Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

En tråd i 'Prøver/gravid med hjelp av donasjon' startet av Marihøna❤, 24 Nov 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Ellemello Flørter med forumet Assistert-jentene

Det var ikke noe gøy å høre! Ikke lett å skulle reise seg etter stadige nedturer. Ta vare på dere selv nå.

2. AnonymIB Første møte med forumet

Hei.
    Skulle gjerne hørt både positive og negative erfaringer med Instituto Bernabeu (Alicante).
    Hvem anbefalte klinikken til dere?
    Noen som har brukt klinikken med egne egg/sperm og utført PGS?
    Takknemlig for delte erfaringer:)

3. Ellemello Flørter med forumet Assistert-jentene

Heisann! Min historie med IB Alicante er at de var en av mange klinikker jeg søkte opp og kontaktet. Først med tanke på egne egg IVF, så ED IVF. Hadde kontakt med de over 1 år før jeg bestemte meg. Etterhvert som jeg begynte lande ting med de fikk jeg også kontakt med andre som hadde vært der, samt at jeg fikk vite at både en dansk og en norsk klinikk samarbeider med de.

Jeg endte med å gjøre ED. Fordi designet på egne egg IVF ikke var så veldig annerledes enn det jeg fikk andre steder, til nesten dobbel pris. Derfor er kanskje mitt svar ikke så viktig i ditt tilfelle.

Positivt med IB: de har tydelige informasjon og oversiktlige priser. De svarer kjapt (stort sett), og det føltes trygt å bruke de ifht at det er Spania og at de er anerkjente blant Skandinaviske klinikker. I tillegg likte jeg etterhvert legen godt, han var ærlig, tydelig og proaktiv. Og så setter de stort sett bare inn blastocyster.

Negativt: det er noen språkbarrierer og det ble litt misforståelse. Men sånn er det bare i Spania. De er også en av de strengeste klinikkene i Spania når det kommer til tolkning av spanske lover! De er ganske "firkantige", og du er kun pasient. Absolutt en fin og hyggelig klinikk, men ikke av de varmeste og kjærligste om det er viktig. Det meste går via PA så ble stor overgang fra Skandinavia hvor man får kontakt med legen.

Når det er sagt så var legen fin på Skype! Og jeg lyktes på 1. ED forsøk. Skuffet over kun 2 på frys, men det vet man aldri uansett hvor man er. Er positive og negative ting med alle klinikker så det er nok viktig å lande hva du/dere føler dere har behov for.

Del denne siden