Desember 2018

Nå er snart tredje uke på spray gjennomført og det har gått over all forventning. Det er først nå siste dagene at jeg har merket litt bivirkninger. Litt hetetokter på natta og antydning til hodepine, men helt overkommelig. Jeg begynner på Gonal-F på tirsdag. Gru-gleder meg til UL, og håper det blir uttak og innsett denne gangen.

Ukene har flydd av gårde, men samtidig så føler jeg at jeg har gått på vent i en evighet. Det er snart et år siden vi startet denne prosessen og det året har gått skremmende fort :O

Jeg føler egentlig at jeg har hatt en kontinuerlig nedtellingsprosess mot medisinoppstart, uttak, innsett osv, og ny nedtelling når forsøket ikke gikk som planlagt. Jeg var så optimistisk ved første forsøk.. naivt optimistisk. Til tross for at jeg hadde lest om alle som måtte gjennom mange forsøk før de fikk positivt resultat så tenkte jeg at dette ikke angikk meg. Dette kom nok til å gå på første forsøk. Jeg er litt klokere og opplyst i dag, og har en enorm respekt for de av dere som har måtte stå i denne prosessen i flere år.

Ble langt dette, men måtte få det ut. Det er sikkert hormonene som gjør seg gjeldende :)
 
Jeg skulle hatt i går, så er bare en dag på overtid foreløpig. Men ingen tegn på at den er på vei. Krysser fingrene for at den kommer senest på lørdag, så jeg kan starte opp som planlagt. Googlet litt rundt og ser ut som det ikke er helt uvanlig at Synarela fører til forsinket mens.

Så bra at du iallfall er i rute :)

Jeg var 4 dager over tiden, og den kommer som regel på dagen til vanlig. Det var helt vanlig i følge sykehuset. Det viktigste var at den kom før sprøytestart.
 
Jeg var 4 dager over tiden, og den kommer som regel på dagen til vanlig. Det var helt vanlig i følge sykehuset. Det viktigste var at den kom før sprøytestart.

Ok ja da får jeg bare vente og se. Noen ekstra dager på spray er i verste fall ingen krise :)

Hvor mange forsøk har du hatt? Jeg er på første forsøk og kjenner meg igjen i at jeg håper litt for mye på at det går med en gang, selvom jeg vet statistikken bare er ca 30%. Det gjelder å finne en balanse mellom å ha nok håp til å holde det gående, men samtidig realistiske forventninger.
 
Nå er snart tredje uke på spray gjennomført og det har gått over all forventning. Det er først nå siste dagene at jeg har merket litt bivirkninger. Litt hetetokter på natta og antydning til hodepine, men helt overkommelig. Jeg begynner på Gonal-F på tirsdag. Gru-gleder meg til UL, og håper det blir uttak og innsett denne gangen.

Ukene har flydd av gårde, men samtidig så føler jeg at jeg har gått på vent i en evighet. Det er snart et år siden vi startet denne prosessen og det året har gått skremmende fort :O

Jeg føler egentlig at jeg har hatt en kontinuerlig nedtellingsprosess mot medisinoppstart, uttak, innsett osv, og ny nedtelling når forsøket ikke gikk som planlagt. Jeg var så optimistisk ved første forsøk.. naivt optimistisk. Til tross for at jeg hadde lest om alle som måtte gjennom mange forsøk før de fikk positivt resultat så tenkte jeg at dette ikke angikk meg. Dette kom nok til å gå på første forsøk. Jeg er litt klokere og opplyst i dag, og har en enorm respekt for de av dere som har måtte stå i denne prosessen i flere år.

Ble langt dette, men måtte få det ut. Det er sikkert hormonene som gjør seg gjeldende :)

Da ligger vi veldig likt i løypa, jeg er også på tredje uke Synarela og starter på sprøyter onsdag!
Tredje stimuleringsrunde her så absolutt en annen og ikke så optimistisk følelse som første gang.. men det skjer likevel noe med håpet når man nærmer seg sprøytestart og uttak! Så jeg begynner å bli veldig spent. Masse lykke til!
 
Nå er snart tredje uke på spray gjennomført og det har gått over all forventning. Det er først nå siste dagene at jeg har merket litt bivirkninger. Litt hetetokter på natta og antydning til hodepine, men helt overkommelig. Jeg begynner på Gonal-F på tirsdag. Gru-gleder meg til UL, og håper det blir uttak og innsett denne gangen.

