Vekt

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Skjønner at dette (som alt annet) er veldig individuelt, men har dere gått opp mye i vekt hittil?

Jeg liker egt ikke å veie meg, men har gjort det nå og da de siste mnd for å ha litt oversikt. Rundt uke 8-9 hadde jeg gått opp en liten halvkg. Veide meg igjen i dag og da hadde jeg gått ned igjen nesten en kg..altså veier jeg mindre nå i (straks) uke 13 enn da jeg fant ut at jeg var gravid. Prøver å spise fornuftig, men spiser jo når jeg er sulten liksom.. Føler også at magen tyter ut mer foran enn den gjorde før, selv om det ikke har blitt ordentlig «gravidmage» enda..noen kg må da ha byttet litt plass eller noe..hvis det ikke bare er luft da:hilarious:
Flere som har det på samme måte?
 
Jeg er på samme vekt som før jeg ble gravid, men ingen som ser meg er i tvil om at jeg er gravid. Den står ut, og ingen klær passer
 
Har gått opp 0.5kg enn så lenge. Gikk ikke opp før etter uke 12 med første mann heller, men presterte å gå opp 23kg totalt:hilarious: må prøve å spise litt mer fornuftig denne gangen:happy:
 
Gått opp 3 kg. Er 12 uker i dag.
 
Er snart 16 uker og har gått opp snart 4,5-5 kg :wideyed:
Spiser helt normalt og trener nesten hver dag. Har ikke kuttet ut kampsporten heller, men øktene har nok justert seg ned noe i intensitet + at antall treningstimer per uke er redusert fra 10-13 til ca 6-7 så det er nok av betydning.. men det skal sies at jeg de første tre mnd kun sov og var kvalm, så det gjør jo sitt med energiforbruket...

Så nå prøver jeg bare å gjøre det jeg kan for å akseptere og håndtere at kroppen endrer seg fortere enn jeg hadde trodd :oops:
 
Har gått opp 4 kg fra 6+0 til 13+0, 7 uker altså.
Legen mente jeg hadde lagt på meg mye (blæ!), så nå har jeg kutta alt godteri (unna meg nok litt for mye bare fordi jeg er gravid).
Gomler masse frukt og grønt i stedet, og det føles jo godt når jeg vet det er godt for lille bølla :) Jobber altså med viljestyrken!

MEN, jeg bryr meg ikke så mye altså. Forrige gang gikk jeg mye opp de siste ukene (mye vann) og endte på en vektøkning på 20 kg - heldigvis forsvant det like fort som det kom :) Gomla masse hvetebakst og lå maaaassse i ro pga. begynnende svangerskapsforgiftning.
 
Har gått opp 4 kg fra 6+0 til 13+0, 7 uker altså.
Legen mente jeg hadde lagt på meg mye (blæ!), så nå har jeg kutta alt godteri (unna meg nok litt for mye bare fordi jeg er gravid).
Gomler masse frukt og grønt i stedet, og det føles jo godt når jeg vet det er godt for lille bølla :) Jobber altså med viljestyrken!

MEN, jeg bryr meg ikke så mye altså. Forrige gang gikk jeg mye opp de siste ukene (mye vann) og endte på en vektøkning på 20 kg - heldigvis forsvant det like fort som det kom :) Gomla masse hvetebakst og lå maaaassse i ro pga. begynnende svangerskapsforgiftning.

