Presentasjonsrunde!

Eplebit

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Hyggelig å bli kjent her! Sleng med hvem du er, hvor mange uker, symptomer osv. Tenkte vi kunne få utløp for alle tanker og opplevelser her, hvis noen har lyst til å dele! Også fritt frem med tanker og følelser rundt alt som skjer! Hyggelig å være flere sammen! ❤️
Jeg er da altså eplebit, og jeg har prøvd i godt over et år, men ikke alle sykluser ble en pp, så vi endte opp med å få det til i pp13- én uke på dagen før vi skulle henvises til riksen og ivf! :)
Dette er mitt andre barn, men med 13 år mellom 1 og 2 blir det som å være førstegangsfødende tror jeg! I dag er jeg 4+1, det er dagen for ikm og jeg tørr snart juble skikkelig!
Symptomene:
Kvalm
Fryser skiiiiiikkelig!
Luktesansen er som et rovdyr- grusomt hvor ekkelt folk lukter ass!
Veldig oppblåst i magen, klarer ikke holde den inn heller.
Følsom
Ømme pupper
Stikninger

Så! Hvem er dere? ❤️
 
Hei. Jeg er da Conamore og 34 år. Prøvd over et år. Både på egenhånd og med hjelp fra ivf. 3. Graviditet men mistet de to første. I uke 10 og uke 6. I dag er jeg 4+1 og fikk 2-3 uker på digital i dag. Har hatt positiv strek test siden onsdag på dpo dag 9 eller 10.
Symptomer: sviing i livmoren, trett, murring i korsryggen, masse luft i magen, høy hvilepuls, sulten, må tisse mye og allerede begynt å bli kvalm lenge før jeg tok test 1. Gangen. Øme bryst kan jeg ikke få fordi jeg har ikke bryst. Måtte fjerne de for å redusere risiko for kreft.
 
Epletreet - 26 år. Dette er min første graviditet, og vi fikk klaff på pp1. :happy:
I følge terminkalkulator er jeg 4+6 i dag, så velger å ta utgangspunkt i det inntil videre. Vil da ha termin 1.8


Symptomer jeg har er: mye trøtt, tett nese å sår hals som startet på onsdag, kvalme, ømme bryster, stikkinger/milde smerter i nedre del av mage, fryser lett, hyppigere vannlating og oppblåst.
 
Heihei!
Celsius, 27 år her, prøvd i 1 år (med 1 ma) Litt usikkert på om jeg er 4+1 eller mer da kroppen min ikke har "funka" siden ma i Juni :) fikk iallefall 2-3 på cb digital i dag.
Veldig gledelig da vi hadde en ma i juni (oppdaget uke 13). Jeg hadde da 15 uker påfølgende kraftig blødning og 8 uker med 20 dagers mensen 12-14 blødningsfrie dager. skulle starte på hormoner nå etter denne ikm :) ser ut som jeg slipper!xsmile9 Og at vi hadde klaff på de siste 12 dagene jeg var blødningsfri er jo helt utrolig! Vi har ingen barn fra før :)
Jeg er ganske nervøs med hele greia siden kroppen sleit veldig etter ma.. Men er selvsagt veldig glad å :)
Symptomer:
Veldig trøtt
Kvalm om det går for lang tid mellom måltid
Også har jeg fått en del acne.. Noe henger vel igjen fra hormonklikk kropp etter ma.. Men regner med det blir værre, da det gjorde det forrige graviditet.

Gratulerer til alle her inne med positive tester :):Heartred
 
Hei hei!
Lilleludde her, 25 år og dette er barn nr. 2.
Dette er også pp nr. 5 så dette har gått ganske kjapt. Gutten vi har fra før ble 3 år i oktober.

Jeg er nå 4+3 og har regnet termin til 4. august. Fikk 1-2 uker på digital cb-test på fredag.

Symptomer:
Begynner å bli litt småkvalm etter at jeg har spist.

Kald hele tiden. Har gått i ullgenser og ullsokker ei hel uke nå, men ingenting blir varmt nok.

Luft i magen. Til mannens frustrasjon og guttungens glede. Ingenting er mer moro enn at mamma fjerter..

Også litt stikking nederst i magen. Derfor var jeg sikker på at jeg kom til å få mensen, for det kjentes så ut som om det var menssmerter i begynnelsen.

Vil også gratulerer alle sammen her inne med positive tester :Heartred Dette blir forhåpentligvis bare gøy!
 
Last edited:
Sniker fra august 2018 her ... Gratulerer så mye med next generation augustbabyer! Augustklubben 2018 var et fantastisk fint sted å være, og er det fortsatt, men selv om vi er vel i havn med mange nydelige små, er det allikevel litt spesielt å se at det er noen nye bak roret her. Masse forventninger og det hele. Håper dere får et skikkelig fint forum dere også. Augustbarn :love017

Og Eplebit; her er de eldste hhv 10 og 12 år, og det har vært/er en real velsignelse å få denne lille vi har nå. Kjempestas og veldig deltakende søsken etterhvert nå som babyen gir mer og mer respons, og jammen fungerte kroppen som den skulle også. En del hadde jeg glemt fra sist, men fødselen gikk som en drøm! Lykke til.
 