Ukene har flydd av gårde, men samtidig så føler jeg at jeg har gått på vent i en evighet. Det er snart et år siden vi startet denne prosessen og det året har gått skremmende fort :O

Jeg føler egentlig at jeg har hatt en kontinuerlig nedtellingsprosess mot medisinoppstart, uttak, innsett osv, og ny nedtelling når forsøket ikke gikk som planlagt. Jeg var så optimistisk ved første forsøk.. naivt optimistisk. Til tross for at jeg hadde lest om alle som måtte gjennom mange forsøk før de fikk positivt resultat så tenkte jeg at dette ikke angikk meg. Dette kom nok til å gå på første forsøk. Jeg er litt klokere og opplyst i dag, og har en enorm respekt for de av dere som har måtte stå i denne prosessen i flere år.

Ble langt dette, men måtte få det ut. Det er sikkert hormonene som gjør seg gjeldende :)

Jeg begynner antageligvis på Gonal-F omtrent samtidig som deg, siden jeg venter menstruasjon om noen få dager. Spent på om det blir noen bivirkninger der, i og med at jeg er på kort protokoll og ikke har gått på spray. Som prikken over i'en er jeg på nedtrapping på Cipralex, og dette kan jo også gi bivirkninger. Håper ikke jeg får alt samtidig!

Jeg kjenner meg igjen i den naiviteten du beskriver. Dette er jo mitt første forsøk, og jeg kjenner en glede over å komme i gang. Som at jeg på en måte forventer å være gravid om noen uker. Og jeg VET jo at mange må bruke flere forsøk, og at sjansen er stor for at vi også må det. Men allikevel klarer jeg ikke helt å være realistisk - så naiviteten er definitivt tilstede.

Jeg krysser fingrene for at så få som mulig får kjenne på skuffelsen, men noen blir det jo alltids..
 
Fikk mensen i dag, 4 dager forsinket :) så da er jeg forhåpentligvis klar for oppstart med Gonal F til uken. Isåfall blir det uttak i uke 49. Hvordan gjør dere det med alkohol? Jeg har levd som normalt til nå og drukket litt vin når det har vært naturlig. Men tenkte å holde meg unna nå som jeg starter ny syklus og skal begynne å produsere egg.
 
Fikk mensen i dag, 4 dager forsinket :) så da er jeg forhåpentligvis klar for oppstart med Gonal F til uken. Isåfall blir det uttak i uke 49. Hvordan gjør dere det med alkohol? Jeg har levd som normalt til nå og drukket litt vin når det har vært naturlig. Men tenkte å holde meg unna nå som jeg starter ny syklus og skal begynne å produsere egg.

Så bra! Jeg fikk beskjed om å slutte å drikke alkohol når jeg begynner på hormoner. Jeg skjønner ikke helt hvorfor.. Litt kjipt, i og med at jeg hadde ønsket å kose meg med vin litt til :smiley-bounce022 Har også fått beskjed om å drikke maks 2 kopper kaffe daglig, så jeg er på nedtrapping! Drikker normalt 3-5 kopper...
 
Så bra! Jeg fikk beskjed om å slutte å drikke alkohol når jeg begynner på hormoner. Jeg skjønner ikke helt hvorfor.. Litt kjipt, i og med at jeg hadde ønsket å kose meg med vin litt til :smiley-bounce022 Har også fått beskjed om å drikke maks 2 kopper kaffe daglig, så jeg er på nedtrapping! Drikker normalt 3-5 kopper...

Åja, det var det ingen som sa noe om til meg. Får håpe ingen skade har skjedd :happy: de sa ingenting om kaffe heller, så bra jeg henger her inne, da får jeg kutte ned på det også. Blir litt av en førjulstid. Men forhåpentligvis verdt det til slutt! Og hvis ikke får det bli sjampis på nyttår for å drukne sorgene og håpe på bedre hell i 2019...
 
Hei dere! Ang alkohol og koffein har jeg ikke fått noen restriksjoner under stimulering fra min klinikk. Jeg har selv valgt å kutte alkohol under stimulering på 3 og kommende 4 forsøk, kun for å føle at jeg gjør alt jeg kan for å lykkes siden vi har holdt på med dette ganske lenge nå. Koffein kuttes naturlig, fordi jeg blir uvel av hormonene og da er ikke kaffe særlig fristende.
 
