Inspirasjonstråd

Trebarnsmor<3

Forelsket i forumet
Jeg ser det er lite aktivitet her, men prøver likevel! Noen som blir med på å prøve å inspirere og motivere hverandre frem mot sommeren? Om målet er å spise litt sunnere, gå ned i vekt, være mer i bevegelse, eller hva det skulle være; kanskje vi kan «jobbe litt sammen, med hvert vårt mål»? Hvis det ikke allerede finnes en slik tråd som jeg ikke har sett..?

Mitt mål er ihvertfall å spise sunnere, slik at jeg kan gå litt ned i vekt frem mot sommeren! :) Ønsker å fortsette til jeg når trivselsvekten min, men frem mot sommeren er første delmål! :)

Håper noen har lyst til å være med :)
 
Jeg har starta :)
Prøver å spise nok hver dag og skal gå minst 10 000 skritt hver dag, helst mer (skal bli ferdig med eksamen, så skal jeg bli enda bedre).
Spiller airsoft annenhver helg med gubben og prøver å holde meg aktiv de andre helgene også :)

Kan godt være med på å motivere hverandre litt :)

Jeg må holde meg under 35 i BMI og helst gå ned litt, men ikke gjennom dietter eller telle kalorier.
 
Jeg er med :)
Jeg må holde meg unna godis. Jeg takler ikke å se ut som jeg gjør, det er et deprimerende syn! Jeg har en plan om å holde meg unna godis fra torsdag og i noen uker framover. Det blir bursdagsselskap etter hvert, og da blir det kaker, men jeg håper å kunne gå ned litt til da. Jeg fortsetter med 10 000 skritt hver dag, men må jobbe mer med trening. Jeg sliter sterkt med lav energi, men jeg kan alltids klare å gå turer.
 
Jeg er med :)
Jeg må holde meg unna godis. Jeg takler ikke å se ut som jeg gjør, det er et deprimerende syn! Jeg har en plan om å holde meg unna godis fra torsdag og i noen uker framover. Det blir bursdagsselskap etter hvert, og da blir det kaker, men jeg håper å kunne gå ned litt til da. Jeg fortsetter med 10 000 skritt hver dag, men må jobbe mer med trening. Jeg sliter sterkt med lav energi, men jeg kan alltids klare å gå turer.
Vi skal til Sverige i dag :bag:
Å holde seg unna godteri og digg er søren meg ikke lett når man bor så nærme og det er så billig :yuck:

Jeg har helt seriøst vurdert sånn godisboks med timerlås :hilarious:
Som man kan låse godteri inn i så og så lang tid, og man får faen meg ikke åpna den før tiden er ute :hilarious::hilarious:
 
Vi skal til Sverige i dag :bag:
Å holde seg unna godteri og digg er søren meg ikke lett når man bor så nærme og det er så billig :yuck:

Jeg har helt seriøst vurdert sånn godisboks med timerlås :hilarious:
Som man kan låse godteri inn i så og så lang tid, og man får faen meg ikke åpna den før tiden er ute :hilarious::hilarious:

Å dra til Sverige uten å kjøpe godis er rett og slett umulig! De bokseme der må jo være geniale! Jeg så at Coolstuff hadde, men er de store nok til å huse alt snopet?
 
Å dra til Sverige uten å kjøpe godis er rett og slett umulig! De bokseme der må jo være geniale! Jeg så at Coolstuff hadde, men er de store nok til å huse alt snopet?
De er 15×15×19cm, så huser jo ikke kjeeeempemye, men noe :p

Jeg føler det blir et dilemma, for hvis jeg ikke handler snop i Sverige, så kommer jeg sikkert til å kjøpe hjemme uansett. Og her er det dyrere, men samtidig kjøper jeg (og spiser) mer fra Sverige :bag::hilarious::hilarious:
 
De er 15×15×19cm, så huser jo ikke kjeeeempemye, men noe :p

Jeg føler det blir et dilemma, for hvis jeg ikke handler snop i Sverige, så kommer jeg sikkert til å kjøpe hjemme uansett. Og her er det dyrere, men samtidig kjøper jeg (og spiser) mer fra Sverige :bag::hilarious::hilarious:

Det går galt uansett ^^
Men det skader ikke med en utskeielse så lenge du spiser bra det meste av tiden.
 
Jeg har starta :)
Prøver å spise nok hver dag og skal gå minst 10 000 skritt hver dag, helst mer (skal bli ferdig med eksamen, så skal jeg bli enda bedre).
Spiller airsoft annenhver helg med gubben og prøver å holde meg aktiv de andre helgene også :)

Kan godt være med på å motivere hverandre litt :)

Jeg må holde meg under 35 i BMI og helst gå ned litt, men ikke gjennom dietter eller telle kalorier.

