En liten Lykkespire gror <3

33+3

9 dager til høygravid, og jeg stresser over ting som jeg vil komme i mål med før Lille kommer.
Håper, og få pakket mye av fødebagen i helgen. Det som kan pakkes ned nå :p

Kjøkkenet har blitt målt opp på nytt (i går) med målene som manglet på 1.forsøk.
Det var han samme som kom. Og han beklaget veldig. Han ville fikse det med en gang han fikk mailen. Så han ringte meg med en gang Monter hadde sendt han avtalen som egentlig var i dag kl.15.00 og spurte om det passa om 10 min :D Monter hadde gitt han feil instrukser før forrige oppmåling. Da målte han bare med tanke på ny benkeplate ikke helt nytt kjøkken :eek:

Nå må de siste målene plottes inn. Også skal kjøkkenet bestilles, og betales.

Og bestille kjøkkenet skulle vise seg, og bli vanskeligere enn vanskeligst :eek:
Vær gang jeg/vi har en avtale med personen(e) som har satt oss i gang bakker dem ut. Og det har våre veldig belastende på meg, og familien.
Jeg har kort tid igjen til termin, og det er jo ventetid på ting. Virker ikke som det motiverer til fortgang. Det har våre SÅ mange dårlige unnskyldninger, og lite vellvilje til en 5-10 min tur på IKEA.
Og det etter DE har startet hele prosessen. Og masa på at vi må gå i gang. Når vi velger, og stole på at alt er sant, og at vi skal få et gavekort på det beløpet som mangler for å komme i mål uteblir dem til ALLE avtaler. Jeg venter i timesvis i flere dager. Det går virkelig ut over psyken min, og stemningen i familien min. Jeg blir jo gående i uvisshet, og en evig berg og dalbane karrusell jeg ikke kommer ut av. Og jeg skal liksom ta det rolig, og slappe av. Og nyte siste del av svangerskapet. :( Det er nå avlyst minst 6 ganger...i alle fall. Og det føles helt jæ.... og ikke vite. Lure nå på om gavekortet eksisterer i det hele tatt. Jeg har jo ikke sett det, men det er jo et vennepar sier jeg til meg selv. Dem ville ikke lekt med oss på den måten?
Mannen min, og de to eldste sitter som 3 svarte djevler på skulderen min og spør meg stadig er du sikker på at gavekortet eksisterer? Kan du stole på dem?
Ting skurrer fælt når dem stadig uteblir fra avtaler dem har laget, og du går og venter på dem i timesvis. Og dem dropper, og si det ikke blir noe av den dagen likevel. Det er ikke normalt, og oppføre seg sånn mot venner.

Jeg har opplevd dårlige venner før, og dette vekker en sånn intens déjà vu :(

Kjøkkkenet er så nært, men likevel så fjernt. Pga hele beløpet må betales når vi bestiller det.

Uff dette er tøft skikkelig belastning. Jeg lurer jo på om jeg er ydmyket og må fortelle familien at jeg har blitt lurt...

Dagens tankespinn nedskrevet.

-Lykkespire<3
 
703DE1BE-7772-4311-B30D-605EFFA6B2CA.jpeg

De siste ukene har våre tøff påkjenning.
Men jeg står på beina, og ingen såkalte venner skal få knekke meg!

Jeg, og mellomste har stått på max og i morgen blir det meg, og Mannen i mens størsta er barnevakt. Dette skal vi dra i land sammen som familie.
Jeg kan knapt gå, men vi må stå på. Alt for å komme i mål før Lille kommer. Bekkenet mitt er elendig, korsryggen, og beina svikter. Men det er det jammen verdt for å komme i mål i tide!
 

Vedlegg

  • 6BC113A2-08E4-4773-8023-9122D5191F36.jpeg
    6BC113A2-08E4-4773-8023-9122D5191F36.jpeg
    134,1 KB · Visninger: 8
Vis vedlegget 256570

De siste ukene har våre tøff påkjenning.
Men jeg står på beina, og ingen såkalte venner skal få knekke meg!