Godt mulig de kun anbefaler restriksjonene for å komme inn i rutinen. Alkohol er jo helt uaktuelt under graviditet, og man burde jo ikke drikke for mye kaffe da heller. Synes å huske at hun da det mest som en anbefaling de pleier å gi, ikke som en absolutt regel. Men greit å bli vant til det med en gang :)
 
Den følelsen at en ønsker tanta VELKOMMEN, men den dukker ikke opp da en er 4 dager på overtid med synarela. Du er oppblåst, super kvalm, enorme hetetokter og enormt trøtt dagen lang. Virkelig hater kroppen og håper den kommer for som fy så en slipper å gå på overtid med sprayingen :p

6.IVF, Haugesund, lang protokoll. Uttak uke 50
 
Fikk mensen i dag, 4 dager forsinket :) så da er jeg forhåpentligvis klar for oppstart med Gonal F til uken. Isåfall blir det uttak i uke 49. Hvordan gjør dere det med alkohol? Jeg har levd som normalt til nå og drukket litt vin når det har vært naturlig. Men tenkte å holde meg unna nå som jeg starter ny syklus og skal begynne å produsere egg.
Så bra :) Begynner å bli en hel gjeng her nå som starter på Gonal-F i løpet av denne uken.
Det med alkohol lurte jeg også litt på, og tenkte å spørre om det når jeg skal på kontroll på onsdag. Men tenker også litt sånn at jeg dropper alkohol fra spøytestart siden det er da jeg begynner å produsere eggene.
 
Så bra! Jeg fikk beskjed om å slutte å drikke alkohol når jeg begynner på hormoner. Jeg skjønner ikke helt hvorfor.. Litt kjipt, i og med at jeg hadde ønsket å kose meg med vin litt til :smiley-bounce022 Har også fått beskjed om å drikke maks 2 kopper kaffe daglig, så jeg er på nedtrapping! Drikker normalt 3-5 kopper...
Uff, ja da var det vel bare å begynne med decaf på jobb... Hvis kollegaene får med seg at jeg plutselig slutter å drikke kaffe tar det vel maks et par dager før jeg får spørsmålet om jeg er gravid :banghead: Men kjenner at kaffe blir den største utfordringen her, får så vondt i hodet når jeg ikke får i meg noe kaffe. Er vel i seg selv et tegn på at jeg bør kutte litt ned, men :rolleyes:
 
Den følelsen at en ønsker tanta VELKOMMEN, men den dukker ikke opp da en er 4 dager på overtid med synarela. Du er oppblåst, super kvalm, enorme hetetokter og enormt trøtt dagen lang. Virkelig hater kroppen og håper den kommer for som fy så en slipper å gå på overtid med sprayingen :p

6.IVF, Haugesund, lang protokoll. Uttak uke 50

Så kjedelig at du får så mye bivirkninger av synarela. Kan du ikke få kort protokoll? Har inntrykk at Riksen hovedaklig kjører lang av administrative grunner så da burde det være mulig å variere for de som er veldig plaget av sprayen.
 
Så kjedelig at du får så mye bivirkninger av synarela. Kan du ikke få kort protokoll? Har inntrykk at Riksen hovedaklig kjører lang av administrative grunner så da burde det være mulig å variere for de som er veldig plaget av sprayen.
Har både hatt lang og kort tidligere. Men nå som jeg alt har sprayet i 11 dager så er det ikke noe de kan gjøre i denne runden. Og håper selvsagt vi slipper en runde til :p Håper så inderlig at nå skal det sitte :D
Har tidligere hatt disse vanlige bivirkninger, men ikke kvalmen. Den er nok verst :p Godt dette er bare for en periode :)

Nå venter jeg hver dag på tr slik at jeg slipper å bekymre meg for overtid med spray :D
Hvordan går det med deg?
 
Starter stimuleringen på onsdag[emoji5]
Blir spennende å se hvor mange egg får jeg denne gangen.
Ønsker alle lykke til[emoji8]
Masse lykke til til deg også :)
Hvor mange egg fikk du sist? Og hvor mange forsøk har du allerede hatt?
 
Har både hatt lang og kort tidligere. Men nå som jeg alt har sprayet i 11 dager så er det ikke noe de kan gjøre i denne runden. Og håper selvsagt vi slipper en runde til :p Håper så inderlig at nå skal det sitte :D
Har tidligere hatt disse vanlige bivirkninger, men ikke kvalmen. Den er nok verst :p Godt dette er bare for en periode :)

Nå venter jeg hver dag på tr slik at jeg slipper å bekymre meg for overtid med spray :D
Hvordan går det med deg?
Kjedelig å få så mange ubehagelige bivirkninger! Håper dette blir siste gang du trenger å bruke sprayen! :)
 
Back
Topp