Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

Ja, det var det jeg tenkte på. Jeg har reagert på progynova så kanskje derfor de ikke nevnte det?
Kanskje, men tenker kanskje mest at de har glemt det og heller informerer når du har bestemt deg. Jeg har iallefall måttet dra informasjon ut av de for å få svar på ting. Tenker de har andre medisiner for å nedregulere og klargjøre deg for innsett. De vil helst kjøre det i styrt syklus, og vite hvordan du reagerer på dette før de går igang med ferskforsøk.
Men hvem vet hva de tenker...
 
De nevnte at de ville bruke estradot plaster i steder, i tillegg skulle jeg ta noe som lignet på gonapeptyl. Skulle egentlig ta i et forsøk på Hausken, men de droppet det siden jeg er så allergisk. Har nevnt dette for IB og har fått beskjed om at de skal sjekke dette, men ikke fått noen tilbakemelding ennå.0
 
Nå blir det mange spm til deg merker jeg:) Var tiden det tok å søke om godkjenning inkl i denne tiden? Det var mye lengre tid enn de forespeilet meg på Skype iallefall.
Ja, dette var inkludert tre måneder med nedregulering, avslag på garanti, betaling av ferskforsøk, mock cycle og innsett.
 
Vet du om det var noen spesiell grunn til at du måtte gjennomføre dette først? De nevnte ikke noe om dette når jeg var på samtale der i desember. Husker du hvor mye dere måtte betale for medisiner til donor? Står 1000 EUR i dok jeg fikk, men greit å vite at det ikke kommer mye over dette beløpet.
Grunnen til at jeg måtte ha lang nedregulering er endometriose. Tror de kjører mock cycle for å være sikker på at du reagerer som du skal på medikamentene. Var en fast pris for enkeltforsøk og da var 1000 EUR til donor inkludert. Tror det er standard.
 
Ok, det er jo forståelig nok at de ønsker å sjekke dette først. Håper dere lykkes med embryoet dere fikk satt inn. Var det 5 dagers du fikk satt inn?
 
Ok, det er jo forståelig nok at de ønsker å sjekke dette først. Håper dere lykkes med embryoet dere fikk satt inn. Var det 5 dagers du fikk satt inn?
Ja, fikk satt inn 5 dagers blastocyst og tre like fine på frys. Var positiv blodprøve i dag, så håper det holder hele veien ut
 
Ja, fikk satt inn 5 dagers blastocyst og tre like fine på frys. Var positiv blodprøve i dag, så håper det holder hele veien ut

gratulerer så masse!

Til meg har de også sagt det blir mest sannsynlig 5 dagers blastocyst, jeg fikk mock cycle først, er nå i selve treatment syklusen med innsett i februar :) Vi har ikke garantiordning, men spurte heller ikke etter det. progynova og cyclogest som medisiner.
 
gratulerer så masse!

Til meg har de også sagt det blir mest sannsynlig 5 dagers blastocyst, jeg fikk mock cycle først, er nå i selve treatment syklusen med innsett i februar :) Vi har ikke garantiordning, men spurte heller ikke etter det. progynova og cyclogest som medisiner.
Spennende! Hvor lang tid tok det fra du tok valget til du gikk igang med mock?
 
Spennende! Hvor lang tid tok det fra du tok valget til du gikk igang med mock?

Ikke så veldig lang tid egentlig. Vi bestemte oss vel i sept/okt etter besøk på Spiren i Tr.heim (fikk bekreftet tidlig eggstokksvikt), Skype med IB i oktober, begynte på Trisekvens for å sette i gang syklus i oktober, begynte så på Mock cycle (sluttet med Trisekvens) i desember og treatment cycle nå i januar.
 
Hvilken protokoll og medisiner lyktes du med til slutt? Håper alt står bra til :happy:
Hei! :)
Vi lyktes med lang protokoll, bemfola og menopur. De tok i tillegg ICSI, tiltross for normal kvalitet hos mannen. Jeg tok også en pause på ca 5 mnd hvor jeg tok vitmaminer (vet ikke om det kan ha hjulpet også?) b-complex, melatonin, e-vitaminer, høy dose. Fikk en frisk og velskapt gutt i oktober. Et mirakel!!
 
Hei! :)
Vi lyktes med lang protokoll, bemfola og menopur. De tok i tillegg ICSI, tiltross for normal kvalitet hos mannen. Jeg tok også en pause på ca 5 mnd hvor jeg tok vitmaminer (vet ikke om det kan ha hjulpet også?) b-complex, melatonin, e-vitaminer, høy dose. Fikk en frisk og velskapt gutt i oktober. Et mirakel!!
Takk for svar...og masse gratulerer til dere :happy::happy:
 
Tusen takk!
Hvordan står det til der? Skal du igang med ED? :)
Det heller mot det ja, om jeg klarer bestemme meg for klinikk:) Vurderer IB, men så langt ingen god magefølelse. Ikke helt tatt avgjørelsen om jeg skal ta (enda) et siste forsøk med egne egg først.
 
Da har vi fått gjennomført ED transfer på IB denne uka.
Jeg tok blodprøve der, og hadde progesteron nivå på 8, det skulle helst ligge på 17 mente IB. Jeg fikk Prolutex (kjøpte i spania, de har ikke i norge), til 14 dager, slik at jeg har til graviditetstesten, tar nå 1 innsprøyting hver morgen og hver kveld (25mg pr sprøyte). Kostet 257 EURO. Jeg tar også Cyclogest vaginal kapsler hver morgen og kveld, de er 800mg til sammen (400mg hver).
Har dere erfaringer med for lite progesteron og evt erfaringer med Prolutex eller andre?
Hvor fort kan progesteron stige med bare 25mg+25mg per dag?
 
Da har vi fått gjennomført ED transfer på IB denne uka.
Jeg tok blodprøve der, og hadde progesteron nivå på 8, det skulle helst ligge på 17 mente IB. Jeg fikk Prolutex (kjøpte i spania, de har ikke i norge), til 14 dager, slik at jeg har til graviditetstesten, tar nå 1 innsprøyting hver morgen og hver kveld (25mg pr sprøyte). Kostet 257 EURO. Jeg tar også Cyclogest vaginal kapsler hver morgen og kveld, de er 800mg til sammen (400mg hver).
Har dere erfaringer med for lite progesteron og evt erfaringer med Prolutex eller andre?
Hvor fort kan progesteron stige med bare 25mg+25mg per dag?
Gratulerer!
Ingen erfaring med resten... Men jeg har HØRT at det er bra å ta det inn via forskjellige kanaler (injeksjon og stikkpiller f.eks), AVA Peter gjør dette.
 
Back
Topp