Helligdag og husarbeid

Hadde dykk laga trapp i by og andre hørte det, så kunne dykk risikert og fått besøk av politi. Veit det er fleire som har fått politi på besøk.
Akkurat det hadde vi ikke gjort, men vi bor som sagt på bygda. Alle her driver med et eller annet, men det plager ingen da vi ikke bor tett på hverandre. Men jeg har vokst opp med at det skal være stille da, så hos oss var det alltid det. Men da bodde vi ikke på bygda.

Her gjør jeg som jeg vil siden ingen naboer ser oss uansett. Og er nok ingen som hadde hørt om jeg startet gressklipperen heller,men det er heldigvis ikke nødvendig. Bor på gård, og er vel traktorkjøring som vil bli prioritert (korn), og det er vel også fritatt fra regelen.

Tørker gjerne klær ute selv om det er helligdag er jo ikke forstyrrende det...

Tørker klær ute, uansett hvilken dag det er. Her henger det på baksiden av huset, og da må folk veldig nærme for å se noe uansett.
Vi rev til og med litt vegger inne i går, men hadde da avklart med naboen som bor vegg i vegg at det var greit, og at han skulle si fra om det ble for ille med støy. Holdt heller ikke på lenge, fortsetter ikke før i morgen. Så lenge man tar hensyn, og kan snakke med naboen så tror jeg mye kunne vært unngått av problemer :)

Jeg gjør det husarbeidet jeg må jeg;) men starter ikke gressklipperen bare for å irritere på meg noen heller

Jeg har hengt ut klær i dag og så at to av de andre tre leilighetene i huset også gjorde det samme. Naboene våre har skiftet dekk og vasket bil, og ungene dems har hylt og styrt på ute i lek. Vi har også saget planker og skrudd sammen ett møbel i tilegg til å støvsugd med døra åpen.

Tenker man må se litt ann hvordan man bor. Vi bor i et enebolig-område hvor alle husene står veldig tett. Om naboene hadde vært helt stille eller sakt ifra om at jeg lager litt for mye lyd hadde jeg selvsagt funnet på noe annet i dag. Men når "alle" naboene bråker selv så tenker jeg det er greit det kommer litt lyd fra oss også :)

(Hører foressten en annen nabo som startet høytrykkspyleren og satt i gang med bilvask mens jeg skrev dette)

For å si det sånn må klesvask til tørk være det minste naboene mine tenker på. Diverse motoriserte og høylydt hageredskaper i ett kjør hele dagen fra 11. Men det verste er egentlig at fint vær og fri for mange = FOR mange motorsykler som durer forbi. Det burde søren meg vært forbudt med så bråkete kjøretøy 365 dager i året :rulez

Gjør alt som ikke bråker :-) Hva eldre tenker, bryr meg lite. Vi bryter ingen regler, så ser ikke problemet.

Men har LITE til over for de som setter i gang med maskiner ute i dag. Forstår ikke hvorfor det er så sykt vanskelig å vente med arbeidet til det er en hverdag:rolleyes:

Helligdager er jo perfekte dager til å få unna litt husarbeid da.. :rolleyes: jeg har støvsugd og vaska klær i hele dag jeg, selv om jeg har naboer under;)

Har vasket tøy og støvsugd som vanlig, livet stopper ikke opp fordi det er en helligdag. Bor på landet.

Gjør alt som ikke bråker :) Hva eldre tenker, bryr meg lite. Vi bryter ingen regler, så ser ikke problemet.

Men har LITE til over for de som setter i gang med maskiner ute i dag. Forstår ikke hvorfor det er så sykt vanskelig å vente med arbeidet til det er en hverdag:rolleyes:
Folk brur seg ikke om andre så da bare kjører de på og bråker dessverre

For å si det sånn må klesvask til tørk være det minste naboene mine tenker på. Diverse motoriserte og høylydt hageredskaper i ett kjør hele dagen fra 11. Men det verste er egentlig at fint vær og fri for mange = FOR mange motorsykler som durer forbi. Det burde søren meg vært forbudt med så bråkete kjøretøy 365 dager i året :rulez
Vi har en busstopp rett over jordet fra oss, og der stoppet det to motorsykler og stod og durte i sikkert 15min. Når de da skulle kjøre videre så står den ene og freser motoren ørten ganger mens h*n venter på at den andre skal kjøre (en passasjer som skulle stige på):shy:
Hvorfor er det lov, men å skulle henge ut tøy ikke er greit? :nailbiting:

