Spiss eller butt ende

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Mulig dette har vært diskutert før, men for du stikkpiller med spiss eller butt ende først?
Og hvorfor?
 
Nå har ikke vi trengt å gi stikkpille til mini enda, men det er vel butt ende først mener jeg? Fordi når den enden først er innenfor, så sklir resten inn (?)
 
Butt ende først, fordi det er det jeg har lært på medisinkurs en gang i tiden.
 
Har hørt at de skulle inn med butt ende, men prøvde å lese bruksanvisning om det stod der...men det gjorde det ikke, så da puttet/putter jeg de inn med spissen først
 
Butt ende først, fordi det er det jeg har lært på medisinkurs en gang i tiden.
Men hvorfor? :)
(jeg har også lært det på kurset, men kan bare ikke huske hvorfor. Logikken min sier motsatt :hilarious:)
 
Jeg vet at den opprinnelig skal med butt ende først, men husker ikke hvorfor. Jeg skal innrømme at jeg gir med spiss først, logikken min sier at den fortere sklir ut hvis butt ende settes først, sånn hvis ungen hoster eller noe kjapt etter den er satt :hilarious:
 
Alltid tatt spiss først, men har skjønt at det er feil [emoji23]
Skjønner jo nå hvorfor det er ubehagelig å få satt stikk pille med bitt først [emoji85]
 
Men hvorfor? :)
(jeg har også lært det på kurset, men kan bare ikke huske hvorfor. Logikken min sier motsatt :hilarious:)

Har med tarmbevegelsene å gjøre, den blir lettere for musklene å jobbe opp i tarmen med den spisse enden nederst.
 
Får begynne å sette den spisse enden først da [emoji28] som læreren på vernepleien sa: «så lenge den kommer seg inn så er det i grunnen ikke så nøye hvilken vei man setter den» [emoji28]

Skulle jeg gitt meg selv en så hadde jeg gitt med spiss ende først [emoji28]
 
Har alltid satt med spiss ende først. All logikk sier at det er lettere å få den inn i det mini rumpehullet med spiss ende først. I mitt hode blir det litt sånn «hvordan få den inn med den butte enden???». Ser over noen mener spiss ende er riktig, så da fortsetter jeg med det. Syns de er vanskelig nok å få inn i mini rumpehull på småbarn.
 
Spiss ende inn først, så holde rumpeballene sammen en stund så stikkpillen forsvinner oppover! Ikke korrekt metode i forhold til hvordan boka beskriver det, men ikke pokker om jeg setter den med butt ende først en gang til! Selv om d var brukt alle metoder for å myke opp pilla, spiss tupp først!!
 
Har alltid tatt spiss ende først de få gangene jeg har satt stikkpille. Foretrekker å gi de flytende paracet..
 
Butt ende. Absolutt ikke noe problem å få den inn, og den smetter inn av seg selv, men liker generelt ikke å putte noe i rompa så har flytende stående til eldste ihvertfall
 
Setter med spiss ende både på barna og meg selv :) Får den lettere inn den veien :)
 
«Riktig» er vel butt ende først, men jeg har alltid puttet inn med spiss ende først. Går mye lettere inn = mindre stress for ungen. Aldri vært et problem.
 
Back
Topp