Rolf

Håper vekten i morgen har gått opp [emoji1377]

Han er altså så fin [emoji173]️

Å det så ikke så godt ut med det operasjonsområdet. Stakkars liten. Så utrolig bra han har leger i heimen. :Heartred

Han er en festlig liten kar med så herlig mye personlighet - måtte bare de brokkgreiene gå seg til nå så han slippe mer vondter!

2. Oktober

IMG_5976.JPG

Tirsdag. I går kveld besluttet vi å droppe Paracet på kvelden, siden Rolf virket bittelitt bedre. Sjeldent dårlig vurdering... Rolf våknet brått klokken 03.30. Da var han sulten, veldig sulten. Kjeftet på ny bleie. Kjeftet på puppen for seint oppmøte før han kastet seg over maten. Tror jeg har nevnt det før, men det finnes altså en refleks som fungerer sånn at når magesekken fylles opp, etterfølges det av at tykktarmen vil tømme seg. I Rolfs tilfelle betyr det at spising utløser promp og bæsj - og de to sistnevnte gjør vondt. Det ble mye knirk. Til slutt ga jeg opp og la Rolf tilbake i sengen, med sutt i munnen. Sutten ramlet ut. Jeg sto opp og puttet den tilbake. Rolf lukket øynene. Lykke. 15 sekunder senere ramlet sutten ut. Krise i leiren. Jeg sto opp en gang til... og sånn fortsatte det til klokken var 05.50. Da ringte vekkerklokken min . God morgen og kom deg på jobb... [emoji85]

IMG_5975.JPG

Mens jeg var på jobb, var Rolf med pappaen på helsestasjonen. Der var det innveiing - lengdemål og skallemål.
56017473716__2E35D83A-7346-4D96-A56D-39AC5A92B6F1.jpeg

Vi hadde vel alle fortrengt at det også var vaksinering på timeplanen i dag. Runde to med ett stikk i hvert lår. Rolf enset at noe var i gjerde da han ble holdt fast, buksa forsvant av og det kom kald sprit på lårene. Underleppa begynte å vibrere. Deretter fulgte nål i låret - etterfulgt av hysterisk gråt - lenge. Og da han nesten hadde sluttet å gråte, kom det jammen meg et stikk i det andre låret også.

IMG_5974.JPG

Resten av kvelden har vært et sammenhengende knirk. Paracet har lindret litt, men ungen er irritabel og innpåsliten som en sensommerveps. Puppen har fått kjørt seg...

IMG_5922.JPG

Nå går øynene i kryss på mor og far, ungen knirker fortsatt og vi ønsker natten velkommen [emoji13][emoji51][emoji31]

2. Oktober

Vis vedlegget 276683

Tirsdag. I går kveld besluttet vi å droppe Paracet på kvelden, siden Rolf virket bittelitt bedre. Sjeldent dårlig vurdering... Rolf våknet brått klokken 03.30. Da var han sulten, veldig sulten. Kjeftet på ny bleie. Kjeftet på puppen for seint oppmøte før han kastet seg over maten. Tror jeg har nevnt det før, men det finnes altså en refleks som fungerer sånn at når magesekken fylles opp, etterfølges det av at tykktarmen vil tømme seg. I Rolfs tilfelle betyr det at spising utløser promp og bæsj - og de to sistnevnte gjør vondt. Det ble mye knirk. Til slutt ga jeg opp og la Rolf tilbake i sengen, med sutt i munnen. Sutten ramlet ut. Jeg sto opp og puttet den tilbake. Rolf lukket øynene. Lykke. 15 sekunder senere ramlet sutten ut. Krise i leiren. Jeg sto opp en gang til... og sånn fortsatte det til klokken var 05.50. Da ringte vekkerklokken min . God morgen og kom deg på jobb... [emoji85]

Vis vedlegget 276684

Mens jeg var på jobb, var Rolf med pappaen på helsestasjonen. Der var det innveiing - lengdemål og skallemål.
Vis vedlegget 276682

Vi hadde vel alle fortrengt at det også var vaksinering på timeplanen i dag. Runde to med ett stikk i hvert lår. Rolf enset at noe var i gjerde da han ble holdt fast, buksa forsvant av og det kom kald sprit på lårene. Underleppa begynte å vibrere. Deretter fulgte nål i låret - etterfulgt av hysterisk gråt - lenge. Og da han nesten hadde sluttet å gråte, kom det jammen meg et stikk i det andre låret også.

