Vi med uregelmessig- eller lang syklus

Fruflis

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Kanskje det er noen andre med uregelmessig syklus som vil skravle og få ut litt frustrasjon og glede meg andre i samme bås? [emoji847]

Min syklus har vært ganske uregelmessig siden jeg sluttet på P-pillen for 2 år siden. Har siden starten av 2016 loggført syklusene mine, men først nå er vi ordentlig i gang med å prøve å bli gravide. Syntes det er ekstra tøft å få TR i prøveperiodene, da det er så innmari lenge til neste PP. Min IKM er ikke før søndag i uke 39 (såpass lenge til at det ikke er laget noe egen tråd for det her inne[emoji28]).

Er det flere i samme bås som meg? Føler meg så alene om å ha lange og uregelmessige sykluser i venninnegjengen. Alle andre har syklus etter boka [emoji53]
 
Er i samme båt her :shy: slutta med p piller i januar, hatt sykluser mellom 50 og 77 dager siden da, føler meg litt frustrert ja :mad:
 
Er i samme båt her :shy: slutta med p piller i januar, hatt sykluser mellom 50 og 77 dager siden da, føler meg litt frustrert ja :mad:

Det skjønner jeg! Mine er på mellom 33 og 72 dager. Klarer du å holde kontroll på når du har EL?
 
Melder meg på her ja!
Sluttet på pillene i november, og har hadd sykluser på 31 - ja, holder på med den lengste nå og er vel på 60 snart. Gitt opp å følge med
Blitt gravid to ganger siden november, men mistet tidlig.
Skal til gynekolog på onsdag for sjekk, kanskje få litt hjelp :) Måtte ha det når vi prøvde på nr 1 også :)
 
Jeg har alltid hatt lange, ustabile sykluser. Har ennå ikke fått mensen etter fødsel i januar, men før det hadde jeg 32, 33, 32, 44 , 42 og 44 dager lang syklus. Kjipt å måtte vente så lenge før neste prøveperiode! Har hjulpet å følge med på utfloden for å se når jeg fikk eggløsning. Da vet jeg i hvert fall når TR har forventet ankomst og slipper teste unødvendig. Etter graviditeten har jeg hatt perioder med EL-slim og ingen EL så da har jeg startet temping i tillegg.
 
Melder meg på her ja!
Sluttet på pillene i november, og har hadd sykluser på 31 - ja, holder på med den lengste nå og er vel på 60 snart. Gitt opp å følge med
Blitt gravid to ganger siden november, men mistet tidlig.
Skal til gynekolog på onsdag for sjekk, kanskje få litt hjelp :) Måtte ha det når vi prøvde på nr 1 også :)

Er veldig frustrerende, så jeg forstår deg godt! Tenker du å spørre etter pergotime eller lignende? Hvilken hjelp fikk dere på nr 1? Jeg har fått gynekolog time i NOVEMBER[emoji849] Altfor lenge å vente!
 
Jeg har alltid hatt lange, ustabile sykluser. Har ennå ikke fått mensen etter fødsel i januar, men før det hadde jeg 32, 33, 32, 44 , 42 og 44 dager lang syklus. Kjipt å måtte vente så lenge før neste prøveperiode! Har hjulpet å følge med på utfloden for å se når jeg fikk eggløsning. Da vet jeg i hvert fall når TR har forventet ankomst og slipper teste unødvendig. Etter graviditeten har jeg hatt perioder med EL-slim og ingen EL så da har jeg startet temping i tillegg.

Sikkert dumt spørsmål, men hvordan sjekker du etter EL-slim? Jeg får relativt lite utflod.
 
Sikkert dumt spørsmål, men hvordan sjekker du etter EL-slim? Jeg får relativt lite utflod.
Jeg også, annet enn de to-tre dagene før eggløsning. Da er det både mer enn vanlig og såpass klebrig at hvis jeg tar det mellom to fingre så kan jeg trekke det ut i en tråd. Du kan vaske hendene først og stikke en finger inn i skjeden for å sjekke, for min del er mengden såpass markant akkurat disse dagene at jeg ser det på toalettpapiret.
 
