Trening!

Jeg tar hensyn til dagsform i 1.trimester, er jeg trøtt så er jeg trøtt. Erfarte forrige svangerskap at jeg ble mindre kvalm av å gå tur og å trene, så håper dette stemmer hele dette svangerskapet også. Tar ingen spesielle hensyn, men bruker ikke å kjøre harde intervalløkter til vanlig så dette er ikke noe jeg begynner med nå. Kommer til å legge inn endel sete og kjernemuskulaturtrening for å forebygge bekkensmerter så langt det går. Ellers vanlig styrke, bevegelighetstrening og lett kondisjon. Trening er bra for liten og stor
 
Jeg har forsøkt å komme meg i gang med treninga igjen i hele høst, håper nå at svangerskapet skal hjelpe meg å holde motivasjonen oppe, kan ikke legge likemye på meg denne gang som sist. (+30 kg og bare gått ned 10...)
Jeg har kjøpt boka «Frisk graviditet» hvor hele boka er lagt opp til hvordan trene gjennom hele svangerskapet. Med forskjellige styrkeprogram i trimesteren, oppvarming og tøyeøvelser + Yoga og meditasjon.
 
Trener til vanlig styrke og spinning flere ganger i uken, og har tenkt å fortsette så lenge jeg kan. Er så oppblåst nå at det ikke er så kjekt å trene for tiden :shy:
Jeg la på meg 20 kg med nr 2 selv om jeg gikk mye tur så regner med det samme skjer denne gangen :cool:
 
Jeg prøver å trene 2 ganger i uka. Noen ganger blir det 3, andre ganger 1. Jeg trener på Sats/Elixia. Jeg har to hunder som må gå tur også, så det er jo litt trening da.

Jeg bruker fitbit og har ikke noe problem med å gå 10.000 skritt per dag som regel :p

Jeg håper jeg klarer å fortsette med treningen fremover - det er så viktig når man er gravid! Jeg trener mest cardio, men også noe styrke. Jeg burde kanskje trent kjernemuskulaturen hjemme med daglige øvelser - tror jeg skal rigge et rom i huset så jeg kan gjøre det! :)
 
Jeg trener vanligvis ganske mye og ganske hardt (crossfit). Så jeg må vel tilpasse en del nå fremover, det syns jeg er litt kjedelig. Var på ski i dag da, ble en fin og stort sett rolig mil. Men jeg syns det er litt stress å passe på pulsen, den humpet jo opp i 180 i noen av oppoverbakkene. Prøvde ellers å holde den på max 150. Det skal vel en del til for at korte perioder med høy puls gjør noe skade? :facepalm:
 
Jeg trener vanligvis ganske mye og ganske hardt (crossfit). Så jeg må vel tilpasse en del nå fremover, det syns jeg er litt kjedelig. Var på ski i dag da, ble en fin og stort sett rolig mil. Men jeg syns det er litt stress å passe på pulsen, den humpet jo opp i 180 i noen av oppoverbakkene. Prøvde ellers å holde den på max 150. Det skal vel en del til for at korte perioder med høy puls gjør noe skade? :facepalm:
Jeg tror du fint kan ligge på mellom 70-90% av makspuls om du er vant til den type trening ja. :happy:Om man ikke er så trent så anbefales mellom 60-70%, noe som jeg synes høres lite ut:cat:
 
Jeg tror du fint kan ligge på mellom 70-90% av makspuls om du er vant til den type trening ja. :happy:Om man ikke er så trent så anbefales mellom 60-70%, noe som jeg synes høres lite ut:cat:
Ja, jeg syns også 60-70% høres veldig lite ut, blir jo ikke trening av det for meg :p Satser på at det går bra med litt sunn fornuft, for trene skal jeg så lenge formen tillater det:smiley-bounce012
 
Trener som normalt. Trener fast 2-3 ganger i uka og kommer til å fortsette med det så lenge jeg klarer. Selv om jeg er trøtt. frister mye å droppe, men har lovet meg selv å stå på. Kommer til å være glad for det etter svangerskapet :) er ikke spesielt tung trening. Går på to faste timer hvor vi trener helkropp med vekter og så kjører jeg baseøvelser en gang i uka. Vant til trening, så det er nok uproblematisk mtp graviditeten.
 
Jeg trener vanligvis ganske mye og ganske hardt (crossfit). Så jeg må vel tilpasse en del nå fremover, det syns jeg er litt kjedelig. Var på ski i dag da, ble en fin og stort sett rolig mil. Men jeg syns det er litt stress å passe på pulsen, den humpet jo opp i 180 i noen av oppoverbakkene. Prøvde ellers å holde den på max 150. Det skal vel en del til for at korte perioder med høy puls gjør noe skade? :facepalm:

Maks 150 er jo umulig :p Jeg tenker at jeg ikke skal bry meg sånn veldig om makspuls, så lenge jeg ikke tar meg fullstendig ut jeg altså. Lå godt opptil/over 150 store deler av dagens økt.
 
