Omtrent dødt der inne

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg er nå 38 uker + noen dager. Skal ha planlagt keisersnitt på onsdag.
Jeg har så veldig lite bevegelser nå for tiden, blir helt nervevrak. Hun begynner ikke å bevege seg når jeg legger meg nedpå engang... slik hun pleide :|
Hun beveger seg når jeg drikker cola/noe MED sukker, spiser is (med sukker), men bare da og kun for en kort stund.
Er dette vanlig på slutten?
Kan ikke huske med sistemann, der kom plutselig fødsel som kastet på meg, over en uke før tiden og med første mann husker jeg at han var sprek helt til siste minutt.
Bør jeg ringe føden eller er dette normalt?
 
Ring føden
Eneste riktige om du er bekymret
 
Enig med resten: er du bekymra, ikke nøl med å ring!
 
Ja ring føden! Ikke vente bare fordi du har time til keisersnitt om noen dager!
 
Ring føden ja.
Men, merker og bevegelsene endrer seg, mer stryking og små dult enn de harde sparka..
 
Enig! Ring hvis du er usikker!
 
De skal bevege seg like mye svangerskapet gjennom, selv om bevegelsene endrer karakter. Om du er bekymret, er det noe som har endret seg - og da ringer du føden!
 
Kom akkurat hjem fra føden nå, hatt sparketest. Fikk iskald saft, men kjente fremdeles ikke noe. Legen var enig i at hun var usedvanlig stille, men gjennomstrømming i navel, hjerteslag, puls og alt var som det skulle være. Morkake lå på forsiden av magen, og hadde litt lite fostervann, som kunne resultere i at jeg kjenner mindre. Hun lagde grimaser med fjeset sitt, men beveget ikke på seg selv ved dunking på magen. Fikk beskjed om å komme tilbake i morgen om hun ikke ble sprekere i løpet av morgendagen.
 
Kom akkurat hjem fra føden nå, hatt sparketest. Fikk iskald saft, men kjente fremdeles ikke noe. Legen var enig i at hun var usedvanlig stille, men gjennomstrømming i navel, hjerteslag, puls og alt var som det skulle være. Morkake lå på forsiden av magen, og hadde litt lite fostervann, som kunne resultere i at jeg kjenner mindre. Hun lagde grimaser med fjeset sitt, men beveget ikke på seg selv ved dunking på magen. Fikk beskjed om å komme tilbake i morgen om hun ikke ble sprekere i løpet av morgendagen.

Godt du fikk se henne da og at ting fungerte, og godt du fikk kommet tilbake dagen etter. Håper alt er fortsatt bra med dere begge[emoji173]️. Hvordan har det vært nå? Blitt mer livlig?
 
Så godt du blir tatt på alvor <3 Håper lille blir sprekere i løpet av dagen!
 
Så godt at du blir tatt på alvor! [emoji173]️ Hvordan har det vært i dag med bevegelser? Jeg ville hatt veldig lav terskel for å kontakte igjen altså, veldig greit å få fulgt opp! [emoji4]
 
Godt det så bra ut igår.
Hvordan har det vært hittil idag?
Enig med Silly - ekstremt lav terskel for å dra inn igjen idag.
 
Kom akkurat hjem fra føden nå, hatt sparketest. Fikk iskald saft, men kjente fremdeles ikke noe. Legen var enig i at hun var usedvanlig stille, men gjennomstrømming i navel, hjerteslag, puls og alt var som det skulle være. Morkake lå på forsiden av magen, og hadde litt lite fostervann, som kunne resultere i at jeg kjenner mindre. Hun lagde grimaser med fjeset sitt, men beveget ikke på seg selv ved dunking på magen. Fikk beskjed om å komme tilbake i morgen om hun ikke ble sprekere i løpet av morgendagen.
Så bra. Alltid bedre med en gang for mye en for lite[emoji4]
Hvordan er det i dag?
 
I dag har alt vært som det pleier. Har vært på farten hele dagen, og da pleier jeg ikke kjenne noe, men når jeg har satt meg ned kjenner jeg voldsomme bevegelser, slik hun var før disse dagene med "stillhet". Føler ikke jeg har gjort noe annerledes egentlig, så vet ikke hva som var grunnen.
Nå har jeg dagens siste måltid før jeg skal på keisersnitt i morgen tidlig, spørs om jeg får sove så mye i natt :3 veldig spent
 
Så bra alt har vært fint idag.
Lykke til imorgen!
 
Back
Topp