Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har følt meg stresset siden jeg føler ting ikke er på plass.Her er desverre litt for mye igjen å gjøre. Men det faller nok på plass i løpet av helgas sene timer
Ingen ambisjon om å vaske vindueneJeg har følt meg stresset siden jeg føler ting ikke er på plass.
Sannheten er at det bare er jeg som er litt for perfeksjonist.
Var på besøk hos et vennepar før i dag.
Brått var det ingenting jeg kunne styre med.
Ungene lekte, mannen snakket med dem på kjøkkenet.
Jeg satte meg ned i en stol, og der sovnet jeg.
Jeg har ikke for vane å gjøre slikt, men har innsett etter en lang periode mer høyt arbeidspress så har jeg bare overført det til stress med jul.
Hverken min mann eller svigermor som kommer på besøk er perfeksjonister, jeg må senke kravene til meg selv.
I den stolen møtte jeg en slags type vegg, det øyeblikket jeg ble tvunget til å slappe av, da kollapset jeg.
Har prioritert, i morgen skal jeg legge hvit sjokolade på oreo-konfekten, få treet inn og fylle anden vi skal ha på juleaften.
Obs så ble ikke vinduene vasket, obs så får jeg ikke laget kyllingleverpate, ops så blir det bare 6 sorter kaker....
Julen er for meg også, ikke bare alle andre
Problemet mitt har vært at jeg har overført jobbstresset til julestress.Ingen ambisjon om å vaske vinduene
Jeg skal forsøke å få vasket gulvene.
Eller moppe støv i alle fall.
Jeg har laget lammerull og sylte for lenge siden, i fryseren. Og i dag hentet fenalårer fra pappa.
Det blir bakt julemenn, pepperkaker og pepperkakehus, og muligens helst sjokolademakroner. Hittil bare julemenn bakt og de er ikke malt heller.
Jeg må lage trøfler De skal inngå i to julegaver.
Ellers får vi se.
Deter rydde en god del, vaske litt og bake litt . Ja, og sjokoladekake og gele må jeg lage i morgen. Til treårsdag på tirsdag.
Ja det blir nok ferdig i tide uansettHer er desverre litt for mye igjen å gjøre. Men det faller nok på plass i løpet av helgas sene timer
Ja man må ta vare på seg selv også oppi det hele.Jeg har følt meg stresset siden jeg føler ting ikke er på plass.
Sannheten er at det bare er jeg som er litt for perfeksjonist.
Var på besøk hos et vennepar før i dag.
Brått var det ingenting jeg kunne styre med.
Ungene lekte, mannen snakket med dem på kjøkkenet.
Jeg satte meg ned i en stol, og der sovnet jeg.
Jeg har ikke for vane å gjøre slikt, men har innsett etter en lang periode mer høyt arbeidspress så har jeg bare overført det til stress med jul.
Hverken min mann eller svigermor som kommer på besøk er perfeksjonister, jeg må senke kravene til meg selv.
I den stolen møtte jeg en slags type vegg, det øyeblikket jeg ble tvunget til å slappe av, da kollapset jeg.
Har prioritert, i morgen skal jeg legge hvit sjokolade på oreo-konfekten, få treet inn og fylle anden vi skal ha på juleaften.
Obs så ble ikke vinduene vasket, obs så får jeg ikke laget kyllingleverpate, ops så blir det bare 6 sorter kaker....
Julen er for meg også, ikke bare alle andre
Det er vel egentlig det også jeg brått innså.Ja man må ta vare på seg selv også oppi det hele.
Jula kommer uansett om ikke alt er perfekt.
![]()
Ja du må passe på at du ikke møter den veggen som gjør at alt bare blir mørkt.Problemet mitt har vært at jeg har overført jobbstresset til julestress.
Det hjelper ikke at mannen prøver å la meg sove så lenge jeg er så på nålene at jeg ikke klarer.
I dag, bitte lille juleaften forstod jeg endelig hvilken kant jeg balanserer på.
Vet ikke hvor lange jeg kommer til å sove i morgen, men tror det blir til minst kl 12, jeg trenger det virkelig.
Men nå har skuldrene mine senket seg, nå kan jeg slappe av
Mannen min har vært redd for denne veggen på veiene av meg en stund nå.Ja du må passe på at du ikke møter den veggen som gjør at alt bare blir mørkt.
Den møtte jeg, og jeg har en lang vei å gå før jeg har kommet forbi den veggen.. Den er tykk....
Jeg sover fortsatt mye på dagtid, men vært mindre nå et par uker pga eldste som har vært mer hjemme etter at han brakk hånda. Men jeg har duppet litt selv om han har vært hjemme også altså...
Det er detAlltid koselig å forandre litt![]()
Ikke såmye nå ,min fantastiske mann ordnet myeHva har du igjen??![]()
Han skulle flyHva skjer på Lørenskog?![]()
Greit an her nåHei og hopp.
Hvordan ligger dere an til jul?
Her har vi hatt den store rydde-og-vaskedagen som ungene har kalt det.
Nå er alt klart for juletre og pynting i morgen.
Må pakke inn de siste gavene da. Men det må gjøres når ungene sover.
Mannen min har vært redd for denne veggen på veiene av meg en stund nå.
Men, siste dag på jobb før juleferien, heldagsmøte, resultat jeg får avlastning.
Jeg har hatt alt for mye i alt for lang tid, julen har fått vektskålen til å tippe litt i feil retning og jeg merker det er alt for mange ukene siden jeg hadde en 8 timers natt.
Det var kanskje bare 2030 minutter jeg fikk i den stolen i stuen hos min venninne før i dag, men det fikk meg til å innse en del ting som vil få vektskålen i balanse til det positive
Så braGreit an her nå
Til 2. januarSå bra du har fått vektskåla på rett side. Jeg håper at du har lang juleferie nå?
Så bra.Til 2. januar
Problemet mitt har vært at jeg har overført jobbstresset til julestress.
Det hjelper ikke at mannen prøver å la meg sove så lenge jeg er så på nålene at jeg ikke klarer.
I dag, bitte lille juleaften forstod jeg endelig hvilken kant jeg balanserer på.
Vet ikke hvor lange jeg kommer til å sove i morgen, men tror det blir til minst kl 12, jeg trenger det virkelig.
Men nå har skuldrene mine senket seg, nå kan jeg slappe av
Blir vel det på et vis.Ja det blir nok ferdig i tide uansett![]()
Ja da må du ut i morgen også.Blir vel det på et vis.
Men nå innså jeg egentlig at jeg mangler halve gaven til mine foreldre, sånn i forhold til verdi vi vanligvis gir
Jeg tenkte at fant jeg ikke noe i dag så gir jeg dem et laken jeg har kjøpt til oss. Men, så kom jeg på i det jeg skulle pakke inn, de har gammel vannseng. Det er ikke vann i den men madrassen har et annet format og lakenet vil ikke passe.
Lakenet skulle de få siden de får sengetøy også, det har de ønsket seg, men.... Søren altså.