Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

Da har jeg vært i samtale med IB om et nytt forsøk som blir i oktober om alt går etter planen. De skal da også bruke en annen metode ved befruktning for å prøve å få flere egg til å utvikle seg da vi kun fikk to sist, forøkte å sette inn begge men det desverre gikk galt. De skulle også ta flere tester av sædprøven for å se om de finner mulig grunn til at det ikke gikk selvom embryoene ble kvalifisert som perfekte med høyeste score.

Håper det går neste gang❤️

Da har jeg vært i samtale med IB om et nytt forsøk som blir i oktober om alt går etter planen. De skal da også bruke en annen metode ved befruktning for å prøve å få flere egg til å utvikle seg da vi kun fikk to sist, forøkte å sette inn begge men det desverre gikk galt. De skulle også ta flere tester av sædprøven for å se om de finner mulig grunn til at det ikke gikk selvom embryoene ble kvalifisert som perfekte med høyeste score.

Håper det går neste gang❤️
Lykke til :Heartred

Hei dere!
Vi er ett par som er i gang med vår første forsøk med ED, på IB.
Jeg er nå i gang med «Mock behandlingen», og skal i morgen ta injeksjon med Procren Depot 3.75 mg, for
og synkroniseres med donors syklus. Jeg leser at Procren varer i 4 uker, og er derfor litt redd for at innsett blir omkring juletider. Men min PA på klinikken har forsikret meg om at innsett ikke vil bli i julen. Vil derfor høre om noen har erfaring med hvor lang tid det tar fra injeksjon med nedreguleringsmedisin, til innsett med donoregg?

Hei dere!
Vi er ett par som er i gang med vår første forsøk med ED, på IB.
Jeg er nå i gang med «Mock behandlingen», og skal i morgen ta injeksjon med Procren Depot 3.75 mg, for
og synkroniseres med donors syklus. Jeg leser at Procren varer i 4 uker, og er derfor litt redd for at innsett blir omkring juletider. Men min PA på klinikken har forsikret meg om at innsett ikke vil bli i julen. Vil derfor høre om noen har erfaring med hvor lang tid det tar fra injeksjon med nedreguleringsmedisin, til innsett med donoregg?
Hei, hvordan gikk det med dere?
Jeg skal reise i neste uke på tirsdag for innsett❤️

Fikk dere satt inn et eller to embryo?

Tirsdag i neste uke skjer det ❤️ Da skal vi ha nytt forsøk om befruktningen og alt går etter planenFlere som holder på med forsøk på IB i disse tider?
Mannen er der nå og leverte «varene» i dag

Fikk satt inn 2 stk og er spent på om begge har festet seg. Er nemlig blitt gravid!!!

Håper det holder hele veien! Vi var på Palma de Mallorca. Om noen har spm så kan jeg svare ift den klinikken. Husker jeg hadde tusen spm selv.

Fikk satt inn 2 stk og er spent på om begge har festet seg. Er nemlig blitt gravid!!!

Håper det holder hele veien! Vi var på Palma de Mallorca. Om noen har spm så kan jeg svare ift den klinikken. Husker jeg hadde tusen spm selv.
Svarer meg selv om noen leser dette og lurte. Det var ett som satt, er nå gravid 13+1, vært på tidlig ultralyd og alt så veldig bra ut❤️

Svarer meg selv om noen leser dette og lurte. Det var ett som satt, er nå gravid 13+1, vært på tidlig ultralyd og alt så veldig bra ut❤️
Gratulerer ❤️
Håper det fortsatt er bra!

Vi valgte garantiordningen og er glade for det nå. Fikk 7 embryo av beste kvalitet fra første donor. Noe som er helt sykt! Vi har aldri fått beste kvalitet, og aldri hatt noe å fryse før (syv tidligere forsøk med egne egg).

Nå har vi satt inn tre ganger med donoregg, én test ble positiv, men endte i MA. Nå foreslår klinikken å sette inn to og to. Freaker litt ut av tanken på at det kan bli tvillinger

Hva har andre gjort?

Gratulerer ❤️
Håper det fortsatt er bra!

