Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

Da har vi fått gjennomført ED transfer på IB denne uka.
Jeg tok blodprøve der, og hadde progesteron nivå på 8, det skulle helst ligge på 17 mente IB. Jeg fikk Prolutex (kjøpte i spania, de har ikke i norge), til 14 dager, slik at jeg har til graviditetstesten, tar nå 1 innsprøyting hver morgen og hver kveld (25mg pr sprøyte). Kostet 257 EURO. Jeg tar også Cyclogest vaginal kapsler hver morgen og kveld, de er 800mg til sammen (400mg hver).
Har dere erfaringer med for lite progesteron og evt erfaringer med Prolutex eller andre?
Hvor fort kan progesteron stige med bare 25mg+25mg per dag?
Fikk du mange blastoer? Hadde ny skype med de i forrige uke, ble litt mer positiv da og begynner glede meg :)
 
Fikk du mange blastoer? Hadde ny skype med de i forrige uke, ble litt mer positiv da og begynner glede meg :)

Hei,
De har god serviceinnstilling, har hatt god opplevelse, spesielt damen som holdt ultralyd-apparatet på magen, svært omsorgsfull :)

Vi fikk befruktet 10 egg, kun 2 av dem var egnet til frysing, og 1 av dem brukte vi jo, så da har vi kun ett på frys nå.

De skulle sende meg mail når jeg skulle starte på Cyclogest, men jeg fikk den ikke, derfor ble transfer utsatt med to dager (embryoet var derfor fryst ned før jeg fikk det innsatt to dager etterpå). Det skulle ikke ha noe å si på resultatet i følge legen og assistenten.

Tenker mest på progesteron-nivået nå, skal høre om de kan gi mer info om det neste uke. Om ca 8 dager kan vi ta blodprøve testen for å se om jeg tester positivt på graviditet :)
 
Hei,
De har god serviceinnstilling, har hatt god opplevelse, spesielt damen som holdt ultralyd-apparatet på magen, svært omsorgsfull :)

Vi fikk befruktet 10 egg, kun 2 av dem var egnet til frysing, og 1 av dem brukte vi jo, så da har vi kun ett på frys nå.

De skulle sende meg mail når jeg skulle starte på Cyclogest, men jeg fikk den ikke, derfor ble transfer utsatt med to dager (embryoet var derfor fryst ned før jeg fikk det innsatt to dager etterpå). Det skulle ikke ha noe å si på resultatet i følge legen og assistenten.

Tenker mest på progesteron-nivået nå, skal høre om de kan gi mer info om det neste uke. Om ca 8 dager kan vi ta blodprøve testen for å se om jeg tester positivt på graviditet :)
Så bra dere fikk en god opplevelse! Alltid litt kjipt når ting ikke går helt som planlagt, men det løste seg jo. Spennende med 1 i magen og 1 i fryser. 2 blasto er det de fleste klinikker opererer med så det er bra. Spennende spennende :) Håper du får svar på det med progesteronen, inntil da får du stole på at de kan dette.
 
:):)
Da har vi fått gjennomført ED transfer på IB denne uka.
Jeg tok blodprøve der, og hadde progesteron nivå på 8, det skulle helst ligge på 17 mente IB. Jeg fikk Prolutex (kjøpte i spania, de har ikke i norge), til 14 dager, slik at jeg har til graviditetstesten, tar nå 1 innsprøyting hver morgen og hver kveld (25mg pr sprøyte). Kostet 257 EURO. Jeg tar også Cyclogest vaginal kapsler hver morgen og kveld, de er 800mg til sammen (400mg hver).
Har dere erfaringer med for lite progesteron og evt erfaringer med Prolutex eller andre?
Hvor fort kan progesteron stige med bare 25mg+25mg per dag?
Ingen erfaring dessverre, ville bare ønske deg lykke til:) Så spennende!
Vi vurdere selv ED hos IB Alicante. Var og tok tester av samboeren min i januar så venter på svar på disse. Hva fikk dere vite om donoren?
 