Sniker fra august 2018 her ... Gratulerer så mye med next generation augustbabyer! Augustklubben 2018 var et fantastisk fint sted å være, og er det fortsatt, men selv om vi er vel i havn med mange nydelige små, er det allikevel litt spesielt å se at det er noen nye bak roret her. Masse forventninger og det hele. Håper dere får et skikkelig fint forum dere også. Augustbarn :love017

Og Eplebit; her er de eldste hhv 10 og 12 år, og det har vært/er en real velsignelse å få denne lille vi har nå. Kjempestas og veldig deltakende søsken etterhvert nå som babyen gir mer og mer respons, og jammen fungerte kroppen som den skulle også. En del hadde jeg glemt fra sist, men fødselen gikk som en drøm! Lykke til.

Så hyggelig å høre!! Jeg er skikkelig nervøs for å fortelle at han som har vært tidenes mammadalt og enebarn må dele mamma med en ny liten skapning, men jeg tror og håper det blir veldig fint! ❤️ Fortell mer om august-livet, da! Hva var fordelene med å få baby da? Jeg har et januarbarn fra før, så jeg er fullstendig blank på sommerlivet med en nyfødt!
 
Hei, snik her ☺️
27 år, er i uke 4+3. Termin ca 4.aug.
Vi har ikke prøvd, kom som en gledelig overraskelse ❤️
Dette blir barn nr 2. Guttungen er 9 mnd.

Symptomene venter jeg enda på, håper det går like bra som sist med lite symptomer foruten en voksende mage ☺️
Dog noe trøtt, men det skyldes nok babyen som ikke vil sove hele natta enda :sleep002
 
Hei.

A&M her :)

Er 34 år gammel, har en sønn på 13 år fra før og vi er nå 4+ 3 i dag. Vi har hatt 3 forsøk med inseminering i dk, endelig satt det på tredje forsøk. Håper virkelig at vi holder helt i mål til august :)

symptomene begynte med kvalme 1.5 uker siden er fortsatt litt kvalm men litt bedre akkurat nå :).
Jeg fryser veldig om dagen, men viste ikke at det var symptomer før jeg leste her, hehe.
Trøtt
Veldig tung/oppblåst i magen, var ikke sikker på om det var noe innbilning eller ikke, men er litt sånn som noen over her skrev klarer ikke helt og holde inn magen, hehe.

lykke til alle sammen, dette blir en spennende tid :)
 
Hei! 30 år og dette er barn nr. 2 som følge av IVF (fryseforsøk denne gangen)
Har en datter på 11 mnd.

Symptomer:
-Fryser !!! Men er syk i tillegg så..
-Litt kvalm, brekker meg av bæsjebleie :wacky:
- trett men er oppe flere ganger med frøkna så:p
- litt stinn i magen/murringer
- litt sensitive nipler (ammer enda)

Spent på veien videre. Var ganske ok form sist svangerskap :happy:
 
Hei :)

Viktoria heter jeg :) 32 år gammel og gravid med nr 2. Har fra før en gutt som ble født i august 2016. Han sa han ønsket seg baby (sier lillebror) til jul. Det rakk vi ikke, men han kan få til 3 års dagen sin isteden :p Både han og lillebrøster i magen er resultat av prøverør på Rikshospitalet. Termin 8 august.

Symptomer:
- Tunge, ømme bryst.
- Trøtt.
- Kvalm (var ikke det sist jeg var gravid....)

Hadde bare 38 i HCG 14 dpo da jeg var gravid sist. Hadde da endel spotting og blødninger mellom uke 7 og 11. Denne gangen var HCG på 176,4 14 dpo, håper det er et bra tegn!
 
Hei. Jeg er 23 år. Hadde prøvd i 6 mnd når jeg ble gravid med en liten gutt. Mistet dessverre han i uke 23 i juli år. Nå er jeg gravid igjen. Veldi glad og takknemlig for at jeg er gravid igjen, men også veldig skummelt. Foreløpig termin 2.august❤️
 
Jeg har egentlig termin 29.07, men tenkte å henge litt her inne og :)
Er 30, vært prøver i ca 2,5 år. Ble gravid på fryseforsøk etter totalfrys på 2. Runde IVF, er nå 5+4.
Symptomer:
- Kvalme
- Ømme, tunge bryster
- Forsterket luktesans
- "Press" i panna

Skal på TUL om et par uker :)
 
Så staaaas at det stadig kommer flere inn her!! Velkommen til alle! ❤️❤️❤️ Blir supert å ha en så fin gjeng å dele tanker, gleder og bekymringer med! ❤️
 
4
Hei :)

Viktoria heter jeg :) 32 år gammel og gravid med nr 2. Har fra før en gutt som ble født i august 2016. Han sa han ønsket seg baby (sier lillebror) til jul. Det rakk vi ikke, men han kan få til 3 års dagen sin isteden :p Både han og lillebrøster i magen er resultat av prøverør på Rikshospitalet. Termin 8 august.

