Seteleie

Gratulerer så mye! Må bare spørre litt om det er greit[emoji4]
Ble du satt i gang?
Forsøkte du vending?
Ble det brukt tang?

Takk :)

Jeg ble ikke satt direkte i gang, men strippet. Jeg hadde et par cm åpning og var moden da de gjorde det. De ville ikke forsøke vending, siden de var sikre på at det ville være uproblematisk for meg som fleregangsfødende å føde i sete. Da anså de vel kanskje det for å være en større risiko. En stor andel vendingsforsøk er mislykket / barnet snur seg tilbake. Siden setet sto godt nede i bekkenet ville de ikke tukle med vending. Det ble ikke brukt tang eller andre hjelpemidler, ble ikke klippet og fikk ingen rifter. Hadde ikke vondt etter fødselen og var sprek og fin fra barnet var ute. Kan med hånden på hjertet anbefale dere å lytte til de anbefalingene helsepersonalet gir. De er svært selektive i forhold til vaginal setefødsel og ønsker det beste for både oss gravide og barnet. Det er min erfaring :)
 
Gratulerer så mye med lille :Heartred
Tusen takk for at du delte din erfaring. Så godt å høre at du hadde en så fin og udramatisk fødsel til tross for seteleie :)
Det er veldig betryggende å høre at det kan gå så fint.
Håper både du og lille er i god form nå etter fødsel og at dere får noen fine barseldager fremover :happy:

Tusen takk [emoji4][emoji173]️
 
Fikk samme beskjeden igår, jm har kjent feil leie i flere uker. Har trodd at rumpa er hodet. Så nå er jeg uke 38+1 og rumpa til babyen er gooodt plantet nedi bekkenet. Forsøkte vending igår, men det var til ingen nytte. Vil helst ha ks, men de er veldig vrange og vil ikke at jeg skal ha det siden jeg er 3.gangs fødende. [emoji15] så nå er det litt mental innstilling og justering som må til[emoji23]


Oi, fikk du ikke velge?? Jeg og er tredjegangsfødende, men legen var veldig klar på at ingen skulle tvinges til hverken å manuelt snu babyen eller å måtte føde i sete. Nå har jeg hatt store unger da, så da er de nok ekstra runde i kantene.. men siden jeg syntes en vanlig fødsel var såpass fæl så var det lett å si jeg ville ha planlagt keisersnitt. Og det var ingen problem sa de. Men har inntrykk av at dette varierer veldig fra plass til plass, og det er jo ingen fasit siden alle har forskjellige forutsetninger :)
 
Et lite tips. En podcast som heter foreldrerådet hadde nå sist en episode om setefødsel med en fødselslege. Anbefales!

Ja denne er kjempe bra, fin for de som har mageboeren i seteleie i magen å høre. Hørte på den selv og lærte masse[emoji173]️[emoji1305]
 
Jeg endte opp med å velge keisersnitt, og lille kom til verden onsdag 25.april. Frisk og fin jente med beina rett til værs[emoji5] har vært gjennom to fødsler tidligere og må si at ett keisersnitt var absolutt ikke ett lettere alternativ. Nå vet jeg ikke hvordan det hele hadde forløpet seg hvis jeg hadde valgt setefødsel, og er glad og takknemlig for å ha babyen trygt i armene [emoji847]
Keisersnittet gikk som planlagt, men syntes det var veldig skummelt og vanskelig situasjon. Det tok også 2 dager før jeg klarte å reise meg fra sengen. Hvor jeg da måtte ligge med kateter og helsepersonell måtte skifte både min og baby sin bleie [emoji85] kom hjem etter 4 dager og hverdagen er fortsatt ganske tøff. Kan ikke si at jeg ville valgt det igjen, men er som sagt utrolig takknemlig for at lille kom trygt ut [emoji7]
 
Jeg endte opp med å velge keisersnitt, og lille kom til verden onsdag 25.april. Frisk og fin jente med beina rett til værs[emoji5] har vært gjennom to fødsler tidligere og må si at ett keisersnitt var absolutt ikke ett lettere alternativ. Nå vet jeg ikke hvordan det hele hadde forløpet seg hvis jeg hadde valgt setefødsel, og er glad og takknemlig for å ha babyen trygt i armene [emoji847]
Keisersnittet gikk som planlagt, men syntes det var veldig skummelt og vanskelig situasjon. Det tok også 2 dager før jeg klarte å reise meg fra sengen. Hvor jeg da måtte ligge med kateter og helsepersonell måtte skifte både min og baby sin bleie [emoji85] kom hjem etter 4 dager og hverdagen er fortsatt ganske tøff. Kan ikke si at jeg ville valgt det igjen, men er som sagt utrolig takknemlig for at lille kom trygt ut [emoji7]
Gratulerer med den lille jenten! Og så godt når den lille et trygt i armene dine.
Leit å høre at du har hatt det tøft etterpå. Håper at du snart begynner å føle formen gå oppover, og at du greier å nyte barseltiden.. Det blir bedre..
 
Jeg endte opp med å velge keisersnitt, og lille kom til verden onsdag 25.april. Frisk og fin jente med beina rett til værs[emoji5] har vært gjennom to fødsler tidligere og må si at ett keisersnitt var absolutt ikke ett lettere alternativ. Nå vet jeg ikke hvordan det hele hadde forløpet seg hvis jeg hadde valgt setefødsel, og er glad og takknemlig for å ha babyen trygt i armene [emoji847]
Keisersnittet gikk som planlagt, men syntes det var veldig skummelt og vanskelig situasjon. Det tok også 2 dager før jeg klarte å reise meg fra sengen. Hvor jeg da måtte ligge med kateter og helsepersonell måtte skifte både min og baby sin bleie [emoji85] kom hjem etter 4 dager og hverdagen er fortsatt ganske tøff. Kan ikke si at jeg ville valgt det igjen, men er som sagt utrolig takknemlig for at lille kom trygt ut [emoji7]
Gratulerer så mye med lille :Heartred og tusen takk for at du deler historien din. Høres ut som du hadde noen tøffe dager etter keisersnittet :sorry:
Håper formen snart blir bra igjen. Godt å høre at alt står bra til med lille :happy:

Jeg blir å forsøke på vaginal setefødsel, men sannsynligheten for at det kan ende i keisersnitt er relativt stor så prøver å være litt mentalt forberedt på det også. Viktigste er jo at babyen kommer seg trygt ut :)
 
Gratulerer så mye med lille :Heartred og tusen takk for at du deler historien din. Høres ut som du hadde noen tøffe dager etter keisersnittet :sorry:
Håper formen snart blir bra igjen. Godt å høre at alt står bra til med lille :happy:

Jeg blir å forsøke på vaginal setefødsel, men sannsynligheten for at det kan ende i keisersnitt er relativt stor så prøver å være litt mentalt forberedt på det også. Viktigste er jo at babyen kommer seg trygt ut :)

Tusen takk[emoji847] merker heldigvis at det går bedre for hver dag.

Lykke til med setefødsel, og som du sier, det viktigste er at babyen kommer seg trygt ut [emoji173]️ uansett hvilken måte det måtte skje på[emoji4]
 
Back
Topp