Helligdag og husarbeid

Jeg tror jeg kjenner mange som har et mer travelt liv enn deg ;) vi må nok bare være enige om å være uenige, noen ganger må ting gjøres uansett hva kalenderen sier.
Ja, vi får heller være det. Uansett mener jeg at hvor travelt man har er opp til en selv å planlegge. Man trenger ikke å være med på alt, og man trenger ikke å alltid ha perfekt plen.

Den har mamma klaget på mange ganger altså! Nå får den ikke lenger lov å kjøre gjennom borettslaget der hu bor. ;)

Den fikk me vekk der me budde for ein del år siden. Den kjørte inn til borettslag med ekko og satt den i gang rett etter leggetid for barn :arghh:

Hva jeg gjør innenfor husets fire vegger har ikke noen noe med. Hverken vaskemaskin eller støvsuger bråker SÅ mye at det sjenerer noen utenfor. Sist jeg sjekka laget ikke tørkestativet mitt lyd heller, så det står fint plassert på terrassen alle dager det er sol og opphold.

Men spyling, gressklipping, høytrykkspyling, saging og andre støyende aktiviteter gjøres IKKE på røde dager.

Er det feil/frekt å tørke tøy ute på en helligdag? Det ble nevnt at andre tørket tøy inne pga helligdag og jeg må innrømme at det aldri har falt meg inn at det kan være feil :eek:
Jeg har tenkt at man ikke skal gjøre ting som kan forstyrre/bråke. Det står jo om å holde hviledagen hellig, men da skal man vel ikke gjøre noenting nesten :p

Så, gjør dere husarbeid på en helligdag? :)
Før var jo akkurat det litt mer hellig, spesielt for de kristne. Men nå? Nei. Heng ut tøy uansett hva kalenderen sier du :D jeg tørker klær ute når det passer meg , ikke når det passer for andre. Men bråker gjør jeg ikke på røde dager.

Før var jo akkurat det litt mer hellig, spesielt for de kristne. Men nå? Nei. Heng ut tøy uansett hva kalenderen sier du :D jeg tørker klær ute når det passer meg , ikke når det passer for andre. Men bråker gjør jeg ikke på røde dager.
Jeg tok helt av og tørket tre maskiner på tøy ut ila dagen :hilarious: altså, nå kom styggværet, så måtte jo benytte anledning med sol og litt vind :p

Jeg vasker og tørker klær som det passer meg. Klesvasken min forstyrrer ikke naboene, og de kunne vel ikke brydd seg mindre heller.

Back
Topp