Jule- og desemberskravle :)

Vi har handlet. Og hentet ungene. Det gjenstår nå en del på å få jul i hus, men det lander vel.
Jeg sliter med julegaven til en tremenning av ungene. Hun er et år yngre enn min sønn og derved halvannet eldre enn min eldste datter og jeg er redd det hun og venninnene liker er barnslig. Så jeg kjøpte ei bok, men landet på at jeg sannelig ikke er sikker på om eit ga henne det i fjor for det var litt omrokkeringer etter at jeg hadde bestemt meg.

Hmm, det ordner seg vel. Vi må pakke en del julegaver i kveld, men først og fremst skal vi spise så mannen baker pizza og jeg forsøker å rydde. Tror jeg like godt vasker badet, det er nært nok jul til det nå.
Bøker er jo alltid flott å få:D i alle aldre!

Hei og hopp.

Hvordan ligger dere an til jul?

Her har vi hatt den store rydde-og-vaskedagen som ungene har kalt det.

Nå er alt klart for juletre og pynting i morgen.

Må pakke inn de siste gavene da. Men det må gjøres når ungene sover.

Bøker er jo alltid flott å få:D i alle aldre!
Ja, der er sant.

Gir noen bøker i år. Men Oi, tror den ene ligger her enda, husket jeg bok til min svoger eller fikk han bare spill? Må sjekke. For sent å fikse, han bor på Gjøvik....

Dengang for tre år siden da de hade vannkopper ble yngstemor innlagt på sykehuset pga infeksjon i vannkoppene som måtte behandles med antibiotika, hun hadde ikke eget immunforsvar og streptokokkene eller var det stafylykokkene, i alle fall noe slikt, blomstret. Og antibiotika til så nyfødte igangsettes intravenøst til man vet at det virker før man får fullføre kuren oralt hjemme.
Uff da, hørtes slitsomt ut for en liten kropp:(

Ja Det ble en lang fredag. Men hey, jeg kan avspassere hele romjulen og ikke gå i minus. Hadde ikke bekymret meg om jeg gjorde det heller, opparbeider plusstid i massevis i januar for da er det jo årsoppgjør.
Deilig med skikkelig langfri nå!:D det har du fortjent!

Hei og hopp.

Her ligger vi godt ann!:D
Gaver er pakket inn, tre er pyntet, fuglenek er hengt opp og det meste av mat er handlet inn:)

Hei og hopp.

Vi er ikke i mål med den store rydde og vaskedagen enda og ungene har deltatt altfor lite. Siden det også var handle dagen og vi hentet ungene hos mine foreldre etter butikkene så ble rydde dagen for kort. Så den må tas etter de er i seng. Pluss gavene de ikke får være med på å pakke inn. Resten har vi tatt

Vi er ikke i mål med den store rydde og vaskedagen enda og ungene har deltatt altfor lite. Siden det også var handle dagen og vi hentet ungene hos mine foreldre etter butikkene så ble rydde dagen for kort. Så den må tas etter de er i seng. Pluss gavene de ikke får være med på å pakke inn. Resten har vi tatt
Vi handla i dag også.
Samboer handla mens jeg begynte på huset.
Så var jeg og ungene ute og handla godteri mens samboer tok badene.

Resten fikk vi tatt sammen.

Ungene har ikke deltatt veldig her heller.

Eldste får ikke til så veldig mye med den store gipsen, men han har gjort litt. Frøkna har også gjort litt.

Men vi gjorde litt sist helg og litt tidligere denne uka, så var ikke altfor mye å gjøre nå heldigvis.

Sleng gjerne ut oppskrift her også:D

200 g pepperkaker (glutenfri)
75 gr smør (laktosefritt)
3 dl kremfløte

3 egg
2 dl sukker
revet skall av 1 appelsin
200 g philadelphia naturell (laktosefri)

Knus pepperkaker og bland med smøret.
Pisk fløten og sett til side.
Lag eggedosis, tilsett osten og appelsinskall. Vend i fløten, og hell over bunnen. Strø evt litt knuse pepperkaker på toppen og frys :D

Da tror jeg alt er i hus til jul :)
Det siste som ble kjøpt var nye batterier til juletrelysene, det hadde jeg helt glemt.

Pakken fra Maxigodis kom også overraskende nok frem tidsnok.

Huset er også mer eller mindre rent nok.

Mangler å legge hvit sjokolade på oreokonfekten, men det får jeg tatt i morgen, i kveld skal jeg slappe av og få maten servert :)

Vi handla i dag også.
Samboer handla mens jeg begynte på huset.
Så var jeg og ungene ute og handla godteri mens samboer tok badene.

Resten fikk vi tatt sammen.

Ungene har ikke deltatt veldig her heller.

Eldste får ikke til så veldig mye med den store gipsen, men han har gjort litt. Frøkna har også gjort litt.

Men vi gjorde litt sist helg og litt tidligere denne uka, så var ikke altfor mye å gjøre nå heldigvis.
Her er desverre litt for mye igjen å gjøre. Men det faller nok på plass i løpet av helgas sene timer

Back
Topp