. ikke energi til stort annet!
 
Jeg synes nesten det er verst etter jobb her. Luften går helt ut og må fort sove en liten halvtime :’). Legger meg tidligere også! Og koser meg ekstra på sofaen på kveld etter barna er i seng, hehe.. ikke energi til stort annet!

Samme her!! :p
 
Jeg blir også mest sliten etter jobb! Da blir jeg utrolig trøtt. Har sovet masse den siste uken, men føler fortsatt ikke at jeg får nok søvn :p
 
Flere som sliter om morgenen med å komme i gang? Jeg er så uvel om morgenen, går iallfall en time før jeg føler meg nokke lunnen i vater:hilarious:

Samme her - jeg pleide å være først på jobb, nå kommer jeg inn nesten en time senere hver dag (heldigvis har jeg fleksibel arbtid). Pleide ikke å spise frokost hjemme før, men nå har det blitt: frokost, dusj og en liten lur før jeg drar...
 
Back
Topp