Er veldig frustrerende, så jeg forstår deg godt! Tenker du å spørre etter pergotime eller lignende? Hvilken hjelp fikk dere på nr 1? Jeg har fått gynekolog time i NOVEMBER[emoji849] Altfor lenge å vente!
Ja, tenkte å høre med gyn om det, så håper hun går med på det! :)
Med første fikk jeg provera som jeg måtte gå på i tre sykluser for å få blødning til normal tid :p så fikk 35 dagers syklus og spiren satt på første syklus etter proveraslutt. Mistet dessverre i uke 9, men frøkna satt på første eggløsning etter aborten ❤️

Oi i november, det er jo lenge til :eek: jeg går privat da, og har brukt samme gyn i flere år. Så hun kjenner til historien min osv da. :)
 
Jeg også, annet enn de to-tre dagene før eggløsning. Da er det både mer enn vanlig og såpass klebrig at hvis jeg tar det mellom to fingre så kan jeg trekke det ut i en tråd. Du kan vaske hendene først og stikke en finger inn i skjeden for å sjekke, for min del er mengden såpass markant akkurat disse dagene at jeg ser det på toalettpapiret.

Takk! Da skal jeg også bli flinkere til å sjekke utflod. Kanskje det kan hjelpe til å bli enda bedre kjent med kroppen [emoji4]
 
Ja, tenkte å høre med gyn om det, så håper hun går med på det! :)
Med første fikk jeg provera som jeg måtte gå på i tre sykluser for å få blødning til normal tid :p så fikk 35 dagers syklus og spiren satt på første syklus etter proveraslutt. Mistet dessverre i uke 9, men frøkna satt på første eggløsning etter aborten [emoji173]️

Oi i november, det er jo lenge til :eek: jeg går privat da, og har brukt samme gyn i flere år. Så hun kjenner til historien min osv da. :)

Ååå, for du fikk ikke tr, eller? Skal Google provera. Ikke hørt om den før :) 35 dagers syklus kan man leve med [emoji5]

Er privat gyn jeg også skal til, men dekket av helsevesenet [emoji13] Har ringt inn og sagt jeg stiller med engang det kommer en avlysning på kort varsel. Men spørs om jeg klarer å vente så lenge hvis ingen avlyser.
 
Jeg har 36 dagers lange sykluser hvis alt er som det skal. I det siste var det litt forsinket, men lengst syklus var på 60 dager i mai i år. Jeg testet etter el forrige pp og el var 21 dc. Denne ppen el-tester var ikke positive i det hele tatt. :( Fikk stikninger i går så brukte siste el-test, men den var negativ. La inn aksjer, då nå er det bare å håpe. :) Er det noe av dere som sliter med PCOS?
 
Ååå, for du fikk ikke tr, eller? Skal Google provera. Ikke hørt om den før :) 35 dagers syklus kan man leve med [emoji5]

Er privat gyn jeg også skal til, men dekket av helsevesenet [emoji13] Har ringt inn og sagt jeg stiller med engang det kommer en avlysning på kort varsel. Men spørs om jeg klarer å vente så lenge hvis ingen avlyser.

Fikk tr men veldig ustabilt. Vært hos gynekolog i dag og er henvist til sykehuset pga at jeg har livmor med skillevegg i.. så blir mr der også får vi se hva veien videre blir :eek:

Får håp det kommer ei avlysning ganske snart!! Kjipt å vente! Jeg må nå gå å vente på brev fra sykehuset [emoji21]
 
Jeg har pcos så jeg er også uregelmessig, akkurat nå venter jeg fremdeles på tr etter at jeg slutta på pillen i desember i fjor Men jeg har time på sykehuset om to uker, håper der skjer litt da!
 
Jeg har pcos så jeg er også uregelmessig, akkurat nå venter jeg fremdeles på tr etter at jeg slutta på pillen i desember i fjor Men jeg har time på sykehuset om to uker, håper der skjer litt da!

Har time til gyn i beg av mai og da skal jeg få henne til å sette meg på provera om tr ikke er komt innen da[emoji106] jeg nekter å gå i ett halvt år uten noe som helst når man ønsker å bli gravid. Så håper jeg får det for å kickstarte systemet mitt igjen[emoji106]
 
Har time til gyn i beg av mai og da skal jeg få henne til å sette meg på provera om tr ikke er komt innen da[emoji106] jeg nekter å gå i ett halvt år uten noe som helst når man ønsker å bli gravid. Så håper jeg får det for å kickstarte systemet mitt igjen[emoji106]
Det skjønner jeg godt! Gidder ikke jeg heller, legen er heldigvis enig så jeg fikk henvisning til sykehuset allerede i februar, det har bare vært lang ventetid. Gynekologpraksisene har like lang ventetid, så har ikke hatt så mye annet valg enn å vente [emoji85]
 
Back
Topp