Cravings?

Ja, jeg er helt fascinert over hvor forskjellige symptomene er allerede – samme kropp, samme hormoner, men SÅ ulike symptomer, det er skikkelig kult! Blir veldig spennende å se hvordan de utvikler seg videre i svangerskapet :)

Jeg synes det er morsomt å spekulere i jente/gutt utifra sånne forskjeller jeg også, men sånn helt rasjonelt tenker jeg at vi mennesker har holdt på med graviditeter såpass lenge at hvis det hadde vært noen tydelige mønstre i symptomforskjell mellom jentebaby og guttebaby så ville vi ha oppdaget det. Og så har jeg hørt at søtsug betyr jente, men jeg fikk gutt sist, så jeg vet ikke jeg :D Men veldig gøy å leke med tanken, da!
Helt enig med deg om dette med symptomene og gutt vs jente.

Min teori på dette er at man ikke kan gå ut fra "jentesymptomer" eller "guttesymptomer". For om jeg har en venninne som har søtsug og får bare jenter vil hun tro at dette stemmer. og det gjør jo det for hennes kropp og hennes symptomer. men for meg kan det være motsatt, at jeg har barelyst på salt, og bare fikk jenter. Da er det symtomet for meg og for min kropp og stemmer jo overens med det jeg er.
Vet ikke helt om det makes sense, men bottom line er at vi er ulike og reagerer ulikt på hormonene, derfor er det vnaskelig å bestemme et mønster for alle kvinner.
 
Jeg må ha maten min sterk! Hot chilli sause, jalapeno ol er min beste venn nå. Slik hadde jeg det sist svangerskap også. Det ble ei jente.

Har fått avsmak på masse ting også.. vanskelig å finne på noe jeg har lyst til å spise. Unntatt pizza da! Spiser "polarbrødpizza" hver dag haha. Lagde også hjemmelaget pizza sist fredag og. Må begrense meg litt da, ikke noe særlig bra for vekta det.. :hilarious:
 
Sukker !! Godteri og sjokolade. Og MÅ ha kaffe! I forrige svangerskap var det helt motsatt . Taklet ikke sukker eller mat med mye fett :hilarious: men så var jeg konstant kvalm i 3 måneder også.
 
Flere som har cravings? :D
 
Jeg tror jeg har fått cravings på saft og slive med smør og skinke, om det er mulig haha
 
Back
Topp