Symptomer:
- Tunge, ømme bryst.
- Trøtt.
- Kvalm (var ikke det sist jeg var gravid....)

Hadde bare 38 i HCG 14 dpo da jeg var gravid sist. Hadde da endel spotting og blødninger mellom uke 7 og 11. Denne gangen var HCG på 176,4 14 dpo, håper det er et bra tegn!

Hei! Var du med på sensommerbarna16? ☺️
 
Er 25, på pp2 satt den denne gangen og håper den sitter lenge. Har også en i fra før da hadde vi mange flere pp. Har termin likt som med forrige, så det er jo litt spennende.
Symptomer, kjente nok festesmerte tror jeg, litt menssmerter i går på ikm. Ellers ikke noe spesielle symptomer :)
 
Jeg heter Anette og er 27 år. Er gravid med første barn, hadde en SA i september i uke 9+5 og prøver nå på nytt.
Jeg er 4 uker på vei og livredd for at det ikke skal gå denne gangen heller, men vi begynte først å prøve i juli i år, så sånn sett er vi veldig heldige som lett blir gravid.
Jeg har ingen symptomer, null og nada, samme som sist, så det blir nok bare å vente å se om ikke det dukker opp noe av de vanlige symptomene. Sliter nok mest med at jeg ikke klarer å glede meg over den positive testen fordi frykten for at det ikke skal gå veien er så stor og tar opp alle tankene mine.. føler meg også teit fordi jeg ikke klarer å glede meg over å være gravid ettersom jeg vet hvor mange som sliter med å få barn, men det endrer seg vel kanskje når jeg er godt på vei og kan se magen vokser ☺️
Termin er foreløpig 11. August
 
Hei alle sammen her inne! SlowedKalimero kaller jeg meg, 30 år. 5+0 i dag ❤️Gravid for 3. gang, men desverre mistet de to siste gangene. Vaert prøver i 7 lange år, vaert gjennom 3 mislykkete IVF i Haugesund, fikk denne mnd tilbud om et forsøk hos Medicus i Stavanger, skulle ta kontakt når mensen kom, vel den kom ikke og er nå lykkelig gravid! ❤️ Vil nevne at jeg har gått fast til refleksolog annenhver uke siden midten av Juni, så det tror jeg nok er noe av grunnen til at jeg nå har blitt gravid da jeg har en AMH verdi på 3,2 og få egg ut ved uttak.

Symptomer som jeg har:
Kvalme som kommer og går
Stikkninger i livmor
Større og hovne bryster og større brysvorter (mannnen er glad,haha )
Murringer i mage/livmor
Plutselig trøtt (gjesper masse)
Vond hals
Nyser
Stor appetitt, men blir fort mett
 
Klementing her!:greet025 Jeg er 31 år og er gravid med nummer to. Skal være ærlig - jeg var en sjenert flue på veggen her inne forrige svangerskap (juni 2015), tenkte å være litt mer delaktig denne gangen.:rolleyes::p

Vi har forsøkt å bli gravide siden sommeren, endelig kom den etterlengtede streken. :Heartred

Var kjempekvalm fra uke 6-18 forrige gang. Lå over doskåla daglig, var sykemeldt i 3 uker og ja.. helt grusomt rett og slett. Det hele satt litt demper på lysten på flere barn skal jeg være ærlig. Men så fikk jeg det litt på avstand og kom heldigvis til fornuft. xsmile3

Hittil har jeg kun blitt småuggen når det går for lenge mellom måltidene. (Tenk om jeg skulle være så heldig å bare ha det slik denne gangen! Men det tør jeg ikke håpe på..) Ellers ømme pupper. Oppblåst. Trøtt! Slækk. Lite energi. Humøret svinger litt. Men for det meste er jeg veldig glad og takknemlig! Vet at mange strever.:Heartblue

Gleder meg til å følge dere i månedene fremover!:joyful:
 
Hei, juvel92 her :angelic:

Jeg er 25 (snart 26) år og venter mitt første barn med mannen i mitt liv :Heartred Eggcellene og sædcellene hadde vist god match da det klaffet på første forsøk. Er i dag 5+2 og har lite symptomer, noe som skremmer meg litt. Var en del kvalm i forrige uke, men kvalmen har avtatt helt. Kanskje man skal være glad for det? :laughing002 Ellers har jeg ømme/tungebryst og kjenner det murrer godt i livmoren.

Litt usikker på når jeg har termin da forrige syklus var på 47 dager, normalt er den på 32 dager. Sniker derfor litt både her og i juligruppa :smiley-angelic005 Får kanskje vite mer på TUL den 12/12.

Blir spennende tider fremover til oss alle :happy:
 
Back
Topp