Jeg, og mellomste har stått på max og i morgen blir det meg, og Mannen i mens størsta er barnevakt. Dette skal vi dra i land sammen som familie.
Jeg kan knapt gå, men vi må stå på. Alt for å komme i mål før Lille kommer. Bekkenet mitt er elendig, korsryggen, og beina svikter. Men det er det jammen verdt for å komme i mål i tide!
Så flink du er!! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, her står også huset på hode i oppussing, og selvom jeg knapt klarer å stå oppreist presser jeg på for å få stua ivertfall levelig før vi blir fler i familien, det er så viktig for meg å vite at når hun først har kommet så kan vi slappe av med god samvittighet!
 
Så flink du er!! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, her står også huset på hode i oppussing, og selvom jeg knapt klarer å stå oppreist presser jeg på for å få stua ivertfall levelig før vi blir fler i familien, det er så viktig for meg å vite at når hun først har kommet så kan vi slappe av med god samvittighet!

Ja det er akkurat det som står i hodet på meg også. Få nyte den lille uten noe hengende over oss :)
 
35+1

Var på ny sv.kontroll i dag.
Alt fint med lille, og sf mål.
Urin min vekt osv.
Litt under dosert på levaxin så jeg må stige litt, men kunne ikke ta ny test i dag. Må vente litt.
Fortalte legen om magesmertene på grunn av magnesium. Og at jeg har kuttet dem ut. Hjalp ikke for krampene heller denne gang :(

Ellers fikk jeg tatt en B12 sprøyte, og tenkte jeg skal ta 1 gang i uka for å booste litt på nå før termin.
Ellers har vi hatt oss flere timer ute i solen i dag.
Først jeg alene med de to små. Så jeg, og mannen sammen med dem etter middag, og frem til ca 19.15
Hadde med oss sandleker, kritt, dukkevogner, og såpebobler UTROLIG stas :D

14.mai er det ny vekst estimering, og jeg merker at Lille skatt ligger i sete fortsatt.

-Lykkespire<3
 
35+2 i dag

I går var vi på vekst estimering på sykehuset igjen. Og jeg ligger helt i øvre sjiktet på formye fostervann. Skal derfor tilbake igjen om 2 uker.
Estimert vekt på Lille i går var 3kg :p
Pga han var så unormalt rolig i går til, og med under laaaaaang UL undersøkelse ble vi sendt på ctg. Alt var heldigvis normalt :) Også fant jeg ut hvorfor magen plutselig var sunket sånn mm.
Lille Skatten hadde plutselig snudd seg med hodet ned. Men han kan enda snu seg igjen da hodet lå veldig høyt, og ikke nedi bekkenet.
Snur han seg igjen så er jeg mentalt forberedt på, og prøve sete fødsel uansett så :p

I dag fikk jeg målt langtids blodsukker hos legen, og tatt ny B12 (bare ei uke siden sist). Trenger sårt, og få booste meg opp litt.

Langtidsblodsukker var helt fint 5.0 :D
Da er ikke det årsaken til for mye fostervann i alle fall :)

Ellers så slepte jeg oss 3 til åpen barnehage i dag, men gikk etter 3t. Jeg trengte, og hvile meg i mens snart 2 åringen sov dupp hjemme i sengen.
Får se om jeg klarer, og få det til i morgen også :)
Håper det!

-Lykkespire<3
 
35+2 i dag

I går var vi på vekst estimering på sykehuset igjen. Og jeg ligger helt i øvre sjiktet på formye fostervann. Skal derfor tilbake igjen om 2 uker.
Estimert vekt på Lille i går var 3kg :p
Pga han var så unormalt rolig i går til, og med under laaaaaang UL undersøkelse ble vi sendt på ctg. Alt var heldigvis normalt :) Også fant jeg ut hvorfor magen plutselig var sunket sånn mm.
Lille Skatten hadde plutselig snudd seg med hodet ned. Men han kan enda snu seg igjen da hodet lå veldig høyt, og ikke nedi bekkenet.
Snur han seg igjen så er jeg mentalt forberedt på, og prøve sete fødsel uansett så :p

I dag fikk jeg målt langtids blodsukker hos legen, og tatt ny B12 (bare ei uke siden sist). Trenger sårt, og få booste meg opp litt.