Hei,
De har god serviceinnstilling, har hatt god opplevelse, spesielt damen som holdt ultralyd-apparatet på magen, svært omsorgsfull :)

Vi fikk befruktet 10 egg, kun 2 av dem var egnet til frysing, og 1 av dem brukte vi jo, så da har vi kun ett på frys nå.

De skulle sende meg mail når jeg skulle starte på Cyclogest, men jeg fikk den ikke, derfor ble transfer utsatt med to dager (embryoet var derfor fryst ned før jeg fikk det innsatt to dager etterpå). Det skulle ikke ha noe å si på resultatet i følge legen og assistenten.

Tenker mest på progesteron-nivået nå, skal høre om de kan gi mer info om det neste uke. Om ca 8 dager kan vi ta blodprøve testen for å se om jeg tester positivt på graviditet :)

Så utrolig spennende. Tvi tvi:)
 
:):)
Ingen erfaring dessverre, ville bare ønske deg lykke til:) Så spennende!
Vi vurdere selv ED hos IB Alicante. Var og tok tester av samboeren min i januar så venter på svar på disse. Hva fikk dere vite om donoren?

Takk :)
Fikk vite kun alder og blodtype. Og hvilke metoder de hadde brukt for å screene donoren. Kunne tenkt meg å visst hvilke arvelige sykdommer som evt. ligger i hennes familie da, men sto ingenting om det i rapporten. Vet ikke helt om det er vanlig å få vite det.
 
Takk :)
Fikk vite kun alder og blodtype. Og hvilke metoder de hadde brukt for å screene donoren. Kunne tenkt meg å visst hvilke arvelige sykdommer som evt. ligger i hennes familie da, men sto ingenting om det i rapporten. Vet ikke helt om det er vanlig å få vite det.
Det var ikke mye informasjon dere fikk:( Hadde håpet man skulle få vite litt mer. Jeg har akkurat hatt en samtale med de nå, så begynner når jeg kjenner meg klar for det. Et stort skritt å ta så føler jeg må kjenne meg litt klar for det mentalt sett.
Fortell gjerne hvordan det har går med dere:)
 
Takk :)
Fikk vite kun alder og blodtype. Og hvilke metoder de hadde brukt for å screene donoren. Kunne tenkt meg å visst hvilke arvelige sykdommer som evt. ligger i hennes familie da, men sto ingenting om det i rapporten. Vet ikke helt om det er vanlig å få vite det.


Man får ikke vite så mye mer, det er anonym donor.:)
 
Man får ikke vite så mye mer, det er anonym donor.:)
Takk :)
Fikk vite kun alder og blodtype. Og hvilke metoder de hadde brukt for å screene donoren. Kunne tenkt meg å visst hvilke arvelige sykdommer som evt. ligger i hennes familie da, men sto ingenting om det i rapporten. Vet ikke helt om det er vanlig å få vite det.


Hei,
.jeg vet at de tester, i allefall ved 3pakken, for arvelige sykdommer. De legger til rette for å unngå at far og donor gir et barn med en arvelig sykdom. Vi signerte et eget skjema for dette før vi gikk i gang med forsøk. De tar i tillegg hensyn til din blodtype for å unngå et komplisert svangerskap
 
Man får vite endel mer ved donor i danmark, tross anonym. Men der er det andre ting som kanskje ikke tilfredsstiller kravene :)

De er VELDIG strenge på å bevare anonymitet både får donor og donormottaker i Spania. Det sier litt når donor har egen inngang til en egen del på klinikken slik at begge parter skal unngå å treffe på hverandre.

Man får vite alder, blodtype, hvilke tester som er utført og om donor har arvelige sykdommer. De vil unngå at at donorbarnet har arvelige sykdommer , evt treff fra tar og donor på arvelige sykdommer.
 
De er VELDIG strenge på å bevare anonymitet både får donor og donormottaker i Spania. Det sier litt når donor har egen inngang til en egen del på klinikken slik at begge parter skal unngå å treffe på hverandre.

Man får vite alder, blodtype, hvilke tester som er utført og om donor har arvelige sykdommer. De vil unngå at at donorbarnet har arvelige sykdommer , evt treff fra tar og donor på arvelige sykdommer.