Vis vedlegget 276685

Resten av kvelden har vært et sammenhengende knirk. Paracet har lindret litt, men ungen er irritabel og innpåsliten som en sensommerveps. Puppen har fått kjørt seg...

Vis vedlegget 276686

Nå går øynene i kryss på mor og far, ungen knirker fortsatt og vi ønsker natten velkommen [emoji13][emoji51][emoji31]
Håper dere får sove inatt :Heartblue

Krysser fingre for at detblir ei go natt søvn på dokker alle snart [emoji813]️

❤️❤️

Og hurra for fin vekt!

Rolf begynner å bli stor nå [emoji173]️ flott vekt og lengde. Har blitt en skikkelig godbaby nå [emoji173]️

(Han har nesten tatt igjen fødselsmålene til tyngste babyen i gruppa [emoji23])

Hvilken dag hadde dere opprinnelig termin? Vi hadde termin 7 august og hun veier bare 300 g mer enn Rolf :)

Så mye styr, håper dere får sove godt i natt! Skjønne Rolf:dummy:

3. Oktober

Onsdag. Lillevennen hadde feber i natt og i dag tidlig, 38,3. Regner med det var på grunn av vaksinene i går. Heldigvis avtagende utover dagen. På merksnodig vis har vaksinene gjort magehylingen bedre. Vekten i dag viser det samme som i går. Er godt fornøyd med det egentlig [emoji1303]

IMG_5927.JPG

Rolf liker musikk. Vi har lurt litt på hvordan han kommer til å reagere på det. På NFI er det jo så stille. Eller det suser i pustehjelp og prat, men ikke musikk. Første musikken Rolf fikk høre, var en sommerkonsert utenfor sykehuset med et afrikansk korps som spilte alternativ korpsmusikk. Men i dag har pappaen spilt barnesanger for Rolf. Rolf smiler og nesten flirer når han hører sanger. Lille måltrost er en favoritt. Tipper det er fordi han er så glad i ssss-lyden.

IMG_5932.JPG

I ettermiddag skulle vi trene på magen igjen. Rolf gravde etter gull i en gulpeklut en liten stund, før han sovnet. Jeg ble sittende i sofaen og nyte synet. Fortsatt er det ganske skremmende å observere at den rolige, jevne pusten som hever og senker brystkassen - plutselig tar slutt og ungen ligger helt stille. Etter et par sekunder, tikker metningen nedover fra høyt på 90-tallet, via 80 og 70 og til 60-tallet. Nesten alle slike episoder fixer Rolf selv opp i før det blir kritisk, men jeg liker det ikke.

IMG_5930.JPG

I kveld var Rolf igjen ulykkelig og hadde vondt i magen. Leverte serier med svære bæsjebleier. Vi byttet til str 2 i libero touch-serien, siden vi tradisjonelt er litt seine med å skifte. 2-eren ser ut til å levere like bra som eneren. Ingen lekkasje, til tross for at bleien var fylt til randen med grønn, slimete guffe... Rolf hadde jo hengt på puppen en stund, så da jeg skulle skifte på han, skjedde dette...

IMG_5935.JPG
IMG_5936.JPG

Jeg hater sur-stinkende baby. Litt krise nå som Rolf har badekarantene en hel uke til. Løsningen ble å bade han i grunt vann i vasken. Da fikk jeg bløtlagt han i halsvalkene, og vasket godt i rompa og mellom de oooo så sure fingrene, samtidig som lyskene ble holdt tørre. [emoji1303]

Aller siste str1-bleie [emoji173]️
IMG_5925.JPG
IMG_5926.JPG

Så stor han er blitt [emoji173]️ liten stund siden jeg tittet innom denne tråden. Ser veldig godt at han har forandret seg [emoji7]

Så godt å høre at feberen avtok av seg selv :)
Rolf begynner å bli stor gutt, håper metningsfallene også går mot slutten nå :Heartred

Back
Topp