IKM uke 25

Noen andre som har opplevd/hatt følelsen av at det "bobler" i livmora? :rolleyes::hilarious:
Ja, faktisk. Flere ganger per dag, flere dager på rad de siste 3-4 mnd. Midt i syklusen. Helt merkelig. Har født tidligere. Ikke noe sånt før fødselen.

--------------

cd16 og negativ el-test

Vet du, det er overraskende mange som har opplevd MA som også har D-vitaminmangel! :wideyed:

Det er nok fordi det er generelt er høy forekomst av D-vitamin mangel i Norge. Det er ikke påvist noen sammenheng mellom D-vitaminmangel og ufrivillig abort.

Jeg tar multivitamin, omega 3, folat og en liten dose D-vitamin i tillegg just to be sure.

Dersom du tar Omega 3 og multivitamin (som også inneholder vitamin D?!) får du nok i deg tilstrekkelige mengder Vitamin D. At du i tillegg da tar vitamin D høres mye ut. Man kan faktisk ta for mye vitamin D (fører til et for stort opptak kalsium) - jeg hadde dobbeltsjekket med legen din slik at du ikke tar for mye.

Vet du, det er overraskende mange som har opplevd MA som også har D-vitaminmangel! :wideyed:
Jeg tar multivitamin, omega 3, folat og en liten dose D-vitamin i tillegg just to be sure.

Jepp, gleder meg på sommerferie nå! Skal starte i ny jobb til høsten, så mye som skjer fremover :) Hva jobber du som nå?
Jeg har også fått med meg akkurat det om D-vitamin, men så må vi tenke på at de fleste i Norge som ikke tar tilskudd mangler litt D-vitamin [emoji6] men jeg gjør som deg for å være på den sikre siden.

Jeg har jobbet litt i skolen før, men nå er jeg i barnehagen som pedagogisk leder. Trives utrolig godt. For meg er trivsel det viktigste for å klare å gjøre en god jobb, og for å holde ut.

Jaaa, men kun når jeg har vært gravid! :hilarious:

Hehe... Er nok bare 1-2dpo, så vet det er for tidlig for symosympt på det :hilarious:
Har bare aldri opplevd noe lignende. Sikkert bare luftbobler, men satt liksom akkurat over livmor-området :p

Ja, faktisk. Flere ganger per dag, flere dager på rad de siste 3-4 mnd. Midt i syklusen. Helt merkelig. Har født tidligere. Ikke noe sånt før fødselen.

--------------

cd16 og negativ el-test

Så utrolig rart. Har aldri opplevd lignende følelse. Nærmeste jeg kommer er da jeg var gravid og vesla stella rundt inni der, litt samme følelsen, men samtidig annerledes.
Vet ikke om det kan være symptomer på EL, men syns det ville vært litt sent i forhold til når jeg hadde EL slim.
Mye rart man kjenner på når man prøver o_O:hilarious:

Jeg har hatt kraftige eggløsningssmerter og luft i magen de siste dagene. Og nå i helgen er vi på besøk, så det er litt styrete å legge inn aksjer, men vi har fått det til :)

Har derimot ikke fått sjansen til å følge med på når testene ble negative igjen, men tenker det viktigste er at jeg så at testene faktisk ble positive på torsdag.

Her ble det maks på testen idag tidlig, så har justert beregnet eggløsningstidspunkt i appen :smug: Og innsett at vi mest sannsynlig traff på det vi anså som «bonusrunden» forrige mnd :hilarious:

På grunn av at nivået mitt fortsatt er litt under ønsket grense, men jeg er ferdig med 3mnd-kuren med de sterke D-vitamintablettene, mente legen at jeg kunne gjøre det slik ut juni :) Når jeg kun går på omega3 får jeg ikke nok D-vitamin (fulgt opp med blodprøver).

En liten tilleggsinfo. Bekkenløsningen som jeg har vært plaget med etter fødsel forsvant da jeg startet med D-vitamin :D

Last edited:
Liten update siden sist:
Jeg var til legen for å få sjekket hormonnivå ol, etter en MA i Januar og kjemisk forrige mnd. Svarene kom tilbake og de var veldig positive! Alle verdiene ser veldig lovende ut, og gynekologen mente at vi har meget gode sjanser for å lykkes, bare hatt litt uflaks hittil. [emoji51]

Er nå 5DPO, og er så avslappet denne PP! Vi hadde perfekt timing mtp EL, både før og når den var, så håper det går veien denne gangen! [emoji1] Har ikke problemer med å bli gravid, men det har endt i MA og kjemisk, så vi får se om det går bra snart [emoji5]

Som regel tester jeg positivt 8-9DPO så da er det ikke mange dagene igjen før jeg kan teste da [emoji1]

Sånn, det var en liten, men lang oppdatering fra meg [emoji23] Hvordan går det med resten av dere damer?