Så bra! Jeg har prøvd å starte med å spise sunnere og kutte ut unødvendig sukker i et halvt år, men holder maks ut noen få dager uten sjokolade og cola :p

De siste to ukene har jeg fått i meg mer vitaminer og tran, i tilfelle det er slike ting som er med på å gi meg et så enormt søtsug. Og så har jeg prøvd å få i meg en del bær, sunne smoothier, og å spise litt sunnere ting enn brødmat til frokost, lunsj og evt kveldsmat.

Jeg går mye på jobb, så får gått nok skritt iløpet av en dag :)
 
Jeg er med :)
Jeg må holde meg unna godis. Jeg takler ikke å se ut som jeg gjør, det er et deprimerende syn! Jeg har en plan om å holde meg unna godis fra torsdag og i noen uker framover. Det blir bursdagsselskap etter hvert, og da blir det kaker, men jeg håper å kunne gå ned litt til da. Jeg fortsetter med 10 000 skritt hver dag, men må jobbe mer med trening. Jeg sliter sterkt med lav energi, men jeg kan alltids klare å gå turer.

Så bra at du blir med! :) Jeg sliter med mye av de samme tingene som du gjør.
 
Jeg har allerede spist sjokolade og drukket brus idag :/ Jeg har mensen, så det gjør ikke saken noe bedre, og jeg kjenner jeg godt kunne ha spist enda mer :p men jeg skal lage meg smoothie istedenfor, og så satser jeg på at jeg klarer meg bedre i morgen..!
 
Hvordan har det gått med dere idag da? :)
Havregrøt og proteinmilkshake til frokost :smug:
Hamburger og potetmos til lunsj :bag: (Sverigeturen sin skyld)

Spiser middag nå, spagetti med hjemmelaget tomatsaus og karbonadedeig :)


Mannen og jeg delte en troika i stad, endte opp med å kjøpe litt godteri, ikke så mye :)
I tillegg var gubben grei nok til å putte det i godteri"kroken" før jeg rakk å få lyst på noe :hilarious::hilarious:
Det er da øverst over vitrineskapene på kjøkkenbenken, hvor jeg må ha stol og fysisk klatre på benken for å komme opp :hilarious::hilarious:

Ligger det der så får det som oftest ligge i fred litt lenger.

OG jeg kjøpte ikke cheese doodles som er min store synd fra Sverige :D

Bare 6900 skritt enda, så blir nok middag, litt lesing til eksamen, så en liten gåtur med gubben :)

Mensen er no herk :shifty:
 
Havregrøt og proteinmilkshake til frokost :smug:
Hamburger og potetmos til lunsj :bag: (Sverigeturen sin skyld)

Spiser middag nå, spagetti med hjemmelaget tomatsaus og karbonadedeig :)


Mannen og jeg delte en troika i stad, endte opp med å kjøpe litt godteri, ikke så mye :)
I tillegg var gubben grei nok til å putte det i godteri"kroken" før jeg rakk å få lyst på noe :hilarious::hilarious:
Det er da øverst over vitrineskapene på kjøkkenbenken, hvor jeg må ha stol og fysisk klatre på benken for å komme opp :hilarious::hilarious:

Ligger det der så får det som oftest ligge i fred litt lenger.

OG jeg kjøpte ikke cheese doodles som er min store synd fra Sverige :D

Bare 6900 skritt enda, så blir nok middag, litt lesing til eksamen, så en liten gåtur med gubben :)

Mensen er no herk :shifty:

Det høres ut som du har klart deg ganske bra idag da! :) Jeg kan ikke ha sjokolade i huset, da forsvinner det rimelig kjapt! Men smart å legge det så høyt opp da; da krever det litt mer jobb, og man rekker å tenke seg litt om før man har snopet i hånda :p

Godt jobba å ikke kjøpe med cheese Doodles da! :D
 
Det høres ut som du har klart deg ganske bra idag da! :) Jeg kan ikke ha sjokolade i huset, da forsvinner det rimelig kjapt! Men smart å legge det så høyt opp da; da krever det litt mer jobb, og man rekker å tenke seg litt om før man har snopet i hånda :p

Godt jobba å ikke kjøpe med cheese Doodles da! :D
Som ofteste glemmer jeg det helt til det er krise, når det ligger der oppe :p
Også har jeg begynt å ta litt godteri eller potetgull/cheese doodles i en skål, for å så legge det på plass.
Når det ligger oppå der så skal det litt til før jeg gidder å klatre opp en gang til :hilarious::hilarious:

Helt greit matmessig, burde vel egentlig hatt et mellommåltid eller to, men det var det proteinmilkshaken ble (rakk bare en liten skål havregrøt hjemme).