Folk brur seg ikke om andre så da bare kjører de på og bråker dessverre

Det handler ikke om å bry seg om andre, men det å få ting ferdig. Man skal ikke klippe gresset på søndag, ikke hverdager rundt sovetiden til små, ikke etter 19, helst ikke lørdag osv... alle burde bo i blokk så de slapp vedlikehold.
Jeg krever ikke at naboen tar hensyn til at jeg sover etter natt, eller at de klipper eller sager.
De til og med hadde store gravemaskiner her 7 dager i uken fra 06-23, og også midt opp i ett bursdagsekskap. Jeg tenker at om jeg ikke ønsker støy så får jeg bosette meg et annet sted enn med masse mennesker :)
Jeg bryr meg om naboene mine, vi snakker sammen, barneleker sammen og vi er for det meste enige om dette med helligdagsfred. Som er noe ordentlig tøys. Vi skal ikke være Kristene i Norge,kirken skal ikke være statlig, men å ikke bråke på helligdager det er en lov.
Jeg håper snart vi slutter med dette tullet :)

Det handler ikke om å bry seg om andre, men det å få ting ferdig. Man skal ikke klippe gresset på søndag, ikke hverdager rundt sovetiden til små, ikke etter 19, helst ikke lørdag osv... alle burde bo i blokk så de slapp vedlikehold.
Jeg krever ikke at naboen tar hensyn til at jeg sover etter natt, eller at de klipper eller sager.
De til og med hadde store gravemaskiner her 7 dager i uken fra 06-23, og også midt opp i ett bursdagsekskap. Jeg tenker at om jeg ikke ønsker støy så får jeg bosette meg et annet sted enn med masse mennesker :)
Jeg bryr meg om naboene mine, vi snakker sammen, barneleker sammen og vi er for det meste enige om dette med helligdagsfred. Som er noe ordentlig tøys. Vi skal ikke være Kristene i Norge,kirken skal ikke være statlig, men å ikke bråke på helligdager det er en lov.
Fet finnes lover, at man selv ikke bryr seg betyr likevel ikke at det bare er å bryte loven.

"ikke etter kl (?) 19"?
Er det noe regel på det også? For min samboer er gjerne ute i mellom kl 19-20 og klipper plenen (den tar vel og merke 10min å klippe) :eek:
Jeg jobber ofte søndager, så nyter de søndagene der det faktisk er rolig og noenlunde stille hjemme :) (at det ikke bråker fra plenklippere fra fem kanter, for her smitter plenklipping:p)

Fet finnes lover, at man selv ikke bryr seg betyr likevel ikke at det bare er å bryte loven.

Nei bryter kanskje aldri en lov du? Jeg er ikke perfekt så bryter lover i ny og ne. Noen ganger kjører jeg litt over fartsgrensen, andre ganger klipper jeg gresset på søndag. Og det gjør heldigvis de rundt også slik at jeg ikke bør stoppe å leve.

Nei bryter kanskje aldri en lov du? Jeg er ikke perfekt så bryter lover i ny og ne. Noen ganger kjører jeg litt over fartsgrensen, andre ganger klipper jeg gresset på søndag. Og det gjør heldigvis de rundt også slik at jeg ikke bør stoppe å leve.
Regnet med det måtte komme som argument ja.
Nei jeg bryter ikke lover som gjør at jeg plager andre:)
Klarer fint å leve likevel

"ikke etter kl (?) 19"?
Er det noe regel på det også? For min samboer er gjerne ute i mellom kl 19-20 og klipper plenen (den tar vel og merke 10min å klippe) :eek:
Jeg jobber ofte søndager, så nyter de søndagene der det faktisk er rolig og noenlunde stille hjemme :) (at det ikke bråker fra plenklippere fra fem kanter, for her smitter plenklipping:p)

Ingen regel, men folk klager jo på det også. I teorien så har jeg fullt lov å klippe gresset 22.55. Men det gjør jeg ikke på vanlige dager for jeg vet at folk legger seg tidlig for de skal på jobb selv om jeg ikke skal det.
Det er bare slik at bor man opp i andre så må man regne med litt støy og at man tar andre hensyn enn akkurat loven :) Tenker du kommer langt med å snakke mef naboene dine jeg

Nå har jeg tenkt og tenkt i hele dag, vridd hodet og alt mulig.
Jeg kan virkelig, virkelig ikke forstå hva som er galt med å ha klær til tørk ute på søndager/helligdager? Hvorfor skal ikke det være "lov"? :confused: Sånn seriøst, jeg klarer ikke se hva som er problemet :p

Regnet med det måtte komme som argument ja.
Nei jeg bryter ikke lover som gjør at jeg plager andre:)
Klarer fint å leve likevel

Så fint, men lov er lov. Kjører du for fort kan du skade andre, så uansett blir det akkurat det samme. Jeg innrømmer uten problem at jo det det er nok flere lover jeg ikke holder til enhver tid.
Og antageligvis har du en jobb der du har fri helger, mye enklere å få ting da. Vi har ikke fri helger, så vi må bruke ferie og helligdager på å komme oss i mål med huset vårt :)

Back
Topp