Maks 150 er jo umulig :p Jeg tenker at jeg ikke skal bry meg sånn veldig om makspuls, så lenge jeg ikke tar meg fullstendig ut jeg altså. Lå godt opptil/over 150 store deler av dagens økt.

Godt å høre at vi er flere som syns det. Legen min var ikke sånn superhappy for crossfit i svangerskapet :hilarious: Satser på å ikke gå over 180, og å unngå og ligge høyt i puls over lengere perioder.
 
Jeg har rundt 18 tusen skritt daglig, har en hund som vi går tur med 4 ganger til dagen, ei aktiv frøken og skal begynne på nytt yoga kurs i Januar. Yoga er gull, og jeg håper de starter med nytt mor/barn yoga når jeg har fått lille.:Heartred
 
Ja, jeg syns også 60-70% høres veldig lite ut, blir jo ikke trening av det for meg :p Satser på at det går bra med litt sunn fornuft, for trene skal jeg så lenge formen tillater det:smiley-bounce012


Har du fått beskjed fra lege om å ikke ligge høyere enn 60-70% av makspuls? Jeg trener 4-5 ganger i uka, både styrke og intervalløkter. Ligger da opp mot 90% av maks i intervallene. Føler meg i fin formen og har trent som normalt (er 5 uker på vei). Trodde det var slik at folk som er vant til å trene med høy intensitet kan trene tilnærmet normalt?
 
Jeg er vant med å trene 4-5 ganger i uka inkl intervalltreninger. Er d


Har du fått beskjed fra lege om å ikke ligge høyere enn 60-70% av makspuls? Jeg trener 4-5 ganger i uka, styrke og intervalløkter. Sistnevnte ligger jeg opp mot 90% i intervallene. Føler meg i fin form og har trent som normalt. Trodde det var slik at folk som er vant til å trene med høy intensitet kan trene som normalt?

Neida, de tallene har jeg lest et eller annet sted. Fikk bare beskjed om å droppe alle maxløft, ikke ta altfor mange repetisjoner av samme øvelse, og å holde ting «moderat». Hun ville ikke at jeg skulle øke på vekter heller. Syns det er veldig uklart definert hva som er greit, så jeg får bare prøve meg litt frem. Jeg er jo vant til å trene hardt 4-5 ganger i uken, så det går sikkert fint.
 
Jeg trener sportsklatring, og det håper jeg å fortsette med så lenge formen tillater det. Har vært skikkelig kvalm i dag og det eneste som hjalp var å være i bevegelse:)
Eneste kjipe er at jeg blir mye fortere andpusten.. Flere som har det sånn?
 
Jeg trener sportsklatring, og det håper jeg å fortsette med så lenge formen tillater det. Har vært skikkelig kvalm i dag og det eneste som hjalp var å være i bevegelse:)
Eneste kjipe er at jeg blir mye fortere andpusten.. Flere som har det sånn?
Følte jeg ble mye fortere sliten på ski i går. Bruker ikke pulsmåler utenom trening, men har følt at pulsen skyter i været av lite på jobb i dag:hungover:
 
Følte jeg ble mye fortere sliten på ski i går. Bruker ikke pulsmåler utenom trening, men har følt at pulsen skyter i været av lite på jobb i dag:hungover:
Det er nok pga graviditeten. Måtte gi meg mye raskere på trening i dag enn ellers:hungover:
Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye man bør presse seg. Pleier å "turbo-klatre" litt på slutten av økten bare for å trene kondisjon og utholdenhet, men turte ikke det i dag. Er så redd for at det skal skade frøet.
 
Det er nok pga graviditeten. Måtte gi meg mye raskere på trening i dag enn ellers:hungover:
Synes det er litt vanskelig å vite hvor mye man bør presse seg. Pleier å "turbo-klatre" litt på slutten av økten bare for å trene kondisjon og utholdenhet, men turte ikke det i dag. Er så redd for at det skal skade frøet.
Vi finner vel litt ut av det etterhvert. Kjenner også at jeg er livredd for å skade den lille prikken som bor i magen. Men tror jeg kommer til å tørre litt mer når jeg har kommet litt lenger i graviditeten. Har jo bare visst om det i 4 dager :hilarious:
 
Jeg har tatt det helt med ro fram til nå, pga blødninger og formen :wtf:
Men er vandt til å trene en del, så håper på å få starta oppigjen skikkelig i løpet av uka nå:)
Jeg også fikk høre at man ikke skulle ligge for nærme makspuls, men kommer til å kjenne ann formen som dere over her skriver:) ellers blir det kanskje litt kjedelig:wtf: eneste som jeg tenker er viktig utifra det jeg har fått beskjed om fra lege og lest på selv, er å ikke ha for høyt buktrykk.. Mener med det at man f. Eks i knebøy/mark ikke holder pusten i flere sekunder for å klare øvelsen (det gjør man vel nesten automatisk når man skaper et høyt buktrykk) :)
*Litt usikker på hvor langt jeg er på vei, men noen dager over 6 uker kanskje.
 
Back
Topp