Kan heller ikke ha noe fremme, da spiser jeg uten å tenke :bag:
Men har begynt å bli mer bevisst på hvorfor jeg putter ting i munnen etter at jeg begynte å jobbe med ernæringsfysiologen.
Så nå kjenner jeg mer etter om det er følelser, sult eller faktisk lyst på :)
 
Jeg merker at jeg er dårlig å få i meg nok mat iløpet av dagen, så da blir jeg plutselig veldig sulten etterhvert, eller får lyst på noe jeg ikke burde spise. Så mellommåltid er absolutt lurt, ja!

Jeg skal teste ut om det kan hjelpe meg også, å faktisk tenke gjennom hvorfor jeg vil ha det! :) Om du kjenner at det er mer følelser, stress eller andre ting du kjenner på; hva gjør du da for å unngå å spise det som ikke er bra for deg? Jeg føler jo gjerne at jeg «fortjener» å unne meg noe der og da, fordi det har vært en slitsom dag osv..

Jeg er veldig glad i vannmelon, og bær og smoothie som jeg nevnte tidligere da, så det er noe jeg godt kan ta istedenfor noe usunt, og fortsatt føle at jeg «koser meg» med noe, så kjenner at jeg har større tro på at jeg skal klare det nå når jeg har sunne og gode alternativer tilgjengelig :)
 
Jeg merker at jeg er dårlig å få i meg nok mat iløpet av dagen, så da blir jeg plutselig veldig sulten etterhvert, eller får lyst på noe jeg ikke burde spise. Så mellommåltid er absolutt lurt, ja!

Jeg skal teste ut om det kan hjelpe meg også, å faktisk tenke gjennom hvorfor jeg vil ha det! :) Om du kjenner at det er mer følelser, stress eller andre ting du kjenner på; hva gjør du da for å unngå å spise det som ikke er bra for deg? Jeg føler jo gjerne at jeg «fortjener» å unne meg noe der og da, fordi det har vært en slitsom dag osv..

Jeg er veldig glad i vannmelon, og bær og smoothie som jeg nevnte tidligere da, så det er noe jeg godt kan ta istedenfor noe usunt, og fortsatt føle at jeg «koser meg» med noe, så kjenner at jeg har større tro på at jeg skal klare det nå når jeg har sunne og gode alternativer tilgjengelig :)
Det er en balansegang.
Det er mye lettere å kjenne på hvorfor jeg spiser når jeg ikke er bråsulten (så dager med mellommåltider er lettere), men jeg har generelt sett bare blitt mer bevisst på at det er en måte jeg trøster meg selv, stresser ned og noe jeg går til hvis jeg er frustrert.

Jeg har begynt å lytte til meditasjonsvideoer pp youtube faktisk, hvis jeg er stressa. Prøver å dele bekymringene mine med mannen og bli flinkere til å si ifra når følelsene mine plager meg..
Hender jeg trøstespiser fortsatt, men jeg stopper tidligere og trøsten smaker ikke like godt lenger.

Jeg spør meg selv hva jeg faktisk fortjener? Et blodsukker hopp, dårlig samvittighet og en usunn kropp? Eller nærhet og trøst, næringsrik mat og en kropp som orker?

Mine tips er absolutt:
Finn et litt mindre tilgjengelig sted for snop, så det ikke er såå fristende.
Prep mellomåltider (lag smoothie for noen dager når du lager og ha i kjøleskapet. Chiafrø eller cottage cheese gir en del proteiner).
Finn ut toleransegrensa di for å hvor lenge du kan gå uten mat og spis før du blir ordentlig sulten :)

Starter dagen med havregrøt igjen og håper dagen ikke ender i trøstespising etter eksamen :bag:
 
Første dag uten godis.... Jeg får lov til å spise is da, pga varmen, men med begrensninger. Jeg har spist lite frukt og grønt i det siste, så det må jeg ta tak i.
 
Apropos sunne valg :bag:
Satt akkurat og kjente på den, "jeg fortjener noe godt nå" :bag:

Eksamen er fullført og bestått, jeg skal ha lang dag og trenger koffein. Den battery'n er sååå god, men fy faen for en kaloribombe!!!

Velger denne i dag, med gulerøtter til så jeg får holdt sulten i sjakk til jeg får stoppet og kan spise ordentlig mat.

Så blir det en liten middag i dag tror jeg :)
 

Vedlegg

  • 20190523_121726.jpg
    20190523_121726.jpg
    27,2 KB · Visninger: 19
Jeg vil ha godis!!!!
Det er ikke engang noe spesielt jeg vil ha :hilarious:
 
Jeg hater dager hvor middag ikke foregår som normalt :shifty:

Aner ikke hva jeg skal spise, er skrubbsulten og risikerer en smell :hungover:
 
Back
Topp