Langtidsblodsukker var helt fint 5.0 :D
Da er ikke det årsaken til for mye fostervann i alle fall :)

Ellers så slepte jeg oss 3 til åpen barnehage i dag, men gikk etter 3t. Jeg trengte, og hvile meg i mens snart 2 åringen sov dupp hjemme i sengen.
Får se om jeg klarer, og få det til i morgen også :)
Håper det!

-Lykkespire<3
Så fint at han har snudd seg riktig vei da!
 
36+6

Mye murringer i korsryggen i dag, nedpress, og tidvis sterkere kynnere. Lille skatten er aktiv :)

-Lykkespire<3
 
37+2

Mye bevegelse i dag fra morgenen av. Skikkelig kraftige vonde bevegelser, for en veldig sliten mamma. Jeg sovnet sent, og måtte komme i gang kl.05.50 pga minste som igjen våknet av Pappaen som gikk på jobb. Hun sørget, for og vekke 3 åringen også som vanlig.
Nå sover hun dupp, og jeg skal prøve, og slappe litt av. I mens bevegelsene er i full gang.
Gjør skikkelig vondt da ribbein osv får kjørt seg.

-Lykkespire<3
 
37+6 (27.5.2018).

Hoppet oppi badebassenget sammen med ungene i dag :p
Vi lånte kjøkkenet hos foreldrene mine, og tok med oss badebasseng, og leker til ungene å fullte det opp med deilig vann :D
Mamma kom oppi du også, og bad med oss :p De trengte IKKE å be meg to ganger :hilarious: Oppi med meg i kun trusa :p
Dem tok dusje/baderutinene jeg bruker på dem. Så jeg ble gullende ren :D
Etterpå koste vi oss med seiebiff med løk, og lollipopp is til dessert alle i sammen:happy:

Dagen har rast avgårde :smug:

-Lykkespire<3
 
Last edited:
38+0

Våknet tidlig pga gnagsåret på stomi :( Det er mitt andre på kort tid,og det kommer pga stomi nå blir presset til det ytterste. Skal prøve, og få time hos stomi psykepleier snarest på mandag. Få noen tips om hvordan feste på plate/pose best mulig. Tettningsring ligger jo rett oppå såret :(
Smører kun med barrierekrem da jeg ikke vil gjøre ting verre med å bruke kortison som gjør huden enda tynnere.

I dag må jeg bite tennene i sammen da vi skal i familiepark med småbarnssang på sommeravslutning :p Vi var med for 1 år siden også :D Og har våre der selv også noen ganger. Noen ganger tar vi hurtigbåt, og går og noen ganger kjører vi gjennom renfast som i dag ;)

Nå er begge ungene våkne så da er det vell bare og komme i gang med frokost, pakking, og påkledning :D
Uff skulle hatt et skikkelig løst antrekk for ikke å irritere gnagsåret mere.
Men aner ikke hvor det er blitt av kjolene mine etter ryddesjauen pga oppussing :p
Gnagsåret stikker, og svir enormt :hungover:

-Lykkespire<3
 
38+0

Våknet tidlig pga gnagsåret på stomi :( Det er mitt andre på kort tid,og det kommer pga stomi nå blir presset til det ytterste. Skal prøve, og få time hos stomi psykepleier snarest på mandag. Få noen tips om hvordan feste på plate/pose best mulig. Tettningsring ligger jo rett oppå såret :(
Smører kun med barrierekrem da jeg ikke vil gjøre ting verre med å bruke kortison som gjør huden enda tynnere.

I dag må jeg bite tennene i sammen da vi skal i familiepark med småbarnssang på sommeravslutning :p Vi var med for 1 år siden også :D Og har våre der selv også noen ganger. Noen ganger tar vi hurtigbåt, og går og noen ganger kjører vi gjennom renfast som i dag ;)

Nå er begge ungene våkne så da er det vell bare og komme i gang med frokost, pakking, og påkledning :D
Uff skulle hatt et skikkelig løst antrekk for ikke å irritere gnagsåret mere.
Men aner ikke hvor det er blitt av kjolene mine etter ryddesjauen pga oppussing :p
Gnagsåret stikker, og svir enormt :hungover:

-Lykkespire<3
Uffda, håper du får noe hjelp med det! Og at du finner kjolene dine, her bor jeg bare i kjoler om dagen, orker ingenting som strammer (ikke undertøy engang :p)
 
38+2 (15 dager til termin).