Beklager for treigt svar. Mini her har hatt slimhoste av og på i tre uker, diaré og nå i tillegg til ny runde med hoste... ørebetennelse.. slitsomme dager.
 
De er VELDIG strenge på å bevare anonymitet både får donor og donormottaker i Spania. Det sier litt når donor har egen inngang til en egen del på klinikken slik at begge parter skal unngå å treffe på hverandre.

Man får vite alder, blodtype, hvilke tester som er utført og om donor har arvelige sykdommer. De vil unngå at at donorbarnet har arvelige sykdommer , evt treff fra tar og donor på arvelige sykdommer.
IB er nok strengere enn noen andre i Spania når det gjelder donorinfo, men anonymiteten er de generelt strenge på i Spania ja.
Håper Mini snart er frisk og rask igjen!
 
Ingen graviditet på første ED. :(
Det er litt godt å være uten medisiner nå, vi tar en måneds pause eller evt. litt mer, før vi prøver igjen :)
 
Så leit å høre:-(

Jeg har akkurat startet på mock nå så er litt spent på hele prosessen.
 
Last edited:
Hei alle.
Jeg er ny i dette forumet.
Hadde skype-samtale med Alicante-klinikken i februar, og vurdere å sette igang forsøk til sommeren. Er singel, så dette er en reise i utgangspunktet gjør alene.
Er det andre her inne som er i den situasjonen?

Har 2 IVF-forsøk bak med fra Danmark, men eggene mine ser ut til ikke å være gode nok.

Bytter derfor til Spania pga erfaringen de har, og måten det ser ut som de plukker ut eggdonor.

Har fått beskjed om å ta tre tester i tillegg til den vanlige rekka med blodprøver. Den første skjønner jeg, men de to neste... Hva slags tester er det? Er det slik gynekologen vet?

"- Ultrasound scan to count your follicules and see your uterus (between days 5 and 8 of your cycle).
- Karyotype
- Fragile X Syndrome "
 
Hei alle.
Jeg er ny i dette forumet.
Hadde skype-samtale med Alicante-klinikken i februar, og vurdere å sette igang forsøk til sommeren. Er singel, så dette er en reise i utgangspunktet gjør alene.
Er det andre her inne som er i den situasjonen?

Har 2 IVF-forsøk bak med fra Danmark, men eggene mine ser ut til ikke å være gode nok.

Bytter derfor til Spania pga erfaringen de har, og måten det ser ut som de plukker ut eggdonor.

Har fått beskjed om å ta tre tester i tillegg til den vanlige rekka med blodprøver. Den første skjønner jeg, men de to neste... Hva slags tester er det? Er det slik gynekologen vet?

"- Ultrasound scan to count your follicules and see your uterus (between days 5 and 8 of your cycle).
- Karyotype
- Fragile X Syndrome "
Heisann:)
Jeg er i samme situasjon som deg. Men ut ifra det du skriver skjønner jeg ikke helt om du skal gå for egne egg IVF eller donoregg IVF? Kanskje begge?

Karyotype og Fragile X er blodprøver hvor de ser på dna. Rekvisisjon kan skrives ut av gyn eller fastlege, jeg måtte ta disse på sykehuset. Det tar gjerne etpar uker å få svar på disse testene.

Enkelt sagt viser karyotype kromosomtelling, om man har normalt eller et ekstra kromosom (f.eks normalt 46 XX (kvinne)).
Fragile X er en arvelig sykdom som skyldes en genetisk mutasjon på X kromosomet, vises under labtesting som skjørt X kromosom (derav navnet). Det er den siste testen som gjør at jeg tenker du skal prøve egne egg først?

Når det gjelder disse to testene så utføres de hos både egg- og sæddonor i Spania. Noen klinikker i Danmark har startet opp med gentesting av eggdonorer, men svært få så langt. Sæddonorer fra European Sperm Bank testes ikke for Fragile X.

Masse lykke til med prosessen!
 
Back
Topp