Nei, skal på ingen måte henge meg veldig opp i dette jeg heller.. Hadde bare trodd jeg skulle ha gått opp noe til nå.. Kan jo være jeg får igjen så det holder senere da:hilarious: Jobber med viljestyrken jeg også! Vet absolutt hva jeg burde spise og ikke, men er jammen ikke så lett å holde seg til det.. :p
 
Nei, skal på ingen måte henge meg veldig opp i dette jeg heller.. Hadde bare trodd jeg skulle ha gått opp noe til nå.. Kan jo være jeg får igjen så det holder senere da:hilarious: Jobber med viljestyrken jeg også! Vet absolutt hva jeg burde spise og ikke, men er jammen ikke så lett å holde seg til det.. :p
Skjønner at det logiske liksom er å gå opp i vekt, men det finnes jo de som nesten ikke legger på seg mer enn vekten av barnet, forstervannet og livmora :)

Nei, det er aaaabsolutt ikke lett å spise det man vet er riktig! Åh.. Lett å gi seg selv fripass fordi man er gravid :)
 
Jeg er 11+6 og har gått ned 3 kg - har mistet appetitten samtidig som jeg begynte å trene etter jeg ble gravid! Men jeg er ikke slank og legen mente det gikk fint at jeg gikk ned i vekt så fremt jeg ikke aktivt slanker meg!
 
Jeg har gått opp 3-4kg.. 14+2..
Jeg var ganske tynn uansett, så jeg har godt av litt ekstra.
 
Samme som deg. Gikk opp en kilo, så ned 2. Tilbake på start nå. Er 13+4. :)
 
Gikk opp ca 3 kg frem til jeg var 11+5 ca. Hvor mye jeg har gått opp fra da til nå aner jeg ikke, vet ikke om jeg har lyst til å vite det heller.
Var mye kvalm og kastet opp lenge så spiste for å ikke være kvalm og det jeg hadde lyst på der og da (junk seff). Nå ser det ut til at kvalmen er borte og jeg får spist mye bedre, normale mengder og sunnere så håper jeg ikke har fyket opp enda mer (selvom det føles sånn). Vil ha ordentlig mage nå og ikke pølsefettmage lenger:(Er 14+2 nå.
 
Gikk opp ca 3 kg frem til jeg var 11+5 ca. Hvor mye jeg har gått opp fra da til nå aner jeg ikke, vet ikke om jeg har lyst til å vite det heller.
Var mye kvalm og kastet opp lenge så spiste for å ikke være kvalm og det jeg hadde lyst på der og da (junk seff). Nå ser det ut til at kvalmen er borte og jeg får spist mye bedre, normale mengder og sunnere så håper jeg ikke har fyket opp enda mer (selvom det føles sånn). Vil ha ordentlig mage nå og ikke pølsefettmage lenger:(Er 14+2 nå.

Jeg venter også på den fine magen jeg ser så mange allerede har..selv føler jeg meg bare dvask og lubben:hilarious:
 
Har gått ned 5 eller 6 kg siden jeg ble gravid... Ikke gjort noe for å gå ned, ikke blitt mer aktiv, ikke gått inn for å spise sunnere eller slikt, men sleit med mye kvalme frem til uke 12, så det ble jo mindre mat da...
Men ikke gått opp etter at kvalmen gav seg heller.
Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 1 kg i måneden, og di 3 siste månedene var det 2kg per måned istede, så endte på 12 kg opp. Håper det ikke blir noe mer denne gangen værtfall.
 
14+3 idag og opp 3.8 kg til nå. Men frem til under to uker siden så har jeg spist mye og ofte for å døyve kvalmen. Nå som formen er bedre så spiser jeg mye bedre og sunnere og mindre pluss at jeg har startet opp med trening igjen. Så tror dette går fint jeg og at jeg ikke går opp enorme mengder, men holder meg på anbefalt oppgang:shy:
 
14+3 idag og opp 3.8 kg til nå. Men frem til under to uker siden så har jeg spist mye og ofte for å døyve kvalmen. Nå som formen er bedre så spiser jeg mye bedre og sunnere og mindre pluss at jeg har startet opp med trening igjen. Så tror dette går fint jeg og at jeg ikke går opp enorme mengder, men holder meg på anbefalt oppgang:shy:
Bare gjentar meg selv jeg tydeligvis:hilarious:, men har iallfall ikke gått opp mer enn 0.8kg siden uke 11!
 
Back
Topp