Cravings?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Noen som merker noe? :rolleyes:
 
Nope. Forrige svangerskap hadde jeg cravings i 4 uker, en ny ting for hver uke, før det gikk over. Spennende å se om det blir noe denne gang.
 
Må ha hamburgerrygg.. ellers alt som normalt.
 
Sjokolade og søtsaker! Noe jeg generelt ikke spiser såå mye av. Blir fort en sjokolade ekstra iløpet av uka i permisjonen, men bruker ikke å spise det hver dag..
 
Jeg har fått mer lyst på salt! Forrige gang var det det søte som fristet.
 
Ingenting har kommet enda, men ser for meg det kommer.

I første svangerskap måtte jeg bare ha oliven, det var krise om vi ikke hadde minst noen uåpnet i kjøleskapet.

Forrige gang var det dispenserbrus, herreguuud så godt det var da, mmm, utvannet kulsyreløs brus :p
 
Ikke fått noen cravings enda. I første svangerskap var det grov leverpostei, spiste helt utrolige mengder, spesielt i første trimester.
 
Jeg har fått mer lyst på salt! Forrige gang var det det søte som fristet.
Jeg har ikke fått noen spesifikke cravings, men synes at salt smaker sinnsykt godt! Peanøtter eksploderer nærmest i munnen på meg, liksom. Det som egentlig er tidenes kjedeligste snack i min bok. :confused005
 
Ikke fått noen cravings enda. I første svangerskap var det grov leverpostei, spiste helt utrolige mengder, spesielt i første trimester.

Det er utrolig kult, egentlig. Sikkert kroppen sin måte å si at den vil ha jern og fett. Veldig lurt å ha craving på noe så sunt! :happy119
 
Jeg har fått mer lyst på salt! Forrige gang var det det søte som fristet.
Samme her! Har ikke direkte cravings ennå, men har avsmak på søte ting og har mest lyst på popcorn og ost :p Veldig morsomt siden jeg ikke klarte å slutte å tylle i meg sjokolade forrige gang jeg var gravid! Foretrekker dette, og håper det varer :D
 
Samme her! Har ikke direkte cravings ennå, men har avsmak på søte ting og har mest lyst på popcorn og ost :p Veldig morsomt siden jeg ikke klarte å slutte å tylle i meg sjokolade forrige gang jeg var gravid! Foretrekker dette, og håper det varer :D

Kan ikke la være å lure på om det kan være forskjell på graviditet med gutt vs jente når jeg leser sånt. :) Spennende..
 
Kan ikke la være å lure på om det kan være forskjell på graviditet med gutt vs jente når jeg leser sånt. :) Spennende..
Ja, jeg er helt fascinert over hvor forskjellige symptomene er allerede – samme kropp, samme hormoner, men SÅ ulike symptomer, det er skikkelig kult! Blir veldig spennende å se hvordan de utvikler seg videre i svangerskapet :)

Jeg synes det er morsomt å spekulere i jente/gutt utifra sånne forskjeller jeg også, men sånn helt rasjonelt tenker jeg at vi mennesker har holdt på med graviditeter såpass lenge at hvis det hadde vært noen tydelige mønstre i symptomforskjell mellom jentebaby og guttebaby så ville vi ha oppdaget det. Og så har jeg hørt at søtsug betyr jente, men jeg fikk gutt sist, så jeg vet ikke jeg :D Men veldig gøy å leke med tanken, da!
 
Back
Topp