Desember 2018

Lemox

Flørter med forumet
Hei!
Jeg tenkte det var greit å opprette en tråd for oss som har planlagt uttak/innsett i desember 2018. Jeg var i utgangspunktet medlem i november-gruppa før jeg fikk vite videre plan. Fått beskjed nå om at det blir uttak i uke 49, så desember it is!

Jeg er helt fersk i dette. Første IVF - blir ICSI. Mannlig faktor, følges på Rikshospitalet.

Håper vi kan samles her, vi som gleder oss litt ekstra til desember :)

Gjerne skriv litt om IVF-erfaringen deres. Hvor dere er i forløpet, hvor dere hører til, medisiner, planlagt uttak etc. Skal prøve å holde listen oppdatert :)




:HeartredVenter på oppstart:
Esereht
: 1.IVF/ICSI, St.Olavs. Oppstart jan 2019
Rosalia: 1.IVF, frys, naturlig syklus, innsett uke 50/51



:HeartredStimulerer:
BKno7403192
: 3.IVF
Leverihåpet: 6.IVF. Uttak uke 50




:HeartredRuger:
Palma12
: 2.IVF, Haugesund. Lang protokoll, stimulerer fra uke 47
FruAlve: B2 UNN Tromsø. Fostimon og Orgalutran
Lolloen: 2.IVF, lang protokoll. Uttak uke 50, testdag 28.12
LillePus81: 3.fersk, ICSI. Århus, DK. Testdag 28.12
Stjerneskuddene: 1.IVF, kontroll 21.11, lang protokoll. Testdag 28.12

:HeartredAvbrutt/totalfrys:
Krissy136
- Barn #1 - IVF #1, fryseforsøk - Rikshospitalet - Progynova
Lemox: 1.IVF/ICSI, Rikshospitalet. Gonal-F. 2.kontroll 13.12. Uttak uke 51.



:HeartredGravid:
Mini_S
: 1.IVF/ICSI, Rikshospitalet, lang protokoll. Testdag 19.12
Sitrus.: - 3.IVF, første barn. Lang protokoll Synarela/Menopur, uttak uke 49. St.Olavs.
Lykkesol: 2 IVF - FER - naturlig syklus - prednisolon - St.Olav



:HeartredIkke gravid:
Lil-17:
B3 - #3FER - innsett 10/12 - testdag 24/12
Hope 2018: Gonal F. Testdag 18.12
VGK: 1.IVF, Porsgrunn. Testdag 22.12
Ønskeross2: 2. barn, FER#4, naturlig syklus, Riksen. Testdag 19.12
Mina: 2.IVF, frys. Testdag 18.12
 
Last edited:
Du burde få moderator til å flytte tråden for deg ut på assistert forumet. Nå ligger den inne på gruppen for de som er gravide etter assistert befruktning. :)
 
Du burde få moderator til å flytte tråden for deg ut på assistert forumet. Nå ligger den inne på gruppen for de som er gravide etter assistert befruktning. :)

Da var den flyttet! Takk for tips :) Håper den kommer litt oppover på lista for de som ønsker å være med.
 
Jeg har frist på å få mensen den 26. Appen min sier jeg skal ha mens den 24. Så mitt håp om å rekke desember lever, men kan rakne på to dager. Skulle egentlig i gang på forrige mens, men klinikken ville vente en ekstra syklus pga mye småblødninger etter abort. Hadde første IVF i januar i år. Venter på 4. IVF. Har en 7 åring.

FruAlve B2 UNN Tromsø. Fostimon og Orgalutran. Oppstart ca 25. november.
 
Hei!
Jeg tenkte det var greit å opprette en tråd for oss som har planlagt uttak/innsett i desember 2018. Jeg var i utgangspunktet medlem i november-gruppa før jeg fikk vite videre plan. Fått beskjed nå om at det blir uttak i uke 49, så desember it is!

Gjerne skriv litt om IVF-erfaringen deres.

Jeg er helt fersk i dette. Første IVF - blir ICSI. Mannlig faktor, følges på Rikshospitalet.


Håper vi kan samles her, vi som gleder oss litt ekstra til desember :)
Hei :) Så hyggelig med en desember gruppen! Var/er selv i novembergruppe også, men har fått beskjed om uttak i uke 49 jeg også :)
Ser vi er i ganske lik situasjon. Første IVF forsøk for oss, mannlig faktor, så blir mest sannsynlig også ICSI, og som sagt uttak i uke 49 på Rikshospitalet.
Blir spennende å følge hverandre gjennom de neste ukene.
Antar du går også på lang protokoll? Når skal du på kontroll før sprøytestart?
 
Jeg er også på første forsøk, foreløpig litt uklart hvorfor vi ikke har lykkes, mulig en kombo av litt under normalt gode forhold hos begge to. Begynte på spray for noen dager siden og merker heldigvis ingen bivirkninger foreløpig :) vet ikke når uttak er, men det blir i desember iallfall.
 
Da er jeg igang igjen.. Etter avbrutt i november så håper jeg vi klarer det denne gang.
Dette blir mitt 6. IVF forsøk. Har uttak i uke 50 :)
 
Jeg er også på første forsøk, foreløpig litt uklart hvorfor vi ikke har lykkes, mulig en kombo av litt under normalt gode forhold hos begge to. Begynte på spray for noen dager siden og merker heldigvis ingen bivirkninger foreløpig :) vet ikke når uttak er, men det blir i desember iallfall.
Så spennenede :) Jeg har nå gått på spray i 2 uker, nesten ingen bivirkninger den første uken, og en light versjon av menssmerter andre uken. Men har ennå ikke fått mensen (som nå er ca. 5 dager forsinket). Skal heldigvis ikke på kontroll før 21.11., så har ennå litt tid. Skjønte at alt blir utsatt dersom man ikke har hatt mens før den kontrollen...
Når skal du inn til første kontroll? Du tilhører Riksen du også, ikke sant? :)
 
Hei :) Så hyggelig med en desember gruppen! Var/er selv i novembergruppe også, men har fått beskjed om uttak i uke 49 jeg også :)
Ser vi er i ganske lik situasjon. Første IVF forsøk for oss, mannlig faktor, så blir mest sannsynlig også ICSI, og som sagt uttak i uke 49 på Rikshospitalet.
Blir spennende å følge hverandre gjennom de neste ukene.
Antar du går også på lang protokoll? Når skal du på kontroll før sprøytestart?