Skal nevnes at jeg også har lavt D-vitamin og B12- nivå, men det hadde jeg lenge før jeg ble gravid [emoji5]

cd17 og fortsatt negativ el-test. Venter og venter.

Liten update siden sist:
Jeg var til legen for å få sjekket hormonnivå ol, etter en MA i Januar og kjemisk forrige mnd. Svarene kom tilbake og de var veldig positive! Alle verdiene ser veldig lovende ut, og gynekologen mente at vi har meget gode sjanser for å lykkes, bare hatt litt uflaks hittil. [emoji51]

Er nå 5DPO, og er så avslappet denne PP! Vi hadde perfekt timing mtp EL, både før og når den var, så håper det går veien denne gangen! [emoji1] Har ikke problemer med å bli gravid, men det har endt i MA og kjemisk, så vi får se om det går bra snart [emoji5]

Som regel tester jeg positivt 8-9DPO så da er det ikke mange dagene igjen før jeg kan teste da [emoji1]

Sånn, det var en liten, men lang oppdatering fra meg [emoji23] Hvordan går det med resten av dere damer?

Så bra at du har fått positiv tilbakemelding fra legen. Krysser fingrene får at det går veien denne måneden :)
Blir spennende å følge med på testene dine i tiden framover :joyful:

Er selv på CD 16 og tror jeg er 1dpo (muligens 2). Har hatt litt problemer med i finne EL denne måneden, men hvis jeg går ut i fra EL-slim, så er det der jeg ligget i løypa.
Håpet det blir masse positive tester om en drøy uke :smiley-bounce012

Her er det bare forvirring ute å går. Fikk endelig negativ g-test etter MA’en i mai i går. Trodde jeg hadde EL forrige helg, men er usikker siden EL-testene har gått fra positive til negative i tråd med g-testen, men nå stiger de igjen og tror jeg nærmer meg positiv EL-test i kveld eller i morgen. Så kan se ut som syklusen er 1 uke lenger denne måneden. Samme som etter forrige MA. Så vi tenker å gå ut ifra at det er EL igjen denne helgen for å være på den sikre siden. IKM er vel egentlig ikke før uke 26 da [emoji51]

Så bra at du har fått positiv tilbakemelding fra legen. Krysser fingrene får at det går veien denne måneden :)
Blir spennende å følge med på testene dine i tiden framover :joyful:

Er selv på CD 16 og tror jeg er 1dpo (muligens 2). Har hatt litt problemer med i finne EL denne måneden, men hvis jeg går ut i fra EL-slim, så er det der jeg ligget i løypa.
Håpet det blir masse positive tester om en drøy uke :smiley-bounce012

Åååh, litt frustrerende å ikke vite akkurat når EL var da.. Men da er det bare å ta med det i beregningene når du skal test [emoji1]

Ja, denne mnd skal de bli mange babystreker!! Å det skal være terminspirer [emoji5][emoji1417]

Her er det bare forvirring ute å går. Fikk endelig negativ g-test etter MA’en i mai i går. Trodde jeg hadde EL forrige helg, men er usikker siden EL-testene har gått fra positive til negative i tråd med g-testen, men nå stiger de igjen og tror jeg nærmer meg positiv EL-test i kveld eller i morgen. Så kan se ut som syklusen er 1 uke lenger denne måneden. Samme som etter forrige MA. Så vi tenker å gå ut ifra at det er EL igjen denne helgen for å være på den sikre siden. IKM er vel egentlig ikke før uke 26 da [emoji51]

Siden du hadde positive g-tester helt til i går har du jo hatt hcg i kroppen, og da har man ikke eggløsning [emoji51] Så da blir det nok nå hvis testene blir positive [emoji1] Jaja, uke25/26, det går nok fint

Siden du hadde positive g-tester helt til i går har du jo hatt hcg i kroppen, og da har man ikke eggløsning [emoji51] Så da blir det nok nå hvis testene blir positive [emoji1] Jaja, uke25/26, det går nok fint
Man kan ha el med hcg i kroppen [emoji106] [emoji4]

cd 17 og negativ el-test om morgen. Er det flere som venter fortsatt på EL?

Back
Topp