Desember 2018

Melder meg inn her :)
Lang protokoll med uttak i uke 49. Hører til i Haugesund. Er begynt på 3 uke med spray og sprøytestart neste tirsdag. Dette er 4 stimuleringsrunde, men har kun et fullført forsøk bak meg. 1 avbrutt på grunn av manglende befruktning og et avbrutt før uttak på grunn av manglende egg. Har moderate forhåpninger til dette forsøket :/
Hei :) Krysser virkelig fingrene for at det går bra denne gangen!!
 
Hei! Jeg er ny her inne og skal ha oppstart i januar med ICSI. Har snoket her inne i en 2 mnd for å få litt innblikk i alt og ser en del som skal starte med sprøyter og forsøk skal inn til forsamtaler og sprøytekurs. Jeg skal ikke ha noen av delene, antar at utredningen på sykehuset for 2 uker siden var alle samtalene i ett som vi trengte :wacky: får alle tilbud om sprøytekurs/opplæring før start eller er dette noe man må be om selv?
Hei :) Kjenner meg litt igjen der. Dette er også vårt første forsøk, så jeg begynte å lese masse her inne for noen mnd.siden for å få litt mer informasjon om hele prosessen. Hvilket sykehus tilhører du? Kan hende det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Vi hører til Riksen og der tror jeg at alle skal inn til en kontroll/samtale før man begynner på sprøyter.
 
Håper og krysser fingrene for at mensen kommer før den 26.! Kjipt å måtte vente en hel mnd. ekstra pga et par dager! Pleier du å ha stabil syklus?
Takk for det! Jeg pleier å ha stabile sykluser og denne gangen har jeg testet etter EL og ser ut som kroppen er i rute, så jeg har troa! Hvis jeg ikke rekker det blir det jo to mndr med venting siden det er julestengt..
 
Hei :) Kjenner meg litt igjen der. Dette er også vårt første forsøk, så jeg begynte å lese masse her inne for noen mnd.siden for å få litt mer informasjon om hele prosessen. Hvilket sykehus tilhører du? Kan hende det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Vi hører til Riksen og der tror jeg at alle skal inn til en kontroll/samtale før man begynner på sprøyter.
Tilhører st.olavs:) var som sagt på utredning for 2 uker siden, fikk brev om å ringe å avtale time forrige uke og uka her kom det brev i posten med resept og sprøyteinfo. Så da starter vi rett på etter nyttår uten flere samtaler/kontroller. Ble så overrasket over at det gikk så kjapt og med kun en time på sykehuset som var utredningstimen.
 
Takk for det! Jeg pleier å ha stabile sykluser og denne gangen har jeg testet etter EL og ser ut som kroppen er i rute, så jeg har troa! Hvis jeg ikke rekker det blir det jo to mndr med venting siden det er julestengt..
Ah, stemmer. Da er det jo ekstra godt å se at kroppen er i rute ;)
 
Tilhører st.olavs:) var som sagt på utredning for 2 uker siden, fikk brev om å ringe å avtale time forrige uke og uka her kom det brev i posten med resept og sprøyteinfo. Så da starter vi rett på etter nyttår uten flere samtaler/kontroller. Ble så overrasket over at det gikk så kjapt og med kun en time på sykehuset som var utredningstimen.
Så gøy når ting for en gangs skyld går kjappere enn forventet :) Du får nyte juletiden, nå har du noe konkret å se frem til! :)
 
Så gøy når ting for en gangs skyld går kjappere enn forventet :) Du får nyte juletiden, nå har du noe konkret å se frem til! :)
Absolutt:) heldigvis er det mye som foregår i juletiden, forhåpentligvis går ventingen raskere da:rolleyes:
 
Heldige du! Lykke til på sprøytekurs! :) Når venter du mensen?

Takk for det! Gikk raskt, masse info på 15 min. Har nå vært på apoteket og ruinert meg. 5700 kr for Gonal-F, Orgalutran (og Fragmin på blåresept). Må gå på Fragmin pga økt sjanse for blodpropp.