Var på kontroll på sykehuset i går og nå var det normal fostervann mengde :)
Og Lille skatt i magen er fortsatt +5% over gjennomsnittet :)
BT var fint, og alt sto bra til med oss begge :p
Mannen var med også denne gang så det var bra vi hadde ei som fikk gitt oss liten titt på 3D/4D.
Han lå perfekt med hodet ned, og med kroppen til venstre, og rumpa opp. Og slurpet fostervann.
Siden jeg har hatt mye fostervann de 2-3 siste gangene sjekket hun nøye at han ikke hadde leppe/gane spalte. For når det ikke har med sv.dia å gjøre kan leppe/gane spalte være årsak til problemet. Da kan baby slite med, og få i seg fostervann...

Ellers så var L.D fra Montér ferdig med montering i dag. Nå er det siste finish fra Elektriker i morgen. Så må vi få plass vitevarer, og rør til vask/oppvaskmaskin, og vente på backsplashen som vi har betalt, og bestilt fra BM. Så frekke de er som tar frakt gebyr på varer vi bestiller som dem ikke har inne. Det tjener dem godt på :eek:

Ellers så har jeg våre, og ordna opp i IKEAS rot med bestillingen vår, og 4 varer som var i feil str.
Det var INGEN fornøyelse eller god kundeservice og hente for en med termin om 15 dager. Yta ikke en fing på, og hjelpe meg på varelager. Sto 5-6 idioter der og drev dank. Men gidde, og yte noe for meg ikke pokker. Selv om den ene sa han skulle hjelpe meg når jeg kom tilbake fra bytte/retur. Eneste dusten gjorde var og gi meg A4 arket med ordren min og markere tallene jeg skulle følge for å finne varene :eek: Jeg var helt på randen med tårer som måtte trues tilbake, og med ansvar for 1 åring, og 3 åring på slep. Fy F***** så utrolig dårlig service. Særlig når jeg vet at jeg har betalt for plukking, og hjem levering og IKKE fått alt jeg har betalt for! Pluss 4 ting var feil, og måtte byttes. Det gjør det hele så mye mere bittert! Det var jo dette jeg ville slippe.
Glad jeg er ferdig med IKEA nå ja.

Ellers er det deilig med litt frisk deilig luft i kveld lyn/torden som roer trope varmen litt. Men skal være 30 grader i morgen sier mannen :p


-Lykkespire<3
 
7. og siste kontroll hos fastlegen i dag :D
Alt var fint som vanlig!
Hodet festet!
Sitter godt nede i bekkenet, og kunne ikke rikkes på :)

Det er bra for en 6.gangs! Som er vandt til at dem ikke er festet fra og med 3.svangerskap:p
Skal ringe sykehuset på dag 6 over termin :p
Hun mente jeg måtte forberede meg på at det ville gå veldig fort når alt startet pga han ligger så dypt i bekkenet, jeg er 6.gangs, og det gikk så super fort dem siste gangene. Særlig den 5.:D
 
7. og siste kontroll hos fastlegen i dag :D
Alt var fint som vanlig!
Hodet festet!
Sitter godt nede i bekkenet, og kunne ikke rikkes på :)

Det er bra for en 6.gangs! Som er vandt til at dem ikke er festet fra og med 3.svangerskap:p
Skal ringe sykehuset på dag 6 over termin :p
Hun mente jeg måtte forberede meg på at det ville gå veldig fort når alt startet pga han ligger så dypt i bekkenet, jeg er 6.gangs, og det gikk så super fort dem siste gangene. Særlig den 5.:D
Får håpe du slipper å gå over termin denne gangen❤️
 
Back
Topp