Vi valgte garantiordningen og er glade for det nå. Fikk 7 embryo av beste kvalitet fra første donor. Noe som er helt sykt! Vi har aldri fått beste kvalitet, og aldri hatt noe å fryse før (syv tidligere forsøk med egne egg).

Nå har vi satt inn tre ganger med donoregg, én test ble positiv, men endte i MA. Nå foreslår klinikken å sette inn to og to. Freaker litt ut av tanken på at det kan bli tvillinger

Hva har andre gjort?
Wow så spennende!
Har satt inn to to ganger. Første gang var alt topp kvalitet, begge satte seg men mistet desverre i uke 7. Andre gangen hadde vi også kun to fra vår donor, begge ble satt inn. Ingen hadde toppkvalitet men en var veldig bra og den andre ok, og en av de satt Hos oss er det også mine egg som har vært problemet, ikke noe annet med meg eller mannen. Vi venter en liten gutt i novemberalt ser bra ut så langt

Før første forsøk hadde jeg veldig lyst å sette inn to og håpet på tvillinger. Men Line etter at de var satt inn ble jeg veldig bekymret og angret litt for å ha satt inn to. Dette pga komplikasjoner som kan oppstå. Hadde ingen skepsis til noe annet enn svangerskapet og komplikasjoner under fødsel. Andre gangen anbefalte legen oss å sette inn begge to. Siden det var en anbefaling fra de følte jeg meg trygg. Og endte altså opp med en. Forstår din skepsis. Det går jo for det meste bra men er jo en økt risiko.

Takk for svar
Vi har Castillo som lege, syns han virker grundig i det han gjør.

Jeg vet ikke hva sjansen er for å få tvillinger når man setter inn to. Både tvillingsvangerskap og tiden med to spedbarn skremmer meg. Men samtidig er det jo etter anbefaling fra dem. Og jeg er fryktelig sliten av prosessen, så nå er jeg klar for at noe skal feste seg.

Følger de deg opp ila svangerskapet på noen måte?

Takk for svar
Vi har Castillo som lege, syns han virker grundig i det han gjør.

Jeg vet ikke hva sjansen er for å få tvillinger når man setter inn to. Både tvillingsvangerskap og tiden med to spedbarn skremmer meg. Men samtidig er det jo etter anbefaling fra dem. Og jeg er fryktelig sliten av prosessen, så nå er jeg klar for at noe skal feste seg.

Følger de deg opp ila svangerskapet på noen måte?
Skjønner deg godt og kjenner igjen følelsen av å være sliten. Jeg var jo veldig i tvil om vi skulle sette inn to sist gang men legen som tidligere ikke hadde anbefalt det anbefalte jo det da. Jeg måtte be om ekstra betenkningstid før jeg skulle inn å på innsett. Valgte å høre på legen og angret ikke på det. Men var likevel lettet på en måte når det viste seg at det bare var en, pga redsel for komplikasjoner og for tidlig fødsel.

Tenker at om du er veldig i tvil har dere jo gått inn for garantiordningen, OG dere har flere egg igjen. Hos oss var det sånn at vi ikke gikk for garantiordningen, og vi fikk kun de to gode etter befruktningen, dvs vi måtte kjørt hele prosessen med å finne ny donor på ny og betalt for hele runden på nytt om det ikke ble vellykket. Deres tilfelle er jo annerledes så er du veldig i tvil ville jeg nok tenkt meg ekstra godt om.

En annen ting jeg var veldig redd for var parforholdet vårt, om hvordan det ville bli siden man blir ekstra bundet med to. Samtidig har vårt barn vært veldig alene pga mangel på søsken, og derfor håper jeg i begynnelsen at de som kom nu skulle ha hverandre. Nå er jeg glad for at det kommer en, og føler vår lillebror som kommer blir mer enn nok for oss❤️

Husker jeg savnet veldig å ha noen å dele tanker med rundt det med to egg. Hva tenker du selv? Hvorfor er du skeptisk?

Ps. Leste utrolig mye om tvillinggraviditet og risiko og risikoen er absolutt ikke så høy når det ikke er eneggede tvillinger og for de aller fleste går det som regel bra.

Back
Topp