Venter mensen om ca 1 uke, ca 19.-20.!
 
Last edited:
Takk for det! Gikk raskt, masse info på 15 min. Har nå vært på apoteket og ruinert meg. 5700 kr for Gonal-F, Ovitrelle (og Fragmin på blåresept). Må gå på Fragmin pga økt sjanse for blodpropp.

Venter mensen om ca 1 uke, ca 19.-20.!
Hehe, var visst ikke helt gratis å lage baby allikevel ;)
 
Hehe, var visst ikke helt gratis å lage baby allikevel ;)

Ikke i det hele tatt! Dyre greier. Men SÅ verdt det til slutt. Og som jeg ser flere har sagt her på forumet; man får et helt annet forhold til menstruasjon og syklus når man er i gang med dette her. Hadde aldri trodd jeg skulle glede meg til mensen.
 
Hei!
Jeg tenkte det var greit å opprette en tråd for oss som har planlagt uttak/innsett i desember 2018. Jeg var i utgangspunktet medlem i november-gruppa før jeg fikk vite videre plan. Fått beskjed nå om at det blir uttak i uke 49, så desember it is!

Gjerne skriv litt om IVF-erfaringen deres.

Jeg er helt fersk i dette. Første IVF - blir ICSI. Mannlig faktor, følges på Rikshospitalet.


Håper vi kan samles her, vi som gleder oss litt ekstra til desember :)
Har vi et oversiktsinnlegg sånn som november-gruppen har?
 
Vet dere om man får mensen på samme tid som man pleier på Synarela? Satser på at den kommer snart så jeg ikke må gå en uke ekstra på spray.

Vi har ikke noe oversiktsinnlegg nei :)
 
Hører til her jeg og.
Blir tredje fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde innsett i september og november som ikke resulterte i noe.

To igjen på frys, så er dette «gamet» over for våres del.
 
Nei, ikke hittil! Mest fordi jeg er så grønn på dette, men jeg kan godt legge det inn i det første innlegget :)
Er jo en del å holde styr på, så det må nesten du velge :)
 
Vet dere om man får mensen på samme tid som man pleier på Synarela? Satser på at den kommer snart så jeg ikke må gå en uke ekstra på spray.

Vi har ikke noe oversiktsinnlegg nei :)
Jeg fikk mensen 6 dager senere. Men så var jeg samtidig i USA den uken jeg skulle få mensen, og det å reise over dit med mange timer tidsforskjell tukler alltid litt med syklusen min. Så jeg vet ikke helt sikker om det var Synarela eller reise og jetlag som gjorde at mensen ble forsinket, kanskje en kombinasjon.
For min del var det heldigvis planlagt å gå 3 uker på spray, så det var ikke krise.
 
Hører til her jeg og.
Blir tredje fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde innsett i september og november som ikke resulterte i noe.

To igjen på frys, så er dette «gamet» over for våres del.
Jeg fulgte litt med i november gruppen også, så leit at det ikke ble noe av da. Vi får satse på at desember og juletiden er tingen og at det går veien denne måneden!
Litt greit å vite at det fortsatt er 2 på frys! Jeg krysser alt jeg har for at det går bra :)
 
Jeg fikk mensen 6 dager senere. Men så var jeg samtidig i USA den uken jeg skulle få mensen, og det å reise over dit med mange timer tidsforskjell tukler alltid litt med syklusen min. Så jeg vet ikke helt sikker om det var Synarela eller reise og jetlag som gjorde at mensen ble forsinket, kanskje en kombinasjon.
For min del var det heldigvis planlagt å gå 3 uker på spray, så det var ikke krise.

Jeg skulle hatt i går, så er bare en dag på overtid foreløpig. Men ingen tegn på at den er på vei. Krysser fingrene for at den kommer senest på lørdag, så jeg kan starte opp som planlagt. Googlet litt rundt og ser ut som det ikke er helt uvanlig at Synarela fører til forsinket mens.

Så bra at du iallfall er i rute :)
 
Fikk mens på ikm, så ringer klinikken på mandag :)
 
Back
Topp