Jule- og desemberskravle :)

Dagen startet med at frøkna fikk gavene sine, og så frokost.
Etter frokost begynte jeg å bake sjokoladekake.
Frøkna fikk besøk av ei venninne.
De lekte i stuen og når kaken var ferdig begynte jeg å rydde rommet hennes.
Rett over kl 12 dro de opp til henne.
Jeg ryddet stuen, og litt for kl 14 dro jeg ut for å handle samt hente julepynten på lagret.
Når jeg kom hjem hadde mannen støvsugd stuen og jeg begynte å vaske.
Lage middag samtidig som jeg lagde kremen til kaken.
Etter middag og kakespising satte jeg deigen til danske fedt kaker.
Begynte å rulle og steke kakene når Lille U var i seng.
Når siste brettet var i ovnen begynte jeg å lage risboller.

Innimellom har jeg også vasket 3 maskiner med klær og vasket kjøkkenet X antall ganger

Formen her i huset er mye bedre, alle skal på skole/barnehage i morgen
Flinke :) Gratiss til frøkna

En fin fin dag, juletreet er oppe, siste pakkene Er sendt, vi har fått ryddet en god del, , pyntet mye mer,julekortene har fått frimerker på og blir sendt i morgen og kengubarnet har bestemt seg for gave til kjæreten.

Åååhhh, hei søta!!❤️
Alt bra med deg og dine??
Joda, det går no. En litt tung periode psykisk nå. Men denne gang har jeg en jobb jeg stortrives i, og kollegaer som løfter meg opp. Og det hadde jeg absolutt ikke sist. Så håper å komme meg gjennom det :)

En fin fin dag, juletreet er oppe, siste pakkene Er sendt, vi har fått ryddet en god del, , pyntet mye mer,julekortene har fått frimerker på og blir sendt i morgen og kengubarnet har bestemt seg for gave til kjæreten.
Høres supert ut :) håper å få unna de siste gavene selv de neste dagene!

God morgen! Jammen er det mandag igjen, og kun en uke igjen til julaften!

Lang historie , men skjedde veldig mye trist rett før så vi avlyste . Etterpå har det gått i ett med graviditeter og småbarnstid at vi ikke har funnet tid :p

Vi forlovet oss da eldste var ganske liten, men ikke gift enda. Vil at hodet skal henge med i planleggingen. :p

Hvordan var det å planlegge og gjennomføre bryllupet med barn?

Neste år skal jeg ha noen pakkedugnader med ungene sånn type november tror jeg.

Jeg har altså de to eldste og delvis den yngste med på å pakke inn julegavene. For de synes det er kjekt. I alle fall mellomste, eldstemann begynne å bli litt lei og vil bare være med på å pakke inn til gutter, skrive lappene og velge papir og bånd. Mellomste er selvutnevnt tape-sjef i familien og ser ikke at det er en rolle hun fikk for flere år siden fordi hun ikke kunne skrive på lappene, det kunne broren, så egentlig er tiden moden for å la minstemor bli tapesjef. Får snakke litt med henne om det

Men det er seriøst noe litt stressende over at jeg ideelt skulle ha pakket inn.. to (den ene består av tre ting og er kanskje to eller tre i seg selv), pluss to og den ene jeg glemte av i julegavetråden og to til som må ordners først, altså minst 7 gaver. Med barna. I dag. For fem av dem skal svigermor ha med seg i morgen tidlig, og to av dem skal kanskje mamma ha med seg i dag. Eller tre om jeg har det som skal til i en til uten å handle.

For i dag er det juletrefest på skolen 18-19 og deretter er mine foreldre på besøk for å snakke med svigermor og sånn som altså er på førjulsbesøk og derved så 1) skulle aller helst huset vært rent og pent, men det skal det være til de kommer tilbake om ei uke, og 2)de pakkene vært pakket, men det må vi altså ordne enten før etter etter den juletrefesten

Så å pakke julegaver i november høstes lurt ut.

Min svigerinne pakker alt på kvelden når ungen er lagt for dette vil hun ordne selv, men jeg har nå engang hatt med ungene på det i mange år så de forventer jo det. Og det er jo noe jeg husker fra egen barndom, at mamma hadde oss med på å pakke julegaver og vi fikk pakke dem vi hadde ansvaret for og sånn.

Men glansbildet mitt er blide unger, julemusikk og julebrus og litt julekake eller godteri.

Realiteten min er altså å pakke gaver i går og i dag som svigermor skal ha med i morgen, uten musikk for det dels glemte vi av og dels så noen på tv, og julebrus glemte jeg helt og hadde litt nok med en trøtt nesten-treåring som ville skrive på lappene...

Så, ulempen med å ha veldig "lyse" barn (lys både i hud og hår) ser dere her :p mye redigering må til på frøkna :facepalm: men minsten ble ganske ok, syns jeg :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20181217-115921.jpg
    Screenshot_20181217-115921.jpg
    755,2 KB · Visninger: 12
Så, ulempen med å ha veldig "lyse" barn (lys både i hud og hår) ser dere her :p mye redigering må til på frøkna :facepalm: men minsten ble ganske ok, syns jeg :happy:

Stilig

Kom til skade for å bestille e-takst på huset vårt.. i morgen! Fikk beskjed idag. Hvor mye rydder man før en e-takst? Tror muligens jeg har det litt travelt......

Som sunnmøring med reklame på egen blogg må jeg jo bare si at jeg tror jeg digger juletider. Et klikk, nesten 17 kroner. Det er tredobling av ellers av året og jeg tror det er reklamer for gavekort eller jule-opplevelser for det er mest slikt jeg ser i alle fall. Som sikkert betaler godt for klikk i disse tider.

Digg

Jeg skal slett ikke si opp dagjobben for å leve av dette altså. Tross alt har jeg noe bedre månedslønn på jobb enn adsense som utbetaler når jeg når 600 kr og det har jeg ikke gjort enda... På... Noen år. Men 17 kr i dag er en boost da :D

Back
Topp