Spennende - da er vi ganske likt i forløpet!
Jeg skal faktisk på kort protokoll! Skal ha sprøytekurs nå til uka, og så blir det oppstart på sprøyter ca 20.november, når menstruasjonen kommer. Veldig spent på å komme i gang...

Krysser fingrene for at alt går etter planen mtp kontrollen din!
 
Last edited:
Så spennenede :) Jeg har nå gått på spray i 2 uker, nesten ingen bivirkninger den første uken, og en light versjon av menssmerter andre uken. Men har ennå ikke fått mensen (som nå er ca. 5 dager forsinket). Skal heldigvis ikke på kontroll før 21.11., så har ennå litt tid. Skjønte at alt blir utsatt dersom man ikke har hatt mens før den kontrollen...
Når skal du inn til første kontroll? Du tilhører Riksen du også, ikke sant? :)

Første kontroll 20.11 på Riksen, jeg skal bare gå to uker på spray før kontroll. Da er vi nesten helt likt i løypa :) Var litt bekymret for at sprayen ikke virker på meg, men må vel bare være glad for at jeg ikke merker noe foreløpig og har jo bare brukt den i 5 dager.
 
Spennende - da er vi ganske likt i forløpet!
Jeg skal faktisk på kort protokoll! Skal ha sprøytekurs nå til uka, og så blir det oppstart på sprøyter ca 20.november, når menstruasjonen kommer. Veldig spent på å komme i gang...

Krysser fingrene for at alt går etter planen mtp kontrollen din!
Så deilig å slippe denne nesesprayen! Ba du om kort protokoll? Eller vet du hva som var grunnen til at du fikk kort protokoll? Nå har heldigivs mensen kommet her, på dag 15 på spray! Så da er jeg klar for kontroll og forhåpentligvis sprøyteoppstart i neste uke :)
 
Første kontroll 20.11 på Riksen, jeg skal bare gå to uker på spray før kontroll. Da er vi nesten helt likt i løypa :) Var litt bekymret for at sprayen ikke virker på meg, men må vel bare være glad for at jeg ikke merker noe foreløpig og har jo bare brukt den i 5 dager.
Vi får krysse fingrene for at bivirkningen holder seg unna, sprayen virker nok uansett :) Lykke til videre, blir spennende med kontrollen neste uke :)
 
Så bra at dere er i gang igjen og rekker et forsøk til før jul! :) Krysser fingrene for at dere lykkes denne gangen!!
Takk :) Er veldig glad selv da jeg også rekker det før jeg blir ett år eldre over nyåret :)
 
Så deilig å slippe denne nesesprayen! Ba du om kort protokoll? Eller vet du hva som var grunnen til at du fikk kort protokoll? Nå har heldigivs mensen kommet her, på dag 15 på spray! Så da er jeg klar for kontroll og forhåpentligvis sprøyteoppstart i neste uke :)

Ja, fornøyd med kort protokoll! Ba ikke om det, men fikk beskjed om at jeg hadde så mange follikler at jeg ikke trengte å stimulere med spray.
Dette er spennende! Jeg skal på sprøytekurs i morgen, og så er det bare å vente på mensen...
 
Melder meg inn her :)
Lang protokoll med uttak i uke 49. Hører til i Haugesund. Er begynt på 3 uke med spray og sprøytestart neste tirsdag. Dette er 4 stimuleringsrunde, men har kun et fullført forsøk bak meg. 1 avbrutt på grunn av manglende befruktning og et avbrutt før uttak på grunn av manglende egg. Har moderate forhåpninger til dette forsøket :/
 
Hei! Jeg er ny her inne og skal ha oppstart i januar med ICSI. Har snoket her inne i en 2 mnd for å få litt innblikk i alt og ser en del som skal starte med sprøyter og forsøk skal inn til forsamtaler og sprøytekurs. Jeg skal ikke ha noen av delene, antar at utredningen på sykehuset for 2 uker siden var alle samtalene i ett som vi trengte :wacky: får alle tilbud om sprøytekurs/opplæring før start eller er dette noe man må be om selv?
 
Jeg har frist på å få mensen den 26. Appen min sier jeg skal ha mens den 24. Så mitt håp om å rekke desember lever, men kan rakne på to dager. Skulle egentlig i gang på forrige mens, men klinikken ville vente en ekstra syklus pga mye småblødninger etter abort. Hadde første IVF i januar i år. Venter på 4. IVF. Har en 7 åring.

FruAlve B2 UNN Tromsø. Fostimon og Orgalutran. Oppstart ca 25. november.
Håper og krysser fingrene for at mensen kommer før den 26.! Kjipt å måtte vente en hel mnd. ekstra pga et par dager! Pleier du å ha stabil syklus?
 
Ja, fornøyd med kort protokoll! Ba ikke om det, men fikk beskjed om at jeg hadde så mange follikler at jeg ikke trengte å stimulere med spray.
Dette er spennende! Jeg skal på sprøytekurs i morgen, og så er det bare å vente på mensen...
Heldige du! Lykke til på sprøytekurs! :) Når venter du mensen?
 
Back
Topp