Håndarbeidstråden

Jeg holder på med en tunika til meg selv, oppskrift fra Viking Garn. Begynte to dager før jeg fant ut om spiren, og fant ut at det passet jo greit med noe som var ganske vidt rundt livet :p
 
Har en romper som jeg begynte på for lenge siden, mangler bare montering, og må gjøre ferdig den ene øreklaffen på ei lue jeg begynte på før jul :rolleyes:
 
Driver ikke med håndarbeid selv, men har en svigermor som gjør og som nok blir ivrig etter hvert til å strikke litt, første barnebarn og hun har allerede begynt å se på oppskrifter :hilarious: Så kjekt å hente litt inspirasjon fra hverandre :happy:
 
Driver ikke med håndarbeid selv, men har en svigermor som gjør og som nok blir ivrig etter hvert til å strikke litt, første barnebarn og hun har allerede begynt å se på oppskrifter :hilarious: Så kjekt å hente litt inspirasjon fra hverandre :happy:
Veldig koselig med bestemorstrikk! :Heartred Regner med det blir fra både mamma og svigermor her. Og litt fra meg selv ;)
 
Jeg kan ikke strikke, men hekler litt.
Har begynt på et babyteppe til lillevenn, i gult siden jeg ikke vet kjønn. Har heklet det i oldemorruter og allerede ferdiggjort 22/35 ruter! :Heartred Aldri før har jeg heklet et babyteppe så fort som når det plutselig ble til oss selv!
 
Jeg kan ikke strikke, men hekler litt.
Har begynt på et babyteppe til lillevenn, i gult siden jeg ikke vet kjønn. Har heklet det i oldemorruter og allerede ferdiggjort 22/35 ruter! :Heartred Aldri før har jeg heklet et babyteppe så fort som når det plutselig ble til oss selv!
Er litt ekstra motivasjon i å lage noe til sin egen baby :joyful: Har heklet veldig lite, men tror jeg skal ønske meg et sånt teppe fra ei venninne :shy: Og fra mamma skal jeg ønske meg babynest, hun er flink til å sy!
 
Er litt ekstra motivasjon i å lage noe til sin egen baby :joyful: Har heklet veldig lite, men tror jeg skal ønske meg et sånt teppe fra ei venninne :shy: Og fra mamma skal jeg ønske meg babynest, hun er flink til å sy!
Ja, det er tydeligvis det.. Jeg startet på et til ei venninne, hun fikk baby i februar og det er enda ikke ferdig. Fortalte henne det aldri heldigvis, hehe.. Så greit at de i omgangskretsen er flink på forskjellige ting, så du har noen som kan sy, noen som kan hekle osv. :)
 
Ja, det er tydeligvis det.. Jeg startet på et til ei venninne, hun fikk baby i februar og det er enda ikke ferdig. Fortalte henne det aldri heldigvis, hehe.. Så greit at de i omgangskretsen er flink på forskjellige ting, så du har noen som kan sy, noen som kan hekle osv. :)
Hehe ;) Har også et strikketøy liggende som skulle vært til en baby som nå er blitt altfor stor til at det passer :hilarious:
Ja, fint å bruke de som man har rundt seg, særlig når de syns det bare er kjempehyggelig :joyful:
 
Jeg holder på med en tunika til meg selv, oppskrift fra Viking Garn. Begynte to dager før jeg fant ut om spiren, og fant ut at det passet jo greit med noe som var ganske vidt rundt livet :p
Tenkte kanskje å begynne med et prosjekt til meg selv før jeg setter i gang med babystrikk :happy: Fant en oppskrift på en sånn løstsittende genser med store masker, passer bra til å ha over på kjølige sommerkvelder :happy: Og er jo ganske enkelt å få til! Blir i såfall første gang jeg strikker genser.
 
Jeg skal lære meg å strikke nå!!! Eller, jeg kan strikke, men er på kopptuenivå. Strikket mange kopptue da :happy:
 
Jeg skal lære meg å strikke nå!!! Eller, jeg kan strikke, men er på kopptuenivå. Strikket mange kopptue da :happy:
Bra utgangspunkt det da! Jeg har tidligere bare strikket sokker og luer :happy: Og har lite erfaring med å følge oppskrifter. Har brukt YouTube flittig når jeg følger oppskrifter og lurer på hvordan man skal strikke alle de ulike maskene... Denne romperen er det første jeg strikket etter oppskrift:
https://www.sandnesgarn.no/romper-6
 
Noen som tilfeldigvis har KK fra to måneder siden liggende? Med Lisa Aisato på forsiden. Skulle gjerne hatt oppskriften på den genseren som hun har på seg der :D Den er i bladet, men finner ikke bladet mitt :(
 
Noen som tilfeldigvis har KK fra to måneder siden liggende? Med Lisa Aisato på forsiden. Skulle gjerne hatt oppskriften på den genseren som hun har på seg der :D Den er i bladet, men finner ikke bladet mitt :(
biblioteket har ofte disse bladene liggende :D spør dem?
 
Fant bladet med oppskriften! Skal handle inn garn i dag, spent på om jeg klarer å strikke min første genser :rolleyes: Er i alle fall en overkommelig start :happy:
 

Vedlegg

  • 20190424_162925.jpg
    20190424_162925.jpg
    28,9 KB · Visninger: 7
  • 20190424_162935.jpg
    20190424_162935.jpg
    21,9 KB · Visninger: 8
Jeg holder på med denne
 

Vedlegg

  • 15561182087247631298285202175250.jpg
    15561182087247631298285202175250.jpg
    35,9 KB · Visninger: 7
Jeg har hekling som hobby nå. Holdt på med det i to år, og har blitt hekta, hehe. Nå holder jeg på med duker og bordpynt til bryllup i sommer. Blir nok en del babyklær, har pledd og to gensere alt, men pauset i babyhekling da jeg ikke ble gravid. Begynner nok på’n igjen snart. Hekler mest til meg selv nå, poncho og topper.
 
Er så masse fint å strikke/lage selv. Venter bare til UL før jeg begynner å lage noe til oss. Men klør i fi grense etter å starte!
 
Herlig tråd! Jeg driver og strikker på en genser til meg selv som jeg tror blir ganske stygg, men jeg tvinger meg selv til å fullføre et prosjekt før jeg begynner på noe nytt, ellers skjer det aldri.

Jeg lovte en venninne å strikke en genser til henne også for en stund siden. Der er garn kjøpt inn så må jo gjøre det som neste prosjekt, selv om jeg klør i fingrene etter å begynne med babyprosjekter. Tenker starte med et lysegrått heklet teppe i babyull, men det blir vel fort en måned før jeg får kommet i gang med det.
 
Back
Topp